Tallimääräys

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Ferrari menetti kauden parhaan pr-voiton 150 metriä ennen maalia. Moottoriurheilu on tätä...
 

sasa1

Well-known member
Liittynyt
22.8.2001
Viestit
6559
Sijainti
Finland
miika
--------------------------------------------------------------------------------
Ferrari menetti kauden parhaan pr-voiton 150 metriä ennen maalia. Moottoriurheilu on tätä...
Niin moottoriurheiluun kuuluvat valitettavasti nuo tallimääräykset. Oli sitten kyse rallista tai muusta...
 

Vittorio Jano

Well-known member
Liittynyt
26.9.2000
Viestit
739
Sijainti
metrossa maailman
Zep: amiraalin edellisessä viestissä oleellinen. Miksei tiennyt pompusta? Potentiaalinen ohituspaikka, joten olisi kannattanut tutustua rataan myös ajolinjan ulkopuolella. Paskanen se sisäpuoli ainakin oli ja sen kaikki tietää.
Rumaa siinä oli vastustajan blokkaaminen, vaikka olisi voinut väistää kaarteen suuntaan. Virhe sinällään saattoi olla inhimillinen.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
AIVAN USKOMATON OHITUS SCHUMILTA!!!! Ei olisi uskonut että Schumi pystyy puristamaan viimeisessä mutkassa tallikaverinsa edelle. schumi ajoi aivan uskomattomalla riskillä viimeiset mutkat ja tuloksena toinen sija. Montoya pitäisi hylätä koska törkeästi peippasi Schumia ja veikkaisin, että Montoyan tavoitteena oli siinä tilanteessa se, että Schumi keskeyttää (koska Montoya tiesi oman autonsa olevan rikki). Anyway siitä Schumin viimeisen mutkan ohituksesta vielä: Juuri tällaisia ohituksia moottoriurheilu kaipaa. Barrichellon varmisteli jo toista sijaa, mutta Schumi pääsi yllättämään ja nousi edelle.


:D :D :D :D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ferrarihan tästä kärsii!!

Ajatelkaa jos Sumi loukkaantuu tai saa jostain syystä esim. parin kisan kilpailukiellon??

Mitenkäs sitten suu pannaan kun Ruben häviäis mestaruuden parin pisteen takia??

Juuri tästä syystä tallimääräyksiä ei pidä, eikä kannata käyttää tässä vaiheessa kautta!

Tilanne on aivan toinen kun kisoja on jäljellä pari kolme ja taistelu mestaruudesta on tasainen mutta ei olla edes puolessa välissä!
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Sitä Schumacheria verrataan varmaan Sennaan sen takia, että se on voittanut enemmän kisoja, ajanut yhtä paljon mestaruuksia jne. kuin itse formuloiden kekkonen.
On lapsellista kuvitella, että aikaisemmin huippukuskit eivät olisi käyttäneet tiimimääräyksiä, sopimuksia yms. keinoja saavuttaakseen tallissa hyvän aseman. Joitain tai kaikkia keinoja on käyttänyt ainakin. J-M Fangio, Lauda, Prost, Schekcter, Andretti, Senna, Piquet, Mansell, Fittipaldi, Hunt jne. Usein talli on ollut jopa mukana juonessa petaamassa kakkoskuskille huonompia asemia ihan ilman ykköskuskin vaatimuksia. Muistaaksen McLarenin 70-luvun pomo Teddy mayer sanoi Jochen Massille että " Number two gets shit" kun oli kirjoittanut sopimuksen.
Eipä se ykköskuskin häikäilemätön käytös ole himmentänyt sitä Sennan sädekehääkään. Muista kyllä aikoinaan kun Senna vielä eli ja siitä sai olla mitä mieltä vaan, kirjoitettiin että on se vaan törkeä jätkä kun on tallinsa herra ja hidalgo, eikä edes anna kakkoselle mahdollisuutta.
Nykyyänhän ei moista saa sanoa, koska Senna oli herramies ja hieno ihminen.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Rakkaus on sokea, tiedän. Mutta, että kohde on M Schumacher - sitä en tajua.

Eikä kannata selittää, en haluakkaan tietää miten se on mahdollista.
 

Eliel

Detonaattori
Liittynyt
10.10.2000
Viestit
2795
Selvää on, että tökerösti hoidettu tallipeli vaikuttaa jatkossa negatiivisesti Ferrari-tallin sisäiseen ilmapiiriin ja sitämyöten epäilemättä myös menestykseen radalla.

Kun vielä media lyö vähän löylyä kiukaalle niin saamme varmasti mielenkiinnolla seurata punaisten poikien naamanvääntelyjä. :D :D :D

[ 14-05-2001: Message edited by: Kalevi ]
 

Santtu

Well-known member
Liittynyt
12.12.2000
Viestit
217
Sijainti
hki
Sääli, etteivät Ferrarin porukka ja Schumi halua antaa edes mahdollisuutta Barichellolle menestyä jonain päivänä tallikaveriaan paremmin. Aivan kuten aikaisemmin jo todettiin, Barichellollakin on mahdollisuudet mestaruuteen.

Sen nyt vielä ymmärtää, että talli halusi ekan stintin aikana jäädyttää tilanteen, vaikka Barichello oli ainakin alussa Schumia nopeampi. Mutta kyllä Schumacher saa Ferrarin tallimääräysten johdosta paljon ansaitsematonta kunniaa. Jean Todtin ilme oli aika vaikea Barichellon edessä, parc ferméellä.

Miihkali sanoi, että oli tosi kiva että Panis ja Räikkönen laskivat hänet helposti läpi, "takaisin kärkeen kisaamaan maailmanmestaruudesta", sen jälkeen kun Juan Pablo oli ilkeästi estänyt hänen ohituksensa (ajatella, kesken autokilpailun, voi hellanlettas!!)

Räikkönen tosiaan suorastaan väisti Schumacheria.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Tallimääräykset ovat autourheilun dopingia. Minusta on turha perustella ko. epäurheilullisuutta sillä, että ainahan sitä on harrastettu.

Turha syyttää kuitenkin Schumia tilanteesta. Ihan kaikkeen hänkään ei ole 'syyllinen' Ferrarin johtohan tuon määräyksen antoi.
Mikaelin sanoja muokaten:
"Vihaaminen tekee sokean, tiedän."

Ylipäätään muistelin viime vuosina monen peränneen McLarenin ottavan opiksi Ferrarin ykköskuljettaja -taktiikasta. McLarenin toivottiin antavan Mikalle selkeä ykköskuljettajan status, muistattekohan ?
 

Silkku

Kärryilijä
Liittynyt
4.8.2000
Viestit
4915
Sijainti
Suljettu osasto
Ferrarihan on tunnetusti Team Schumacher..

Tuominen valitti turhaan sitä, et missä kohtaa ohitus tapahtui... Ei se asiaa miksikään muuta... hiljensi Rubinho sit juuri ennen ruutulippua tai pari kiekkaa aiemmin päästääkseen M$:n ohi... Talli on hyvinkin saattanut käskeä brassia päästämään Schummelin ohitseen hyvissä ajoin... mut brassi päätti whitutuksesta päätellen tehdä 'statementin' jättäessään hiljentämisen viime tippaan... No toisaalta kenties Schurrari odotteli Daavidin mahdollista nurtsinleikkuuoperaatiota tai vastaavaa... ja tällöin Rubenssi olisi saattanut ehtiä kaasuttaa voittoon, Schummelin ollessa puolestaan liian kaukana ohittaakseen DC:tä...
 

krigsman

Well-known member
Liittynyt
3.12.1999
Viestit
192
Sijainti
Tampere, Finland
Silkku: Juuri niinhän se meni, jostain ulkomaiselta saitilta luin, että ensimmäisen kerran Barrichelloa oli pyydetty siirtymään sivuun kierroksella 69, so. kolme kierrosta ennen maalia. Sitten Todt oli toistanut vaatimuksen seuraavalla kierroksella ja falsetissa ;) Lopulta Barrichello sitten myöntyi, mutta mielenosoituksellisesti vasta viimeisessä kaarteessa.
 

zissoh

Well-known member
Liittynyt
6.4.2001
Viestit
59
Taisi Schumi olla raivoissaan kun Rubens ei meinannut heti antaa tietä. Tämän niskuroinnin jälkeen Barrichellon asema tallissa ei ainakaan lujitu ja taitaapa herra itsekkin olla jo pikkuhiljaa valmis siirtymään muualle.
 

Silkku

Kärryilijä
Liittynyt
4.8.2000
Viestit
4915
Sijainti
Suljettu osasto
Originally posted by krigsman:
Silkku: Juuri niinhän se meni, jostain ulkomaiselta saitilta luin, että ensimmäisen kerran Barrichelloa oli pyydetty siirtymään sivuun kierroksella 69, so. kolme kierrosta ennen maalia. Sitten Todt oli toistanut vaatimuksen seuraavalla kierroksella ja falsetissa ;) Lopulta Barrichello sitten myöntyi, mutta mielenosoituksellisesti vasta viimeisessä kaarteessa.
Mä olisin luultavasti toiminnu samalla tavoin kuin Rubinho... plus kummastellu silmiä pyöritellen lehdistötilaisuudessa vaikkapa äkillistä tehojen katoamista ja auton toiminnan normalisoitumista ruutulipun jälkeen... ;)
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Joo kyllähän Prost oli aina eRittäin kiltisti Sennan apupoika. :)

Ei sotketa Sennaa edes samaan lauseeseen kuin sumi, joka itse saa peittää ja töniä muut ulos, mutta kun joku uskaltaa vähänkin pistää hänelle hanttiin niin heti itketään.

Ferrari tekee protestin ja sumi saa voiton?
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Originally posted by Formulanomi:
Ylipäätään muistelin viime vuosina monen peränneen McLarenin ottavan opiksi Ferrarin ykköskuljettaja -taktiikasta. McLarenin toivottiin antavan Mikalle selkeä ykköskuljettajan status, muistattekohan ?
Kaikkein paras olisi, jos kaikki tallit antaisivat molempien kuljettajien ajaa voitosta, mutta jos yksi talli panostaa vain yhteen kuljettajaan, niin muiden pitäisi tehdä perässä samoin, koska muuten se yksi kuljettaja hyötyy siitä liikaa.
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Pellemäistä, pellemäistä ja vielä kerran pellemäistä.

Sääliksi käy vain Rubensin vuoksi. Kuski tekee parhaansa, ajaa kisan kärjessä, ei tee virheitä, ottaa ok lähdön. Kisan lopussa tulee kuski joka ohittaa ilman mitään syytä, ja joudut antamaan tilaa. Tälläinen sotii jo kuskin voittamisen halua ja yksinkertaisinta oikeudenmukaisuuden tajua vastaan. Irvine aikanaan tyytyi kohteluun, mutta Rubens, joka tietää asemansa kilpautoilijana, osoittaa mieltään täysin näkyvästi, päästäen vasta viimeisessä kurvissa tallikaverin ohi.

Jos kuski tietää ennen lähtöä, että jos ajaa tallikaverin edessä, joutuu antamaan tilaa, tuntuu seuraavan kerran varmasti aika masentavalta palata töihin, tehdä parhaansa kehittääkseen itseään, autoaan ja tallia toimimaan.

Kerran vielä voin sanoa, tallin tärkein tarkoitus on tarjota kuskille mahdollisimman hyvät mahdollisuudet toteuttaa mahdollisimman hyvä suoritus. Tämä tarkoittaa sitä että, kuski lähtiessään kisaan voi olla varma että sijoitus riippuu vain ainoastaan siitä, miten hän itse on onnistunut.

Pikku hiljaa jokainen Schuimin talli kaveri lyödään maahan yhä uudestaan ja uudestaan, ennen kuin kuski uskoo että hänen ei tarvitse nousta maasta, eikä täydy yrittää muuta kuin olla kakkoskuski. Jos kuski ei aiheuta sitä itse, talli tekee sen. Täysin käsittämätöntä. Talli toisaalta auttaa, mutta toisaalta silti tuhoaa Rubensin kisat, ja mahdollisesti koko uran.

Toivottavasti Rubens pääsee irtautumaan sopimuksestaan kauden loputtua. Pääsee talliin joka kunnioittaa häntä ihmisenä, kilpa-autoilijana, ja osoittaa sen siinä mitä Rubens osaa tehdä.

Henkinen puoli on tärkein apu, mutta usein myös suurin taakka.
 

michelin

Active member
Liittynyt
19.3.2001
Viestit
37
Naurettavaa jauhamista. Jos Barrichello olisi nopeampi kuski, ei olisi ongelmia. Adrian Newey piti Ferrarin ratkaisua epäurheilijamaisena. Neweyn mukaan tallimääräykset ovat tietyissä tapauksissa ymmärrettäviä. Eli silloin kun ne McLarenille parhaiten sopii! Jos McLarenin johtoportaassa on yhtään järkeä (kuten uskon kauniista puheista huolimatta) on Mika loppukauden kakkoskuljettaja auttaen Davidia mestariksi samalla varmistaen merkkimestaruutta. Jos näin ei käy (aletaan ajattamaan Mikalle turhia pisteitä) on Schumacher jälleen mestari.
 
Ylös