Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Just soitti EU-tukitarkastaja, tulee pe-aamuna lukemaan sonnien korvamerkit, katsomaan eläinten myynti- ja ostokuitit sekä tarkistaa nautaeläinluettelon tiedot... Viime kesänä peltojen pinta-ala- ja kasvilajitarkistukset, talvella lannoitevalvonta... Tää on kivaa!:) :cool:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Vesku sanoi:
Just soitti EU-tukitarkastaja, tulee pe-aamuna lukemaan sonnien korvamerkit, katsomaan eläinten myynti- ja ostokuitit sekä tarkistaa nautaeläinluettelon tiedot... Viime kesänä peltojen pinta-ala- ja kasvilajitarkistukset, talvella lannoitevalvonta... Tää on kivaa!:) :cool:
No eikös se ole hyvä, että tuota valvotaan. Ei olisi kiva, jos tukirahat (mun maksamat verot) menisi vääriin kohteisiin....:)

ps. Olikos toi jarna-ansa :eek:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Erään yhteistyökumppanin sähköpostista tulee jotain ihme spammia ulkonaseisovasta sisä-äänestä. Täytyy varmaan blokata tuo osoite.

Vai mitä tuo outstanding invoice tarkoittaa...?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
burb sanoi:
Erään yhteistyökumppanin sähköpostista tulee jotain ihme spammia ulkonaseisovasta sisä-äänestä. Täytyy varmaan blokata tuo osoite.

Vai mitä tuo outstanding invoice tarkoittaa...?
Soita sinne ja sano ettet tykkää tollasista viesteistä lainkaan ja käske lopettamaan. Uhkaa lopettaa yhteistyösuhde kokonaan jos tollanen peli jatkuu.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Huomasitteko että mun Albert Oilille virittämäni ansa laukesi! :thumbup:
Nimittäin jätin laulunsanajatkumon "tuhkasta"-sanaan tietäen että Al-setä tulee ja jatkaa LATL-linjalla ja kipaleella Pölyä ja tuhkaa.
Vähänx oon hyvä! :ahem: :ahem: :ahem:
No aika vähänx.:frown:
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Formulanomi sanoi:
No eikös se ole hyvä, että tuota valvotaan. Ei olisi kiva, jos tukirahat (mun maksamat verot) menisi vääriin kohteisiin....:)

ps. Olikos toi jarna-ansa :eek:
Mitäpä tuota jarnaamaan selvistä ja selkeistä asioista!:D

Juu, valvonta sinällään on ihan OK juttu.
Noiden korvamerkkien tarkastelu ja varsinkin niiden puuttuminen ja siitä mahdollisesti aiheutuvat -tuntuvatkin- tukien menetykset tahtoo vaan useampia mullinkasvattajia hiertää. Niitä kun tippuu elukoiden korvista aina jokunen. Ja uusien merkkinen kiinnittäminen irrallaan olevaan 800- 900 kg painavan elukan korvaan ei ole täysin vaaratonta. Keskimäärin yksi sonninkasvattaja vuodessa kuolee...

Minunkaan oikeustajuun ei istu esim vaikka tämmöinen karkea esimerkkijuttu:
Ostat esim 20 sonnivasikkaa, siitä tulee tietysti kuitti, jossa on lueteltu eläimet korvamerkeittäin. Haet tukia 20 sonnille - edelleen hakemuksessa on ne sonnit lueteltu korvamerkeittäin, tulee tarkistus ja haa- yhdellä tai kahdella tai kolmella elukalla ei olekkaan merkkiejä. Osto-ja myyntikuiteista ja nautaeläinluettelosta voidaan laskea montako eläintä pitäisi olla, ja lulumääräkin täsmää. Samoin rotu ja ikä = suurin piirtein koko. Nekin täsmää. mutta jos ei ole merkkejä korvissa, niin alkaa hyvin äkkiä olla sonnipalkkiot pois kaikilta 20 eläimeltä! Vaikka 17-18 elukkaa täysin OK! Ja jos vielä on osto-ja myynti-ilmoitukissa jollain lailla tyrinyt ( väärä pv tms) niin pahimmaallan voi olla 3 vuoden elukkatukien menetykset...
http://lomake.mmm.fi/ShowFile?ID=20263&LUOKKA=560&LANGUAGE=FI

EDIT: Katsoitko sen MOTin, missä lahtasivat sonnit navetan eteen? Puuttuvien korvamerkkien vuoksi... Melko harvinaisia kyyttösonneja. Arkkitehti-kasvattaja ei noudattanut merkitsemispakkoa, niin virkakoneisto "näytti mahtinsa". Läänineläinlääkäri, poliisi ja muutam kiväärimies pihaan ja sonneilta ja lampaita "henki hangelle" ja raadot raatokäsittelylaitokseen....

Mikähän se olisi se tukirahojen väärä kohde?:wink:

Paljonko arvelet tämän maatalousbyrokratian Suomessa maksavan?

Sonnipuolella taitaa olla 5 erinimikkeellistä tukea, joita maksetaan ja valvotaan...;)
1) sonnipalkkio ( haetaan yli 7 kk sonneista, 2 kk;N tilallapitoaika,
2) tilatuen lisäosat, historiallisen tuotannon perusteella...
3) teurastuspalkkio teuraspaino 270- 330 kg
4) lisäteurastuspalkkio yli 330 kg
5) pohjoinen kotieläintuki, yli 6 kkN ikäisistä sonneista elopäivien sekä eläinyksikkökertoimen mukaan

ja peltopuolella noin 4-5.

Kyllähän se olisi helvetin iso byrokratian vähennys, jos ainoastaan teurastuksen yhdeydessä maksettaisiin vaikka 3 tai 4 euroa lihakilolle tukea. ( Teuraasta saa n 2,4- 2,5 e /kg) Yhden kerran vaan se elukka teurastetaan, ei siinä olisi varmaan mitään väärinkäytön mahdollisuuksia??
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tuntuu että kaikki on mennyt päin Vellua täällä töissä viimeiset pari kuukautta, mutta silti pomo kehaisi äsken. Olis muuten tuntunut ihan kivalta mutta kun tiedän että pomo on nähnyt ainoastaan hyvin onnistuneiden töitteni tulokset.
Vähän noloa kuulla ansaitsemattomia kehuja. :eek:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
burb sanoi:
Tuntuu että kaikki on mennyt päin Vellua täällä töissä viimeiset pari kuukautta, mutta silti pomo kehaisi äsken. Olis muuten tuntunut ihan kivalta mutta kun tiedän että pomo on nähnyt ainoastaan hyvin onnistuneiden töitteni tulokset.
Vähän noloa kuulla ansaitsemattomia kehuja. :eek:
Äh, ole hyvä vaan. Kyllä mä huom.. EIKU EI MITÄÄN!
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
burb sanoi:
Tuntuu että kaikki on mennyt päin Vellua täällä töissä viimeiset pari kuukautta, mutta silti pomo kehaisi äsken. Olis muuten tuntunut ihan kivalta mutta kun tiedän että pomo on nähnyt ainoastaan hyvin onnistuneiden töitteni tulokset.
Vähän noloa kuulla ansaitsemattomia kehuja. :eek:
Kiitti vaan, kun pistit ne epäonnistuneet työsi nimiini.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
burb sanoi:
Tuntuu että kaikki on mennyt päin Vellua täällä töissä viimeiset pari kuukautta, mutta silti pomo kehaisi äsken. Olis muuten tuntunut ihan kivalta mutta kun tiedän että pomo on nähnyt ainoastaan hyvin onnistuneiden töitteni tulokset.
Vähän noloa kuulla ansaitsemattomia kehuja. :eek:
Niinpä. Ansaitutkaan kehut eivät tunnu miltään, kun huomaa niiden tulleen sain siksi, että se kuuluu pomon esimieskoulutukseen. Olen tehnyt muutamia hyviä ja vaikeita töitä. Sitten kun olen lähettänyt ne sähköpostin liitteenä esimiehelle, sieltä tulee lukukuittaus ja parin sekunnin kuluttua toinen viesti "LOISTAVAA Olga!!!" Ei tunnu kiitos kovin uskottavalta, kun ei se ole edes ehtinyt liitetiedostoa avata. :eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Olga sanoi:
Niinpä. Ansaitutkaan kehut eivät tunnu miltään, kun huomaa niiden tulleen sain siksi, että se kuuluu pomon esimieskoulutukseen. Olen tehnyt muutamia hyviä ja vaikeita töitä. Sitten kun olen lähettänyt ne sähköpostin liitteenä esimiehelle, sieltä tulee lukukuittaus ja parin sekunnin kuluttua toinen viesti "LOISTAVAA Olga!!!" Ei tunnu kiitos kovin uskottavalta, kun ei se ole edes ehtinyt liitetiedostoa avata. :eek:
Sillä on joku emailbotti varmaan siellä, tuskin ikuna edes liitetiedostoja aukaisee.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Il Tempo Gigante sanoi:
Olikos meillä tojckia, johon voi postailla itseään hämmentäviä kysymyksiä/asioita toisten ratkottavaksi ?
Eikös nää kaikki toijqit ole sellaisia?
Tai miten olis jos perustais "Kysymyksiä elämästä, maailmankaikkeudesta ja kaikesta muusta sellaisesta"-doigin?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Olga sanoi:
Niinpä. Ansaitutkaan kehut eivät tunnu miltään, kun huomaa niiden tulleen sain siksi, että se kuuluu pomon esimieskoulutukseen. Olen tehnyt muutamia hyviä ja vaikeita töitä. Sitten kun olen lähettänyt ne sähköpostin liitteenä esimiehelle, sieltä tulee lukukuittaus ja parin sekunnin kuluttua toinen viesti "LOISTAVAA Olga!!!" Ei tunnu kiitos kovin uskottavalta, kun ei se ole edes ehtinyt liitetiedostoa avata. :eek:
Juu ja hämmennystä lisää vielä se, että kiitokset osoitetaan forumin nick'ille.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
burb sanoi:
Eikös nää kaikki toijqit ole sellaisia?
Tai miten olis jos perustais "Kysymyksiä elämästä, maailmankaikkeudesta ja kaikesta muusta sellaisesta"-doigin?
Minähän perustin sellaisen jo aika päiviä sitten:ahem:
 
Ylös