Tallit & Kuskit 2008

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Toni_V sanoi:
Auton yliohjaustaipumuksista sitten kärsi eniten Mikan kumppanina ajellut David, hän ei saanut sellaista puskevaa autoa kuin olisi halunnut. Siltäpohjalta valitukset Mikan suosimisesta ovat olleet ihan aiheellisia.
No ei, koska ainakin 00 kaudella McLaren oli kaiketi peruskäytökseltään piekemminkin ali- kuin yliohjaava ja kauden puolesta välistä mikäli mitään olen ymmärtänyt talli ajatti kuljettajiaan erilaisilla takaripustuksilla. Kesken kauden tulleet elektroniikan sääntömuutokset sattuivat Häkkiseen enemmän kuin Coulthradiin. Ainakin Nigel Roebuckin mukaan kauden 00 auto sopi Coulthardin ajotavalle paljon paremmin ja oli helpompi ja selkeämpi säädettävä kuin Häkkiselle

Häkkisen aika-ajo ongelmat 00 kaudella, joka oli Häkkisen heikoin suhteessa Coulthardiin, johtuivat juurikin auton luontaisesta takapainoisuudesta. Saadakseen auton käytöksen edes jokseenkin mieleisekseen takaata täytyi ottaa pitoa pois mistä puolestaan seurasi etteivät takafillarit toimineet parhaalla mahdollisella tavalla aika-ajossa, niitä ei tahtunut saada optimilämpöön.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Oho sanoi:
No ei, koska ainakin 00 kaudella McLaren oli kaiketi peruskäytökseltään piekemminkin ali- kuin yliohjaava ja kauden puolesta välistä mikäli mitään olen ymmärtänyt talli ajatti kuljettajiaan erilaisilla takaripustuksilla. Kesken kauden tulleet elektroniikan sääntömuutokset sattuivat Häkkiseen enemmän kuin Coulthradiin. Ainakin Nigel Roebuckin mukaan kauden 00 auto sopi Coulthardin ajotavalle paljon paremmin ja oli helpompi ja selkeämpi säädettävä kuin Häkkiselle

Häkkisen aika-ajo ongelmat 00 kaudella, joka oli Häkkisen heikoin suhteessa Coulthardiin, johtuivat juurikin auton luontaisesta takapainoisuudesta. Saadakseen auton käytöksen edes jokseenkin mieleisekseen takaata täytyi ottaa pitoa pois mistä puolestaan seurasi etteivät takafillarit toimineet parhaalla mahdollisella tavalla aika-ajossa, niitä ei tahtunut saada optimilämpöön.
Öö, tota... Eikös juuri tuo 2000-auto tehty enemmän Coulthardin mieltymysten mukaan ja siitä tuo ero. Sitä ennen autot oli tehty enemmän Mikan mieltymysten mukaan jolloin taas David kärsi. Eli eikö tässä selitellä siis samaa asiata.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Toni_V sanoi:
Öö, tota... Eikös juuri tuo 2000-auto tehty enemmän Coulthardin mieltymysten mukaan ja siitä tuo ero. Sitä ennen autot oli tehty enemmän Mikan mieltymysten mukaan jolloin taas David kärsi. Eli eikö tässä selitellä siis samaa asiata.
Kun mä en oikein usko että McLaren suuremmin pyrki tekemään autoa kummankaan kuskin erityismieltymysten mukaan. 2000 kaudellakin autosta Coulthardille paremmin sopivan taisi tehdä FIA sääntömuutoksineen kesken kauden pikemminkin kuin McLarenin suunnitteluporukka. Häkkinenhän pisti auton paalulle kolmessa ekassa kisassa ennen kuin Mosley ajoi sääntömuutokset läpi.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Bobakki sanoi:
Mitä tulee Kimin ja Schumacherin vertailuun, niin olisi ilo tietää, kuinka Räikkönen vertautuu Schumiin nopeissa mutkissa insinöörien mielestä. Noissahan Schumin on väitetty olleen muita edellä. Schumacherin erikoisuus noin säätöjen suhteen oli se, että hän halusi alustaltaan huomattavasti jäykemmän auton kuin kuskit yleensä, mikä taas saattaa olla totta Kiminkin kohdalla noista tarkka ja reagoiva -puheista päätellen.
Uusimmassa Vauhdin Maailmassa oli ainakin yhdessä kolumnissa juttua juuri tästä. En tiedä oliko ko. julkaisun jutut miten pitkälle paikkansa pitäviä kun koko lehti oli kirjoitettu hyvin pitkälti "maailmanmestaria kunnioittaen". Se vaikutti kuitenkin ihan loogiselta että Schumi tiesi miten nopea Kimi oli jopa niillä alueilla jotka olivat Schumille itselleen erityisen vahvoja, ja Schumi tiesi myös Kimin sopimuksesta. Eli oli hyvä syy siirtyä takavasemmalle ja antaa seuraajalle tilaa.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Oho sanoi:
Kun mä en oikein usko että McLaren suuremmin pyrki tekemään autoa kummankaan kuskin erityismieltymysten mukaan. 2000 kaudellakin autosta Coulthardille paremmin sopivan taisi tehdä FIA sääntömuutoksineen kesken kauden pikemminkin kuin McLarenin suunnitteluporukka. Häkkinenhän pisti auton paalulle kolmessa ekassa kisassa ennen kuin Mosley ajoi sääntömuutokset läpi.
Saattaapi olla, mutta on jäänyt mieleen että F1-Racingissä olisi ollut tarinaa että auton kehitystä olisi v.2000 autolle lykätty juuri enemmän Davidille. Saattaapi olla harmaat solut kyllä väärässäkin.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Toni_V sanoi:
Saattaapi olla, mutta on jäänyt mieleen että F1-Racingissä olisi ollut tarinaa että auton kehitystä olisi v.2000 autolle lykätty juuri enemmän Davidille. Saattaapi olla harmaat solut kyllä väärässäkin.
Aluksi tuli mieleen, että tokkopa kun toinen oli kuitenkin 2xMM mutta sitten tuli mieleen, että Mikahan oli varmasti jo tuossa vaiheessa aika väsynyt ja kypsä kaikkeen muuhun paitsi itse kisaamiseen ja on voinut itsekin suosiolla antaa Davidille enemmän tilaa. Että sinänsä ihan mahdollinen kuvio.
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Onko näin, että Kovalaisen pitää tehdä valinta kahden pahan paikan välillä: Renault'lla Alonson varjossa vai McLarenilla Hamiltonin suosion takana? Molemmissa pesteissä on riskinsä päätyä kakkoskuskiksi.

Vaihtoehtona on tietysti kaikki muut tallit, mutta se on sitten hei hei osakilpailuvoitoille.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kuvio alkaa selkiytyä. Williams vahvisti Rosbergin ja Nakajiman, Telmex kustantaa Rellulle Alonson ja Piquet'n. Eli Heikki menisi McLarenille.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
mmjj sanoi:
Onko näin, että Kovalaisen pitää tehdä valinta kahden pahan paikan välillä: Renault'lla Alonson varjossa vai McLarenilla Hamiltonin suosion takana? Molemmissa pesteissä on riskinsä päätyä kakkoskuskiksi.

Vaihtoehtona on tietysti kaikki muut tallit, mutta se on sitten hei hei osakilpailuvoitoille.
Pahoin pelkään että vaihtoehdot on just tossa. Kai tohon McLareniin voisi tyytyä, ehkä palkka olis kohdallaan ja työsuhdeautot paranis (tyyliin Megane -> SLK)... :eek:
 

niki

positiivari
Liittynyt
30.7.2005
Viestit
155
Sijainti
Rollo
Eipä ole aikoihin tullut kirjoitettua tänne, mutta tässäpä arvaukseni tallipaikoista kaudelle 2008:

Ferrari:Räikkönen, Massa
BMW:Heidfeld, Kubica
Renault:Alonso, Piquet jr.
Williams:Rosberg, Nakajima
RedBull:Coulthard, Webber
Toyota:Trulli, Glock
Toro Rosso:Bourdais, Vettel
Force India:Liuzzi, Sutil
Super Aguri:Sato,R.Schumacher
Honda: Button, Davidson
McLaren:Hamilton, Kovalainen

Jaa-a, mihinkähän Fisichella ja Barrichello menee??? Eläkkeelle vois joutaa..
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Mieluummin Heikki saisi pysyä Rellulla. Briatore on kyllä sellainen joka ei hyvien otteiden jälkeen anna kengänkuviota p*rseeseen (ehkä poikkeuksena Herbert), kunhan sitä kuuntelee. Laarenilla on kuitenkin edessä ihan samanlainen kohtelu - Alonson tilalla vain Hamilton - ja tuskin sitä tasaväkistä kohtelua tulee kun tietää mitä ne Kuutio ja Kulmis ovat sanoneet... :frank:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jason Voorhees sanoi:
Mieluummin Heikki saisi pysyä Rellulla. Briatore on kyllä sellainen joka ei hyvien otteiden jälkeen anna kengänkuviota p*rseeseen (ehkä poikkeuksena Herbert), kunhan sitä kuuntelee. Laarenilla on kuitenkin edessä ihan samanlainen kohtelu - Alonson tilalla vain Hamilton - ja tuskin sitä tasaväkistä kohtelua tulee kun tietää mitä ne Kuutio ja Kulmis ovat sanoneet... :frank:
Kai tiedät ettei Alonso Renaultille siirtyessään vaadi muuta kuin ykköskuskin asemaa. Sielläkö Heikki tulisi autuaaksi?
 

Chip^

Well-known member
Liittynyt
21.10.2006
Viestit
656
Aika yllätävä tuo Nakijiman homma, en ois kyllä uskonut että ajaa fykkösissä seuraavalla kaudella...
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Oberfeldwebel sanoi:
Kai tiedät ettei Alonso Renaultille siirtyessään vaadi muuta kuin ykköskuskin asemaa. Sielläkö Heikki tulisi autuaaksi?
Ei hänestä autuasta tule. Jos Alonso vie kolmannen maailmanmestaruutensa - jonka jälkeen hän on luvannut lopettaa ykkösissä - niin Heikille avautuu ykköskuskin paikka. Ja Alonso on sellainen joka tekee mitä on luvannutkin. ;) (Tai muuten vain väistyy Rellulta vähän aiemmin...)

Ps. Huomioi tuon minulta lainaamasi viestin perässä oleva :frank:-hymiö.

edit: Niin ja jos Hamilton vie mestaruuden, ei hän lopeta siihen uraansa... ;)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
niki sanoi:
Jaa-a, mihinkähän Fisichella ja Barrichello menee??? Eläkkeelle vois joutaa..
Fisistä kyllä paha mennä sanomaan oikeastaan mitään, mutta eiköhän tuo Barrichello jatka Hondalla, jollei saa siirtoa Super Agurille..
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
kouvotsvoni sanoi:
Fisistä kyllä paha mennä sanomaan oikeastaan mitään, mutta eiköhän tuo Barrichello jatka Hondalla, jollei saa siirtoa Super Agurille..
Fisi voi jatkaa tallipäällikkönä. Mutta GP 2 sarjassa ja omassa tallissaan.:D

Entäs Ralf?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Toni_V sanoi:
Öö, tota... Eikös juuri tuo 2000-auto tehty enemmän Coulthardin mieltymysten mukaan ja siitä tuo ero. Sitä ennen autot oli tehty enemmän Mikan mieltymysten mukaan jolloin taas David kärsi. Eli eikö tässä selitellä siis samaa asiata.

Höpönlöpön. Kyllä se oli 2001 Laren, mistä tässä on kyse. Vuoden 2000-mallihan taittui mukavasti Mikan käteen, eikä se Cuti mitään sille aika-ajoissa voinut.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Meleren~ sanoi:
De La Rosa:
"Haluan voittaa maailman mestaruuden"
:eek: Missä se muka noin on sanonut? Oikeastaan ei ole mitään väliä. Se on jo
past its date ja ei koskaan ollut riittävän nopea.
 
Ylös