Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Tuossa toinen Fiat kuski kusi alleen :D toisissa harjoitteluissa.
Olipa hupaisan näköistä kun Massa pyyhki pyyhkeellä persettään ja toiset pyyhki auton penkkiä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Zaikom sanoi:
Punto kärähti ruuhkassa. Siis ei minulla vaan peileistä näin, kun veti sivuun ja tumma pölähdys tuli konepellin alta. Itse olin hetkeä aiemmin huomannut moottorini lähentelevän kiehumispistettä, ja muutin hytin saunaksi :thumbfh:
Mutku sanoi:
Tuossa toinen Fiat kuski kusi alleen
:eek: :D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mutku sanoi:
Tuossa toinen Fiat kuski kusi alleen :D toisissa harjoitteluissa.
Olipa hupaisan näköistä kun Massa pyyhki pyyhkeellä persettään ja toiset pyyhki auton penkkiä.
Onneksi massa ei ollut kärjessä, nyt saa vaihtaa kalsarit huomiseksi :D
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Katsastus suoritettu, ei mitään huomautettavaa.
Palkitsen itseni roskaruoalla ja ehkä myöhemmin hörppään oluen.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Pojalla on eka kunnon kuume, keskiviikkona illalla oli vähän lämpöä. Eilen ja tänään ollut kuumeessa äsken kun mitattiin niin 40,5 näytti mittari jotenka päivystys taitaa kutsua.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
burb sanoi:
Katsastus suoritettu, ei mitään huomautettavaa.
Palkitsen itseni roskaruoalla ja ehkä myöhemmin hörppään oluen.
Kävitkö samalla katsastusasemalla kuin minä tässä aiemmin? Siinä oli hese vieressä. Tai no, en tiä, onko tuo sitten poikkeuksellista vai ei. Itsellehän tuli lisenssiplaattojen laiteista huomautukset. Pitäis varmaan vaihtaa bulbit.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Vellu sanoi:
Itsellehän tuli lisenssiplaattojen laiteista huomautukset.
Laiteista? :confused: Tuntematon sana mulle enkä nyt ymmärtänyt missä tökki katsastuksessa. Siis ruuvinkannoistako vai rekkarikilvestä yleensä?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Laiteista? :confused: Tuntematon sana mulle enkä nyt ymmärtänyt missä tökki katsastuksessa. Siis ruuvinkannoistako vai rekkarikilvestä yleensä?

Sätissä raati pohti asiaa ja tuli siihen tulokseen että "lisenssiplaattojen laiteet"=rekisterikilven valot. Ilmeisesti jollain pissis-slangilla.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Runar ja Kyllikki sanoi:
Laiteista? :confused: Tuntematon sana mulle enkä nyt ymmärtänyt missä tökki katsastuksessa. Siis ruuvinkannoistako vai rekkarikilvestä yleensä?
light =lait, monikossa laitit

kunhan halusin päätyä tuohon bulbbiin (bulb=lamppu), joka on melkein kuin burb

eipä tuollaista kieltä kukaan käytä, tuskin edes pissikset.
 
Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sätissä raati pohti asiaa ja tuli siihen tulokseen että "lisenssiplaattojen laiteet"=rekisterikilven valot. Ilmeisesti jollain pissis-slangilla.
Hienoa, että pääsin raadittavaksi.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Vellu sanoi:
Kävitkö samalla katsastusasemalla kuin minä tässä aiemmin? Siinä oli hese vieressä. Tai no, en tiä, onko tuo sitten poikkeuksellista vai ei. Itsellehän tuli lisenssiplaattojen laiteista huomautukset. Pitäis varmaan vaihtaa bulbit.
Kävin IHA-autokatsastuksessa Hankasuontie 8:ssa. Ei taida olla sama asema kuin sulla.
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
burb sanoi:
Kävin IHA-autokatsastuksessa Hankasuontie 8:ssa. Ei taida olla sama asema kuin sulla.
Tuttu paikka yhen nettifoorumikaverin toisen foorumin kaverin kautta. Katsastaavat autoja tuolla, kuulemma.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Nyt se kirjekuori on Suomessa. Painoa tollanen vajaa sata grammaa. Olen maksanut USPS:lle siitä hyvästä, että lähetys toimitetaan kotiovelle asti. (Koska se oli ainoa toimitusmahdollisuus ko. firmassa. Normaalisti en maksa, koska se on ihan turhaa lisämaksua.)

Arvatkaas mitä Itella tekee näiden jenkeistä tulevien kotiin asti maksettujen lähetysten kanssa:
a) huolehtii tullauksesta ja toimittaa kotiovelle asti kuten on homma maksettukin
b) toimittaa kirjekuoren tulliin ja jättää sinne ja lähettää vastaanottajalle tiedon, että maksaa 20 euroa lisää jos Itella hoitaa tullauksen ja hoitaa lähetyksen kotiin asti.

:rolleyes: Ei näin. :nope: :nope:


Tommonen oli lähetyksen reitti Suomeen:
Into Foreign Customs FINLAND 05/09/08 10:14am

Arrived Abroad FINLAND 05/09/08 10:14am

International Dispatch UNITED STATES 05/06/08 10:26pm

Processed CHICAGO IL 60666 05/06/08 10:25pm

Processed DES MOINES IA 50318 05/05/08 7:32pm

Shipment Accepted MONTEZUMA IA 50171 05/05/08 4:46pm
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Nyt se kirjekuori on Suomessa. Painoa tollanen vajaa sata grammaa. Olen maksanut USPS:lle siitä hyvästä, että lähetys toimitetaan kotiovelle asti. (Koska se oli ainoa toimitusmahdollisuus ko. firmassa. Normaalisti en maksa, koska se on ihan turhaa lisämaksua.)

Arvatkaas mitä Itella tekee näiden jenkeistä tulevien kotiin asti maksettujen lähetysten kanssa:
a) huolehtii tullauksesta ja toimittaa kotiovelle asti kuten on homma maksettukin
b) toimittaa kirjekuoren tulliin ja jättää sinne ja lähettää vastaanottajalle tiedon, että maksaa 20 euroa lisää jos Itella hoitaa tullauksen ja hoitaa lähetyksen kotiin asti.

:rolleyes: Ei näin. :nope: :nope:


Tommonen oli lähetyksen reitti Suomeen:
Into Foreign Customs FINLAND 05/09/08 10:14am

Arrived Abroad FINLAND 05/09/08 10:14am

International Dispatch UNITED STATES 05/06/08 10:26pm

Processed CHICAGO IL 60666 05/06/08 10:25pm

Processed DES MOINES IA 50318 05/05/08 7:32pm

Shipment Accepted MONTEZUMA IA 50171 05/05/08 4:46pm
Sevverran vielä, että kun nuo käsittääkseni on Eastern Timen mukaiset ajat, eivätkä paikalliset, niin tuo lähetyskö on ollut, kesäaika huomioiden, Hki-Vantaan tullipostissa perjantaina klo 17.14? Vai...?


Noh, kummiskin. Suomalaisesta liikkeestä ostettuna tavaroiden hinta olisi ollut 115 euroa ja ne olisi saanut aikaisintaan heinäkuussa, todennäköisesti vasta syyskuussa.
Nyt saanen ne maanantaina (joka tapauksessa varmuudella jo ensi viikolla) ja hinnaksi jäi 50 euroa (kuluineen, mutta tulli + alv tulee vielä päälle. Tullia+alvia näistä menee harmillisesti n. 11 euroa. Jos jäis alle kympin, niitä ei perittäis lainkaan) mutta mikä kaikkein tärkeintä: Saan ne kuukausitolkulla nopeammin.

Eli näitä kyseisiä tavaroita en tilannut edullisemman hinnan vuoksi ulkomailta, vaan yksinkertaisesti siksi, että Suomessa joutuisi odottamaan niin pahuksen kauan. Sama päti mun edelliseen tilaukseen: Säästö ei ollut kuin muutamia kymppejä, mutta sain alle viikossa tavaran, joka Suomesta ostettuna olisi kestänyt tulla lähemmäs puoli vuotta. Noh, ei mulla tietenkään ole mitään sitä vastaan, että samalla säästän tässäkin tilauksessa jokusen kympin

Kolmessa viimeisimmässä pikkutilauksessa olen säästänyt kaikenkaikkiaan 250 euroa ja säästynyt todella pitkiltä odotusajoilta. Nää tavarat on melkeen kaikki umpirautaa eivätkä mene rikki tai sitten tavaraa jossa on takuu voimassa Suomessakin, joten sen puoleen ei kannata edes harkita tilausta Suomesta takuun tahi muun syyn pakottamana.


Tilauspaikkana tällä kertaa Brownells.


Itse näen irvokkaana tilanteen, jossa mun kannattaa ostaa tavaroita ennemmin Iowasta kuin lähimmästä liikkeestä. :thumbdown
 
Viimeksi muokattu:
Ylös