Tämän vuoden selostustiimi ja digilähetykset

öö ruz

Speed for ever
Vittu hei!? Mä heitin sen kortin suutuksissani roskiin heti Ferrarin ja sen Shumin (mikä sen etunimi nyt olikaan:D ) Joudunko mä nyt maksamaan ylimääräisen 20 euroa?
Ei kai se vanha fuckin´ kortti voi pelata tällä kaudella?

oldez

Well-known member
Hurmurisija sanoi:
Kannattaa kuunnella selostuksia vierailla kielillä. Ne kuulostavat usein paljon fiksummalta kuin suomenkielinen selostus, koska ymmärrys ei ole yhtä täydellistä kuin suomen ymmärtäminen.

EDIT:

Kaiketi vieraskielisessä selostuksessa vaikuttaa paljon äänenpainot, äänenväri ja muut sellaiset ei-tiedolliset tekijät. Mm. Keke on monta kertaa puhunut kopissa puuta heinää, mutta koska hän on itsevarma ja osaa esittää asiansa mustavalkoisesti, niin jotenkin tulee sellainen olo, että ehkä hän kuitenkin on oikeassa.
Ei se nyt ihan niinkään ole. Mitä olen kuunnellut noita englantilaisia selostuksia niin kyllä ne selostajat huomaavat paljon enemmän asioita, jotka tuppaavat mennä suomalaisilta ohi. Englantia ymmärrän sen verran, että kyse ei olisi siitä ettenkö ymmärtäisi, mutta ainakin minä vaihtaisin teennäisen hehkutuksen asiantuntemukseen ja kisan seuraamiseen.. Itse voin kotona hehkuttaa oman suosikkini menestystä, enkä tarvitse siihen selostajaa höpisemään puuta heinää.

Hurmurisija

Well-known member
Se on paha ongelma, että selostajat eivät huomaa edes sitä mitä katsojat, saati sitten tuo esiin jotain, mitä katsojat eivät huomaa tai voi huomata.

Minusta olisi kiva kuunnella tarkkaa ja huomioivaa asiantuntijaselostusta, jossa ei koko ajan etsittäisi rosvoja ja poliiseja ja ylistettäisi Kimiä. Saahan sitä kansallismielinen olla, mutta liika on aina liikaa.

Ei pitäisi tunnustaa, mutta valitsisin mieluummin Walleniuksen kuin Saaren.

Toni_V

Well-known member
Hurmurisija sanoi:
Se on paha ongelma, että selostajat eivät huomaa edes sitä mitä katsojat, saati sitten tuo esiin jotain, mitä katsojat eivät huomaa tai voi huomata.

Minusta olisi kiva kuunnella tarkkaa ja huomioivaa asiantuntijaselostusta, jossa ei koko ajan etsittäisi rosvoja ja poliiseja ja ylistettäisi Kimiä. Saahan sitä kansallismielinen olla, mutta liika on aina liikaa.
Samaa mieltä :thumbup:

Niiin monta kertaa on tehnyt mieli huutaa että kato nyt sinne ruutuun kun on ne vakioruikutukset päällä ja se kisan seuraaminen on unohtunut kokonaan.

Kyllönen kun jäi pois niin odotin jotain asiantuntevampaa, mutta Tuominen olikin omasta mielestäni vain "halpa kopio". Kaipa ne sellaista (tyhmää) selostusta sitten maikkarilla kaipaavat.

Jone

Well-known member
Sijainti
Savonlinna
No, se on nyt sitten kuukausi aikaa kauden alkuun, elikkä vois niinku pikkuhiljaa MTV3 julkistaa, että mitä tuohon F1+-pakettiin kuuluu, niin kerkeisin miekii päättämään, että otanko sen... En tosin edes tiiä, että toimiiko tässä kerrostalossa nuo digihommat.

Taitaa keretä Minardi esittelemään ensin oman pakettinsa ku Maikkari...

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
öö ruz sanoi:
Vittu hei!? Mä heitin sen kortin suutuksissani roskiin heti Ferrarin ja sen Shumin (mikä sen etunimi nyt olikaan:D ) Joudunko mä nyt maksamaan ylimääräisen 20 euroa?
Ei kai se vanha fuckin´ kortti voi pelata tällä kaudella?
se korttihan on sellainen mihin ladataan tietoa kun maksu on suoritettu. Eli kyllähän se vanha kortti käy! paitti tietty jos on heittäny sen roskakoriin :D

öö ruz

Speed for ever
Niin niin roskiin se meni. Mä luulin että se 20€ maksu menee niinkuin liittymismaksuna eka kerralla. Ja sit vaan käy ostamassa uuden kortin joka vuosi.

Joni

Well-known member
Mulla taas on vuoden vanha kortti ja sitähän ei tarvii hankkii uudestaan. Pitää vain saada se paketti ja sen tärkein eli koodi ja sitten pitää kyllä löytää kyllä sen tv kortin numero et saan aktivoituu sen. :thumbup:

öö ruz

Speed for ever
Ihmeiden aika ei ole ohi! Vaimoni oli pelastanut sen kortin roskiksesta. Sillä ei ollut mitään hajua mikä se oli mutta otti sen talteen. Taisi luulla joksikin perkeleen bonuskortiksi, mutyta pääasia että pelasti sen. Elämä hymyilee.

Felix

Well-known member
Joni sanoi:
Mulla taas on vuoden vanha kortti ja sitähän ei tarvii hankkii uudestaan. Pitää vain saada se paketti ja sen tärkein eli koodi ja sitten pitää kyllä löytää kyllä sen tv kortin numero et saan aktivoituu sen. :thumbup:
Oliskohan sen kortin numero siinä itse kortissa....

Hakkis

Hitain hämäläinen
Oskari Saari selostaa. Pulkkinen paljasti chatissä :jaska:

hannu^

Well-known member
Sijainti
Joensuu
Oskulla on kahden vuoden sopimus. Vuoden päästä saattaa jo tulla parannusta.

öö ruz

Speed for ever
Hakkis sanoi:
Oskari Saari selostaa. Pulkkinen paljasti chatissä :jaska:
Vaadin alennusta digipalvelusta!!:thumbdown
Vaikka tätä osasi pelätä niin silti uutisen kuultua alkoi vituttamaan.

Makkonen

Guest
Muistelen kaiholla vuosien takaista selostajatiimiä Eurosportilta: Jari Nurminen & Ian-erik Waden. Nurminen oli hyvä yksin selostaessa ja Wadenin kanssa aivan huippuhyvät. Nurminenhan selosti periaatteessa kaikki moottouheilulähetykset Eurosportilla ja Wadenin kanssa MotoGP:tä.
Nurmisen tyyli oli minusta hyvä, se ei _turhaan_ hehkutellut ja sieltä tuli asiantuntevaa komenttia. Siinä olis mun mielestä lähes täydellinen
selostaja, ainakin jos vertaa nykyisiin Fykkösten selostajiin.

Observer

Well-known member
Tuleekohan perjantain- ja lauantain ajoista enää edes koosteita ilmaispuolelta. :rolleyes: