JVR
Banned
- Liittynyt
- 17.6.2007
- Viestit
- 2963
Niin Alonsohan on myös epäonnistunut auton suunnittelussa ja rakentamisessa.Voi herttinen. Entäs jos on upottanut tallikaverinsa ja tallin siinä samalla saamatta mestaruuksia.
Niin Alonsohan on myös epäonnistunut auton suunnittelussa ja rakentamisessa.Voi herttinen. Entäs jos on upottanut tallikaverinsa ja tallin siinä samalla saamatta mestaruuksia.
Tuskin menee Alonson kanssa samaan talliin. Alonso on osoittanut että Kimi on lyötävissä.Asia helpottuu sitten esim Kimin tai Fernandon tallikaverina vieraassa tallissa?
No tuo nyt on aika jeesustelua, sanoisin että esim. Rosbergilla ja Hamiltonilla on tasan 0 % merkitys siinä että auto on niin helvetin hyvä. Minä ainakin olen sitä koulukuntaa jonka mielestä objektiivisesti ajateltuna Alonso olisi ansainnut Ferrari-vuosilta jonkin mestaruuden joltain vuodelta (Vettel niitä voitti aivan liikaa suhteessa tasoonsa). Tietty Alonsolla on sen verran paljon keltaista nestettä päässä että ei varsinaisesti haittaa että nyt kävi näin.Muistatkos sen ajan kun Alonso oli McLarenilla? Heti ilmiriita Hamiltonin ja Alonson välille, tallilta paloi hermot, Alonso ulos heti seuraavaksi vuodeksi.
Nyt kun Alonso saa heilua kapellimestarin paikalla niin tottakai hän pärjää paremmin kuin tallikaverinsa, se vain että onnistuu samalla "romuttamaan" tallin järjestelmää jne.
Menestyvässä tallissahan on aina kaksi menestyvää kuljettajaa, kuten esim. Mersu tällähetkellä, mutta sehän ei onnistu ikinä Alonson kanssa, tämä nähtiin jo McLarenin visiittivuotena ja Rellulla kun se oli vielä pystyssä.
Onhan se :alppu:Nyt on kyllä semmonen skenaario Maszalla, ettei ainakaan mielikuvituksen puutteesta voi syyttää. :alppu:
Jaaa kuten Alonson kahteen mestaruusautoon Alonson vaikutus on myös se 0%?No tuo nyt on aika jeesustelua, sanoisin että esim. Rosbergilla ja Hamiltonilla on tasan 0 % merkitys siinä että auto on niin helvetin hyvä. Minä ainakin olen sitä koulukuntaa jonka mielestä objektiivisesti ajateltuna Alonso olisi ansainnut Ferrari-vuosilta jonkin mestaruuden joltain vuodelta (Vettel niitä voitti aivan liikaa suhteessa tasoonsa). Tietty Alonsolla on sen verran paljon keltaista nestettä päässä että ei varsinaisesti haittaa että nyt kävi näin.
Jos sopimus lähtemisen mahdollistaa, eli on purettavissa joko rahalla tai liian huonon menestyksen myötä, niin eipä siinä Ferrarilla ole liiemmin vaihtoehtoja.Ne on sitten Ferrarilla harvinaisen tyhmiä, kun päästävät kultakimpaleensa menemään ja, jos Alonso McLarenille suuntaa niin siellähän se loistava tulevaisuus on varmempaa?
Hornerhan jo kertoi "Ferrarin tarjouksen" olleen syynä siihen, miksi Vettel päästettiin menemään.Bianchia liki varmana Alonson seuraajana.
Katso ylempi kommentti.Vettel lähti Red Bullilta ja veikkaanpa hänenkin siirtyvän McLarenille
Samalla ilmoitettiin, että Kvyat siirtyy Vettelin tyhjäksi jättämälle paikalle.Mersun kuskitilanne on vaikea ja jos jotain tapahtuu, niin se on se, että Hamilton siirtyy Red Bullille.
Ferrarilla ollaan oikeastaan aika älykkäitä. Kimi palkattiin talliin, koska hänen oletettiin pystyvän sopeutumaan autoon, joka ei ole suunniteltu hänen ajotyylilleen, kuten hän teki edellisellä kerralla, kun hän ajoi Ferrarilla. No Kimi ei kuitenkaan pärjännyt Alonson autolla ja Massakin puhkesi uuteen loistoon, kun pääsi pois Ferrarilta. Tästä on helppo vetää johtopäätös, että kovin moni kuski (joka on saatavilla) ei pysty ajamaan Alonson autolla, joten Alonsosta ei kannattanut pitää hirveän kovasti kiinni.Ne on sitten Ferrarilla harvinaisen tyhmiä, kun päästävät kultakimpaleensa menemään ja, jos Alonso McLarenille suuntaa niin siellähän se loistava tulevaisuus on varmempaa?
Kyllä taitaa vaan olla sukset ristissä Ferrarin kanssa ja on päädytty molemmin puolin purkaa sopimus. Ja näin myös italialaiset uutisoi.
Lisäksi ehkä Ferrarilla ja Ferrarilla Ferrari on tärkein asia ja sitä myötä (aikaisemminkin spekuloinut asiaa) Ferrarilla tajuttiin, että MERKKIMESTARUUTTA ei voiteta pelkästään Alonson pisteillä. Ja Alonsolle tehty auto ei vaan toimi muilla kuskeilla. Ei istunut Massalle eikä istu Kimille (vieläkin huonommin). Talli haluaa sen merkkimestaruuden ja siihen tarvitaan kaksi pisteitä rohmuavaa kuljettajaa.Kyllä tässä nyt haiskahtaa siltä että Alonso pelasi itsensä pussiin varsin lahjakkaasti, tosin ollen olosuhteiden uhri.
1) Alonso neuvottelee LdM:n kanssa jatkopahvista vuosille 17-18+optio vuodesta 19. Ongelma on hinta jota Allu tästä haluaa. LdM haluaisi tehdä pahvin mutta hallitus jarruttelee.
2) Allu kokeilee kepillä jäätä Hondan ja kenties myös RBR:n ja Mercedeksen suuntaan (tai tarkemmin ottaen Allun manageri). Hondalta tulee vastakaikua.
3) Allu käyttää Hondan vastakaikua neuvotteluvalttina. Tässä kohtaa projektiili osuu tuulettimeen ja LdM reivataan pois tallista. Samalla Botin ottaa ja vaihtaa hiippakuntaa. Yhtäkkiä neuvottelut tyssäävätkin.
4) Uusi johto ei olekaan innoissaan maksamassa ihan mitä vaan Allun palveluksista ja/tai lukittamassa itseään Allun tiimiksi. Ferrari onkin tärkeämpi kuin yksittäinen kuljettaja. Allu puristetaan nurkkaan.
5) Jotain tapahtuu, joko Allu ottaa lelunsa ja kävelee neuvotteluista ulos tai Ferrarin johto toteaa että muitakin vaihtoehtoja, mutta lopputuloksena on että Alonson soppari puretaan ja Vettelin kanssa kirjoitetaan pahvi.
Viimeisen kohdan osuus tarkentuu varmaankin kun selviää missä (vai missään) Allu ajelee ensi kaudella. Tärkeintä koko kuviossa on Ferkun sisäinen valtataistelu minkä seuraukset ovat kauaskantoiset Alonson uralle.
Tässä minun kaksi senttiäni asiaan.
Olit nopeampi.Ferrarilla ollaan oikeastaan aika älykkäitä. Kimi palkattiin talliin, koska hänen oletettiin pystyvän sopeutumaan autoon, joka ei ole suunniteltu hänen ajotyylilleen, kuten hän teki edellisellä kerralla, kun hän ajoi Ferrarilla. No Kimi ei kuitenkaan pärjännyt Alonson autolla ja Massakin puhkesi uuteen loistoon, kun pääsi pois Ferrarilta. Tästä on helppo vetää johtopäätös, että kovin moni kuski (joka on saatavilla) ei pysty ajamaan Alonson autolla, joten Alonsosta ei kannattanut pitää hirveän kovasti kiinni.
Eikös Ferrari ole näitä talleja, joille valmistajien mestaruus on se tärkein juttu, joten luonnollisesti Ferrari tarvitsee kuskit, jotka pystyvät ajamaan samalla autolla.
Kerropas milloin jossain huipputallissa on ollut kaksi ihan kirkkaimpaan kärkijoukkoon kuuluvaa kuljettajaa ja siitä on selvitty ilman riitoja?Muistatkos sen ajan kun Alonso oli McLarenilla? Heti ilmiriita Hamiltonin ja Alonson välille, tallilta paloi hermot, Alonso ulos heti seuraavaksi vuodeksi.
Nyt kun Alonso saa heilua kapellimestarin paikalla niin tottakai hän pärjää paremmin kuin tallikaverinsa, se vain että onnistuu samalla "romuttamaan" tallin järjestelmää jne.
Menestyvässä tallissahan on aina kaksi menestyvää kuljettajaa, kuten esim. Mersu tällähetkellä, mutta sehän ei onnistu ikinä Alonson kanssa, tämä nähtiin jo McLarenin visiittivuotena ja Rellulla kun se oli vielä pystyssä.
+1.Ferrarilla ollaan oikeastaan aika älykkäitä. Kimi palkattiin talliin, koska hänen oletettiin pystyvän sopeutumaan autoon, joka ei ole suunniteltu hänen ajotyylilleen, kuten hän teki edellisellä kerralla, kun hän ajoi Ferrarilla. No Kimi ei kuitenkaan pärjännyt Alonson autolla ja Massakin puhkesi uuteen loistoon, kun pääsi pois Ferrarilta. Tästä on helppo vetää johtopäätös, että kovin moni kuski (joka on saatavilla) ei pysty ajamaan Alonson autolla, joten Alonsosta ei kannattanut pitää hirveän kovasti kiinni.
Eikös Ferrari ole näitä talleja, joille valmistajien mestaruus on se tärkein juttu, joten luonnollisesti Ferrari tarvitsee kuskit, jotka pystyvät ajamaan samalla autolla.
Ferrarilla ei tarvitse tajuta mikä mestaruus on tärkeää jos Alonso otti lopputilin ja mahdolliset kulut maksaa Honda. Heidän piti vain tajuta että nyt pitää saada Alonsolle korvaaja. Turhaa mussutusta että Alonso ei rakentanut Red Bulleja tai Mersuja parempaa autoa, tai Alonson autolla ei muut osaa ajaa. Ei Ferrarilla tälläisiä ole ehditty pohdiskelemaan koska tämähän kuvio on mennyt todennäköisesti niin että Ferrari olisi halunnut pitää Alonson, mutta Alonso halusi lähteä Honda projektiin.Lisäksi ehkä Ferrarilla ja Ferrarilla Ferrari on tärkein asia ja sitä myötä (aikaisemminkin spekuloinut asiaa) Ferrarilla tajuttiin, että MERKKIMESTARUUTTA ei voiteta pelkästään Alonson pisteillä. Ja Alonsolle tehty auto ei vaan toimi muilla kuskeilla. Ei istunut Massalle eikä istu Kimille (vieläkin huonommin). Talli haluaa sen merkkimestaruuden ja siihen tarvitaan kaksi pisteitä rohmuavaa kuljettajaa.
Hornerhan jo kertoi "Ferrarin tarjouksen" olleen syynä siihen, miksi Vettel päästettiin menemään.
--
Samalla ilmoitettiin, että Kvyat siirtyy Vettelin tyhjäksi jättämälle paikalle.
Olisko jotain kättä pitempää tähän?Ferrarilla ei tarvitse tajuta mikä mestaruus on tärkeää jos Alonso otti lopputilin ja mahdolliset kulut maksaa Honda. Heidän piti vain tajuta että nyt pitää saada Alonsolle korvaaja. Turhaa mussutusta että Alonso ei rakentanut Red Bulleja tai Mersuja parempaa autoa, tai Alonson autolla ei muut osaa ajaa. Ei Ferrarilla tälläisiä ole ehditty pohdiskelemaan koska tämähän kuvio on mennyt todennäköisesti niin että Ferrari olisi halunnut pitää Alonson, mutta Alonso halusi lähteä Honda projektiin.
Onko nyt niin, että Honda yksin päättää ketkä McLarenia ajaa? Lukeko moottorisopimuksessa muka, että Honda päättää kuskit vai onko se mennyt kaikessa hiljaisuudessa ostaman koko tiimin?Jaa, katos vaan
No Alonson edelleen McLarenille.
Veikkaan myös, ettei Honda välttämättä halua kummankaan nykykuljettajan jatkavan. Mutta saa nähdä.