Talouden päätelevision tuumakoko

Televisiosi tuumakoko, valitse lähin

• 22"

Äänet: 3 7,9%
  • 24"

Äänet: 0 0,0%
  • 28"

Äänet: 2 5,3%
  • 32"

Äänet: 7 18,4%
  • 40"

Äänet: 7 18,4%
  • 42"

Äänet: 3 7,9%
  • 46"

Äänet: 4 10,5%
  • 50"

Äänet: 4 10,5%
  • 55"

Äänet: 6 15,8%
  • 60-65"

Äänet: 2 5,3%
  • Taloudessamme ei ole televiissiota lain

Äänet: 0 0,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    38

Lunssila

Well-known member
32:kakkonen mulla oikeesti on, tuo miljoona ja yksi tuumaa oli vain juksutusta.

Mutta sentään full hd!

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Toisille 40" televisio on 10% kuukausiansioistaan, meikäläiselle se on 1%!

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
22" Saloran OVH vuodelta 1971 suhteutettuna Mercedeksen 2014 F1-moottorin kierroslukemaan Monacon tunnelissa.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
59 tuumainen mutta vastasin 60 tuumainen koska lähempänä.
Se oli hyvä edellisessä asunnossa kun oli katseluetäisyys 2 metriä.
Nyt olkkarissa kun se on 4-6 metriä (paikasta riippuen) niin on vain auttamattomasti liian pieni kunnolla leffoista nautittavaksi.
Jotenka tykin hankinta edessä kunnes vähän talous elpyy edellisistä hankinnoista.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulla on sellanen aavistus, että vuonna 1971 televisioon piti säästää tunnollisesti ja pihistellen esim. vuosi. Nyt tölsyn voi hakea kaupasta keskituloinen vaikka joka kuukausi.

jjv

Arschloch
Muutama kuukausi sitten hyvästelin yhdeksän vuotta uskollisesti palvelleen 28 tuumaisen kuvaputkihärvelin ja otin tilalle 32 tuumaisen lituskan.
Parin metrin päästä katsottuna oikein riittävän kokoinen. TV.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Saako tässä toikissa myös keskustella television kokoon liitttyvistä ongelmista?

Nimittäin minulla on aiheeseen liittyvä ongelma. Ja keskustelen nyt siitä tässä toikissa, oli se sitten sallittua taikka ei. Halutessaan moderaattorit voinevat siirtää parhaaksi katsomaansa osioon.

Nimittäin televiso-/stereotasoni on mitoitettu sen mukaan, että katselukorkeus oli optimaalinen 50" televisiolle.
Nyt kun vaihdoin television 55 tuumaiseen jossa on vieläpä edeltäjäänsä korkeampi jalusta, nousi kuvan keskikohta useita senttejä aiempaa ylemmäs. Näin ollen silmä ei ole enää television keskikorkeudella ja olen hieman tuskissani asian kanssa.

Televisiosta jos heivaisi jalustan pois ja pistäisi sen seinätelineellä aivan tasoon kiinni, voisi tilanne ratketa. Taikka sitten tilaamalla uuden tason.

burb

.
Mulla on sellanen aavistus, että vuonna 1971 televisioon piti säästää tunnollisesti ja pihistellen esim. vuosi. Nyt tölsyn voi hakea kaupasta keskituloinen vaikka joka kuukausi.
Niin se tekniikka halpenee. Muistelen että aika harva osti vuonna 1971 kännykkää joka vuosi, nykyään Suomessa myydään kännyköitä vuosittain per kappale. Omistuspohja on laajempi, ja männyt, jos on. Unohtamatta mitä mun pitikään sanoa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
59 tuumainen mutta vastasin 60 tuumainen koska lähempänä.
Se oli hyvä edellisessä asunnossa kun oli katseluetäisyys 2 metriä.
Nyt olkkarissa kun se on 4-6 metriä (paikasta riippuen) niin on vain auttamattomasti liian pieni kunnolla leffoista nautittavaksi.
Jotenka tykin hankinta edessä kunnes vähän talous elpyy edellisistä hankinnoista.
Hieman samat fiilikset, nyt kun on isompi olohuone. Tykkäsin kun töllö valtasi suuren osan näkökentästä. Köyhänä miehenä hiihdän siis lähemmäksi telkkua ja nainen valittaa kun asunnon feng shui menee vituiksi, kun mollukka pää on edessä.

burb

.
Saako tässä toikissa myös keskustella television kokoon liitttyvistä ongelmista?

Nimittäin minulla on ongelma. Ja keskustelen nyt siitä tässä toikissa, oli se sitten sallittua taikka ei. Halutessaan moderaattorit voinevat siirtää parhaaksi katsomaansa osioon.

Nimittäin televiso-/stereotasoni on mitoitettu sen mukaan, että katselukorkeus oli optimaalinen 50" televisiolle.
Nyt kun vaihdoin television 55 tuumaiseen jossa on vieläpä edeltäjäänsä korkeampi jalusta, nousi kuvan keskikohta useita senttejä aiempaa ylemmäs. Näin ollen silmä ei ole enää television keskikorkeudella ja olen hieman tuskissani asian kanssa.

Televisiosta jos heivaisi jalustan pois ja pistäisi sen seinätelineellä aivan tasoon kiinni, voisi tilanne ratketa. Taikka sitten tilaamalla uuden tason.
Ruokavaliolla korjaantuu. Ja venyttelyllä.

Sue_me

Well-known member
Taannoin luvin mummolassa eräätä vanhaa kasettaa ja siinä oli että 24" tölsy maksoi 14000mk.

Värit ja kaikki oli. 1970-luvulla.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku

Nimittäin minulla on ongelma. Ja keskustelen nyt siitä tässä toikissa, oli se sitten sallittua taikka ei. Halutessaan moderaattorit voinevat siirtää parhaaksi katsomaansa osioon.

Jonkun ergonomiaohjeen mukaan näyttöpäätteen yläreuna pitäisi olla silmien korkeudella. Jos televisio kohdalla näin meneteltäisiin, niin kohta saisi töllöt olla lattiaan osittain upotettuja tai miksei kokonaankin, vaikka kellarissa, pahveissa. Saatana. Ergonomia.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti

Nimittäin minulla on aiheeseen liittyvä ongelma. Ja keskustelen nyt siitä tässä toikissa, oli se sitten sallittua taikka ei. Halutessaan moderaattorit voinevat siirtää parhaaksi katsomaansa osioon.

Haynesin ja Alfamerin korjausoppaita tms. kirjallisuutta soffan jalkojen alle sopivaksi koettu kappalemäärä. Problem solved.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Taannoin luvin mummolassa eräätä vanhaa kasettaa ja siinä oli että 24" tölsy maksoi 14 000 mk.

Värit ja kaikki oli. 1970-luvulla.
Tilastokeskuksen sivuilla lukee, että "Vuonna 1975 keskivertopalkansaaja ansaitsi 350 euroa kuussa, verojen jälkeen käteen jäi 235 euroa."
Että olihan tuolla hintaa toki näin katsottuna. A lot