Olin tänään itsekäs sika ja tungin bussiin polkupyörän kanssa. Avain katkesi lukon sisään, väkisin aukaisemiseen sopivia työkaluja ei ollut ja pyörähuoltoon matkaa lie 6-7 km. Bussikuski ei suhtautunut ajatukseeni yhtä positiivisesti kuin minä, mutta laski sentään kyytiin kun ei varmaankaan viitsinyt jättäytyä aikataulusta jälkeen minun ja pyörän pihalle nakkaamisen takia. Tajusin kyllä aika pian, miksi kuskin mukaan polkupyöriä ei saa kuljettaa bussissa. Jos bussin keskiosaan olisi lisäkseni ilmestynyt yhdetkin lastenvaunut niin koko käytävä olisi mennyt tukkoon. Olin kyllä henkisesti varautunut poistumaan kyydistä pääsemättä määränpäähäni, jos joku olisi kyytiin vaunujen kanssa tullut. Onneksi ei tullut ja pääsin perille onnellisesti. Polkupyöräkorjaamossa itsetuntoni kärsi kolauksen, kun huoltomies repi lukon auki käsivoimin (se oli jumiutunut silleen ei ihan kiinni muttei kuitenkaan niin auki että takapyörä olisi pyörinyt vapaasti). Samoin kärsi luottamukseni heppoisiin pyörän lukkoihin. Jemmassa oli toinen lukko, joten vielä tänään ei tarvinnut uutta ostaa, mutta lie syytä hommata jos joskus satun muuttamaan jonnekin jossa polkupyörärosvot ovat ärhäkämpiä.