patriot
Foorumin senaattori
- Liittynyt
- 29.4.2001
- Viestit
- 14758
Tai sitten Ferrari on vain ylivoimaisen paras! Niin mutkissa kuin suorillakin.Mikkoz sanoi:säädöistä kiinni, mikä suorilla voitetaan se mutkissa hävitään.
Tai sitten Ferrari on vain ylivoimaisen paras! Niin mutkissa kuin suorillakin.Mikkoz sanoi:säädöistä kiinni, mikä suorilla voitetaan se mutkissa hävitään.
Mikkoz sanoi:säädöistä kiinni, mikä suorilla voitetaan se mutkissa hävitään.
Tai sitten vain ferrarin kone jaksaa potkia vauhtia, taitaa olla niin että McLarenilla ne säädöt on laitettu niin että suorallekkin saadaan hitusen nopeuttaMikkoz sanoi:säädöistä kiinni, mikä suorilla voitetaan se mutkissa hävitään.
Niin minäkin haluan uskoa ja toivon, että olet oikeassa! Forza Ferrari!patriot sanoi:En ole yhtään huolestunut Kimin ja Massan erosta. Varmaan ekoissa kisoissa Massa on "vahvoilla". Mutta Kimi tulee voittamaan loppujen lopuksi! Tulen kaivamaan tämän toikin esiin kauden päättyessä!
Kyllähän nuo Agurit kulkivat kohtuullisesti 2006 loppukaudesta; McLarenin kanssa samalla kierroksella kisassa..McHaka sanoi:En tiedä mitä on testattu, eikä sillä ole edes väliä, mutta miten ihmeessä Super Aguri ei jäänyt kärjestä sekuntia enempää. Vaikka kyse on testeistä, on saavutus aikamoinen. Ja taakse jäivät Renaultitkin.
Toivoa on, että Agurit jäävät aika-ajoissa jopa alle kolme sekuntia kärjestä.
Ihan sama vielä tällä viikolla Kimille kuten myös ensiviikolla. Ja onhan se täysin turha hermoilla testeistä, kun talli on nopea. Oikeasti se kovin vauhti lähtee aina vain kisatilanteessa. Jengi täällä hermoilee, että Räikkönen ei olisi vielä sopeutunut Ferrariin, tai uusiin nakkeihin tms. Aivan suotta. Kyllä se on ihan totta, että Kimiä ei kiinnosta vertailut muihin silloin kun ei ole hommalla väliä pisteiden valossa. Mutta sitten kiinnostaa, kun on väliä, ja melkoisella latauksella kiinnostaakin.sakuraba sanoi:Onko siellä edes ne Räikkösen mainostamat uudet osat edes vielä kiinni?
Super Agurihan ajelee vielä vanhalla välimallilla, siksi ero kärkeen on niin suuri. Viikko ennen Australian GP:tä Aguri heittää sitten sellaisen superuutuuden kehiin, että Sato ottaa samantien paalupaikan ja Davidson peesaa. Haastekirjeitä satelee Williamsilta ja Spykerilta...McHaka sanoi:En tiedä mitä on testattu, eikä sillä ole edes väliä, mutta miten ihmeessä Super Aguri ei jäänyt kärjestä sekuntia enempää.
Kuka on hermoillut? Mä ainakin myhäilen tyytyväisyyttäni kun auto kulkee vanhoilla osillakin paremmin kuin muut.Troy McLure sanoi:Ihan sama vielä tällä viikolla Kimille kuten myös ensiviikolla. Ja onhan se täysin turha hermoilla testeistä, kun talli on nopea. Oikeasti se kovin vauhti lähtee aina vain kisatilanteessa. Jengi täällä hermoilee, että Räikkönen ei olisi vielä sopeutunut Ferrariin, tai uusiin nakkeihin tms. Aivan suotta. Kyllä se on ihan totta, että Kimiä ei kiinnosta vertailut muihin silloin kun ei ole hommalla väliä pisteiden valossa. Mutta sitten kiinnostaa, kun on väliä, ja melkoisella latauksella kiinnostaakin.
Jep! :thumbup:Troy McLure sanoi:Ihan sama vielä tällä viikolla Kimille kuten myös ensiviikolla. Ja onhan se täysin turha hermoilla testeistä, kun talli on nopea. Oikeasti se kovin vauhti lähtee aina vain kisatilanteessa. Jengi täällä hermoilee, että Räikkönen ei olisi vielä sopeutunut Ferrariin, tai uusiin nakkeihin tms. Aivan suotta. Kyllä se on ihan totta, että Kimiä ei kiinnosta vertailut muihin silloin kun ei ole hommalla väliä pisteiden valossa. Mutta sitten kiinnostaa, kun on väliä, ja melkoisella latauksella kiinnostaakin.
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:550:1:2007-02-22;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:440709,1:0:0:0:0:0:Turun Sanomat, Manama
HEIKKI KULTA
Ferrarin formula 1 -väen posket punoittavat mielihyvästä melkein yhtä kirkkaina kuin F2007 -autojen silhuetit. Bahrainin ratkaiseva testijakso alkoi täysin italialaistallin soittamilla sävelillä.
Felipe Massa jätti jälleen Kimi Räikkösen niukasti taakseen, kun Ferrarit kiitivät Barcelonan tapaan kärkipaikoille tuloslistalla.
McLaren on tässä vaiheessa Ferrarin pääkilpailija. Testikuljettaja Pedro de la Rosa summaili, että tässä vaiheessa brittitallin MP4-22 -autot ovat 1-2 kymmenystä Ferrareita hitaampia.
Ferrarin kannalta etumatka on erittäin rohkaiseva, sillä siinä missä McLarenit ovat jo lopullisessa iskukunnossaan Australian avauskisaa varten, italialaistalli tuo viimeistellyn aeropakettinsa autoihin vasta ensi viikolla.
Silloin kaiken sattuessa nappiin ero pitäisi kasvaa Ferrarin eduksi jopa puoleen sekuntiin, mikä uuden rengassäännön vuoksi olisi massiivinen etumatka.
Punainen lippu lopetti kisailun
Räikkönen piti kärkiaikaa nimissään aivan loppuhetkille saakka, kunnes Massa pääsi iskemään kymmenyksen edelle. Myös suomalaistähti olisi vielä parantanut, mutta punaiset liput lopettivat Ferrarin kuljettajien keskinäisen kisailun.
- Ihan hyvä päivä meille. En päässyt ajamaan paljon kierroksia, kun lounastauolla autoon vaihdettiin uusia osia ja se otti aikaa. Iltapäivällä vesiletku irtosi, siinä meni hetki ja sitten tulivatkin punaiset liput, Räikkönen arvioi raukean tyytyväisenä 47 kierroksen työpäiväänsä.
Ferrarin tehtaalla Maranellossa viimeistellään viimeisimmät siiveke- ja pohjaratkaisut, jotka tuodaan autoon vasta ensi keskiviikkona käynnistyvälle viimeiselle jaksolle.
McLarenilla Lewis Hamiltonilla oli taas hyvä päivä. 449 kilometriä mittariin kerännyt britti keskittyi jo säätämään sitä autoa, millä tekee Grand Prix -debyyttinsä runsaan kolmen viikon kuluttua.
Vaikka Hamilton jäi tuloslistalla Jenson Buttonin taakse, yleisesti uskottiin, että Hondan aika tehtiin erittäin tietoisesti kevyellä autolla ja uusilla renkailla.
Nopeimmat testikierrokset
Manama: Felipe Massa Ferrari F2007 1.31,766 (86 kierrosta), 2) Kimi Räikkönen Ferrari F2007 1.31,901 (47), 3) Jenson Button Honda RA107 1.32,099 (83), 4) Lewis Hamilton McLaren MP4-22 1.32,182 (83), 5) Rubens Barrichello Honda RA107 1.32,570 (101), 6) Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1.32,621 (47), 7) Sebastian Vettel BMW Sauber F1.07 1.32,652 (104), 8) Jarno Trulli Toyota TF107 1.32,787 (33), 9) Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1.32,810 (49), 10) Heikki Kovalainen Renault R27 1.33,139 (113), 11) Anthony Davidson Super Aguri 1.33,396 (76), 12) Nelson Piquet junior Renault R27 1.33,816 (92), 13) Mark Webber Red Bull RB3 1.34,077 (27), 14) David Coulthard Red Bull RB3 1.34,595 (31), 15) Ralf Schumacher Toyota TF107 1.35,265 (35), 16) Vitantonio Liuzzi Toro Rosso STR02 1.36,345 (25).
Tähän mennessä on testattu kovalla, mediumilla ja "pehmeällä" seoksella.Vilkku sanoi:Renaultin renkaiden käytöstä (tai käyttämättömyydestä paremminkin) sen verran, että nythän tietääkseni testeissä kaikilla on samanlaiset renkaat???
Kaikki tallithan joutuvat käyttämään niitä kahta rengasseosta, jotka kuhunkin kisaan valitaan. Australian GP:ssä ajetaan mediumilla ja "pehmeällä" seoksella, kun taas Espanjan GP:ssä seokset voivat olla kova ja medium. Siinä voi ja täytyy tietenkin taktikoida, että missä vaiheessa seoksia käytetään ja kuinka monta kierrosta.Kisoissa on käytössä erilaisia pehmeyksiä/kovuuksia ja renkaille säästeliäs Renault voi ottaa pehmeämmät renkaat kuin muut???
Renaultin blogista, joten oltan että siksi Rellun miehet ovat laittaneet omiensa sukunimien tilalle etunimet.Rusina sanoi:Hassusti kaikkien muiden kohdalla on sukunimi, mutta..