Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Urpoa puhua noista autonkehitysjutuista. Se kuljettaja ei kehitä autoa niin pätkääkään. Kuljettajan sanallinen palaute autosta lienee kuitenkin tärkeää vielä telemetriasta huolimattakin.

F1 on täynnä kuljettajia jotka pystyvät ajamaan helvetin hyvin ja kovaa itselleen sopivalla nopealla autolla. Uskoisin kuitenkin kaikille olevan selvää, että kuljettajien välillä on aivan pakosti eroa siinä, kuinka he saavat otettua autosta kuin autosta kaiken irti - sopi se ideaalisesti omalle ajotyylille tai ei.

Ja toisaalta lienee selvää, että kuljettajan kyky keskittyä olennaisiin asioihin palautteenannossa on henkilökohtainen ominaisuus. Toisilla tämä kyky on parempi, toisilla huonompi, joskin Ykkösissä luulisi tämän olevan melko kovalla tasolla jo kaikilla kuljettajilla. Toisaalta, vaikka kaikki ovat hemmetin hyviä, erottuvat vähänkin paremmat yhä joukosta.

Edit: Itse en ole Alonsosta aikanaan hirveästi perustanut, mutta tässä aikain saatossa on myös kehittynyt sellainen mielikuva, että tyyppi osaa nimenomaan puristaa autosta aikalailla sen irti, mitä autosta on irti saatavissa.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Hetkinen. Eikös se ollut niin, että Hondan möi tallin punnalla mutta ostaja otti sitten kontolleen palkat ja velat? Vai höpisenkö omiani?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Urpoa puhua noista autonkehitysjutuista. Se kuljettaja ei kehitä autoa niin pätkääkään. Kuljettajan sanallinen palaute autosta lienee kuitenkin tärkeää vielä telemetriasta huolimattakin.

F1 on täynnä kuljettajia jotka pystyvät ajamaan helvetin hyvin ja kovaa itselleen sopivalla nopealla autolla. Uskoisin kuitenkin kaikille olevan selvää, että kuljettajien välillä on aivan pakosti eroa siinä, kuinka he saavat otettua autosta kuin autosta kaiken irti - sopi se ideaalisesti omalle ajotyylille tai ei.
Eiköhän jokainen ammattikuski osaa sanoa miten haluaisi autonsa mieluiten käyttäytyvän. Toiset ehkä ovat hanakkaampia korostamaan omaa näkemystään, toiset uskovat enempi inssejä. Se kun ei aina kuitenkaan ole se nopein auto, millaista kuski tykkäisi ajaa. Ei se toimi niin että kakkoskuski vaan säätää autonsa mieleisekseen ja sitten se olis nopea. Asiaan vaikuttaa niin moni juttu. Aika hyvin menee silloin, jos talli onnistuu suunnittelemaan auton toimimaan tehokkaimmin siten, miten kuski sitä tykkää/osaa ajaa.
Edit: Itse en ole Alonsosta aikanaan hirveästi perustanut, mutta tässä aikain saatossa on myös kehittynyt sellainen mielikuva, että tyyppi osaa nimenomaan puristaa autosta aikalailla sen irti, mitä autosta on irti saatavissa.
Ei voi yrityksen puutteesta tai hitaista käsistä ainakaan syyttää. Oikeassa paikassa osaa myös varmistella.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Gascoyne haluaa Lotukselle kokeneita kuskeja ja uskoo nimet julkistettavan vielä tässä kuussa. Miken suosikkikuski Jarno on - kuten on huhuttukin - eturivissä (Trullin Toyotapestikin taisi olla Gascoynen ansiota).
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80026

Fauzylle tuo ei tiedä hyvää. Kokeneitahan on markkinoilla useita, vaikka esim. Heidfeldille ja Fisichellalle löytyy paljon loogisempikin vaihtoehto kuin Lotus. Olisiko tässä se Heikin oljenkorsi (ainahan voi selittää, ettei Lotus suinkaan ole pikkutalli, vaan perinteikäs F1-legenda. ;))?
 

TST

Well-known member
Liittynyt
12.10.2009
Viestit
78
Gascoyne haluaa Lotukselle kokeneita kuskeja ja uskoo nimet julkistettavan vielä tässä kuussa. Miken suosikkikuski Jarno on - kuten on huhuttukin - eturivissä (Trullin Toyotapestikin taisi olla Gascoynen ansiota).
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80026

Fauzylle tuo ei tiedä hyvää. Kokeneitahan on markkinoilla useita, vaikka esim. Heidfeldille ja Fisichellalle löytyy paljon loogisempikin vaihtoehto kuin Lotus. Olisiko tässä se Heikin oljenkorsi (ainahan voi selittää, ettei Lotus suinkaan ole pikkutalli, vaan perinteikäs F1-legenda. ;))?
Ja onhan sillä suuri budjetti ´´pikkutalliksi´´...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Olisiko tässä se Heikin oljenkorsi (ainahan voi selittää, ettei Lotus suinkaan ole pikkutalli, vaan perinteikäs F1-legenda. ;))?
Tai, että kyseessä ei suinkaan ole pikkutalli koska omaa paremman budjetin kuin puolet nykytalleista. Ihan ok selityksiähän nämä olisi. (edit: hidas)

Mikähän on Heikin tilanne oikeasti, onkohan McLaren se ykkös vaihtoehto hepulle ja odotteleeko hän tosiaan sitä vesi kielellä. En sano etteikö se olisi mahdollista, mutta onko järkevää? Toki ensi kauden auto voi tuurilla passata paremmin käteen, mutta kuitenni... Brawnille saattas olla mahikset, edullisuutensa vuoksi.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18415
Gascoyne haluaa Lotukselle kokeneita kuskeja ja uskoo nimet julkistettavan vielä tässä kuussa. Miken suosikkikuski Jarno on - kuten on huhuttukin - eturivissä (Trullin Toyotapestikin taisi olla Gascoynen ansiota).
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80026
Jarno Trulli-Jacques Villeneuve kaksikko toisi Lotukselle paljon kokemusta ja se olisi uudelle tiimille hyväksi.

Tosiaankin Gascoynen ansiosta Trulli aikoinaan Toyota pestin sai, samalla kun Trulli tuli Toyotalle, niin Rellulta läks heidän toinen pääsuunnittelija Mark Smith Jordanille ja olisi seuraavaksi kaudeksi pitänyt siirtyä vanhan työparinsa Mike Gascoynen kumppaniksi Toyotalle mutta Smithin siirto sinne ei lopulta toteutunut.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Näinhän nämä yhden rahayksikön kaupat yleensä menevät.
Ei sillä tallilla mitään velkoja ollut, Ross osti tallin ja otti työntekijät vastuulleen, Honda takasi kunnon budjetin koko kaudeksi. Rahanlainaus on tuulesta temmattu
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
2010 talli paikat

Red bull
3 Vettel
4 Webber
Mclaren
7 Hamilton
8 Räikkönen

Missä numerot 5 ja 6 ?
Aijooo, olet FerrariHater. Mä oonkin realisti ja sanon, että Kimi ei aja ensikaudella McLarenia, koska hinnoittelee itsensä ulos. Ahneuteen se tallipaikka meni. :(:(

Ps. McLaren ottaa numerot 5 ja 6, ja Ferrari ottaa numerot 7 ja 8. Khiihihiii Alonso ja Massa ajaa kivoilla numeroilla
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Missä numerot 5 ja 6 ?
Aijooo, olet FerrariHater. Mä oonkin realisti ja sanon, että Kimi ei aja ensikaudella McLarenia, koska hinnoittelee itsensä ulos. Ahneuteen se tallipaikka meni. :(:(

Ps. McLaren ottaa numerot 5 ja 6, ja Ferrari ottaa numerot 7 ja 8. Khiihihiii Alonso ja Massa ajaa kivoilla numeroilla
Älä esitä surullista.:thumbdown
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ps. McLaren ottaa numerot 5 ja 6, ja Ferrari ottaa numerot 7 ja 8. Khiihihiii Alonso ja Massa ajaa kivoilla numeroilla
Siinä olisi Kimillä kuutonen, joka on ollut ihan suosiollinen numero suomalaisille maailmanmestaruuksia ajatellen.
 

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
Missä numerot 5 ja 6 ?
Aijooo, olet FerrariHater. Mä oonkin realisti ja sanon, että Kimi ei aja ensikaudella McLarenia, koska hinnoittelee itsensä ulos. Ahneuteen se tallipaikka meni. :(:(
Eipä taida olla sopimus kiinni rahasta, vaan kaikista vapaa-ajan jutuista ja pr-tehtävistä. Robertsonkin sanoi, että raha ei ole sopimuksen esteenä.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4167
Eipä taida olla sopimus kiinni rahasta, vaan kaikista vapaa-ajan jutuista ja pr-tehtävistä. Robertsonkin sanoi, että raha ei ole sopimuksen esteenä.
Hassu juttu:

Kun Robertson sanoo että Kimin Mclaren paikka ei ole rahasta kiinni, on hänen sanomisensa ehdotonta totta.

Kun esim. Barrichello kertoi että Mclaren oli kosiskellut häntä riveihinsä, on hänen sanomisena täyttä paskaa.

Ei teitä Kimi-fanatikkoja oikeasti jaksa...
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Hassu juttu:

Kun Robertson sanoo että Kimin Mclaren paikka ei ole rahasta kiinni, on hänen sanomisensa ehdotonta totta.

Kun esim. Barrichello kertoi että Mclaren oli kosiskellut häntä riveihinsä, on hänen sanomisena täyttä paskaa.

Ei teitä Kimi-fanatikkoja oikeasti jaksa...
:thumbup:
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Eipä taida olla sopimus kiinni rahasta, vaan kaikista vapaa-ajan jutuista ja pr-tehtävistä. Robertsonkin sanoi, että raha ei ole sopimuksen esteenä.
Ei ehkä päätekijänä, mutta jos Kimi aikoo laistaa kaikista PR tilaisuuksista niin ei miehelle myöskään voi maksaa niin suurta palkkaa mitä vaatii.
Syitä miksi sopimukset takkuilee voi olla monta, mutta kaikki perustuu yleensä aina rahaan. Liikaa rahaa pyydetään siihen mitä talli tulee saamaan Kimiltä. Mäkillä on jo yksi mestaruuksia voittava kuski, joka tuskin lopettaa uraansa lähiaikoina, toisin kuin olen Kimistä ymmärtänyt.

Toki poju ralliin saa mennä ihan vapaasti, mutta minusta on aika ylimielistä sanoa, "ei sinne ole mitään järkeä mennä jollei pysty voittamaan mestaruuksia" kaikki aloitetaan pohjalta jos ei ole juurikaan aijempaa kokemusta siltä alalta.

Eikös joku täällä joskus Valentino Rossia moittinut, että on aika ylimielistä tulla F1 ilman mitään sen suurempia kokemuksia ja tallin pitäisi silti olla Ferrari eli sarjan paras talli, kun miestä huhuttiin tulevan Schumin korvaajaksi tmstms, en muista enää sitä tarkalleen.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Numerojärjestelmän tultua v. 1974 Hamiltonin tulevalla numerolla 5 on viety kahdeksan mestaruutta. Kimin mahdollisella numerolla 6 vain kolme. Ferrarien kannalta tilanne on vielä "huonompi", sillä numerolla 7 ei olla voitettu kertaakaan ja numerolla 8 kahdesti. Seiska ja kasi taitavat tässä tehdä ihka uuden aluevaltauksen, en muista että kyseisiä lukuja olisi punaisissa autoissa ennen nähty?
 

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
Hassu juttu:

Kun Robertson sanoo että Kimin Mclaren paikka ei ole rahasta kiinni, on hänen sanomisensa ehdotonta totta.

Kun esim. Barrichello kertoi että Mclaren oli kosiskellut häntä riveihinsä, on hänen sanomisena täyttä paskaa.

Ei teitä Kimi-fanatikkoja oikeasti jaksa...
En todellakaan ole mikään Kimi-fanaatikko, vaan enemmänkin ihan suomalaisia kannatta F1-fani, joka seuraa formuloita, vaikka suomalaisia ei aijaisikaan. Enemmän teissä Kimivihaajissa on kestämistä, kuin Kimi-fanaatikoissa, vaikka edeltävienkin kommentit välillä huvittavat. Toisekseen, uskon täysin Barrichellon kommentteihin, sillä mikäli ne eivät pitäisi paikkaansa, olisi joku ne varmaan jo tyrmännyt. Ajattelen asian niin, että McLaren lähinnä kartoitti eri vaihtoehtoja, sillä Kovalaista tuskin ajattavat ensi vuonna.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös