Tallien voimasuhteet kauden alussa

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
butterfly sanoi:
No ei niita kannata jossitella jos olisi ollut misukat. Nyt ne tietaa mika autossa on vikana ja voi sita korjata. Ma luulen etta toyotalle olisi talta kaudelta paras tavoite saada se voitto haaviinsa. Ei haittaa jos pisteissa jaisi neljanneksi. Kuhan se voitto tulisi. Se voi olla mahollista jo monacossa tai ausseissa tai japanissa. Ei tieta viela. Toyotalla, muuten, on erittain hyvat sponsorisopimukset. Ite autotehas ei hirveesti maksa (puolet) tallin budjetista. Tai jotain siihen suuntaan. Voin yrittaa ehtia sen nettiartikkelin missa oli juttua, jos jaksan :D
Sepä se siinä onkin vikana, että Toyotalla tiedetään mikä on autossa vikana, mutta vikaa ei osata poistaa, niin ikävänä se on nähty kausien aikana. Eikä vikojen korjaaminen mitään yksinkertaista ja nopeaa ole (vrt:Mersu,Ferrari 2005).
Voittoa siis odotelemme, mutta kyllä Toyotallakin toivottaisiin että autolla voidaan taistella tasavahvasti joka kisassa voitoista, eikä sattumanvaraisesti tietyllä radalla.
Ja se Toyotan autotehtaan budjetti osuus ei kuitenkaan poista sitä faktaa ettei sillä rahamäärällä ole saatu pahemmin mitään kovaa tulosta aikaa, toki jotain (paalupaikka,pari palkintopalli sijaa), mutta silti pettymys, Renault neljännes pienemmällä budjetilla 1 mestaruus ja useita voittoja, McLaren hieman Renaultia isommalla budjetilla yli 10 voittoa. Ferraria en ota verrokiksi, sillä saavutukset ovat jo pidemmältä aika väliltä ennen kuin Toyota saapui F1:siin. Mielestäni Toyotan olisi pitänyt saavuttaa voitto jo viime kauden loppupuolella.

EDIT: Red Bull on aika hyvä verrokki siitä kuinka Toyota alisuoriutuu, ja pahasti.
 
Viimeksi muokattu:

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Misa1 sanoi:
Sanoisin että toisen kisan jälkeen voi vasta kunnolla katsoa voimasuhteita!

Esim. Williams jäi vielä suureksi kysymysmerkiksi, koska kuitenkin Nico ajoi nopeimman kierrosajan?
Nicosta puhuttaessa: Jos katsoo 20 parasta kierrosaikaa otti Nico niistä nimiinsä 9.

01 N.ROSBERG ------ 1:32.408 - 30.0 - 39.3 - 22.9 - 42
02 N.ROSBERG ------ 1:32.521 - 30.1 - 39.4 - 22.9 - 26
03 M.SCHUMACHER----- 1:32.523 - 29.6 - 39.7 - 23.1 - 38
04 F.ALONSO ---------- 1:32.534 - 29.9 - 39.5 - 23.0 - 21
05 N.ROSBERG ------ 1:32.577 - 30.0 - 39.5 - 23.0 - 30
06 M.SCHUMACHER ---- 1:32.588 - 29.9 - 39.6 - 22.9 - 35
07 N.ROSBERG ------ 1:32.618 - 30.1 - 39.5 - 22.9 - 25
08 M.WEBBER ---------- 1:32.660 - 29.9 - 39.6 - 23.0 - 25
09 N.ROSBERG ------ 1:32.696 - 30.1 - 39.5 - 23.0 - 40
10 N.ROSBERG ------ 1:32.709 - 30.1 - 39.5 - 23.0 - 41
11 F.ALONSO ---------- 1:32.716 - 30.1 - 39.5 - 23.0 - 37
12 J.BUTTON ---------- 1:32.729 - 30.1 - 39.7 - 22.8 - 39
13 N.ROSBERG ------ 1:32.734 - 30.1 - 39.6 - 22.9 - 31
14 F.MASSA ----------- 1:32.739 - 30.0 - 39.5 - 23.1 - 28
15 N.ROSBERG ------ 1:32.747 - 30.1 - 39.5 - 23.0 - 39
16 M.SCHUMACHER ---- 1:32.757 - 30.0 - 39.8 - 22.9 - 39
17 J.MONTOYA -------- 1:32.771 - 30.0 - 39.7 - 23.0 - 21
18 F.ALONSO ---------- 1:32.778 - 29.8 - 39.7 - 23.1 - 22
19 N.ROSBERG ------ 1:32.793 - 30.1 - 39.5 - 23.0 - 53
20 M.SCHUMACHER ---- 1:32.798 - 30.0 - 39.7 - 22.9 - 14
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
butterfly sanoi:
Nyt ne tietaa mika autossa on vikana ja voi sita korjata.
Eikös se ongelma ollut kommenttien valossa juuri päinvastainen? Auto toimi hyvin, mutta oli vain onnettoman hidas. Eli mitään selkeää vikaa ei voitu osoittaa?
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Näyttää näin ensimmäisen kisan jälkeen siltä että Ferrari on palannut odotetusti takaisin areenalle ja on yksi titteli ehdokkaista. Honda ja Renault ovat myös hyvin mukana eikä McLarenkaan ole kaukana. Williams näyttää hyvältä ja voi jopa yllättää, ei ole ihme vaikka veisi kisa voitton kauden aikana, niin hyvin näyttää paketti olevan kunnossa. BMW ei ole luvannut mtään suurempia ja siltä näyttääkin, Red Bull näyttäisi heikommalta kuin viime vuonna ja Toyotalla on rengas pulmansa. Ja loput tulee sitten perässä pikku hiljaa... :tongue:
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Toisen kisan jälkeen näyttää Renault olevan parhaassa iskussa.
Mc Laren olisi olllut Kimin myötä kärjen tuntumassa- jopa voittajana, vaikka
moottorista ei otettu tehoja niin paljon kuin olisi ollut mahdollista.
Honda (Button) on ihan ok. Williams on nopea, mutta taisivat antaa kierroksia enemmän kuin muut. Aggressiivinnen taktiikka kostautui?.
Eli ei Renault olisikaan ehkä niin hyvä kuin näyttää, mutta taktiikan siellä osaavat.

Briatore jatkaa edelleen imelää tyyliänsä - ärsyttävää!

"Renault-talli on aloittanut F1-kauden voittamalla molemmat kilpailut. Malesiassa talli ylsi jopa kaksoisvoittoon, joka jälkeen tallipäällikkö Flavio Briatore innostui hehkuttamaan todenteolla.
- Meillä on parhaat kuljettajat. Meillä on paras auto. Meillä on paras moottori. Meillä on parhaat insinöörit. En tiedä, kuinka meidät voisi voittaa, Briatore kehui omiaan Bild-lehdelle." MTV3
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Kyllähän se on näiden kahden kisan perusteella ihan päivän selvä juttu, että siellä kärjessä on yksinään Renault. Sen jälkeen on parin kymmenyksen hajurako Hondaan ja McLareniin. Sitten on Ferrari ja Williams.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
mn97 sanoi:
Toro Rossokin menee edelle kiitos v10:n ja huonompien kuskien.
Toyotastako :confused: Huonompien kuskien :confused:

Toro rosson vauhti tuntuu olevan yksin tuon moottorin ansiota. Ei vanhalla JAGUARILLA ja Red bullin kakkosketjulla pitäisi taistella kuin Midlandia vastaan, jos sitäkään.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
kouvotsvoni sanoi:
Toyotastako :confused: Huonompien kuskien :confused:

Toro rosson vauhti tuntuu olevan yksin tuon moottorin ansiota. Ei vanhalla JAGUARILLA ja Red bullin kakkosketjulla pitäisi taistella kuin Midlandia vastaan, jos sitäkään.
Niin autohan on parempi mitä toron kuljettajat antavat ymmärtää. esim. kuinkakohan "hyvä auto" se toro olisi jos Kimi sitä ajaisi :thumbup:
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
Näin kahden kisan jälkeen voimasuhteet voisivat olla jotenkin näin:

Renault
----------
Honda
McLaren
----------
Ferrari
Williams
----------
BMW
Toyota
Red Bull
----------
Toro Rosso
Midland
----------
Super Aguri
 

tehy03

Well-known member
Liittynyt
2.6.2004
Viestit
84
Oma mielipiteeni voimasuhteista kärjen osalta on

Renault
--
Mclaren
Ferrari
--
Honda
Williams
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
butterfly sanoi:
Jaksatko tehda muihinkin kisoihin sen?
Tämähän se topicci olikin. ;) Meni kyllä eilen jo kisatopicciin.

Sijoituspisteet aika-ajosta, kisasta ja nopeimmista kierroksista Malesian GP:ssä.

15 Renault
41 Honda
44 Ferrari
57 Toyota
64 McLaren
67 BMW Sauber
75 Williams
88 Red Bull
92 Toro Rosso
101 MF1
115 Super Aguri

Kokonaispisteet kauden alusta

66 Ferrari
70 Renault
89 Honda
112 Williams
114 McLaren
147 BMW Sauber
148 Red Bull
152 Toyota
168 Toro Rosso
218 MF1
234 Super Aguri
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
WebSlave sanoi:
Tämähän se topicci olikin. ;) Meni kyllä eilen jo kisatopicciin.

Sijoituspisteet aika-ajosta, kisasta ja nopeimmista kierroksista Malesian GP:ssä.
Hienoa :thumbup: Tama voisi olla se toikki mihin laittaisit nama niin voisi seurata tallien kehitysta kauden aikana :ahem:

Tuosta nakyy selvasti etta toyota kiristanyt vauhtiaan kuin sika juoksuaan ja etta renault on selvasti edella muita. Yhenlaista tilastoa.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Zeiar sanoi:
Näin kahden kisan jälkeen voimasuhteet voisivat olla jotenkin näin:

Renault
----------
Honda
McLaren
----------
Ferrari
Williams
----------
BMW
Toyota
Red Bull
----------
Toro Rosso
Midland
----------
Super Aguri
Jep. Aika lähellä nykytilaa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Zeiar sanoi:
Näin kahden kisan jälkeen voimasuhteet voisivat olla jotenkin näin:

Renault
----------
Honda
McLaren
----------
Ferrari
Williams
----------
BMW
Toyota
Red Bull
----------
Toro Rosso
Midland
----------
Super Aguri
Jep.. tosin melkein väittäisin että Renaultin ja Honda/McLaren kaksikon välinen gäppi ei ole kovin suuri ja hyvin kiinni kurottavissa.
Myöskään Ferrari/Williams ei ole kaukana Honda/McLarenista, mutta toisaalta en sanoisi tuon BMW:n johtaman porukankaan olevan kovin kaukana Williamsista.

Eli muutoksia tuohon saattaa hyvinkin helposti tulla kauden mittaan. En usko tuon pysyvän tuollaisena kovinkaan pitkään. Jo Imolassa saattaa voimasuhteet näyttää ihan erilaisilta. Ausseissa uskoisin mentävän samaa linjaa kuin Malesiassakin. Eli Renault hallitsee ja lähinnä McLaren ja Honda (ja heiltä lähinnä Räikkönen ja Button) voivat pistää kapuloita rattaisiin hyvällä tuurilla ja täydellisellä taktiikalla..
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
butterfly sanoi:
Tuosta nakyy selvasti etta toyota kiristanyt vauhtiaan kuin sika juoksuaan ja etta renault on selvasti edella muita. Yhenlaista tilastoa.
Ferrarihan tuon tilaston kärkipaikkaa pitää :rolleyes:

Erot ovat kyllä pieniä ja radasta riippuen kärkeen voi nousta Rellun sijasta hyvin Ferrari, McLaren, Honda ja jopa Williams. Eikä Rellun ylivoimakaan jatkune koko kautta (samaa tosin sanottiin Ferrarista männä vuosina..vuodesta toiseen).
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Jacques sanoi:
Jep.. tosin melkein väittäisin että Renaultin ja Honda/McLaren kaksikon välinen gäppi ei ole kovin suuri ja hyvin kiinni kurottavissa.
Myöskään Ferrari/Williams ei ole kaukana Honda/McLarenista, mutta toisaalta en sanoisi tuon BMW:n johtaman porukankaan olevan kovin kaukana Williamsista.

Eli muutoksia tuohon saattaa hyvinkin helposti tulla kauden mittaan. En usko tuon pysyvän tuollaisena kovinkaan pitkään. Jo Imolassa saattaa voimasuhteet näyttää ihan erilaisilta. Ausseissa uskoisin mentävän samaa linjaa kuin Malesiassakin. Eli Renault hallitsee ja lähinnä McLaren ja Honda (ja heiltä lähinnä Räikkönen ja Button) voivat pistää kapuloita rattaisiin hyvällä tuurilla ja täydellisellä taktiikalla..
Tosin miten määritellään kovin suuri? Ainakin Malesiassa se ero oli ehkä 0,3 - 0,5 sekuntia / kierros. Se on jo suuri. Toki kurottavissa kauden mittaan "helpostikkin".
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
kouvotsvoni sanoi:
Ferrarihan tuon tilaston kärkipaikkaa pitää :rolleyes:

Erot ovat kyllä pieniä ja radasta riippuen kärkeen voi nousta Rellun sijasta hyvin Ferrari, McLaren, Honda ja jopa Williams. Eikä Rellun ylivoimakaan jatkune koko kautta (samaa tosin sanottiin Ferrarista männä vuosina..vuodesta toiseen).
No niin. Kaitse ferkku on ollu niin hyva etta tossa tilastossa karkipaikka heltiaa. Luulen etta ferkku on saanut ajettua tasaisimmin kautta (2 kisaa :D ) kuin muut. En tieda.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
butterfly sanoi:
No niin. Kaitse ferkku on ollu niin hyva etta tossa tilastossa karkipaikka heltiaa. Luulen etta ferkku on saanut ajettua tasaisimmin kautta (2 kisaa :D ) kuin muut. En tieda.
Näin juuri. Fisichella, Kimi ja Barrichello rämpivät Bahrainissa jossain osa-alueessa, Williamsit ja Kimi Malesiassa. Toki Massakin Malesian aika-ajossa. Aika-ajon 1-2 Bahrainissa on tässä laskennassa aika kovaa valuuttaa.
 

V8-90

New member
Liittynyt
9.3.2006
Viestit
4
Tallien voimasuhteet ovat ensimmäisinä kisaviikonloppuina Bahrainissa ja Malesiassa olleet suhteellisen tasaiset. Renault on kuitenkin ainoana tallina noussut muiden yläpuolelle, sillä se on saavuttanut kahdessa osakilpailussa jo 28 MM-pistettä. Renaultilla on edelleen nopea ja luotettava auto, vaikka Fisichella joutuikin keskeyttämään Bahrainissa. Kaukana perässä eivät kuitenkaan tule Ferrari, McLaren ja Honda, joilta on myös löytynyt nopeutta heti alussa. Eikä Williams ole myöskään kaukana kärkiviisikon tasosta. Muut tallit ovat jo selvästi kärkiviisikon takana, niin Toyota, BMW kuin Red Bull. He ovat joutuneet kamppailemaan luotettavuusongelmien kanssa, joille ei näytä tulevan loppua. Toyotan ongelmaksi on muodostunut koko auto, BMW ja Red Bull ovat sen sijaan kärsineet moottoriongelmista. Kaikilla näillä talleilla on mahdollisuus taistella pistesijoista, jos vain auto kestää. Toyota on kuitenkin jo edistynyt kehitystyössään. Sitten ovat vielä Toro Rosso, Midland ja Super Aguri, joista ei voi enää puhua samana päivänä, ei ainakaan kahdesta edellisestä. Kaikki ovat odotusten mukaan kärsineet luotettavuusongelmista ja tehottomuudesta. Toro Rosson V10-moottoria kritisoitiin aluksi, sillä sen luultiin olevan selvässä etulyöntiasemassa muita pikkutalleja vastaan, mutta asia ei oikeastaan näin ole.

Olen sitä mieltä, että valmistajien maailmanmestaruudesta kamppailevat tänä kautena Renault, McLaren ja Ferrari. Tässä järjestyksessä.
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Williams on ollut kyllä alkukauden positiivinen yllättäjä. Toivotaan että luotettavuus löytyy, ja vauhti pysyisi samana. Rellu on ollut jopa oletettua nopeempi, mutta johtuneepi siitä, että emme ole nähneet Kimiltä vielä yhtään ehjää viikonloppua. Tietty ei se Kimin ehjä vkl välttämättä rellun ylivoimaa tuhoa?
 
Ylös