Talviharjoittelutopic 2012/2013

• Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Slug

Well-known member
Olipa muuten mielenkiintoinen tuo Kart'in Clubin uusi rataprofiili. Tänään lanattiin kaikki vanhat top-ajat historiaan, kun Slug kirmasi olosuhteisiin nähden suorastaan mielettömän rataennätyksen 28.694 :eek:. Omalta osaltani kisa ei tuonut ajallisesti mitään riemun aiheita, kun etanoin 28.770. :rolleyes:

Itse kisasta täytyy sanoa sen verran, että muilla oli kyllä varmasti joku salakavalasti laadittu yhteinen sopimus, kun päästivät mut voittamaan (kaksi kolmatta sijaa, jotka riittivät voittoon yhteispisteissä). :doubtful:

Menossa olivat mukana Slug ja Nasty, jotka voivat sitten kertoa enemmän, jos tarinoitavaa löytyy...
Jepjep. Tuli kokeiltua uus rataprofiili kun kimppakiv.. kisa oli halvennuksessa eilisen päivän, ja pyydettiin porukkaan ajamaan.
Muutaman minsan aika-ajossa tuli sija 5 autolla #14. Lähtö meni tokaan mutkaan asti ihan hyvin, mutta sitten tultiin perus klubikisatyyliin jarruttamatta perään niin että meikäläisen selkä katkes, meni poikki ja spinnasin. Parin perkeleen jälkeen vikalta sijalta sitten köröttelemään muiden perään ja nousin takas sijalle 5.
Tokaan lähtöön käännetty lähtöjärjestys eli liikkeelle sijalta 7 autolla #8. Nyt selvisin hengissä ekat mutkat ja sain muita mukavaa tahtia ohiteltua ja lopulta olin maalissa toisena.

Uusi rataprofiili on ihan makee ja nyt oli radassa oikeasti semmosia mutkia mitä en klubilla ole aikaisemmin ajanu. Hauskaa!

DSQ

Elossa
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
mutta sitten tultiin perus klubikisatyyliin jarruttamatta perään niin että meikäläisen selkä katkes, meni poikki ja spinnasin
Hieno referointi tapahtumasta. :thumbup: :D

Ja sitten ihan vakavissaan: tuohon auttaa kummasti se, jos ajaa kärjessä. Mitä peremmälle joutuu kuskijoukossa, sitä todennäköisempää on, että joutuu muiden törttöilyn uhriksi. Esimerkiksi viimeisimmässä Silver-kisassa ajoin joka lähdössä muiden kanssa suht siististi (kun kerran kärjessä pysyin, ihme ja kumma), vaikkakin finaalissa eräs nimeltä mainitsematon lanasikin mut tieltään ajamalla nätisti kylkeen. ;)

Slug

Well-known member
Olisivat vaan koettaneet sille alkuosallekin tehdä jotain, kun se on ollut tuo sama jo varmaan kolme viimeisintä rataprofiilia... :dunno:
Sama kävi mielessä

Hieno referointi tapahtumasta. :thumbup: :D

Ja sitten ihan vakavissaan: tuohon auttaa kummasti se, jos ajaa kärjessä. Mitä peremmälle joutuu kuskijoukossa, sitä todennäköisempää on, että joutuu muiden törttöilyn uhriksi. Esimerkiksi viimeisimmässä Silver-kisassa ajoin joka lähdössä muiden kanssa suht siististi (kun kerran kärjessä pysyin, ihme ja kumma), vaikkakin finaalissa eräs nimeltä mainitsematon lanasikin mut tieltään ajamalla nätisti kylkeen. ;)
Joko kärjessä tai viimesten joukossa on hyvä lähtee kisaamaan. Puolessa välissä porukkaa on pahinta ja aina löytyy joku joka ei vaan malta hidastaa tarpeeks vaan tulee päälle. Tätä sattuu varsinkin klubikisoissa ja siinä yksi syy miksi en viittii käydä telomassa itteeni niissä. Forumin kisat on toistaiseksi menny siististi. Kontakteja tietysti sattuu kun lähekkäin ajaa, mutta ei näissä karkeloissa ole kukaan jarruttamatta päälle ajanu.

DSQ

Elossa
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Joko kärjessä tai viimesten joukossa on hyvä lähtee kisaamaan. Puolessa välissä porukkaa on pahinta ja aina löytyy joku joka ei vaan malta hidastaa tarpeeks vaan tulee päälle. Tätä sattuu varsinkin klubikisoissa ja siinä yksi syy miksi en viittii käydä telomassa itteeni niissä. Forumin kisat on toistaiseksi menny siististi. Kontakteja tietysti sattuu kun lähekkäin ajaa, mutta ei näissä karkeloissa ole kukaan jarruttamatta päälle ajanu.
Iso eroavaisuushan on näissä se, että Silvereissä käy näitä "nuoria hurjia" (itsehän en heihin kuulu :frank:), ja meno ei oletusarvoisesti ole yhtä herrasmiesmäistä kuin esim. KKWCS:ssä, mitä olen noita klippejä seuraillut.

Sinänsä mielenkiintoista, että ajaa kärkiporukassa sitten sisällä tai ulkona, niin siellä harvemmin joutuu jonkun kamikaze-hyökkäyksen uhriksi. Mä luulen, että siihen on kaksi syytä. Ensimmäinen on se, että kisakokemusta löytyy (koska eihän näin kovatasoisissa kisoissa keltanokilla ole mitään asiaa).

Toinen syy on se, että siellä kärjessä tiedetään, mistä ajetaan. Toisten kisoja ei mielellään pilata, koska a) 90 prosentissa tapauksista oma kisa menee enemmän pilalle kuin sen, jonka on työntänyt pitkäksi tai kolaroinut pelistä pois ja b) etenkin ulkoradoilla sillä on suurempaakin väliä, menetätkö yhden sijan tekemättömän ohituksen takia vai keskeytätkö (vaikkapa SM-kilpailussa).

Maratonsepustukset, heh. :rolleyes:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Forumin kisat on toistaiseksi menny siististi. Kontakteja tietysti sattuu kun lähekkäin ajaa, mutta ei näissä karkeloissa ole kukaan jarruttamatta päälle ajanu.
No huhhuh, toivottavasti ei jatkossakaan. Mieluummin ajetaan jonossa kuin mennään linnanmäkityyliin.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Olisiko uudesta rataprofiilista kypäräkuvaa kenelläkään?

DSQ

Elossa
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Olisiko uudesta rataprofiilista kypäräkuvaa kenelläkään?
Nastylla vois mahdollisesti olla, kun sehän ajeli taas täydellä arsenaalillaan eilen. Tarkoittaen siis sitä kamerahässäkkää sen kypärässä. :D Kukaan muu ei ainakaan ole vaivautunut - lähinnä vaivaantunut.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Lähtö meni tokaan mutkaan asti ihan hyvin, mutta sitten tultiin perus klubikisatyyliin jarruttamatta perään niin että meikäläisen selkä katkes, meni poikki ja spinnasin.
Eikö henkilökunta puutu ollenkaan tahallisiin peräänajoihin? Olen lukenut aiemminkin, että tätä tapahtuu jatkuvasti, eikä tuo pelleily näytä vieläkään loppuneen. :rolleyes:

Slug

Well-known member
No huhhuh, toivottavasti ei jatkossakaan. Mieluummin ajetaan jonossa kuin mennään linnanmäkityyliin.
Ihmeellisintä tässä on se että yleensä nämä tröpöilijät on lisenssikuskeja, eli niitä 'oikeita' kisakuskeja. Oikeella kilpurilla kun ei voi noin ajella kun ei niissä oo linnanmäki tyylisiä törmäilyautopuskureita.
Itse pidän herrasmiesmäisestä ajelusta, eli ohi mennään jos yhtään tilaa on, mutta vastustajaa ei vahingoiteta. Vastustajan vahingoittaminen kuuluu jääkiekkoon :frank:

Slug

Well-known member
Eikö henkilökunta puutu ollenkaan tahallisiin peräänajoihin? Olen lukenut aiemminkin, että tätä tapahtuu jatkuvasti, eikä tuo pelleily näytä vieläkään loppuneen. :rolleyes:
Eipä nuo kerenny kun kerran vaan kävi meidänkin lyhyessä tilaisuudessa, ja tuskin näki koko tilannetta. Jossain klubikisassa kyllä ilmotettiin kymmenennen kolarin jälkeen että seuraava kolaroija lähtee ulos eikä ole asiaa takasin. Ihme että tästäkin pitää joka kerta erikseen mainita?

DW

2009-2016
Vähän ne voi mainita silloin, että seuraava koheltaja lähtee kotiin.
Siihen tarvitaan uhrina ollessa legovallin tahallinen läpiajo ja mielellään siirtäminenkin mahdollisimman pitkältä matkalta Lappiksen silmien edessä :ahem:

DSQ

Elossa
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Ihmeellisintä tässä on se että yleensä nämä tröpöilijät on lisenssikuskeja, eli niitä 'oikeita' kisakuskeja. Oikeella kilpurilla kun ei voi noin ajella kun ei niissä oo linnanmäki tyylisiä törmäilyautopuskureita.
Siinähän se tuli. (Koska en edelleenkään kuulu "oikeisiin" kisakuskeihin, käytän heistä nimitystä ne.) Kun nää ulkoratojen kävijät eksyvät sisäradalle, niillä on (järjestään) luontainen tarve käyttää hyväksi sitä, että sisäautoilla voi kätevästi aiheuttaa isoakin kontaktia ilman merkittäviä vahinkoja. Onhan se harmi, koska se sitten mustaa kaikkien ulkoratain harrastajien mainetta, kuten allekirjoittaneen. Koska minähän ajan aina siististi. :frank:

Ja mä kyllä uskon, että sun tilanteessasi oli kyseessä vahinko, koska ei tuossa kuskijoukossa ollut sellaisia, joiden ajotyyliin kuuluu sikailu. Tämä kaikella vakavuudella.

Slug

Well-known member
Ja mä kyllä uskon, että sun tilanteessasi oli kyseessä vahinko, koska ei tuossa kuskijoukossa ollut sellaisia, joiden ajotyyliin kuuluu sikailu. Tämä kaikella vakavuudella.
Niihän se vastaus oli lähdön jälkeen että ei kuvitellut että vauhti hidastuu niin paljon, ja kuljettaja pyysi kyllä anteeksi tilannetta. Vahinkoja sattuu, mutta kyllä lähdössä on pidettävä kuitenkin silmät auki ja lähdön jälkeen ekassa jyrkässä mutkassa vauhti pysähtyy AINA näillä leikkiautoilla.
Porukkahan oli toki tuttua ja siististi meni ajot muuten.

Slug

Well-known member
Tässä on nyt sitä kokemuksen puutetta, josta aiemmin mainitsin...
Luulen että liikaa intoa. Tuohon ei tarvii kun kolme lähtöä ajaa kun tajuaa että ei siitä ekasta sumpusta pääse kaikki autot yhdellä kertaa täysillä läpi.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Nopeasti katsottuna näytti kuin Olga olisi kirjoittanut tähän toikkiin.