Availen tuossa kalja; ztup ja lähden kävelemään Alepupiin...Mossi Superstar sanoi:
Hahmon 'AJ' ajatus kyllä houkuttelee rikkomaan lakia.AJ sanoi:Paitsi, jos toiselta kanavalta tulee yhtä aikaa Star Wars leffoja ja toiselta uutta Star Wars tv-sarjaa. Tällöin kahden television yhtäaikainen katselu on PAKOLLISTA!
Use the force!Il Tempo Gigante sanoi:Hahmon 'AJ' ajatus kyllä houkuttelee rikkomaan lakia.
Taidat kiusailla, koska virallisissa lähteissä sanotaan, että...Il Tempo Gigante sanoi:Se nyt on vaan niin, notta saa olla vaikka 9 televisiota, mutta yhdellä luvalla saa katsoa yhtä televisiota kerrallaan. Useamman, kuin yhden television samanaikainen katselu yhdella luvalla ei ole sallittua.
Perhe
Perheeksi katsotaan yksin asuvat ja yhteistaloudessa, samassa asunnossa, avo- tai avioliitossa elävät henkilöt sekä heidän kanssaan vakituisesti asuvat lapset ja lähisukulaiset. Perheelle riittää yksi televisiomaksu asuntoa kohti, vaikka käytössä olisi useita televisioita. Tilapäistä käyttöpaikkaa, esimerkiksi kesäasuntoa tai asuntovaunua, varten ei tarvitse maksaa eri maksua. Sen sijaan työn tai opiskelun vuoksi käytettävää toista asuntoa varten tulee maksaa eri maksua. Yksin asuvalle henkilölle riittää tässäkin tapauksessa yksi maksu, koska hän ei voi katsoa televisioita kahdessa paikassa samaan aikaan. Tämä edellyttää kuitenkin, että toinen asunnoista on todella aina tyhjillään, eikä sitä esimerkiksi lainata ystävän käyttöön sillä välin, kun asutaan toisella paikkakunnalla.
Mä ajattelin, että ITG on mennyt itse tuohon ja hankkinut useita TV-lupia ja nyt häntä v:tuttaa siinä määrin, ett haluais muidenkin menevän samaan.Olga sanoi:Taidat kiusailla, koska virallisissa lähteissä sanotaan, että...
Enhän kiusaile.Olga sanoi:Taidat kiusailla, koska virallisissa lähteissä sanotaan, että...
En tarkottanut tota. Vaan sitä että jos ostat tv-kortin tietokoneeseen niin se tarttee luvan.Micael sanoi:Mutta eikös 1 lupa/talous riitä vaikka olis useampikin telkkari tai tietokoneessa TV kortti?
Olen vahvasti sitä mieltä, että laki on joskus olltu ITG:n kuvaileman kaltainen. Lupalappu tuli olla television mukana ja esim. jos lupalappu oli mukana asuntovaunussa, kotona ei saanut katsoa televisiota. Jos tarkastaja tuli, niin armotta tuli rapsut ja telkkari vietiin.Il Tempo Gigante sanoi:Enhän kiusaile.
Olen aivan varmasti joskus lukenut tai kuullut yllä kertomastani 'yksi tv kerrallaan'-säännöstä. Se ilmeisesti liittyy caravaanariaikoihini ? Silloin ollen ottanut selvää tv-lupakäytännöstä, liittyen asuntovaunuun ja tämä, jo moneen kertaan mainitsemani 'sääntö' on luultavasti niihin aikoihin tarttunut päähäni.
Jos asia on aikojen saatossa vanhentunut tahi muuttunut, niin en voi sille mitään ja pahoittelen aiheuttamaani hämminkiä.
Nyöks, nöyks >>> ahem >>> nyöks, nyöks.Runar ja Kyllikki sanoi:Olen vahvasti sitä mieltä, että laki on joskus olltu ITG:n kuvaileman kaltainen. Lupalappu tuli olla television mukana ja esim. jos lupalappu oli mukana asuntovaunussa, kotona ei saanut katsoa televisiota. Jos tarkastaja tuli, niin armotta tuli rapsut ja telkkari vietiin.
Just näin se on aikaisemmin ollut.Runar ja Kyllikki sanoi:Olen vahvasti sitä mieltä, että laki on joskus olltu ITG:n kuvaileman kaltainen. Lupalappu tuli olla television mukana ja esim. jos lupalappu oli mukana asuntovaunussa, kotona ei saanut katsoa televisiota. Jos tarkastaja tuli, niin armotta tuli rapsut ja telkkari vietiin.
Sellanenkin on ollut, että yhdellä ja samalla radioluvalla ei saanut kuunnella radiota sekä kotona että autossa. Oli erikseen autoradiolupa. Enoni on esim. kärynnyt ratsiassa autoradioluvattomuudesta. Läks radio ja lupa meni moninkertaisena maksuun ja sakot päälle. Oli aika rajua touhua niihin aikoihin.
Ja useemmathan tietäneekin että yhdessä vaiheessa oli erikseen vielä väri-tv-lupa ja mustavalkolupa.
Kiitos. Hyvää oliburb sanoi:Ui jumalauta kun tuli tehtyä vahingossa hyvää ruokaa.
Tjaa, enpä hoksannut että olit tuolla keittiössä.kouvotsvoni sanoi:Kiitos. Hyvää oli
Kai tuo tarkoittaa yhdessä osoitteessa katselua. Meillä on yhdessä osoitteessa tällä hetkellä 4 eri "telkkaria", joissa kahdessa voi olla tallennus menossa ja kolmatta katotaan.Il Tempo Gigante sanoi:Ei riitä ja riittää tilanteen mukaan. Yhdellä luvalla saa katsoa vain yhtä TV:elevisiota kerrallaan. Samanaikainen katselu ei ole sallittua.
*keittää ranskalaiset suklaakastikkeella*burb sanoi:Tjaa, enpä hoksannut että olit tuolla keittiössä.
Jos olet vielä siellä niin leivotkos kupilliset teetä, kiitos.