Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24274
Sijainti
lappeen Ranta
Ensi kauden muutokset ovat kuitenkin huomattavasti pienempiä kuin tänä vuonna, aerosäännöt säilyvät käytännössä samana joten turha odottaa mitään muuta kuin status quon paluuta.
Jotenkin jännän oksymoroottinen ilmaisu tuo "status quon paluu".
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Toivottavasti tallipaikat menee näin :thumbup:

McLaren: Kimi Räikkönen - Lewis Hamilton
Ferrari: Fernando Alonso - Felipe Massa
Brawn: Nico Rosberg - Jenson Button
Red Bull: Sebastian Vettel - Mark Webber

Kimin puheista on kyllä saanut sellaisen kuvan ettei mene Toyotalle.

Skenaario: Kimi voittaa voittaa mestaruuden 2010 ja 2012. Ferrarilla on 2010 makaroonit sekaisin kun tallissa on liikaa latinoita. 2012 Kimi voittaa kaikki kisat yhtä lukuun ottamatta (keskeytys Saksassa), ja kauden loputtua hän lopettaa ja siirtyy ralliin. Ennen kuin Fernandon sopimus ehtii päättyä, hän joutuu tallista tavalla tai toisella pihalle ja Nico Rosberg siirtyy hänen tilalle.
Niin Kimi ei voita tuota kauden 2012 Saksan kisaa koska huuhkaja Pubi lentää olympiastadionilta Saksaan ja nokkii Kimin renkaat varikkokäynnillä puhki. Hei, eikö nää jutut kuulu tonne vapaalle puolelle????
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ensi kautta värittää täydet tankit. Autot kuluttavat siten niin bensaa kuin renkaitakin eri lailla ja kummastakin saa merkittävän edun - tai rasitteen. Tankin suuri koko vaikeuttaa takaosan suunnittelua. Ja kaikki hyödyntävät tupladiffuusorin maksimaalisesti. Diffusta saattaa joku propellipää keksiä vielä lisääkin etua. Ja kun radalle lähdetään painavina, kärjestä lähtevät kuitenkin kevyenä hyvät autot. Eli kyllä siinä paljon on uusia tekijöitä joskaa ei niin aerodynaamisesti merkittäviä. Renkaiden kesto mekaanisen pidon ollessa vielä merkittävä tekee rengasasioista tämän kauden kaltaisen Brizzaruletin.
 

pekeke

Well-known member
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
136
Kuulkaas, tällä hetkellä Toyota on parempi kuin Brawn, Mc Laren ja Ferrari. Pidän Toyotaa tämän hetken toiseksi parhaana tallina Red Bullin jälkeen. Fisichella tosin olis F Indialla ottanut pari voittoa, jos ei olisi vaihtanut huonompaan autoon.

Minusta Kimin kannattais mennä Toyotalle. Eikä muualle taida päästäkään enää. Toyotalla on suht. tehokas konekin ollut.

Ensi vuosi on niin arvoituksellinen ja yllätyksiä täynnä. Testaaminen on vähäistä ja se kuulkaas iso muutos, kun ajetaan aika-ajo kevyenä, ja lähdössä on bensaa puolet enemmän kuin tänä vuonna painavimmillaan. Huom. Painava auto kuluttaakin rutkasti enemmän alussa. Paljonko muuten painaa 230 litraa bensiiniä? Ja mihin se polttoainetankki sijoitetaan, jotta painopiste saadaan pysymään alhaisena ja tasapainoisena, ja ei auton ajo-ominaisuudet saisi paljon muuttua eri painoisena.
No mitenkäs ne tulokset on kauden lopussa mennyt, miksi ei olla kärjessä
Mclarenin, Ferrarin ja Brawn:n edellä? Voidaanko kaikki laittaa
kuljettajien piikkiin?

Millä perusteella Toyotan moottori on parempi tai edes samalla tasolla kuin
tämän hetken huippukone, Mercedes?

Toisaalta ensi vuonna muut saavat kuroa Mercedeksen etumatkan kiinni
moottoritekniikassa ja painosuhteet saattavat muuttua.

Onko täällä oikeasti näin paljon Toyota-faneja, jopa enemmän kuin realisteja?
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Jotenkin jännän oksymoroottinen ilmaisu tuo "status quon paluu".
Jotenkin jännän sekavaa höpinää. :doubtful: Jatkakaa.

No ei kun jatkan ITSE. Glock on ollut tällä kaudella pettymys. Odotin että mies olisi pystynyt päihittämään säännöllisesti Trullin, vaan kun ei niin ei. Huhujen mukaan Glockia viedään Rellulle, joten miehellä olis iskun paikka Kubican vierellä.

Mitä tulee Toyon kuskipolitiikkaan noin yleensä, niin onhan siellä ollut kaikennäköistä enemmän tai vähemmän hyvää suharia, mutta tulokset on jääny uupumaan. Ehkä sinne juuri kaivataan se vielä piirun verran parempi kuski nostamaan tulokset astetta korkeammalle, jolloin Toyotat voisi oikeasti olla vakiotavaraa podiumtaistelussa, ja miksei voittojakin voisi tulla. Tälläkin kaudella ollaan nähty että kuskilla on merkitystä. Ei Kovalainen huono ole, mutta silti Hamilton on pystynyt saavuttamaan paljon parempia tuloksia. Kun auto ei ole paras, niin tällainen kuskin tuoma lisä suorituskykyyn on kullanarvoista. Parhaat erottuu hyvistä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikös Glock ajanu neljä kisaa Jordanilla kaudella 2004?
Jep, unohdin loppukauden tuurauksen ja muistin vain Kanadan.
Huhujen mukaan Glockia viedään Rellulle, joten miehellä olis iskun paikka Kubican vierellä.
IS Veikkaajan mukaan (=usko omalla vastuulla) Kubicalle on sopimuksessa taattu ykköskuskin status Renaultilla. Jos se on totta, ei paikka enää niin houkutteleva olekaan Timolle jos Heikillekään.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18415
IS Veikkaajan mukaan (=usko omalla vastuulla) Kubicalle on sopimuksessa taattu ykköskuskin status Renaultilla. Jos se on totta, ei paikka enää niin houkutteleva olekaan Timolle jos Heikillekään.
On ihan sanomattakin selvää että Robert Kubica on ensikauden Renaultin ykkös-tykki heidän kuskeistaan. Kubica on Renaultille uusi Alonso, he saivat takaisin kimpaleen minkä olivat kerran aijemmin menettäneet BMW:lle, huhtikuussa 2008 Pat Symonds sanoikin että päästimme Kubican karkuun sillon aijemmin.

Puolalainen Robert Kubica kuului Renault´n kuljettajien kehitysohjelmaan aijemmin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
On ihan sanomattakin selvää että Robert Kubica on ensikauden Renaultin ykkös-tykki heidän kuskeistaan. Kubica on Renaultille uusi Alonso, he saivat takaisin kimpaleen minkä olivat kerran aijemmin menettäneet BMW:lle, huhtikuussa 2008 Pat Symonds sanoikin että päästimme Kubican karkuun sillon aijemmin.

Puolalainen Robert Kubica kuului Renault´n kuljettajien kehitysohjelmaan aijemmin.
Hei, yksi paikka on vapaana, ja markkinoilla on vielä Kimi. ;)

Itse en pidä Kubicaa minään sateentekijänä. Missään tapauksessa en uudeksi Alonsoksi kutsuisi. Ihan OK kuski, mutta loppujen lopuksi ei lupaavasta alusta huolimatta ole noussut superlupaukseksi. Toki oikealla kalustolla pystyy maailmanmestaruuteen, mutta siihen nyt pystyy about puolet nykyisistä F1-kuskeista.

Kubica oli Renaultin kehitysohjelmassa 2002, joten päästivät irti siitä kimpaleesta aika aikaisin. Robert kyllä voitti Renault World Seriesin 2005, mutta mies ei siinä vaiheessa enää ollut mukana ohjelmassa.

[size=-2]Sanassa aiemmin ei muuten ole j-kirjainta.[/size]
 
Viimeksi muokattu:

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1039
Huvittava lukea eri lähteistä eri tallipäälliköiden/vastaavien kommentteja Räikkös-sopimuksista.

McLarenin miehet ylistivät Kimiä, tosin nyt ovat pysytelleet hiljaa. Ehkä saivat haluamansa.

Toyota löi Howetin sanojen mukaan "kaiken pöytään" ja odottaa Räikkösen päätöstä.

RedBullille Kimiä ovat lähinnä vain huhut siivittäneet. Tallin johdon tasolta kaikki on kiistetty, joten hyvin epätodennäköistä.

Brawnilla varmasti harkitaan Räikköstä yhtenä vakavana vaihtoehtona, tosin samalla Mercedeksen osuuden lisääntyessä saksalaispilotti Rosberg on varmasti ainakin halvempi vaihtoehto ja pitkäntähtäimen suunnitelma.


Loppupäätelmänä voisin veikata että Kimi valitsee McLarenin, Brawnin ja rallin väliltä. Toisinsanoen McLaren ja Brawn jakavat kuljettajat Räikkönen Rosberg.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
IS Veikkaajan mukaan (=usko omalla vastuulla) Kubicalle on sopimuksessa taattu ykköskuskin status Renaultilla. Jos se on totta, ei paikka enää niin houkutteleva olekaan Timolle jos Heikillekään.
Mihinkäs koira karvoistaan pääsee. Näköjään. Ellei sitten puhuta nakukoirasta.

Toivottavasti sitten vuodelle 2011 päästään tupladifuista eroon pakollisten pienten säätömuutosten muodossa.
 

olli kuhta

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
164
Sijainti
Heikoilla jäillä
Toyota ei ole ollut missään vaiheessa uskottava vaihtoehto Räikköselle,vasta viime päivinä tuosta on höpisty.Red Bullin ovet on viimeisten huhujen mukaan sulkeutuneet,mutta eiköhän ensiviikolla ne ole taas selällään Räikköselle,tai ehkä vetäistään Brawn-kortti pakasta.Päätöskisan jälkeenhän tuo varmaan selviää tai sitten ei.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Mies mainettaan parempi.

Jarno Trulli on peiliin katsomisessa ja ohitusten peittelyssä mestari vailla vertaa.
Trulli ei ole mikään egollaan pullisteva nousukas, vaan varsin vaatimaton kuljettaja, jolla on hyvin syvällinen, jopa filosofinen ote uraansa.

Jarno Trulli on Toyota tallin kuljettajista se parempi, hän pystyy paremmin mukautumaan radan ja auton muutoksiin ja tekemään muutenkin tasaisempaa jälkeä, vaikka kaikki olettivat käyvän toisin jälleen kerran.

Voi olla, että Trullin suuri heikkous on hänen vaatimaton luonteensa. Onhan hän eräänlainen italialainen versio Nick Heidfeldistä-harmaa hiirulainen josta kukaan ei tiedä mitään.

Trulli on ehkä liian hyvä ihminen formula 1:n pahaan maailmaan.
En voi kuin allekirjoittaa tämän viestin täysin. Hieno mies, jonka lopullinen läpimurto tyssäsi Flavio Briatoreen. Oli ansaitusti Alonsoa parempi 2004, mutta espanjalaisen ja Briatoren salaliitto junaili miehelle kakkoskuskin aseman ja lopulta potkut. Heti seuraavalla kaudella Jarno todisti potkut vääriksi ajaen alkukaudesta Toyotalle kolme podiumsijaa ja ollen viiden kisan jälkeen MM-kakkosena. Jos olisi ajanut Renaultia, niin kuka tietää vaikka olisi itse Alonson päihittänyt.

Minardi, Prost, Jordan, Renault, Toyota... ja Lotus? Aivan mahdollista. Toivottavasti italialainen jatkaa vielä uraansa joko Toyotalla tai Lotuksella ensi kaudella. Uran jälkeen täysi keskittyminen viinitilallisen seesteisen leppoisaan elämään ja poikien valmentamiseen kohti moottoriurheilun maailmaa :thumbup:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Toyota ei ole ollut missään vaiheessa uskottava vaihtoehto Räikköselle,vasta viime päivinä tuosta on höpisty.Red Bullin ovet on viimeisten huhujen mukaan sulkeutuneet,mutta eiköhän ensiviikolla ne ole taas selällään Räikköselle,tai ehkä vetäistään Brawn-kortti pakasta.Päätöskisan jälkeenhän tuo varmaan selviää tai sitten ei.
Tässä taitaa olla kaikkein viisaimmat sanat asiasta. Yhtenä päivänä kiistetään ja ja seuraavana päivänä onkin sopimus tehty tai sitten ei.:p

Rubensin Williams-paikkaa media pitää varmana. Rubens silti kiistää asian koko ajan. Kubica kiisti Renaultille menon viikkoa ennen tai sanoi että kaikki on vielä auki ja paljon on paikkoja tarjolla.

Wili Weber: "200 prosentin varmuudella, Michael ei palaa ajamaan." Seuraavana päivänä Michael teki comebackin, joka tosin oli lyhyt.:D

Mitään ja ketään en tällä hetkellä usko, mutta arvuutellahan aina voi.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Jotenkin jännän sekavaa höpinää. :doubtful: Jatkakaa.

No ei kun jatkan ITSE. Glock on ollut tällä kaudella pettymys. Odotin että mies olisi pystynyt päihittämään säännöllisesti Trullin, vaan kun ei niin ei. Huhujen mukaan Glockia viedään Rellulle, joten miehellä olis iskun paikka Kubican vierellä.

Mitä tulee Toyon kuskipolitiikkaan noin yleensä, niin onhan siellä ollut kaikennäköistä enemmän tai vähemmän hyvää suharia, mutta tulokset on jääny uupumaan. Ehkä sinne juuri kaivataan se vielä piirun verran parempi kuski nostamaan tulokset astetta korkeammalle, jolloin Toyotat voisi oikeasti olla vakiotavaraa podiumtaistelussa, ja miksei voittojakin voisi tulla. Tälläkin kaudella ollaan nähty että kuskilla on merkitystä. Ei Kovalainen huono ole, mutta silti Hamilton on pystynyt saavuttamaan paljon parempia tuloksia. Kun auto ei ole paras, niin tällainen kuskin tuoma lisä suorituskykyyn on kullanarvoista. Parhaat erottuu hyvistä.
Vaikka en Kimiä Toyotalle toivokaan, allekirjoitan tämän. Oikeasti kova kuski varmaan myös motivoisi tiimiäkin yrittämään vähän kovemmin (tai sitten ei, kun en ole ollut F1-tiimissä töissä). Varmaan joku Kimi saisi tallin skarppaamaan vähän entistä enemmän. Siinä olisi myös maineen kasvattamisen paikka jollekin kovalle kuskille, ottaa Toyotan ensimmäinen voitto ja ehkä jopa taistella mestaruudesta. Kaikki kun tietävät Toyotan tason, niin jos siellä pystyisi merkittävään menestykseen menisi se luultavasti enemmän kuskin kuin tallin piikkiin ainakin aluksi.

Joku myös hyvin kommentoi Mika Salon potkuja Toyotalta (tai ehkä se oli niin että sopimusta ei vaan uusittu) vain yhden vuoden jälkeen. Toyolla vissiin tosiaan luultiin, että homma on kuskeista kiinni ja vaihtoivat molemmat kuskit kerralla. No eipä ole oikein toiminut tuo. Ja taisivat vaihtaa molemmat kuskit kerralla myös toistamiseen, olikos se da Matta ja Panis kun saivat lähteä silloin vuoden parin yrittämisen jälkeen. Saatiin loistokas Trulli-RSchu pari... Vaikka on Trulli ollutkin ihan kelvollinen, vaikkakaan ei tasainen, mutta podiumeja mies on Toyolle saalistanut jo useita.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Joten Weber oli oikeassa koko ajan :tongue:
Totta!:ahem:

Tuo Kimi ja Toyota jollain lailla kiehtoo, kun ajattelee, että talli varmaan keskittyisi vain Kimiin. MUTTA sinne tarvittaisiin myös Brawnin kaltainen mies laittamaan johtamiskulttuuri ja tekniset/taktiset asiat järjestykseen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Toyota ei ole ollut missään vaiheessa uskottava vaihtoehto Räikköselle,vasta viime päivinä tuosta on höpisty.
Onhan tuo Toyota kiinnostusta osoittanut aina sen jälkeen. Varmasti harkinnan arvoinen paikka, on kuitenkin ison luokan tiimi vaikka tulokset on jääneet puuttumaan. Parempi vaihtoehto kuin vanhat jämätallit, uusista puhumattakaan.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Totta!:ahem:

Tuo Kimi ja Toyota jollain lailla kiehtoo, kun ajattelee, että talli varmaan keskittyisi vain Kimiin. MUTTA sinne tarvittaisiin myös Brawnin kaltainen mies laittamaan johtamiskulttuuri ja tekniset/taktiset asiat järjestykseen.
Sikälikin minua taas kiinostaisi Brawn-Mercedes-Räikkönen kombinaatio. Luulisin että Ross ymmärtäisi että mestaruudesta huolimatta Räikkönen on Buttonia kovemman kaliiberin kuski. Ross järjestäisi kaiken Kimille, Mersu panostaisi talliin tosissaan... Tämä on oikeastaan oma unelmaskenaarioni, McLaren-paikankin edellä. Ei siksi että uskoisin Kimin tarvitsevan ykköskuljettajan asemaa, vaan siksi, että millaisiin tuloksiin noin päästäisiin. Olemme nähneet Schumin, Alonson ja Hamiltonin nauttivan tuollaisesta tuesta ja siitä aiheutuvasta ansiottomasta arvonnoususta tällä vuosikymmenellä. Vertailun vuoksi olisi kiva nähdä Kimin saavan saman kohtelun.

Niin ja tämän jutun mukaan http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/10/979732 voi olla että Ross on harjoittanut samaa politiikkaa tänäkin vuonna. Itse epäilin hommaa jo Barcelonan kisan aikoihin kun Rubensin olisi pitänyt voittaa helposti, mutta sitten pistettiinkin ihan kummalliselle varikkostrategialle ja Button voitti, kas vain.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös