Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset, vol XI

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26861
Kai tässäkin nyt voidaan tervettä järkeä käyttää, unohtamatta tasapuolisuutta.
Toki tasapuolisuus voi toteutua muutenkin kuin loma-ajankohtia kierrättämällä. Perheellinen voi sopia lapsettoman kanssa korvauksesta rahallisesti tai muuten. Reilu ratkaisu sekin on.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Toki tasapuolisuus voi toteutua muutenkin kuin loma-ajankohtia kierrättämällä. Perheellinen voi sopia lapsettoman kanssa korvauksesta rahallisesti tai muuten. Reilu ratkaisu sekin on.
Kyllä toki. Paluu siihen, että jos ei muksuja ole, niin pari prosenttia lisää veroja ;) Onhan se selvä, että jos vaan vapaamatkustajana meinaa nauttia tästä elämän menosta, tuottamatta jälkikasvua huolehtimaan vanhuudenpäivien hoidosta, hoivapalveluista ja veronmaksuista jne, on oikeutettu siihen sopivalla hinnalla.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26861
Aivan mahtava idea!
Kiitti hei! Mut silloin ei paljoa huvita neuvotella joustoista jos joku ilmoittaa että "mun täytyy saada taas heinäkuu vapaaksi kun hoitopaikka on silloin kiinni". Todennäköisesti on seuraavanakin vuonna.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Meillä on käytäntö, että perheelliset saa ensin valita lomansa ajankohdan. Mikä on mun mielestä just oikein. jjv:n duunipaikka näyttää olevan täynnä kyrpänaamoja.
Näin meilläkin on toimittu. (Tosin epävirallisesti keskenämme.) Sopii mulle oikeinkin hyvin. Perheelliset pommittaa lomansa järjestään Ukon juhlan tienoilta heinäkuun loppuun sijoittuvalle aikavälille. Yrittävät siinä sitten toppatakit päällä saada kokkoa syttymään märillä tulitikuilla ja kerääntyvät sankoin joukoin täyteen buukattuihin kylpylöihin. Olkaa hyvä vaan, mie lomailen mielelläni elokuussa, silloin tuppaa olemaan kesän parhaat ilmat. Siinä vaiheessa perheelliset juoksevat marketeissa ostamassa hellokittyreppuja sekä transformerspenaaleja jälkikasvunsa alkavaa lukuvuotta valmistellessaan.

Paitsi tänä vuonna. Tällä kertaa piti sijoittaa kesäloma, eli kesis, puolivälistä kesäkuuta alkavaksi, koska Tissiksellä ei ollut mahdollisuutta elokuulle.
Kokeillaan nyt kerran näinkin.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26861
Kyllä toki. Paluu siihen, että jos ei muksuja ole, niin pari prosenttia lisää veroja ;) Onhan se selvä, että jos vaan vapaamatkustajana meinaa nauttia tästä elämän menosta, tuottamatta jälkikasvua huolehtimaan vanhuudenpäivien hoidosta, hoivapalveluista ja veronmaksuista jne, on oikeutettu siihen sopivalla hinnalla.
Lapsilisää vois maksaa vain niille jotka adoptoi lapsen jostain ylikansoitetusta köyhästä maasta.
 

Örfil

Guest
Kiitti hei! Mut silloin ei paljoa huvita neuvotella joustoista jos joku ilmoittaa että "mun täytyy saada taas heinäkuu vapaaksi kun hoitopaikka on silloin kiinni". Todennäköisesti on seuraavanakin vuonna.
Jos se on jo koulussa silloin? Tuo "hoitotarveikkuna" on aika lyhyt aika kuitenkin, toki harmillinen. Ikuisuusongelma.
Joku ajattelee kuin lapseton konsanaan ja toinen että muksunsa maksaa meidän eläkkeet sitten kun olemme vanhuspappoja.

Oikeasta ongelmastahan tässä ei ole kyse, vaan ihmisten itsekkyydestä, suuntaan tahi toiseen.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26861
Se että kehdataan edes vaatia muiden etujen lisäksi epätasapuolisuutta kesälomakäytännöissä on vaan vähäpätöinen mut hyvä esimerkki niiden itsekkyydestä jotka muita itsekkäiksi syyttävät.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Näin meilläkin on toimittu. (Tosin epävirallisesti keskenämme.) Sopii mulle oikeinkin hyvin. Perheelliset pommittaa lomansa järjestään Ukon juhlan tienoilta heinäkuun loppuun sijoittuvalle aikavälille. Yrittävät siinä sitten toppatakit päällä saada kokkoa syttymään märillä tulitikuilla ja kerääntyvät sankoin joukoin täyteen buukattuihin kylpylöihin. Olkaa hyvä vaan, mie lomailen mielelläni elokuussa, silloin tuppaa olemaan kesän parhaat ilmat. Siinä vaiheessa perheelliset juoksevat marketeissa ostamassa hellokittyreppuja sekä transformerspenaaleja jälkikasvunsa alkavaa lukuvuotta valmistellessaan.
Komppailen.
Niissä duuneissa, joita olen tehnyt, heinäkuu on tupannut olemaan mukavan leppoista aikaa, kun asiakkaatkin ovat paljon lomalla. Meillä homma on Formulanomin kuvailemalla tolalle, eli lomailla saa melko vapaasti, kunhan joku tuuraa. Joissain tiimeissä tosin esimies yrittää saada enemmänkin porukkaa olemaan hiljaisen heinäkuun lomalla.
 

Örfil

Guest
Se että kehdataan edes vaatia muiden etujen lisäksi epätasapuolisuutta kesälomakäytännöissä .
Joo, en tiedä kuka ja mikä tyyppi on kyseessä ja mitä teki/toilaili siellä firmassa, mutta itse puhuin asiasta noin yleisessä mielessä.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Se että kehdataan edes vaatia muiden etujen lisäksi epätasapuolisuutta kesälomakäytännöissä on vaan vähäpätöinen mut hyvä esimerkki niiden itsekkyydestä jotka muita itsekkäiksi syyttävät.
Niin. Tässä näkyy juurikin se, että pitäisi ehdottomasti maksaa steriloinnista.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Meidän firmassa saa talviloman viettää pääsääntöisesti itse parhaaksi katsomanaan ajankohtana. Mulla on tuo vielä viettämättä, mutta kohta lähtee.

Varsinaisen kesä-/vuosiloman pääasialliseksi ajankohdaksi työnantaja ehdotti, tai määräsi kuluvana vuonna, viikot 29 ja 30. Kaksi muuta viikkua saa ilmeisesti itse päättää. Joko ennen tai jälkeen mainittujen viikkojen. Tai yhdistellen?

Itse ajattelin lomailla tulevana kesänä viikosta 28 viikkoon 31, mutta en tuota vielä kiveen hakkaa. Lomailuni ei riipu täysin itsestäni. Kun kaksi variaatiota pitää huomioon ottaa.

Niin.
 
Ylös