Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
On erilaisia lähestymistapoja. Helsingin Jyryssä yksi viisikymppisenä alle kolmeen tuntiin täysmaran juossut sanoi yhtenä viikkona treenanneensa vain 12 kilsaa - sadan metrin sprintiksi pätkittynä.
Sehän se on, eli monipuolisuus. Keho tottuu tiettyyn rasitukseen, eikä kehitystä tule. Intervallit, mäkivedot (ylös ja alas), loikat, yms. Itse ainakin ottaisin tekniikkavalmennusta, jos nyt pitäisi aloittaa taas juoksemaan. Oppimaan käyttämään niitä takareisiä.

Bukko

Voorumisti
On erilaisia lähestymistapoja. Helsingin Jyryssä yksi viisikymppisenä alle kolmeen tuntiin täysmaran juossut sanoi yhtenä viikkona treenanneensa vain 12 kilsaa - sadan metrin sprintiksi pätkittynä.
Juu. Mulle peruskuntotreeni sykerajoineen on niin kevyttä, ettei siitä oikein tule vastetta isommallakaan määrällä. Terveellistä perusliikuntaa ja palauttavaa, kuten kävely, mutta ei sillä juoksukuntoon pääse. Kyllä se on sydän ja jalat laitettava töihin, jotta parannusta tulee.

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Juu. Mulle peruskuntotreeni sykerajoineen on niin kevyttä, ettei siitä oikein tule vastetta isommallakaan määrällä. Terveellistä perusliikuntaa ja palauttavaa, kuten kävely, mutta ei sillä juoksukuntoon pääse. Kyllä se on sydän ja jalat laitettava töihin, jotta parannusta tulee.
Hannes Kolehmaisen käveli ihan helvatasti. Toki siihen aikaa kengätkin oli niin huono, ettei kenenkään jalat kestäis sitä iskutusta.

https://www.maastohiihto.com/plus/paavo-nurmen-ja-hannes-kolehmaisen-harjoittelu-uskomuksia/

Bukko

Voorumisti

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Paavo Nurmen vaahtopääkävelystä olen lukenut jo vuosia sitten. Itsekin pidän kävelystä, laiskasta sellaisesta 😂👍

Eiköhän nuo nykypäivän välineillä ja harjoittelulla olisi menneet reilusti lujempaa.
Muistetaan myös, että pinnoitteet olivat huonompia. Hiilimurska oli varsinkin sateella melko hidas alusta. Tartanit ja mut uusimpana Mondo ovat vieneet taas aikoja eteenpäin (tai no, Suomessa on vielä jokunen 70-luvun ennätys voimassa).

Mitä tulee iskutukseen, niin kaikkia treenejä ei saisi tehdä Mondolla, sekin on melkosen kova alusta.

Trullinkaasu7

Well-known member
Kun väitellään siitä, ketkä ovat esim. Top 10-urheilijoita kautta aikojen, tehtävä on tietysti vaikea. Maailmassa on ollut paljon fantastisia urheilijoita. Ja eri lajien vertailu herättää mielipiteitä.

Tässä lyhyessä viestissäni keskityn itselleni tärkeään lajiin, joka on tennis. Federer, Nadal ja Djokovic tekivät uskomatonta työtä. Djokovicilla on eniten grand slameja, mikä on kyllä erinomainen saavutus, kun ajattelee, että Federer ja Nadal pysyivät huipulla pitkään ja tekivät kovaa jälkeä. Tennis on laji, mikä vaatii taitoa ja fyysistä kestävyyttä. Tykkään katsoa tennistä.

Sori, jos tämä viesti meni väärään topikkiin. Halusin kirjoittaa tämän viestin, koska tämä on minun mielipiteeni. Ymmärrän, jos joku on eri mieltä.

Viimeksi muokattu:

Trullinkaasu7

Well-known member
Kiusaaja Venäjä on nyt vaikuttamassa Georgiassa. Tai siellä Georgian hallinnossa on jotain huijareita, jotka tekevät jotain. Yrittävät nolosti. Säälittävää tuollainen toiminta.

Olen mielenosoittajien tukena. Onneksi karma voittaa pahan. Aina.

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Tein Nizzan reissulle autovarauksen. Toyota Corolla TS or similar. Vahingoista viisastuneena selkeä politiikka, että Ranskassa tai Amerikassa ei "kotimaista" autoa.

Trullinkaasu7

Well-known member
Eilen Ruotsissa sattui vakava ampuminen. Teko tapahtui oppilaitoksessa. Eräs oppilas sanoi haastattelussa, että menimme shokkiin, kun verta vain vuoti urheista ja näky oli kauhea. Rukoilen uhreille ja omaisille apua. 🙏

Ampujalla oli ollut mielenterveys-ongelmia. Lisäksi yksinäisyys oli vaivannut.

Bukko

Voorumisti
Eilen Ruotsissa sattui vakava ampuminen. Teko tapahtui oppilaitoksessa. Eräs oppilas sanoi haastattelussa, että menimme shokkiin, kun verta vain vuoti urheista ja näky oli kauhea. Rukoilen uhreille ja omaisille apua. 🙏

Ampujalla oli ollut mielenterveys-ongelmia. Lisäksi yksinäisyys oli vaivannut.
Koulut ovat saatanallisia paikkoja. En ihmettele jos joku sekoaa.

Trullinkaasu7

Well-known member
Minulla olisi yksi kysymys. Miksi siellä kuussa on käyty viimeksi 60-luvulla? Vai onko ihminen edes käynyt kuussa? Luulisi, että nykyajan rakettitieteellä sinne olisi melko helppo mennä ja tutkia sitä paikkaa. Eikös sen Muskin kannattaisi ensin mennä kuuhun ja sitten marssiin. En usko yleensä salaliittoteorioihin, mutta tämä keissi epäilyttää minua.

Keskustelua saa käydä.

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
1972 joulukuussa oli viimeinen Apollo-ohjelman lento (Apollo 17).
Ihmisiltä loppui mielenkiinto kuulentoihin aika nopeasti kun ne "arkipäiväistyi". Nasan lähetyksiä seurasi kourallinen ihmisiä loppuvaiheessa.

Trullinkaasu7

Well-known member
1972 joulukuussa oli viimeinen Apollo-ohjelman lento (Apollo 17).
Ihmisiltä loppui mielenkiinto kuulentoihin aika nopeasti kun ne "arkipäiväistyi". Nasan lähetyksiä seurasi kourallinen ihmisiä loppuvaiheessa.
Joo.

Toki, myönnetään. Saatan olla väärässä tässä asiassa. Ehkä mä turhaan epäilen jenkkejä. Kyllähän ne kuvat ja esim. ne kuukivet on näytetty.

Bukko

Voorumisti
Joo.

Toki, myönnetään. Saatan olla väärässä tässä asiassa. Ehkä mä turhaan epäilen jenkkejä. Kyllähän ne kuvat ja esim. ne kuukivet on näytetty.
Kyl insinöörit on osanneet tehdä ihmeellisiä asioita jo parin sadan vuoden ajan. Esim. kiskoilla liikkuva höyryveturi.

Trullinkaasu7

Well-known member
Sellainen asia kävi mielessä, että olen havainnut olevani erittäin etuoikeutetussa asemassa. Tarkoitan tällä esim. sitä, että saattaisin olla Venäjällä nyt, jos asiat olisivat historiassa menneet vähän eri tavalla.

Voin sanoa hieman suvustani. Äitini suku on kotoisin itä-Suomesta. Mutta Isäni ukki oli Neuvostoliitosta kotoisin. Hän kuitenkin halusi muuttaa Suomeen, koska hän ei pitänyt valtion kommunistisesta linjasta. Ja tämä on totta eikä minun keksimääni. Minulta kysytään usein, osaanko venäjää. En osaa. Eikä minua haittaa tämän kysyminen. Joitain kaukaisia sukulaisia on siellä idässä.

On avautunut lähiaikoina myös se, että Ceasar totesi elämästä hyvin. Se lause meni niin, että arpa on heitetty.

Onhan tuo Venäjän kansan tilanne huono. Diktaattorin kanssa ei ole helppo elää. Kohta alkaa Putin tekojen seuraukset näkyä.

Trullinkaasu7

Well-known member
Onneksi Suomi on Natossa. Syy on se, että Venäjän huumori on niin sekavaa. Putinin Venäjä haluaa aloittaa sotia. Tämä on nähty. No joo, eihän tässä mitään huumoria ole.

Venäjälle pitää kertoa rennosti, että älä stressaa turhista. Ihan rennosti vaan.