Miellyttävä episodi taas bussissa YTV-alueella. Menin bussiin ajoissa ennen kuin tuo oli lähdössä linjan aloituspisteestä. Matkakorttini aiheutti lukijassa punaisen valon ja sen mukaisen merkkiäänen, mutta näyttötaulu kertoi lipun olevan voimassa vielä pari kuukautta!
Kuski sanoi, että minun pitää ostaa lippua ja kehoitin tätä siirtymään noin 10cm oikealle ja katsomaan mitä toi näyttötaulu sanoo, mutta hän sanoi, että jos merkkivalo on punainen, niin se tarkoittaa ettei sulla ole lippu voimassa.
Noh kaivoin lompakosta esille kyseisen matkakortin lataamiskuitin, mistä ilmeni myöskin, että juuri kyseinen kortti on voimassa vielä pari kuukautta. Kuten arvata sopii, niin kyseinen kuski ei suostunut katsomaan kyseistä kuittia vaan toisti, että jos näyttötaulussa näkyy punainen valo, niin lippu ei ole voimassa ja kun kina jatkui, niin uhkasi soittaa virkavaltaa paikalle.
Tuohon tietysti vastasi siihen tyyliin, että soittaisi ihmeessä ja katotaan miten ne suhtautuu siihen, ettei kuski suostu katsomaan lukijan näyttötaulua tai lipun ostokuittia. Tuossa vaiheessa suostui sitten katsomaan kuittia ja mutisten antoi minun mennä. Suutuspäissään vielä piti tokasta kuskille: "Oliko se nyt oikeasti noin vaikeaa?".
Ihan periaatteesta en viitsi maksaa 3.8€:tä kun minulla on kuitenkin voimassaoleva lippu.
----
Muutenkin työmatkoistani n. 80% epäonnistuu enemmän tai vähemmän kun aikataulut eivät pidä pätkääkään. Minulla on kaksi bussivaihtoa ja isoin ongelma on siinä, että tietyt bussilinjat kulkevat usein 5-10 minuuttia etuajassa aikataulun mukaan. Juh..tässä jo päättänyt, että siirrytään takaisin yksityisautoiluun lippukauden loputtua