Tallentava DVD-soitin

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Jahas, Sony lähti sit tilaukseen Pixmanilta, kun näköjään joku haluaa ostaa 60 ekellä tuon mun vanhan jammun tavan dvd-soittimen. Sonylle jäi sitten hinnaksi 388e sis. postit, ei paha.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Pasi73 sanoi:
Jahas, Sony lähti sit tilaukseen Pixmanilta, kun näköjään joku haluaa ostaa 60 ekellä tuon mun vanhan jammun tavan dvd-soittimen. Sonylle jäi sitten hinnaksi 388e sis. postit, ei paha.
Pixmaniasta tilasit? Kaikki menee varmaankin aika hyvin, että en tässä paniikkia lietso. Itsekin ehkä kohta jotain tuolta tilaamassa. Ehkä keskimääräistä enemmän kuitenkin ollut tuolla putiikilla ongelmia toimittaa tavaroita perille. Googlella nimittäin löytyy aika paljon älämölöä :(. Eli mitä isommaksi tilauksen arvo kasvaa, niin ehkä kannattaa harkita sitten kahdesti, jos on varovainen ihminen. Tosin ilmeisesti aika paljon kamaa toimittavat, että kyllähän siitä sitten luotettavallakin prosentilla alkaa hävyyksiin joutuva tavaramäärä kasvamaan väkisinkin..

Nettitilailuun liittyvä sivukysymys: itse en ole luottokortilla tilannut koskaan mistään, mutta onkos sellainen normaalia, että firma veloittaa summan välittömästi tilauksen jälkeen, vaikka heillä ei tavaraa olisikaan kuin vaikka vasta neljän kuukauden jälkeen?

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Osalla porukasta on ollu Pixmanian kanssa ongelmia.. sen huomasin itsekkin myös DVDPlazan foorumin kautta. Mutta itselläni ei ole koskaan ollu mitään suurempia ongelmia maksujen ja toimitus aikojen kanssa kun olen netistä tilannu. Kallein mitä olen netistä koskaan ostanu on Yamahan AV-vahvistin.. hintaa oli n. 1000e. Mutta yleensä ne ongelmat alkavat vasta sitten kun tilattu tuote menee rikki tai vastaavaa... "koputtaa puuta". Heh, ja tuon vahvarin tilasin Hifikrugilta pari vuotta sitten... sehän vasta onkin epämääräinen paikka. :D

En omista luottokorttia joten maksoin tuon Sonyn tilauksen Nordean Sololla.. ja raha siirtyy pixmanille todennäköisesti viimeistään ti:ksi ja toivottavasti paketti saapuu kotia joskus viikon päästä sillä valitsin sen halvan/hitaan kuljetuksen (15e).

Kuukausi sitten DHL rikkoi kuljetuksessa multa yhden Tannoy F2:n. Se vaihdettiin viikon aikana uuteen, oli aika helppo toimenpide loppujen lopuksi. Vinkkinä voi kertoa tuosta tapauksesta, että kun saat paketin DHL-kuskilta niin tarkasta _aina_ ettei pahvilaatikossa ole reikiä/lommoja tms., mulla oli pahvilaatikon nurkassa aika pieni repeämä ja olisi helpottanu jonkun verran jos olisin heti kuskille kertonu "tässä laatikossa on nyt kuljetusvaurio tms". Noh, digikameralla otin sitten todistekuvia kun avasin laatikon ja sieltä sitten paljastui, että jokin terävä juttu oli osunu kaiuttimen nurkaan ja viilussa oli pieni vaurio. :(

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Wilpuri sanoi:
Nettitilailuun liittyvä sivukysymys: itse en ole luottokortilla tilannut koskaan mistään, mutta onkos sellainen normaalia, että firma veloittaa summan välittömästi tilauksen jälkeen, vaikka heillä ei tavaraa olisikaan kuin vaikka vasta neljän kuukauden jälkeen?
Mä en kyllä ainakaan toiste semmosesta firmasta tilais, joka näin tekee (epäilemättä moni kyllä tekee), etenkin jos puhutaan peräti kuukausista. Päivistä tai viikosta en rupeis nipottamaan. Esim. Amazon veloittaa vasta, kun tavara toimitetaan.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Pasi73 sanoi:
:thumbup:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Kymysys, pystyykö tolla nauhottamaan eri kanavaa kuin katsoo ?

Vesku

Maatalousneuvos
Jr- sanoi:
Eipä taida pystyä perusvirityksellä?! Tarvittaisiin kaksi viritintä kuten Topfieldin boxi/kovalevy-yhdistelmässä.
Itse pystyn osittain, koska en käytä soittimen omaa viritintä, vaan levytän digibogista. TV:n AV-puolella on nuo digi / Sony yhdessä scarttulossa ja toisessa toinen DVD. Eli vaihtamalla perusantennikanaville ( 1-4 täällä korvessa) TV:n, niin niitä pystyy katsomaan ja digi +Sony tekee omiaan samaan aikaan.

Tilanne taitaisi olla sama, vaikka käyttäisit Sonyn omaa viritintä. En ole sitä edes "tutkinut" lie analoginen????

Hommaa kaksi digiboxia?? Niin sitten pystynee....

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jr- sanoi:
Ihan siinä missä videonauhurillakin :doubtful: Tarkoitan, että onko olemassa painavaa syytä, miksi haluaisit katsoa televisiota nimenomaan tuon laitteen virittelemällä etkä tv:n omalla virittimellä?

Mutta palatakseni kysymykseesi: en ole varma, kun ei ole tullut kokelluksi, mutta veikkaan, että ei pysty, tuohan vaatisi kaksi viritintä. Se tosin ainakin toimii, että samanaikaisesti, kun nauhoitat tuolla jotakin, katsot aikaisemmin kovalevylle/DVD:lle tallettamaasi ohjelmaa.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
OoPee sanoi:
Ihan siinä missä videonauhurillakin :doubtful: Tarkoitan, että onko olemassa painavaa syytä, miksi haluaisit katsoa televisiota nimenomaan tuon laitteen virittelemällä etkä tv:n omalla virittimellä?

Mutta palatakseni kysymykseesi: en ole varma, kun ei ole tullut kokelluksi, mutta veikkaan, että ei pysty, tuohan vaatisi kaksi viritintä. Se tosin ainakin toimii, että samanaikaisesti, kun nauhoitat tuolla jotakin, katsot aikaisemmin kovalevylle/DVD:lle tallettamaasi ohjelmaa.
Juu ei mulla mitään erityistä syytä ole ja onhan meillä kaksi telkkaria. Tosiaan tallentavalle dvd:lle olisi käyttöä, ihan niinkun aikanaan vhs:lle.

Vesku

Maatalousneuvos
OoPee sanoi:
Meillä ja teillä taitaa hieman olla eroa siinä, mitä perusTV:n oma viritin näyttää? ELi täällä ne 4 peruskanavaa antenilla ( kaapelijutuista en tiedä ja varsinkaan teidän kaapeleista ??...) ja digin viritin noin 13-15 kanavaa ja sitten vielä lisäksi kortinlukijalla + sopivilla maksukortilla nuo MTV3+- ja Canal+-kanavat ja oliko vielä Nelonen+ ? EDIT ja ne satelliittikanavat joillakin...

Tuota Sonyn viritintä en ole tutkinut, mutta taitaa olla analoginen eli näyttäisi vain nuo 4 peruskanavaa täällä???

Toista se oli ennen, kaksi kanavaa pelitti mustavalkeasta TV.stä! :thumbup:

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vesku sanoi:
Meillä ja teillä taitaa hieman olla eroa siinä, mitä perusTV:n oma viritin näyttää? ELi täällä ne 4 peruskanavaa antenilla ( kaapelijutuista en tiedä ja varsinkaan teidän kaapeleista ??...) ja digin viritin noin 13-15 kanavaa ja sitten vielä lisäksi kortinlukijalla + sopivilla maksukortilla nuo MTV3+- ja Canal+-kanavat ja oliko vielä Nelonen+ ? EDIT ja ne satelliittikanavat joillakin...

Tuota Sonyn viritintä en ole tutkinut, mutta taitaa olla analoginen eli näyttäisi vain nuo 4 peruskanavaa täällä???

Toista se oli ennen, kaksi kanavaa pelitti mustavalkeasta TV.stä! :thumbup:
Joo, on tietysti hieman eroa meidän systeemeissä noiden kanavalukumäärien suhteen, mutta eihän se tavallinen digiboxikaan näytä kuin yhtä kanavaa kerrallaan, joten jos nauhoitat sillä tallentavalla dvd:llä yhdeltä digikanavalta digiboxin kautta, niin et kai sä toista digikanavaa pystyis samanaikaisesti katsomaan vaikka siinä tallentavassa dvd-soittimessa oliskin mahdollisuus katsoa eri kanavaa kuin miltä tallentaa? :confused:

Vai ymmärsinkö mä nyt jotain väärin? :eek:

Eiköhän se Sonyn viritin ole ihan tavallinen analoginen viritin niinkuin televisioissakin.

Vesku

Maatalousneuvos
OoPee sanoi:
Joo, on tietysti hieman eroa meidän systeemeissä noiden kanavalukumäärien suhteen, mutta eihän se tavallinen digiboxikaan näytä kuin yhtä kanavaa kerrallaan, joten jos nauhoitat sillä tallentavalla dvd:llä yhdeltä digikanavalta digiboxin kautta, niin et kai sä toista digikanavaa pystyis samanaikaisesti katsomaan vaikka siinä tallentavassa dvd-soittimessa oliskin mahdollisuus katsoa eri kanavaa kuin miltä tallentaa? :confused:

Vai ymmärsinkö mä nyt jotain väärin? :eek:

Eiköhän se Sonyn viritin ole ihan tavallinen analoginen viritin niinkuin televisioissakin.
No aivan hieman heitti, en osaa kirjoittaa suoraan! Savolainen... :jaska: :D
Kysehän oli siitä TV:n virittimestä, mitä se näyttää. Kun Jr halusi katsoa jotain muuta kuin levytettävää kanavaa. Eli jos digiltä levyttää ( = "sitoo" digin yhteen kanavaan), niin muuta saman aikaan katsottavaa ei ole silloin kuin perus-TV.n virittimeltä saatavat kanavat. Tai se levytettävä digikanava.
Ja Suomessa siinä "perus/antenni/analogi"-puolella on selkeästi vähemmän tarjontaa (kanavia) kuin digipuolella. Tätä ajoin takaa!

Onko teillä semmoista eroa??

Sotketaan vielä! Jos levyttää TV/analogi-kanavia joko Sonyn tai tv:n virittimeltä, niin silloin voinee katsoa digin kanavia... :idea:

EDIT. Semmoinen kaksoisvirittimellä varustettu digi/kovo/tallentava-DVD- laite voisi olla "kova sana"? Niitä varmaan tulee tänä vuonna markkinoille?

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vesku sanoi:
No aivan hieman heitti, en osaa kirjoittaa suoraan! Savolainen... :jaska: :D
Kysehän oli siitä TV:n virittimestä, mitä se näyttää. Kun Jr halusi katsoa jotain muuta kuin levytettävää kanavaa. Eli jos digiltä levyttää ( = "sitoo" digin yhteen kanavaan), niin muuta saman aikaan katsottavaa ei ole silloin kuin perus-TV.n virittimeltä saatavat kanavat. Tai se levytettävä digikanava.
Ja Suomessa siinä "perus/antenni/analogi"-puolella on selkeästi vähemmän tarjontaa (kanavia) kuin digipuolella. Tätä ajoin takaa!
Juujuu, mutta eikö se ole ihan selvä, että ei ole muuta katsottavaa kuin ne analogi-kanavat, koska se digiboxi ei kuitenkaan pysty näyttämään kuin yhtä kanavaa kerralla ja se yksi näytettävissä kanavahan on juuri siellä nauhoitettavana siellä dvd-soittimessa? Mun mielestä tähän ei auttais tippaakaan se, että dvd-soitin pystyis näyttämään nauhoituksen aikana jotain muutakin kanavaa kuin sitä nauhoitettavaa, koska sieltä digiboxista ei kuitenkaan tule scart-piuhaa pitkin kuin yhden kanavan signaali eli joudut jokatapauksessa siirtymään tässä vaiheessa analogiselle puolelle, jolloin riittää varsin hyvin, että katsot sillä tv:n virittimellä :eek:

Onko teillä semmoista eroa??
On kyllä, mutta se ero ei ole noin huomattava. Mulla on analogisellakin puolella reilut kolmekymmentä kanavaa, digiboxi, joka siis saa signaalin kaapelia pitkin, kautta näkyy kyllä vielä enemmän, mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin todella harvoin mulla on digiboxi edes päällä :rolleyes:

Sotketaan vielä! Jos levyttää TV/analogi-kanavia joko Sonyn tai tv:n virittimeltä, niin silloin voinee katsoa digin kanavia... :idea:
Juu, onnistuu mun mielestä, koska toi dvd-soitin päästää scarttia pitkin sen digiboxin signaalin lävitseen, jolloin digikanavia voi katsoa tv:stä samalla kun Sony nauhoitta analogista lähetystä. Olettaen siis, että laitteet on kytketty seuraavasti: Tv -> Sony -> Digibox ("->" on scart-kaapeli).

EDIT. Semmoinen kaksoisvirittimellä varustettu digi/kovo/tallentava-DVD- laite voisi olla "kova sana"? Niitä varmaan tulee tänä vuonna markkinoille?
Mun mielestä tässä tapauksessa nimenomaan vaadittaisiin boxi, jossa on noi kaikki yhdessä.

Vesku

Maatalousneuvos
Joo, olemme samaa mieltä tuosta alkuosasta! :thumbup:
Ja jarnataan silti... :ahem:
No, Jr_lle ja Pasi73.lle "oppia"... :eek:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Kävin eilen katsomassa löytyykö täältä Loimalta tota Sonyn tallentavaa dvd-soitinta, löytyhän sellanen mutta hinta oli aika suolainen ovh. 799€ tarjouksessa 699€. :frank: Saksasta tilaan, jos tilaan. Taino rahatkin jo ehdin siirtämään Nordean tilille josta maksu Pixmaniaan käy parhaiten.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jr- sanoi:
Kävin eilen katsomassa löytyykö täältä Loimalta tota Sonyn tallentavaa dvd-soitinta, löytyhän sellanen mutta hinta oli aika suolainen ovh. 799€ tarjouksessa 699€. :frank: Saksasta tilaan, jos tilaan. Taino rahatkin jo ehdin siirtämään Nordean tilille josta maksu Pixmaniaan käy parhaiten.
Helvetin hyvä tarjous :D

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
01/31/2006
15:49 St. Ingbert (D)

01/31/2006
21:29 Unna (D)

02/01/2006
15:43 Taastrup (DK)

*odottaa :doubtful: *