Tänään iltapäivällä iskivät huollossa kotimaiset piikkirenkaat alle.
Hyvin tuntuu pitävän gummin ja teräksen sinfonia asfaltilla ynnä vesisateessa.
Kotimaiset piikkirenkaat aluvanteilla tilasin toissaviikolla Pösön huoltoon ja ovat nyt Kuopiossa odottamassa hakemista tai allelaittoa. Jäivät kevätkesällä ostamatta...:frank:
Ihan tietoisesti tosin. Ois kai ne pari sataista halvemmakin jostain saanut, mutta kun alkoivat puhua valmistajan hyväksymistä malleista ja takuusta, niin menin yli siitä, mistä rima matalin ( ja tekee isomman loven kukkaroon). Sinällään fiksu varaosamies, että oli tarkistanut auton ominaisuuset rekkarin peruseella... väitti, että autossa on rengaspainetunnistimet. Tiedä en, eivät ainakaan ole mitään virkkaneet 4;n kuukauteen... ENkä kaiten ruksinut moista vaihtoehtoa tilaukseen. Enkä ottanut nyt vielä kalliimpia vanteita, joissa olisi tunnistimet... Olisikohan nyt niin, että autossa on ko systeemi, kenties jopa noissa kesärenkaissa, mutta kun en ruksinut, niin ovat jostain setupista napsautteneet ko ominaisuden veks?!? Auto ei tullut tehtaalta, vaan "pikana" Suomen varastosta....
Toiseen pirssiin vaihdoin eilen, nekin kotimaiset piikkirenkaat, mallinumeroltaan 3 pykälää pienemmät. Kolme - eiku neljä- talvea ajetut. Turhan leveät, 225/50, ovat, keskeltä kuluneet selkeästi enemmän. Ennen kai oli merkki siitä, että liian kovat rengaspaineet, jos keskeltä kuluvat enemmän. Tuskin taitaa päteä enää noihin? Suositukset ovat 2.6 eteen ja 2.3 pienellä kuormalla taakse. Viime talvena laitoin 2.2 kaikkiin, nyt eteen 2.4 ja taakse 2.2. Eiköhän nuo pyöri noinkin....