Eikä muuten edes pidä paikkaansa. Jos ottaa 40000km/vuosi, mikä on ainakin aika liki mitä myyntiedustajia tiedän, siis laskutettavat km:t. Silloin se tekisi 18000€/vuosi veroton kulukorvaus.
Arvonalennus 4000€/vuosi (pitää aika liki noin 40000€:n ja hieman yli autoissa paikkaansa)
Dieselvero noin 500€/vuosi
Polttoaine 40000km / 100km * 6l/100km * 1€/litra = 2400€/vuosi
Renkaat 1000€/vuosi
Huollot 1000€/vuosi
Vakuutusmaksut 1000€/vuosi
4000€ + 500€ + 2400€ + 1000€ + 1000€ + 1000€ = noin 10000€/vuosi
Jää vielä 8000€ yli. Neljän vuoden auton vaihtosyklillä 32000€ per auto. Eli siitä sitten noin 20000€ uuteen autoon eli jää 12000€/4v eli 3000€ per vuosi vielä muihin juokseviin kuluihin ja ylimääräiseksi.
Niin ja alla on kuitenkin se uusi, keskivertoa parempi, auto.
Tietysti alussa ainakin on se että joutunee ottamaan lainaa että saa auton alle ja ne täytyy huomioida jne jne.
Ja taas ihan toinen juttu on että onko se kuinka mielekästä ajaa pari tuntia per päivä.
Ja itse ainakin laskisin sen tienaamiseksi kun ne kattaa uuden auton pitämisen ja ylläpidon. Autoa kun joutuu Suomessa melkeinpä varmasti muutenkin pitämään ja ne menot on sitten muuten nettotuloista pois.