Pitää heti tähän perään hieman kommentoida tota omaa listaani.. Pihalle saattaa siis mielestäni mennä suurikin liuta kuskeja.
Panishan on jo ilmoittanut lopettavansa. Pantano, Bruni ja Baumgartnerhan ovat käytännössä pelkkiä maksukuskeja, joilla on jopa ollut ongelmia maksuissaan, eivätkä ole muutenkaan erityisesti vakuuttaneet. Klien pistettäneen kasvamaan korkoa testikuskiksi. Massa on ollut edelleen suuri pettymys, ja kun Ferrari saa uuden (ja vielä italialaisen!) lupauksen siipiensä suojaan, pääsee vara-Rubens etsimään työnantajaa muista sarjoista. Jäljelle jää siis Heidfeld ja daMatta, joista jompi kumpi saattaa olla Williamsin kakkoskuski ensi kaudella, jos Häkkinen ei tee paluuta. Käytännössähän ihan noin moni ei taida pellolla lentää, koska kuskin yleensä haluavat turvata jatkuvuuden pitämällä toisen kuskin.. Mutta, you never know.. What a fabulous silly season!!
Mutta sitten vielä tapaus Williamsiin:
Williams on useaa otteeseen todennut, että ei halua kuljettajaksi raakiletta, jota joutuu opettamaan. Frank haluaa siis toiseksi kuljettajakseen jonkun kokeneen kehäketun, eli luultavimmin jonkun seuraavista:
Häkkinen: Jos miehellä on yhtään nopeutta tallella ja Frankilla taskun pohjalla tarpeeksi kahisevaa, on ehdoton ykkösvaihtoehto. "Ainoa kuljettaja, joka voi voittaa Schumin", kuten Frank itsekin on sanonut. Mikan markkina-arvo on kaksipiippuinen juttu: toisaalta mies on kovin suosittu Saksanmaalla ja bemaria varmastikin lämmittäisi se seikka, että Mika kääntyy Mersun miehestä BMW-aateliseksi. Mutta toisaalta, onko Mikan imagoltaan silti yhä liian Mersu-kuski? Tuskin, ja jos miestä vaan itseään huvittaa, niin ensi kaudella herra kruisailee sinivalkoisella autolla ja Kyllönen huutaa kurkku suorana. Huvittamiseen saattaa kuitenkin vaikuttaa negatiivisesti Williamsin heikohko kausi, vaikka pitääkin samassa lauseessa vielä muistaa esimerkiksi Montoya aika-ajot viime kisassa.
da Matta: Cart-mestari, joten osaa voittaa. Kerännyt F1-kokemusta muutaman vuoden, varmasti halua näyttää kunnon kalustolla, minkä tason kuski todellisuudessa on. Sympaattinen tyyppi, tulisi varmastikin hyvin toimeen Williamsin työyhteisössä (vrt. R. Schumacherin ja varsinkin Montoyan persoonat). Onko oikeaa "Let's go and do it" -asennetta, jota Frank peräänkuuluttaa?
Coulthard: Tuttu mies tallissa, omaa sitä oikeaa "Let's go and do it" asennetta. Rautainen ammattilainen, hyvän testikuskinkin maineessa. Toisi ehkä talliin sitä kokemusta, jota Webber voi vielä alkuaikoina kaivata. Ehkäpä kuitenkin vain vuoden sopimuksella, mies on kuitenkin jo melkoinen kehäraakki. Jos Häkkinen ei palaa, uskon että da Matta ja Coulthard vääntävät peistä Williams-pestistä (olettaen että Trullin Toyota-sopimus on jo varma).
Heidfeld: Sarjassamme varavaihtoehtoja. Kokemusta löytyy, ei todellisia näyttöjä. Silti bratwrurstin purija, fakta, jolla voi olla BMW:n kannalta suurikin paino vaakakupissa. Mutta toisaalta, kyllä bemarikin mielummin ottaisi siperialaisen kieliä osaamattoman traktorikuskin, joka voittaa maailmanmestaruuden, kuin sujuvasanaisen sakemannin joka vierailee silloin tällöin hyvinä päivinä palkintokorokkeella.
Salo: Mene ja tiedä, kaksi kautta poissa kuvioissa, mutta Frankin pojan hyvä kaveri. Ehkäpä voisi tulla kyseeseen todellisena hätävarana. Kuitenkin, Quick-Shitkin lienee Salon poikaa todennäköisempi.