Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
On erilaisia lähestymistapoja. Helsingin Jyryssä yksi viisikymppisenä alle kolmeen tuntiin täysmaran juossut sanoi yhtenä viikkona treenanneensa vain 12 kilsaa - sadan metrin sprintiksi pätkittynä.
Sehän se on, eli monipuolisuus. Keho tottuu tiettyyn rasitukseen, eikä kehitystä tule. Intervallit, mäkivedot (ylös ja alas), loikat, yms. Itse ainakin ottaisin tekniikkavalmennusta, jos nyt pitäisi aloittaa taas juoksemaan. Oppimaan käyttämään niitä takareisiä.

Bukko

Voorumisti
On erilaisia lähestymistapoja. Helsingin Jyryssä yksi viisikymppisenä alle kolmeen tuntiin täysmaran juossut sanoi yhtenä viikkona treenanneensa vain 12 kilsaa - sadan metrin sprintiksi pätkittynä.
Juu. Mulle peruskuntotreeni sykerajoineen on niin kevyttä, ettei siitä oikein tule vastetta isommallakaan määrällä. Terveellistä perusliikuntaa ja palauttavaa, kuten kävely, mutta ei sillä juoksukuntoon pääse. Kyllä se on sydän ja jalat laitettava töihin, jotta parannusta tulee.

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Juu. Mulle peruskuntotreeni sykerajoineen on niin kevyttä, ettei siitä oikein tule vastetta isommallakaan määrällä. Terveellistä perusliikuntaa ja palauttavaa, kuten kävely, mutta ei sillä juoksukuntoon pääse. Kyllä se on sydän ja jalat laitettava töihin, jotta parannusta tulee.
Hannes Kolehmaisen käveli ihan helvatasti. Toki siihen aikaa kengätkin oli niin huono, ettei kenenkään jalat kestäis sitä iskutusta.

https://www.maastohiihto.com/plus/paavo-nurmen-ja-hannes-kolehmaisen-harjoittelu-uskomuksia/

Bukko

Voorumisti

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Paavo Nurmen vaahtopääkävelystä olen lukenut jo vuosia sitten. Itsekin pidän kävelystä, laiskasta sellaisesta 😂👍

Eiköhän nuo nykypäivän välineillä ja harjoittelulla olisi menneet reilusti lujempaa.
Muistetaan myös, että pinnoitteet olivat huonompia. Hiilimurska oli varsinkin sateella melko hidas alusta. Tartanit ja mut uusimpana Mondo ovat vieneet taas aikoja eteenpäin (tai no, Suomessa on vielä jokunen 70-luvun ennätys voimassa).

Mitä tulee iskutukseen, niin kaikkia treenejä ei saisi tehdä Mondolla, sekin on melkosen kova alusta.