Milloin Tolerantti muuten asioit vastaavissa merkeissä? Ja missä päin Suomea? Ja kauanko kesti?
Nimittäin tänään laitoin Hgissä asian vireille ja seuraava vapaa haastatteluaika oli toukokuussa!!
Nimimerkillä: Jos ensi kaudelle ehtisi saamaan kättä pidempää passiin…
Reilu kaksi vuotta sitten, Etelä-Suomessa. Hankin rinnakkaisluvan seuran ampumahiihtopienoiskivääriin. Tahi tarkasti ottaen ase on yksityishenkilön nimissä, koska yhteisöluvat ovat teknisesti varsin vaikeita. Minua ei erikseen haastateltu, mikä taasen varmaan johtui siitä, että metsästysharrasteeni vuoksi hallussani on jo järeämpääkin kalustoa pienen valtion vallankumouksen vaatiman määrän verran.
Kävin kuitenkin näyttämässä asetta poliisilaitoksella. Hävetti, kun passejaan yms. odottavat ihmiset tuijottivat, kun istuskelin salissa odottamassa vuoroani ase pystyssä jalkojen välissä. Oli se pussissa kyllä. Vielä enämpi hävetti joitain vuosia sitten, kun olin näyttämässä vaarin vanhaa pitkäpiippuista mustaruutihaulikkoa asemalla. Oli sekin pussissa, mutta piipun pää sojotti ulkona, ja olin verhonnut ylijäämän muovikassilla. Sotaa pakoon lähteneet somaliäidit olivat uusimassa papereitaan siinä, ja katselivat tosi pitkään suurilla silmillään, että mitä helvettiä...
Ajankulunki noissa caseissa oli joitain päiviä. Mutta, tilannehan on eri, kun on hankkimassa ensimmäistä asettaan, ja ikään kuin uutta asetta.
Menestystä metsästysharrastukselle!