Runar ja Kyllikki sanoi:
Oli kuollut.
Olivat asiaa tämän illan Turussa selvitelleet ja äsken tuli kaverilta tekstiviesti asiasta. Taidan kuitenkin odottaa aamuun ennenkuin soitan ja kysyn lisää.
Tuo on ikävä kuulla, koeta jaksaa. Elämässä kyllä voi sellaisia asioita tapahtua ja niin tapahtuukin, kukaan ei voi vaikuttaa siihen.
Minä olen menettänyt hyvän ystävättären, jolla oli edes samanlainen kiero huumorintaju kuin minulla. Aviomies tappoi sairaassa mustasukkaisuudessaan. Selvityksien mukaan ilmeisesti ystävättäreni aikoi jättää sen aviomiehen. Mies suuttuessaan lähti takaisin kotiin ja ystävätär pakeni makuuhuoneeseen ja keittiöveitsi kädessä turvaan.
Mies aukaisi oven, tempaisi veitsen ystävättären kädestään ja viilsi kurkun auki, lopuksi vielä iski veitsellä suoraan kaulaan. Ystävättäreni äiti hätäili, kun tytär ei ole vastannut eilisenä päivänä ollenkaan, meni katsomaan ja löysi tyttären makuuhuoneesta. Mies ilmoitti vasta 2 päivän kuluessa karkumatkalla ja tunnusti poliisille.
Ystävättären äiti soitti aina joka päivä tyttärelleen, siitä syystä, että aiemmin mies oli uhkaillut haulikolla ja ampunut ilmaan, kunnes poliisit tuli ja haki haulikon pois, mutta ei kuitenkaan putkaan.
Olen itse ehdottanut ystävättärelleni hänen huolissaan, että hänellä on paikka, joka olisi vaikea löytää ja on turvassa, ei ole tarttunut siihen tarjoamaani.
Hautajaisissa isä oli kaikista läsnäolleista eniten ottanut asian raskaasti kuin tyttären äiti, sillä se ystävätär oli ainoa heidän lapsensa ja hautoi häntä omin käsin ja me muut rupesimme auttamaan häntä hautaamisessa.
Isälle tyttärensä ystäville puhuminen helpotti paljon, kun sai purkaa meille mietteitään ja muita juttuja, kertoi myös että miten kovasti ovat yrittäneet kertoa järkeä ja ovat jopa antaneet asian olla, tytär oli vaan niin jääräpäinen ja meni salaa naimisiin. Tämä seikka hämmästytti meitä ystäviä, että ei ole kertonut lainkaan menevänsä salaa sukulaisilta ja perheeltä naimisiin.
Ennen näitä tapahtumia ja itse aviomiehen kohtaamisesta, olen tehnyt tarjouksen itsestäni, mutta hän ei halunnut ottaa riskiä ja menettää ystävyyttämme rupeamalla seurustelemaan kanssani vaikka hänen teki mieli alkaa.
Näiden tapauksien jälkeen olen kai nähnyt maailman erilaisena ja suhtaudun eri asioihin eri tavalla.