Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Kun olin hieman nuorempi (12vuotias) niin kaupungilla liikkui urbaani legenda, jonka mukaan kaupan tulisi korvata 50 markalla jokainen tarpeettomasti tutkittu laukku. Laitoimme tämän testiin ja liikuimme paikallisessa lähikaupassa epäilyttävän näköisesti ja lopulta kassa pyysi näyttämään reppujen sisällön. Keskustelu meni suunnilleen näin :

-Avataanpa sitten ne laukut, taisitte kaapata mukaan jotain ylimääräistä tuolta virvoituspuolelta.

*Laukussa on muutama koulukirja*

-Me haluttais nyt ne 50markkaa.

-Mitäs hiton pelleilyä tämä on olevinaan?

-No kun avasit laukun ilman poliisin väliintuloa!

-Tehän ne omat laukkunne avasitte?

*Syvä hiljaisuus*

Kauppias antoi kuitenkin myötätunnosta limupullon mukaan ja kehoitti tulemaan seuraavan kerran lompakon kanssa. Varsin mukava lähikauppa, jossa tuli vierailtua usein koulun jälkeen. Huhua ei toki koskaan saatu varmistettua.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Thunder sanoi:
Aivan, minun mielestä siinä on rikottu sääntöjä, koska minun tapauksessa kauppa pyysi jättämään laukun ja kävelemään kertaalleen sen hälyttimen lävitse, seuraavaksi pyydettiin avaamaan laukku, siellä oli sähköjohdon kela, se otettiin pois ja pistettiin laukku kertaalleen vielä hälyttimen läpi, ei pärähtänyt. Sähköjohdon kela aiheutti hälytyksen.

Joo, mitä exällekin tuollainen sattui niin ei siinä ekaks poliisia soitettu. Sitten vasta olisi soitettu jos olisi kieltäytynyt vartijoiden tekemästä kassitarkastuksesta.
Hälytyksen syyksi selvisi ihan eri kaupasta ostetut kengät, jota Anttilassa kovasti ihmettelivät ja kertoivat että olivat luulleet sitä jopa mahdottomaksi. Lopuksi sitten kysyivät haluaako ko. henkilö että kuulutetaan hälytksen olleen aiheeton. Halusi ja se tulikin sitten samantien.
Tosin kyllä ihmiset muutenkin pääsääntöisesti sen tajuavat että suuri osa hälytyksistä on aiheettomia eivätkä automaattisesti lähde varkaaksi luokitelemaan henkilöä jonka kohdalla hälytin pärähtää.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ferrari 4ever sanoi:
Kun olin hieman nuorempi (12vuotias) niin kaupungilla liikkui urbaani legenda, jonka mukaan kaupan tulisi korvata 50 markalla jokainen tarpeettomasti tutkittu laukku. Laitoimme tämän testiin ja liikuimme paikallisessa lähikaupassa epäilyttävän näköisesti ja lopulta kassa pyysi näyttämään reppujen sisällön. Keskustelu meni suunnilleen näin :

-Avataanpa sitten ne laukut, taisitte kaapata mukaan jotain ylimääräistä tuolta virvoituspuolelta.

*Laukussa on muutama koulukirja*

-Me haluttais nyt ne 50markkaa.

-Mitäs hiton pelleilyä tämä on olevinaan?

-No kun avasit laukun ilman poliisin väliintuloa!

-Tehän ne omat laukkunne avasitte?

*Syvä hiljaisuus*

Kauppias antoi kuitenkin myötätunnosta limupullon mukaan ja kehoitti tulemaan seuraavan kerran lompakon kanssa. Varsin mukava lähikauppa, jossa tuli vierailtua usein koulun jälkeen. Huhua ei toki koskaan saatu varmistettua.
Mä taas muistan urbaanilegendan, jonka mukaan piti antaa korvaus, jos poliisi kutsuttiin...

Lehdet on pahoja noiden kanssa. Usein kun ostaa jonkun ulkomaisen lehden (Autosport/F1 Racing/tms.) niin siellä on semmonen hälytintarra, joka ainakin ennen aiheutti hälytyksiä muualla.

Tai kirjaston kirjat!

Thunder

Vihan aiheuttaja
jaska sanoi:
Mä taas muistan urbaanilegendan, jonka mukaan piti antaa korvaus, jos poliisi kutsuttiin...

Lehdet on pahoja noiden kanssa. Usein kun ostaa jonkun ulkomaisen lehden (Autosport/F1 Racing/tms.) niin siellä on semmonen hälytintarra, joka ainakin ennen aiheutti hälytyksiä muualla.

Tai kirjaston kirjat!
Kirjastosta tuli mieleen, että sielläkin pärähti hälytin, siksi, että olen jättänyt opettajalleni mikrofonin ja minulle jäi vastaanotin, vastaanottimessa oli pieni mutta iso käämi, joka aiheutti sen hälytyksen. Minulla ei tietenkään ollut kirjaa, jouduin kertomaan laitteesta ja sammutin sen, kävelin hälytyslaitteen läpi, ei pärähdystä, kytkettyäni sen laitteen, pärähti heti hälytin "vahingossa".

Joten siinä tuli ihmeteltävää monelta ihmiseltä, että miten tuommoinen pikkulaite voi aiheuttaa ja selitykseksi elektroniikan huippuasiantuntija sanoi, että käämi aiheuttaa tuon hälytyksen. Sähkökela on ns. käämi ja aiheuttaa hälytyksen.

Estate

Well-known member
Kerran olen tainnut saada hälyttimen soimaan mennessäni Lohjalla Suomelaiseen kirjakauppaan. Ei siinä mitään, ei kyllä löydetty hälytyksen aiheuttajaa. :dunno:

Thunder

Vihan aiheuttaja
S.A sanoi:
Kerran olen tainnut saada hälyttimen soimaan mennessäni Lohjalla Suomelaiseen kirjakauppaan. Ei siinä mitään, ei kyllä löydetty hälytyksen aiheuttajaa. :dunno:
Värinäsi oli siellä.

JNF

Well-known member
Mun takki on aiheuttanut pari kertaa hälytyksen kaupassa. Se paikallistettiin jonnekin vasemman hihan alle, mutta mikä siellä sen aiheutti ei saatu selville :confused:

Menin sitten toisen kerran samaan kauppaan enkä muistanut, että takki aiheutti viimeksi hälytyksen ja taas piippasi. Aika noloa se on, vaikka silloinkin oli sama myyjä kassalla joka vinkkasi että mene vaan.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Olen aiheuttanut useamman kerran verkkokaapelilla hälyytyksen, jos kaapeli on ollut tiiviillä rullalla (pitkä kaapeli). Ilmeisesti kaapeli muodostaaa riittävän vahvan induktiosilmukan.

haju

Banned
Taannoisella Englanninmatkalla ostin lapsille vaatteita tuliaisiksi. Paikallisen jalkapallomaajoukkueen shortseihin oli jäänyt hälytin, joka toimi ulosmenoportilla. Vartija tutki kuitin, soitti kassalle ja poisti hälyttimen. Tuli vain mieleen, että onneksi oli se kuitti tallessa – ei tarvinnut brittiläiseen rangaistuskäytäntöön tutustua.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Mullekin sattui kerran eräässä syrjäisessä eteläisessä satamakaupunkipahaisessa vastaava tapaus, kuin on tuossa aiemmin kuvattu. Eli olin graniittitalon Anttilassa. Ostin sieltä kiepillä olevan jatkojohto/jakorasian ja kun olin poistumassa kaupasta, portilla alkoi hälytys soimaan. Siinähän sitten seisoin punastellen odottaen SWAT-tiimin hyökkäystä. Kiitettävän ripeästi paikalle asteli myyjä, jolle näytin kassiani. Se vilkaisi kerran johtokieppiä ja sanoi, että noiden takia portit soi ja sanoi, että voin poistua. Hiukan jänskätti mennä muihin kauppoihin, kun kerran oli muuallekin asiaa ja kun kerran johtokiepin takia portit soi. Vaan eipä soineet muualla. Anttilan spesiaaliportit vaan. :eek:

Thunder

Vihan aiheuttaja
AJ sanoi:
Mullekin sattui kerran eräässä syrjäisessä eteläisessä satamakaupunkipahaisessa vastaava tapaus, kuin on tuossa aiemmin kuvattu. Eli olin graniittitalon Anttilassa. Ostin sieltä kiepillä olevan jatkojohto/jakorasian ja kun olin poistumassa kaupasta, portilla alkoi hälytys soimaan. Siinähän sitten seisoin punastellen odottaen SWAT-tiimin hyökkäystä. Kiitettävän ripeästi paikalle asteli myyjä, jolle näytin kassiani. Se vilkaisi kerran johtokieppiä ja sanoi, että noiden takia portit soi ja sanoi, että voin poistua. Hiukan jänskätti mennä muihin kauppoihin, kun kerran oli muuallekin asiaa ja kun kerran johtokiepin takia portit soi. Vaan eipä soineet muualla. Anttilan spesiaaliportit vaan. :eek:
Minun mielestä kaikkialla spesiaaliportit vaan pärähtävät, jos ei ole sinun tapauksessasi sattunut, ne on vaan sammutettu.

EDIT:

Ehkä sinulla vaan käämit paloi päässäsi ja aiheutit hälytyksen, mutta kieppijohtosi oli vaan sekaisin laukussasi, eikä se aiheuttanut hälytystä. Minulla sähkökela oli vaan niin tiiviisti kelattuna, että aiheuttaa hälytyksen, indiktiotyyliin.

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Anttilassa ei siis vartijoita ollut paikalla ja aluksi beibe ei halunnut näyttää laukkua, kun hänestä riitti jotta näytti etteivät hälyttimet uudestaan pärähdä soimaan. Oli vissiin "hankala ja epäilyttävä" tapaus, jotta kutsuivat virkavallan.

burb

.
Nyt äkisti tekee mieli perustaa otsikko "Onko rituaalihurmaajilla helteisemmät lampaat?"