Tällitoikki

• Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Kerran peruutin isän Opelista takapuskurin irralliseen Bobcatin kauhaan. Siinä oli 19 vuotiaalla Pyryfillä pasmat melko sekasin kun oli juuri sekstailtu isotissisen blondin kanssa.
Muutamaa vuotta myöhemmin palasin rikospaikalle kun alle kilometrin päässä em. paikasta avaruusajattelin ajolinjani liian jyrkäksi ja täräytin firman Hiluxista kyljen kasaan parkkihallin tolpan avulla.
Mopolla tuli sitten pari kertaa tietty kynnettyä asfaltin pintaa, mutta ne oli niin pieniä kupsahduksia, että eipä niitä jaksa edes muistaa.
Muuten on kolareilta vältytty... Koputetaanpa nyt puuta ensikesän moottoripyöräilyjä silmälläpitäen.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Olin menossa ylioppilaskirjoituksiin (pitkän saksan kuuntelu se taisi olla) lumisateisen yön jälkeen, tietä ei oltu vielä aurattu ja pinnalla oli reiluhkosti lunta. Vauhtia ei ollut nopeusrajoituksen vertaa, mutta huonorenkainen Mazda lähti puskemaan kurvissa ja osuin vasemmalla etukulmalla vastaantulleen auton kylkeen. Ei kova osuma, mutta peltiä meni toisesta autosta vaihtoon. Oma kosla selvisi pellin suoristelulla ja lampunvaihdolla.

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Onhan sitä vissiin tullut kolisteltua.

2001: Kevarilla tutuilla kulmilla kyljelleen, vauhtia hiljainen 30-40 km / h, mutta irtokivet asvaltilla tekivät kepposet. Pyörä korjaukseen, ajokamat vaihtoon mutta pikkuruhjeilla noin muuten selvittiin.

2003: Matkalla Paimioon ajamaan forumistien kanssa Mclarenin 24 h karting-kisassa pysähdyin punaisiin valoihin nyt jo edesmenneessä Ansatien risteyksessä Kehä 3:lla. Takana tullut Citroen Jumper ei pysähtynyt, vaan niisti Civicistä vasemman takakulman mukaansa. Ei traumoja tai henkilövahinkoja ja Paimioonkin ehdin ajoissa. Vakuutusyhtiö tosin vähän temppuili, ja auton korjaaminen kesti vähän odotettua kauemmin.

2008: Ajelin taksilla keskustasta takaisin kohti vihreämpiä metsästysmaita, kunnes sitten tapahtui näin. Summa summarum edessä ollut auto pysähtyi vihreisiin liikennevaloihin ja oma turvaväli/reagointi oli riittämätöntä kyseiseen tilanteeseen. Tästäkin selvittiin ilman henkilövahinkoja tai sen kummempia traumoja. Vältyin myös sakoilta, kun toinen poliisi selvitti ymmärtävänsä että harvemmin vihreisiin valoihin pysähdytään lukkojarrutuksella.

2010: Tämä ei varsinainen tälli, mutta eräässä taksivuorossa olin ajamassa taksiemäntää ja toista kuskia Vehon juhlista kotiinsa, kun Vihdintiellä taas tapahtui. Pitäjänmäen kohdalla huomasin yhtäkkiä, kun joku jannu viskasi nyrkinkokoisen kiven kohti taksia bussipysäkiltä. Jarrut lukkoon, kivi sujahti onneksi auton alle ja pomppi siellä. Autossa kaksi hysteeristä naista, itse lähdin kiven heittäneen tyypin perään ja soitin poliisit paikalle. Tulivat nopeasti ja saatiin kaveri kiinni parinsadan metrin päästä. Oli pistänyt bussipysäkinkin siitä ihan säpäleiksi.

Jannu oli 17 v, promilleja miltei kolme ja huumetestikin näytti positiivista. Pihviveitsi löytyi bussipysäkin sirpaleiden joukosta. Riehui niin paljon poliisiautossa, että jouduttiin täysraudoittamaan ja kutsumaan maija kuljettamaan säilöön.

Tuomittiin myöhemmin oikeudessa yli 10 000 € korvauksiin, joita ei tule ikinä maksamaan.

Jälkeenpäin vasta tajusin, että toinen paikalle tulleista poliiseista oli itse Marianne Kiukkonen. Ei ollut onneksi vielä tuolloin kameroita mukana.

burb

.
Kyllähän se kolarointien määrä kertoo aivan suoraan kuskin huonoudesta. (kylvö...)

Itsehän en tietenkään ole kolaroinut kertaakaan.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kyllähän se kolarointien määrä kertoo aivan suoraan kuskin huonoudesta. [
Tuohan pitää täysin paikkansa.

Mun pojalla on ollut ajokortti vajaat kaksi vuotta, jos peräänajotkin laketaan mukaan, niin kolareita on varmasti satoja. Autokin mennyt ympäri kai kolme kertaa. Ulosajojakin on varmaan satoja.

Mulla taas on yks auton kaato, pari muuta ojaanajoa ja peräänajoa, suurinpiirtein yhtä monta kertaa minua on ajettu perään.

Vaimolla taas on ollut ajokortti lähes yhtä kauan, muttei yhden ainutta kolaria.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Ei mitään isompaa. Kerran ollut kydisää kun vedettiin katolleen ojaan. Ei pahempia loukkaantumisia.

Itse vedin kerran parkkipaikalla vapaasta ruudusta (oikealla puolella) ohi vähän vasemmalle kaistalle, jotta olisin saanut nätimmän linjan peruuttaa ruutuun. Pakki pykälään ja persettä kohti ruutua. BAM! Teinikloppi takaa oli ängennyt kusibemminsä siihen väliin sellaiseen kulmaan, että peileistä en huomannut. Vitutti sopivasti.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kerran lipesi sähköhammasharja hanskasta. Tuli lähes yhtä pahaa jälkeä kuin partakoneella keulimisesta.

Nykyään tykitän manuaalilla.
Mun toikinpilaamisyritys epäonnistui niin totaalisesti, että meinaa tulla tippa.

Slug

Well-known member
Ite en ole tällännyt autolla *koputtaa puuta*.
Kerran jouduin siirtämään auton pihalta tienvarteen parkkiin ja kävin n.2km päässä kotoa toisella autolla. Kun tulin takas oli omasta autosta takavalo, puskuri ja osa takaluukusta solmussa.
Naapurin emäntä oli peruuttanu katumaasturillaan suoraan mun auton päälle :wall:

jjv

Arschloch
edellinen lähti Stop -merkin takaa Ilonpisaran risteyksen kohdalta kohti Parolaa ja vetikin sitten liinat kiinni kesken kiihdytyksen. Minä tuuppasin perään, koska katselin itse vasemmalle samaan aikaan.
Kerran oon tuupannu kaverin perään ja kerran kaveri tuupannut perääni samasta syystä. Molemmilla kerroilla vetokoukku pelasti etummaisen vaurioilta.

Papparainen teki u-käännöksen eteeni. Väistin toiselle kaistalle, mutta osui silti takalokariin. Kerran olen toisen auton kylkeen peruuttanut.

Läheltä piti -tilanteita ei toki lasketa, mutta eräänä pimeänä iltana posottelin reilua satasta, kunnes päätin aloittaa täyden jarrutuksen vastaantulevan rekan vilkuteltua valojaan, vaikken mitään estettä edessäni nähnytkään. Ehtisin jo melkein pysähtyä ennen kuin havaitsin kookkaan sarvipään lähtevän löntystämään kaistaltani kohti pusikkoa. Kummasti sen paikan kohdalla vuosikymmenen jälkeenkin tulee metsään vilkuiltua.

DW

2009-2016
Itselleni on käynyt:

1.Jakoauton kaapin kulmalla on talon räystäästä viety päätypala. Tuloksena: ei maksuja, vasaralla korjaus...olisi kai itsekin tarvinnut sitä.
2. Hiace tullut samaisen jakoauton perään risteyksessä. Tulos: vastapuolen vakuutus, ei loukkaantumisia.
3. Itse ajanut perään. Tulos onnistuin sen verran väistämään, että oma etuovi ja vastapuolen takakulma kohtasivat. Ovi lommolle omasta, vastapuoli 4kymppinen näpsäkkä naisopettajan auton takapuskuri yhdellä naarmulla selvisi. Oma vakuutus....vastapuolesta ei kuulunut mitään......en olisi kovastikaan pahastunut...edes jälki-istunnosta.

Siinä kait nuo itse ajamana suurimmat

Edit. 4. Niin kerran on....mites tän ny sanois...afrikkalaistaustaisia tullut kolmion takaa suoraan ajamani Transitin taka-akselin kohdalle. Tulos: tyhjä ja kevyt pakettiauto 360astetta ympäri, akseli silloinkin solmuun(niinkuin hyvinkään karttikisassa).Auto lunastukseen. Vastapuolelta nesteet pihalle(autosta) ja keula puolimetriä sisään. Ei loukkaantumisia....polisiit paikalle....koska olen vain niin mulkku.(en rupea tuollaisia selvittelemään omin päin)

Viimeksi muokattu: