Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
VJR sanoi:
No eikö vuokranantaja / joku muu suostunu antaan sitä? Muuten kai sitä ei saa selville...tai voithan sä Enirosta arvailla sen etunimeä ku se antaa tiedot jos tietää osoitteen ja etunimen
Siinä oli joku että se ei ollut jättänyt tietojaan kaikkien nähtäville tms. Täytyy käydä varmaan huomenna poikkeen paikan päällä ja koittaa tota kouvon pientä käytännön niksiä.:alppu:
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
:dunno:
Moe Szyslak sanoi:
Hei Tervon Tartsani!

Menin tänään semmosen paikan ohi, jonka nimi oli Taluskylä.:ahem:
Juu, siellä Pohojanmuallahan se on.

Pitäis huomenna käydä tekemässä siitä Kirena-komerosta ostopäätös Starkilta. Saatanan kallis se on. Käytännössä saa vanhan sähkötaulun piiloon- toki komeilla kuorilla - ja vähän säilytystilaa. No, toinen vastaava isompi ehkä syksyllä tai ensi talvena tähän työhuoneeseen. se lie sitten käyttökelpoinen- vaatteita, papereita yms "piiloon"...

Niin ja laatat ja osa valumassasta kanssa huomenna kanssa, höyläpanelit tuli jo tänään. Sähkömies käy aamulla lämmitysmattokaapelin laittamassa... Remppa etenee...:p
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Olga sanoi:
Taisipa Hornetti vetästä äsken Kajjaanin läheltä. :eek:
Radio Suomi kertoi tänään Ilmavoimien sotaharjoituksesta, jota harjoitetaan pääasiassa Kuopion ja Rovaniemen välisellä alueella.

Harjoitusta johtava upsersmies kertoi toimintaa siirretyn useita kuukausia normaalia aikaisemmaksi. Syyksi aikaistamiselle hän kertoi karjanomistajien valitukset lentomelusta. Kuulemma kesäaikana suoritetun matalalentoharjoituksen jälkeen lehmät olisivat lypsäneet valmista piimää ?!?!?!

Edelleen upsersmies kertoi lennettävän parhaimmillaan 40 koneen voimin yht'aikaisesti. Ja matalalentoharjoituksissa mennään alimmillaan noin 50 metrin korkeudella 400 - 1000 km/h nopeudella! Lentäjillä kuulemma pukkaa adrenaliinia vereen, kun täytyy vahtia kaikki mastot ja mäennyppylät +700 km/h vauhdissa.

Toisessa Radio Suomen jutussa kerrottiin kunnasta nimeltä Vesanto. Kuulemma eläköityy pahasti. Eikä ole kaupan miesten pukuja, julkista liikennettä ei ole, jne. Tämä Vesanto-juttu jäi mieleen siksi, koska siinä mainittiin Tervo-niminen kunta, ja siitä johtui mieleeni tämä hiekkalaatikkomme.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Jep.. siniset veljemmehän ne siellä. Pääasiassa käyttävät Roin ja Kuopion kenttiä, mutta Kajjaanin ja Joensuun kentät ovat myös käytössä sekä Vieremän varalaskupaikka.
Että saattaapi Olgan korvissa suhista tämän viikon aikana vielä toistekin ellei kolmannestikin..

Matalalentoja suorittavat harvaan asutuilla seuduilla, mutta kyllä jos sopivasti kohalle osuu niin paskahalvaus on lähellä. Mökillä kerran pääsi yllättämään kun Hornetti tuli pinnassa navetan takaa.. mie siinä pihalla kaljapurkin kanssa. Se yllättää suoraan kohti tullessaan pirullisesti ilman ennakkovaroitusta kun ääni ei tule yhtään etupeltoon. Äänen kuuli vasta kun kone hyökkäsi jo navetan katveesta. Sen verta tiukka ylläripylläri korven täydelliseen rauhaan tottuneelle oli se että vaistomaisesti heitin maihin ja läikytin kaljat.. :thumbfh:
Silloinkin kun herrat tekevät it-joukoille maalilennoilla rynnäkköprofiileja 300-500m korkeudessa niin se ääni ei vain tahdo varoittaa tulijasta ennen kuin on jo liian myöhäistä. Ensimmäinen rynnäkkö menee yleensä sukkana läpi kun tähystäjät ei ole valppaina.. :nope:
Samoiten jos haluaa niitä koneita tämän harjoituksen aikana bongailla niin sinne ei kannata tähyillä mistä ääni sillä hetkellä tulee.. kone oli siellä pari sekuntia sitten.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Vesku sanoi:
Pitäis huomenna käydä tekemässä siitä Kirena-komerosta ostopäätös Starkilta. Saatanan kallis se on. Käytännössä saa vanhan sähkötaulun piiloon- toki komeilla kuorilla - ja vähän säilytystilaa. No, toinen vastaava isompi ehkä syksyllä tai ensi talvena tähän työhuoneeseen. se lie sitten käyttökelpoinen- vaatteita, papereita yms "piiloon"...
Oletko sellaista harkinnut, että teettäisit puusepällä sen eteiskomeron? Samaa lastulevyä, mutta kenties edukkaampaan hintaan. Samoin jotkut pienemmät keittiökalustevalmistajat pystyvät samaan suoritukseen. Ovia heilläkin on joka lähtöön.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sam sanoi:
Vaalilupauksiin potkua adressin avulla.
Kyllä noitten adressien merkitys on aika olematon. Uskon muutaman seuraavan vuoden aikana hoitsujen palkkauksen kasvavan hieman yleistä tasoa enemmän. Itse uskon hoitajien palkkaan tulevan olellisen korjauksen ainoastaan kahdella tavalla.

1. totaalinen lakko, ei edes ns. hätätöitä tehdä
2. paska laukeaa ihan totaalisesti silmille hoitajapulan takia ja suurin osa lopuistakin hoitsuista vaihtaa alaa. Kun se paska on lauennut niin kuitenkin kestää useita vuosia ennenkuin tilanne korjautuu palkan nostoista huolimatta.

Hiukan huvittavaa on, että suomalaisista sairaaloista tehdään rekrytointimatkoja ulkomaille suomalaisten hoitsujen takaisinhoukuttelemiseksi. Aika harva viitsii palata saadakseen kireämmän työtahdin huonommalla liksalla osastolla, jossa on krooninen alimiehitys. Toisaalta onhan se rekrytoijille mukavaa hommaa reissailla ympäriinsä työnantajan rahoilla (näille kun ei noita ulkomaanreissuja työn puolesta muuten kerry)
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
jps sanoi:
Itse uskon hoitajien palkkaan tulevan olellisen korjauksen ainoastaan kahdella tavalla.

1. totaalinen lakko, ei edes ns. hätätöitä tehdä
2. paska laukeaa ihan totaalisesti silmille hoitajapulan takia ja suurin osa lopuistakin hoitsuista vaihtaa alaa. Kun se paska on lauennut niin kuitenkin kestää useita vuosia ennenkuin tilanne korjautuu palkan nostoista huolimatta.
Olen samaa mieltä. Minä koen tuon alimitoitetun henkilökunnan määrän jopa huonoa palkkausta suurempana ongelmana. Ensimmäisessä vaihtoehdossa ei luultavasti montaa päivää tarvitsisi lakkoilla, mutta käytännössähän tuo on täysin mahdotonta.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mun mielestä olisi hyvä jos jonnekin rahaa vaatiessa kerrottaisiin mistä se raha pitäisi ottaa.
Esim. "Hoitajien palkkoja täytyy nostaa, rahat voisi ottaa kiristämällä verotusta/vähentämällä palokuntia/lakkauttamalla armeijan/vähentämällä tienhoitoa".
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
burb sanoi:
Mun mielestä olisi hyvä jos jonnekin rahaa vaatiessa kerrottaisiin mistä se raha pitäisi ottaa.
Esim. "Hoitajien palkkoja täytyy nostaa, rahat voisi ottaa kiristämällä verotusta/vähentämällä palokuntia/lakkauttamalla armeijan/vähentämällä tienhoitoa".
...tai poistamalla puoluetuet ja vähentämällä kansanedustajien palkkoja.

Mäkin haluan lisää fyrkkaa!
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sam sanoi:
Olen samaa mieltä. Minä koen tuon alimitoitetun henkilökunnan määrän jopa huonoa palkkausta suurempana ongelmana. Ensimmäisessä vaihtoehdossa ei luultavasti montaa päivää tarvitsisi lakkoilla, mutta käytännössähän tuo on täysin mahdotonta.
Ei se käytännössä mahdotonta olisi, osa hoitsuista varmasti jäisi ulkopuolelle. Siinähän otettaisiin vain mallia sellaisilta AY-liikkeiltä, jotka eivät työtaisteluissaan ole lainkaan kinnostuneita seurauksista, vaan tavoitteiden saavuttamisesta. Sympatiaa ei varmasti ko. metodilla toteutetulle lakolle kerättäisi.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
burb sanoi:
Mun mielestä olisi hyvä jos jonnekin rahaa vaatiessa kerrottaisiin mistä se raha pitäisi ottaa.
Esim. "Hoitajien palkkoja täytyy nostaa, rahat voisi ottaa kiristämällä verotusta/vähentämällä palokuntia/lakkauttamalla armeijan/vähentämällä tienhoitoa".
Kuten olen aiemmin todennut, olen valmis korottamaan verotustani muutamalla prosentilla hoitohenkilökunnan hyväksi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
burb sanoi:
Mun mielestä olisi hyvä jos jonnekin rahaa vaatiessa kerrottaisiin mistä se raha pitäisi ottaa.
Esim. "Hoitajien palkkoja täytyy nostaa, rahat voisi ottaa kiristämällä verotusta/vähentämällä palokuntia/lakkauttamalla armeijan/vähentämällä tienhoitoa".
Tuohan on poliittisessa keskustelussa ainainen puute, rahaa on mukava jakaa ja menoja ikävä karsia.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Windowsin päivityksiä asentelen. Jostain kumman syystä en saanut emolle integroitua verkkokorttia näkymään sitten millään. Piti kaivaa kaapista PCI-mallinen tilalle.
 
Ylös