Tallit & Kuskit 2008

Panis-Takagi

Sumin kanssa ignoressa...
Omat "arvaukseni" tulevan siisonin tallipaikoista muuttuivat oleellisesti Hondan kommenttien ja Alonson irtisanoutumisen myötä:

Renault: Alonso-Piquet
McLaren: Hamilton-Sutil
Honda: Button-Davidson
Toyota: Trulli-Glock
Aguri: Sato-Barrichello

Fisico lopettaa/siirtyy johonkin jämätalliin ison rahapussin kanssa [(Force India)?]

:alppu:

talakem

Iltalehden toimitus
Panis-Takagi sanoi:
Omat "arvaukseni" tulevan siisonin tallipaikoista muuttuivat oleellisesti Hondan kommenttien ja Alonson irtisanoutumisen myötä:

Renault: Alonso-Piquet
McLaren: Hamilton-Sutil
Honda: Button-Davidson
Toyota: Trulli-Glock
Aguri: Sato-Barrichello

Fisico lopettaa/siirtyy johonkin jämätalliin ison rahapussin kanssa [(Force India)?]

:alppu:
Jassoo. Heikistä työtön?

Patric Head murjaisi varsinaisen vitsin. Kehoitti Dennisiä ottamaan yhteyttä Sumiin...:D

Panis-Takagi

Sumin kanssa ignoressa...
Sutil kuulostaa perin oudolta vedolta tähän soppaan, mutta todennäköisesti tässä lausunnossa painavat vanhat saunakaverisuhteet viimevuosilta GP2- ja muista ympyröistä.

Nico on Williamsin miehiä loppuun asti kuten isänsä Keijo. Heka nyt tuskin tän kauden näytöillä on Dennisin ykkössuosikki, mutta joku perversio siellä päässä täytyy olla kun kaikkia suomalaisia maailmanmestareita on tallissaan ajattanut. Ja eihän kukaan voinut povata Häkkistä korvaamaan silloisia kolminkertaisia mestareita Prostia ja Sennaa Macille. Auto vaan oli yllättävän huono.

Pedro de la Rosa vaikuttaa Sutilin ohella tod.näk. parhaalta vaihtoehdolta talliin. Toisaalta, Ron-eno tuskin haluaa kahta "räkänokkaa" eli Hamin ja Sutin talliinsa, varmasti myös DC:tä ja Häkkistä varsinkin ollaan kuultu tässä asiassa. Ja eihän sitä tiedä jos Häkkinen "yllättäen" pyörtäisikin lopettamispäätöksensä ja palaisi takaisin Ykkösiin avittamaan Hamiltonia...:eek!:

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Panis-Takagi sanoi:
Sutil kuulostaa perin oudolta vedolta tähän soppaan, mutta todennäköisesti tässä lausunnossa painavat vanhat saunakaverisuhteet viimevuosilta GP2- ja muista ympyröistä.
Sutil ei ole ikinä kilpaillut GP2-sarjassa. F3 eurosarjassa ehtivät olla vuoden tallikavereita.

Nico on Williamsin miehiä loppuun asti kuten isänsä Keijo.
Isä-Rosberghän ei ollut Williamsin miehiä loppuun asti, vaan ehti ajaa F1-uransa lopussa juuri McLarenilla.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
On sillä Kekellä melko hyvät kytkökset myös tuonne McLarenin suuntaan, ajettuaan siellä kuitenkin yhden kauden. Tämän jälkeen hoiti kuitenkin Häkän McLarenille!

Toki voi hieman "lämpimämmät" olla nuo välit Williamsin kanssa ihan siitä syystä, että siellä Keke kuitenkin vietti useamman vuoden ja toki voitti sen mestaruudenkin. Lisäksi Keijo kuitenkin hoiti jo sopimukset Häkän siirrolle Williamsille joskus muinaisina vuosina mutta Petteri Lotukselta sitten esti tuon siirron :( (Jostakin syystä tuo juttu on aina kiva kertoo uudestaan ja uudestaan :D)

Mutta mutta, saattahan se olla, että siellä vähän tuota kokemusta kaivattaisiin? Pedro olisi varmasti siinä mielessä hyvä, ja se varmasti jollain tapaa miellyttäisi myös Hamiltonia ja varsinkin espanjalaissponsseja.

Kyllä se Nico on edelleen mun mielestä se varteenotettavin vaihtoehto :)

mjs

Long easy right sumppuun
De La Rosa on voittajakamaa ainoastaan omissa unissaan ja vaikka Sutil olisikin Nicoa ja Heikkiä edullisempi hankinta niin todennäköisesti olisi kuitenkin liian riski valinta moisen paikan täyttäjäksi Spykerillä ajetuilla näytöillä. Heikki McLarenille ja Fernando takaisin Rellulle useampivuotisella sopimuksella, siinä lopullinen ennustus miten käy.

Meleren~

Well-known member
talakem sanoi:
Taitaa olla nyt niin ettei Keke mistään rahasta päästä Nikoa Toyotalle tai McLarenille. Pettymys oli että Wurz lopetti koska kuka muu tahansa vie pointseja Nikolta. ....
näihän se juuri on

talakem

Iltalehden toimitus
Panis-Takagi sanoi:

Nico on Williamsin miehiä loppuun asti kuten isänsä Keijo. Heka nyt tuskin tän kauden näytöillä on Dennisin ykkössuosikki, mutta joku perversio siellä päässä täytyy olla kun kaikkia suomalaisia maailmanmestareita on tallissaan ajattanut. Ja eihän kukaan voinut povata Häkkistä korvaamaan silloisia kolminkertaisia mestareita Prostia ja Sennaa Macille. Auto vaan oli yllättävän huono.

Pedro de la Rosa vaikuttaa Sutilin ohella tod.näk. parhaalta vaihtoehdolta talliin. Toisaalta, Ron-eno tuskin haluaa kahta "räkänokkaa" eli Hamin ja Sutin talliinsa, varmasti myös DC:tä ja Häkkistä varsinkin ollaan kuultu tässä asiassa. Ja eihän sitä tiedä jos Häkkinen "yllättäen" pyörtäisikin lopettamispäätöksensä ja palaisi takaisin Ykkösiin avittamaan Hamiltonia...:eek!:
Sutil on tänään kiistänyt yhteyden McLareniin.

Keke ei voi sietää Headia. Syy miksi aikoinaan lähti Williamsilta. Head julistaa jokapuolella että ei anna Nikoa Mäkille. Frank ei ihan viime aikoina ole sanonut mitään.

No Heikki? Alonso ei joutunut maksamaan mitään kipurahoja sopimuksen purusta. Joten aika hyvässä sovussa paperit on revitty. Palkan maksu on jo lopetettu joten uusi kuski voidaan palkata pikapuoliin...

Häkkinen, huoh. On menneiden talvien lumia täyttää 40. Seitsemän vuotta poissa. Keskittyy nyt johonkin muuhun. On itsekin sanonut että ei pärjää DTMssä nuoria kuljettajia vastaan.... Headin vitsinä heittämä Sumi sentää vielä kykenisi tulemaan takaisin mutta miksi?

Coldhard, salli nauraa... myöskään Rosa ei kuulosta todennäköiseltä.

Heikin osakkeet taitaa nousta? Saksalaistahan Mäkille ei ole palkattu. Dennis syynä?

Ukyo Katayama

Well-known member
talakem sanoi:
Headin vitsinä heittämä Sumi sentää vielä kykenisi tulemaan takaisin mutta miksi?
Itse asiassa luulen, että Schumi oikeasti haluaisi tulla takaisin ja se voisi olla ihan menestyksekäskin comeback, mutta PR-syistä jne. se on mahdollista vain Ferrarilla, ja Schumi ei kuitenkaan sinne halua enää kuskiksi siltä varalta että saisi Kimiltä päihin.

2Lman

Well-known member
Sijainti
Jarvenpaa
Mä luulen, että Mäkille on pikkuhiljaa valjennut, millainen menetys heille seurasi Kimin viimein kyllästyessä tallin touhuun. Suuri lasku menetetyssä suorituskyvyssä ja päälle vielä muuttuminen kilpailijaksi. Perspektiivi tuli jo esiin viimevuonna, sekä Montoyan, että De la Rosan kohdalla. Niin auton ajamisessa kuin muussakin työskentelyssä ja nyt jälkikäteen mietittynä myös julkisuuden hallinnassa. Ja tämä vuosi Alonson kanssa oli lähes katastrofi.

Edellisen valossa, Niko olisi loistava saalis. Heikkikin hyvä ja varmaan parempi vaihtoehto kuin olisi olla selvä Alonson kakkonen Rellulla. Pitäisi vain asennoitua tekemään nöyrää perusduunia ja antaa tekojen tehdä vaikutuksen. Olen myös varma, että Mäkin työntekijät ovat nauttineet Mikan ja Kimin kanssa työskentelystä ja sen perusteella Heikin olisi helppo mennä talliin. Se, että kuljettaja ei patsastele suurimpana sankarina lööpeissä saa muiden duunin tuntumaan merkittävämmältä.

Muistelen, että Montoyan "sopimus" Mäkin kanssa on ohi 2007. Hänellä ei kovin hyvin Nascarissa mene, joten saattaisi olla kiinnostunut tulemaan takaisin oikeisiin ajoihin. Mielestäni hän edelleen saattaisi antaa kunnon kyytia niin autolle, kuin kanssakilpailijoillekin. Hänelle sopiva talli olisi Red Bull ja vastaavasti Webber saattais jäljellejääneistä sopia Mäkille parhaiten.

Revolt

Lead Singer
2Lman sanoi:
Mä luulen, että Mäkille on pikkuhiljaa valjennut, millainen menetys heille seurasi Kimin viimein kyllästyessä tallin touhuun. Suuri lasku menetetyssä suorituskyvyssä ja päälle vielä muuttuminen kilpailijaksi.
Lasku suorituskyvyssä?!? En tiedä, mitä kisoja olet kuluneen vuoden aikana katsonut mutta niissä F1-kisoissa, mitä minä olen nähnyt 17 kappaleen verran tänä vuonna, on McLaren ollut lähes ennennäkemättömän kovassa iskussa. Ei yhtään teknistä keskeytystä, läjäpäin voittoja (viime vuonna ei yhtään) ja molemmat kuskit MM-taistossa viimeiseen kisaan asti. Että suorituskyky on päinvastoin noussut kohisten. Syistä en mene sanomaan mitään.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
2Lman sanoi:
Mä luulen, että Mäkille on pikkuhiljaa valjennut, millainen menetys heille seurasi Kimin viimein kyllästyessä tallin touhuun. Suuri lasku menetetyssä suorituskyvyssä ja päälle vielä muuttuminen kilpailijaksi.
Mielenkiintoinen väittämä McLaren oli erittäin nopea ja luotettava auto, molemmilla kuskeilla mestaruus mahdollisuus ennen viimeistä kisaa. Itse en pysty sanomaan kumpi autoista Ferrari vai McLaren oli nopeampi tällä kaudella, Mc'n luotettavuus oli kuitenkin parempi.

CamoN

Kurvailija
Sijainti
Kouvola
Revolt sanoi:
Lasku suorituskyvyssä?!? En tiedä, mitä kisoja olet kuluneen vuoden aikana katsonut mutta niissä F1-kisoissa, mitä minä olen nähnyt 17 kappaleen verran tänä vuonna, on McLaren ollut lähes ennennäkemättömän kovassa iskussa. Ei yhtään teknistä keskeytystä, läjäpäin voittoja (viime vuonna ei yhtään) ja molemmat kuskit MM-taistossa viimeiseen kisaan asti. Että suorituskyky on päinvastoin noussut kohisten. Syistä en mene sanomaan mitään.
Niin no, tuosta voi olla montaa mieltä. McLaren rakensi erittäin suorituskykyisen auton kaudelle 2007, mutta niin rakensivat myös kaudelle 2005. Siis puhtaan nopeuden puolesta. Tulokset jäivät kuitenkin kotiuttamatta erinäisistä syistä sekä kaudella 2005 että 2007.

Milloinkohan viimeksi McLaren olisi ollut kauden jälkeen tallien MM-sarjan viimeinen ja toisaalta kuljettajien MM-sarjan toinen ja kolmas. :doubtful:

kasper

Well-known member
jps sanoi:
Mielenkiintoinen väittämä McLaren oli erittäin nopea ja luotettava auto, molemmilla kuskeilla mestaruus mahdollisuus ennen viimeistä kisaa. Itse en pysty sanomaan kumpi autoista Ferrari vai McLaren oli nopeampi tällä kaudella, Mc'n luotettavuus oli kuitenkin parempi.
Ainakin omasta mielestäni McLaren oli nopeampi ja se tuntui sopivan radalle kuin radalle, kukaan tuskin kiistää että kokonaisuutena se oli ainakin Ferraria parempi.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Eiku, vaiko, Heikki siirtyy Kovalaiselle, ilman luiston esto ja kyllä luistoneston kanssa tääh mitä hä??? :yuck: :doubtful: :mad_old:

Helvetti opetelkaa kirjoittamaan edes jotain järjellistä tekstiä :jaska:

2Lman

Well-known member
Sijainti
Jarvenpaa
Tarkoitin laskua kuljettajien suorituskyvyssä. Voin vain miettiä, millainen olisi ollut tulos, jos Kimi olisi ajanut tänä vuonna Mäkkiä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
2Lman sanoi:
Tarkoitin laskua kuljettajien suorituskyvyssä. Voin vain miettiä, millainen olisi ollut tulos, jos Kimi olisi ajanut tänä vuonna Mäkkiä.
Ihan puhdasta spekulaa, kyllä täytyy olla fanaattinen uskovainen jos väittää Alonson tai Hamiltonin alisuoriutuneen tällä kaudella.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Panis-Takagi sanoi:
Toisaalta, Ron-eno tuskin haluaa kahta "räkänokkaa" eli Hamin ja Sutin talliinsa
Hamia tuskin kannattaa enää pitää minään räkänokkana joka ei vielä pystyisi ajamaan mestaruudesta. Jos räkänokalla tarkoitat auton rakennustaitoja, niin tuli siihen kuka tahansa Cullihaara tms nii se auto on jo tehty ja on joko hyvä tai ei.

Eli itse en usko että Ron näkee Hamin räkänokkana tai keltanokkana enää, Lewis näytti kyllä että häneen voi vähän jopa panostaa. Kakkoskuski ikään kuin saa olla kuka vain, koska hami on nyt se ykkönen. Ei minusta mitää järkee ottaa jotai webberiä tai coulthardia. Sutililla on sentään potentiaalia.

WebSlave

Trackman
Oberfeldwebel sanoi:
Ei minusta mitää järkee ottaa jotai webberiä tai coulthardia. Sutililla on sentään potentiaalia.
Onko mielekästä panostaa potentiaaliin, jota ei aiota pidemmän päälle hyödyntää? Tämä oletuksena, että McLaren hakee väliaikaista kuskia tässä hätätilanteessa ja silmäilee isompia kaloja (Nico?) näiden sopimuksien päättyessä.

Eihän Sutil varmaankaan sen kalliimpi olisi kuin kokeneemmatkaan, joten hinnalla hänen palkkaamistaan voisikin perustella. Vai kannattaisiko sittenkin ottaa joku, jolla on enemmän kokemusta säätämisestä (kuin Hamiltonilla tai Sutililla)?

Kaikki riippuu siitä, mitä McLaren etsii.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Niin tuohan on jo kysymys sinällään. Hakeeko McLaren nyt vain tilapäistä korvaajaa vai pitäisikö jo panostaa pitkällä tähtäimellä tulevaisuuteen. Kyllähän tuossa Rosberg&Hamilton -yhdistelmässä olisi potentiaalia. Tosin tuleeko tasavertaisilla tallikuskeilla enää tulosta, vai olisiko parempi suosiolla ajattaa selkeää ykkös- ja kakkoskuksia. Tässä lajissa kun saa vain joko kaiken tai ei mitään, kuten tänä vuonna nähtiin.