tenutappi
Well-known member
Eikun tosta renkaiden lämpeemisestä tuli mieleen et minkäslaisia ne ens vuoden renkaat sit on?
Riippuu ens alkuun siitä, raapustaako FIA Pirellin kanssa sopimuksen seuraavasta kaudesta. (Jatkospekulaatiot vaikka Pirelli-ketjuun)Eikun tosta renkaiden lämpeemisestä tuli mieleen et minkäslaisia ne ens vuoden renkaat sit on?
Kimin sopimus julkistetaan perinteiseen tapaan Monzan viikonlopun yhteydessä 6.-8. syyskuuta.Pekka Franck uskoo edelleen Kimin Ferrari-sopimukseen: http://www.suomif1.com/2013/08/kommentti-bbc-ja-suomimedia-ferrarin-vietavana-kimin-sopimus-allekirjoitettu/
Pekka: "Seison henkilökohtaisesti yhä myös Kimi-uutisen lähteeni takana ja myös sen tiedon takana, että Räikkösen sopimus Ferrarin kanssa on allekirjoitettu. Sitä eivät Ferrarin ovelat sanankäänteet horjuta tippaakaan."
Sanakikkailuhan Ferrari käytti kaudella 2009 "Kimillä on sopimus ensi kaudesta Ferrarin kanssa". Tuo onkin ja myös osoittautui aivan eriksi asiaksi kuin kilpailla Ferrarilla.Pekka Franck uskoo edelleen Kimin Ferrari-sopimukseen: http://www.suomif1.com/2013/08/kommentti-bbc-ja-suomimedia-ferrarin-vietavana-kimin-sopimus-allekirjoitettu/
Pekka: "Seison henkilökohtaisesti yhä myös Kimi-uutisen lähteeni takana ja myös sen tiedon takana, että Räikkösen sopimus Ferrarin kanssa on allekirjoitettu. Sitä eivät Ferrarin ovelat sanankäänteet horjuta tippaakaan."
Kaikesta paskasta huolimatta minusta olisi hauskaa nähdä Kimi vielä joskus Ferrarilla, vaikkakin se on varsin utopistinen ajatus. Ferrari on kuitenkin edelleen talleista legendaarisin, ja Kimi taitaa pysyä tallin viimeisenä mestarina vielä pitkään :alppu: Sillähän se mestaruudeton kausi taittuisi millä viimeksikin!
Parc ferme-sääntö tuli voimaan jo 2006, ennen Kimin siirtymistä Ferrarille. Silloin käytännössä viimeistään loppuivat erilliset aika-ajosäädöt. Sitä ennenkin jo ajettiin kisabensoilla ja -renkailla. Nykyään tietysti ajetaan "tyhjillä" tankeilla, mutta lähdetään samoin säädöin kisan täysillä tankeilla.Aika-ajoihin valitaan nykysäännöillä säädöt, jotka toimivat parhaiten niin aika-ajoissa kuin itse kisassa. Olen voinut ymmärtää väärin, sääntönikkarit korjannevat?
No onhan se toki jollain tavalla mahdollista haarukoida nykysääntöjen parasta aika-ajajaa (paremmin kuin kisabensojen aikaan), mutta mikään ei tue sellaista päätelmää, että Kimi olisi nykyaika-ajoissa erityisen vahvoilla. Paluun jälkeiset näytöt eivät oikein viittaa siihen.Ymmärrykseni mukaan suhteellisen vaikeaa valita parasta aika-ajojen vetäjää nykysäännöillä.
Ja syödä aina kaikkialla ilmaiseksi Italiassa käydessä. Tosin se lienee totta jo nyt.Ja onhan se komeampaa siviilissäkin sitten Fefellä ajella kuin jollain rellun jämällä.
8-2 tällä kaudella. Joku muu olisi siis sun mielestä pystynyt parempaan vai? Ei unohdeta, että vuonna 2008 ja 2009 ajettiin kisabensat tankissa ja joka kerralla Kimillä raskaampi auto. Mutta sinähän tiesit nämä asiat, mutta tulit taas dissaamaan Kimiä, kun joku kehtasi Alonsoa kritisoida.Parc ferme-sääntö tuli voimaan jo 2006, ennen Kimin siirtymistä Ferrarille. Silloin käytännössä viimeistään loppuivat erilliset aika-ajosäädöt. Sitä ennenkin jo ajettiin kisabensoilla ja -renkailla. Nykyään tietysti ajetaan "tyhjillä" tankeilla, mutta lähdetään samoin säädöin kisan täysillä tankeilla.
No onhan se toki jollain tavalla mahdollista haarukoida nykysääntöjen parasta aika-ajajaa (paremmin kuin kisabensojen aikaan), mutta mikään ei tue sellaista päätelmää, että Kimi olisi nykyaika-ajoissa erityisen vahvoilla. Paluun jälkeiset näytöt eivät oikein viittaa siihen.
Tässähän alkaa toivoa Kimin menoa johonkin muuhun talliin kuin Ferrarille vain siksi, että haluaisin kuulla millaisen selityksen tuo kaveri keksii sille, että Kimi ei mennyt Ferrarille vaikka sen piti olla varmaa.Pekka Franck uskoo edelleen Kimin Ferrari-sopimukseen: http://www.suomif1.com/2013/08/kommentti-bbc-ja-suomimedia-ferrarin-vietavana-kimin-sopimus-allekirjoitettu/
Pekka: "Seison henkilökohtaisesti yhä myös Kimi-uutisen lähteeni takana ja myös sen tiedon takana, että Räikkösen sopimus Ferrarin kanssa on allekirjoitettu. Sitä eivät Ferrarin ovelat sanankäänteet horjuta tippaakaan."
Tuskin se sillä Fefelläkään ajelisi, kun on se Multivan tallissa.Ja onhan se komeampaa siviilissäkin sitten Fefellä ajella kuin jollain rellun jämällä.
Eikös Kimi aja Volkkkarin tila-autolla siviilissä?Ja onhan se komeampaa siviilissäkin sitten Fefellä ajella kuin jollain rellun jämällä.
Huomasithan, että moista en (saati ole) väittänyt. Se on nyt kyllä aivan jokin toinen taho, jolla on pakottava tarve väittää juurikin päinvastaista? See?mikään ei tue sellaista päätelmää, että Kimi olisi nykyaika-ajoissa erityisen vahvoilla. Paluun jälkeiset näytöt eivät oikein viittaa siihen.
Kimin aika-ajosuorituksia on tällä foorumilla surkutelleet enimmäkseen kimifanit, joten en ole ihan yksin tämän näkemyksen kanssa. Grosjeaniin ei nyt olla vertaamassa, vaan Massaan. En nyt jaksa lähteä tarkistamaan milloin Ferrarit tulivat ensimmäistä kertaa varikolle 2008-2009, mutta parhaimmillaan Massa kepittää aika-ajoissa kenet tahansa. Se on nähty (Massan ongelma on epätasaisuus, kuten on Grosjeaninkin).8-2 tällä kaudella. Joku muu olisi siis sun mielestä pystynyt parempaan vai? Ei unohdeta, että vuonna 2008 ja 2009 ajettiin kisabensat tankissa ja joka kerralla Kimillä raskaampi auto. Mutta sinähän tiesit nämä asiat, mutta tulit taas dissaamaan Kimiä, kun joku kehtasi Alonsoa kritisoida.
Tällä foorumilla on ihan riittävästi puhuttu Kimin mahdollisesta Ferrari-siirrosta, jotta sen mahdollisen Massan korvaajan voi spekuloida olevan Kimi. Eikö?Huomasithan, että moista en (saati ole) väittänyt. Se on nyt kyllä aivan jokin toinen taho, jolla on pakottava tarve väittää juurikin päinvastaista? See?
Kannattaisikohan nyt ottaa näissä kommenteissa huomioon Massan nykykunto verrattuna 07-08? Käytännössä siis vedät johtopäätökset ajalta, jolloin Massa oli parhaimmillaan ja Kimillä ehkä uransa suurimmat vaikeudet aika-ajoissa ja oletat, että toi nokkimisjärjestys pätee vieläkin kun Massa kyntää ja syvällä. Alonso pisti viime kaudella Massaa tauluun 16-3 aika-ajoissa, Kimi olisi luultavasti ottanut rumemmin turpaan?Oli tai ei, nyt oli kyse aika-ajoista. Jostain toisesta kuskista toivotaan Ferrarilla Massaa kovempaa Alonson painostajaa aika-ajoihin. Kimi hävisi Massalle aika-ajot 25-19 (paalut 12-5 Massalle), eli ei ole tätä parempi aika-ajaja. Lisäksi sama renkaiden lämpimäksi saaminen aika-ajoissa on vaivannut niin Ferrarilla kuin Lotuksellakin (mikä vähän murentaa tuon "paras säätäjä"-argumentin arvoa).
Ken tietää? Millä todenäköisyydellä Ferrarin ensi vuoden auto sopisi paremmin uutena talliin tulevalle Kimille kuin Alonsolle, jonka mieltymykset auton ominaisuuksista on tiedossa? Viimeksikään Ferrari ei oikein missään vaiheessa onnistunut antamaan Kimille aika-ajoon autoa, jonka tämä halusi, huomautettavaa oli lähes aika-ajosta toiseen muistini mukaan. Säännöt toki muuttuvat ensi vuodeksi.Kannattaisikohan nyt ottaa näissä kommenteissa huomioon Massan nykykunto verrattuna 07-08? Käytännössä siis vedät johtopäätökset ajalta, jolloin Massa oli parhaimmillaan ja Kimillä ehkä uransa suurimmat vaikeudet aika-ajoissa ja oletat, että toi nokkimisjärjestys pätee vieläkin kun Massa kyntää ja syvällä. Alonso pisti viime kaudella Massaa tauluun 16-3 aika-ajoissa, Kimi olisi luultavasti ottanut rumemmin turpaan?
Jätkä laittaa maineensa toimittajana aika vahvasti likoon.Pekka Franck uskoo edelleen Kimin Ferrari-sopimukseen: http://www.suomif1.com/2013/08/kommentti-bbc-ja-suomimedia-ferrarin-vietavana-kimin-sopimus-allekirjoitettu/
Pekka: "Seison henkilökohtaisesti yhä myös Kimi-uutisen lähteeni takana ja myös sen tiedon takana, että Räikkösen sopimus Ferrarin kanssa on allekirjoitettu. Sitä eivät Ferrarin ovelat sanankäänteet horjuta tippaakaan."