Talvirenkaiden vaihtoilmoitukset

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tähän on tasan kaksi poikkeusta!

Tietääkö Mr Mosse mitkä?
No ainakaan meillä ei tarvinnut Vapaasatamassa käyttää talvirenkaita. Tosin Michelinin kesärengas, joka oli Mitsu Golfissa ja Lancerissa piti paremmin kuin mun Fiiussa ollut talvi-Kleber.:D
 

Örfil

Guest
No ainakaan meillä ei tarvinnut Vapaasatamassa käyttää talvirenkaita. Tosin Michelinin kesärengas, joka oli Mitsu Golfissa ja Lancerissa piti paremmin kuin mun Fiiussa ollut talvi-Kleber.:D
Kysymykseni oli konpa:

V:
- jos auto on seisonnassa
- jos sillä ei aja
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
No ainakaan meillä ei tarvinnut Vapaasatamassa käyttää talvirenkaita. Tosin Michelinin kesärengas, joka oli Mitsu Golfissa ja Lancerissa piti paremmin kuin mun Fiiussa ollut talvi-Kleber.:D
Kleberit on sitten aika paskat. En itse ainakaan mitään pitoja saanut irti Energy savereista.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26882
Telkkarissa ovat useammankin kerran esitelleet miten noi kuuluu asentaa. Jos tietää mitä tekee ja on harjoitellut, niin modernit lumiketjut asentuu kyllä suhtkoht nopiaan, mutta tosiasia lienee, että harvempi moista on kuivaharjoitellut, joten menee useimmilla takuuvarmasti säheltämiseksi.
Tossa tapauksessa meni niin, että kuski ajoi eteenpäin ja minä makasin renkaan takana venyttämässä ketjuja toivoen ettei kaveri laita vahingossa peruutusvaihdetta päälle. Ainakaan mä en tienny edes vähän alusta mitä oltiin tekemässä eikä ne ketjut varmaan kovin modernit olleet ku ne rautalangalla lukittiin...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Niin eiks Suomessa se määräys mene niin, että talvinakit on oltava vaikka kesäkuussa alla, jos vaan on talviset olosuhteet? Täällä tuo siis rajoittuu vain marraskuun ja huhtikuun puolenvälin väliseen aikaan eli lain mukaan saa nähdäkseni muulloin ajaa kesärenkailla kelistä huolimatta. Eri asia sitten miten vakuutusyhtiö asiaan suhtautuu.
Ei kun nastat saa olla silloin. Ihme ja kumma jossain asiassa saa käyttää järkeä eikä ole pakko olla talvinakkeja. Maalis-marraskuun saa ajaa kesänakeilla vaikka taivaalta tulisi mitä.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Kysymykseni oli konpa:

V:
- jos auto on seisonnassa
- jos sillä ei aja
Vieläkös tollasta "seisonta" aikaa on. Eikös se pitäny poistua kokonaan. Tai niin. Auto piti ottaa pois rekisteristä ja rekisteröidä uudelleen, kun haluaa ajaa (maksaa niin, ettei kannata).
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Niin eiks Suomessa se määräys mene niin, että talvinakit on oltava vaikka kesäkuussa alla, jos vaan on talviset olosuhteet? Täällä tuo siis rajoittuu vain marraskuun ja huhtikuun puolenvälin väliseen aikaan eli lain mukaan saa nähdäkseni muulloin ajaa kesärenkailla kelistä huolimatta. Eri asia sitten miten vakuutusyhtiö asiaan suhtautuu.
Ei mene. Vaan niin päin, että talvirenkaat SAA olla alla vaikka kesäkussa, jos kelit on sellaset. Pakko ei ole pitää kun joulu-helmikuussa.

Edit: HIDAS
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ei mene. Vaan niin päin, että talvirenkaat SAA olla alla vaikka kesäkussa, jos kelit on sellaset. Pakko ei ole pitää kun joulu-helmikuussa.

Edit: HIDAS
No siis talvirenkaathan saa nyt olla vaikka ympäri vuoden kelistä riippumatta. Tarkoitat varmaan nastarenkaita?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
No ei saa olla kesärenkaat 1.12-28.2.
Joojoo.. kerkesin jo editoida, mutta olit nopeempi.

Eli siis tarkoitin tietysti talvirenkaita (kitkoja). Kyllä kai niillä saa aja Suomessakin vaikka heinäkuussa kolmenkymmenen asteen helteessä?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Joojoo.. kerkesin jo editoida, mutta olit nopeempi.

Eli siis tarkoitin tietysti talvirenkaita (kitkoja). Kyllä kai niillä saa aja Suomessakin vaikka heinäkuussa kolmenkymmenen asteen helteessä?
Suap. Hyvin sulaa alle eikä pidä yhtään.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Suap. Hyvin sulaa alle eikä pidä yhtään.
Aivan ja sateella täyspaskat. Mutta kuten sanottua, ajaa saa.

Kaverilla, joka toisin ajaa pirun vähän (lähinnä himan ja duunin väliä, etäisyyttä pari kilsaa), ei ole biilissään kuin talvirenkaat. Yritin kyllä rivien välistä vihjaista, että ei ehkä kauheen fiksua, mutta huomasin tämän olevan turhaa :eek:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Aivan ja sateella täyspaskat. Mutta kuten sanottua, ajaa saa.

Kaverilla, joka toisin ajaa pirun vähän (lähinnä himan ja duunin väliä, etäisyyttä pari kilsaa), ei ole biilissään kuin talvirenkaat. Yritin kyllä rivien välistä vihjaista, että ei ehkä kauheen fiksua, mutta huomasin tämän olevan turhaa :eek:
Mä ajoin kerran kitkarenkaat loppuun kesäajossa, ja oli kyllä aika horror story. Pikkasen sadetta, niin kumi lässytti tyhjää valoista lähdettäessä.
 
Ylös