Talvitestit 2006-2007

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Mikkoz sanoi:
säädöistä kiinni, mikä suorilla voitetaan se mutkissa hävitään.
Tai sitten Ferrari on vain ylivoimaisen paras! Niin mutkissa kuin suorillakin.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Mikkoz sanoi:
säädöistä kiinni, mikä suorilla voitetaan se mutkissa hävitään.

Niin, paitsi orkku-ferkku näyttää painelevan siellä mutkissakin kovasti. Hyvälle näyttää kimin kannalta. Jotenkin tuntuu ettei massa pysty koko kautta ajamaan todella kovaa. Se on aina ollu minun mielestä ihan ookoo-kuski mutta esimerkiksi ralffin alapuolella nopeudessa.

Toyotan kiekkamäärä ihmetyttää. Jätkät "uurasti" kahdestaan yhteensä 69 kierrosta... VÄHÄN!!!

Edittiä: Syykin löytyi. Toyotan vaihdelaatikko ei kestänyt koko päivänä.
 
Viimeksi muokattu:

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Mikkoz sanoi:
säädöistä kiinni, mikä suorilla voitetaan se mutkissa hävitään.
Tai sitten vain ferrarin kone jaksaa potkia vauhtia, taitaa olla niin että McLarenilla ne säädöt on laitettu niin että suorallekkin saadaan hitusen nopeutta :cool:
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Renaultin renkaiden käytöstä (tai käyttämättömyydestä paremminkin) sen verran, että nythän tietääkseni testeissä kaikilla on samanlaiset renkaat???

Kisoissa on käytössä erilaisia pehmeyksiä/kovuuksia ja renkaille säästeliäs Renault voi ottaa pehmeämmät renkaat kuin muut??? Ja niillä pääsee kovempaa ja yhtä pitkästi kuin muut kovemmilla???

Tosin rengasvalmistaja on sanonut, että renkaat ovat nyt onnistuneet,
kun niillä voi ajaa nopeimmat kierrokset vielä kulutuksen loppupäässä.
Ovat nopeita koko ajon aikana.

Tosin viime kaudet ovat osoittaneet, että niillä kuluu
renkaat nopeammin, jotka pärjäävät
 

McHaka

Well-known member
Liittynyt
24.3.2006
Viestit
269
En tiedä mitä on testattu, eikä sillä ole edes väliä, mutta miten ihmeessä Super Aguri ei jäänyt kärjestä sekuntia enempää. Vaikka kyse on testeistä, on saavutus aikamoinen. Ja taakse jäivät Renaultitkin.

Toivoa on, että Agurit jäävät aika-ajoissa jopa alle kolme sekuntia kärjestä.
 
Viimeksi muokattu:

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
patriot sanoi:
En ole yhtään huolestunut Kimin ja Massan erosta. Varmaan ekoissa kisoissa Massa on "vahvoilla". Mutta Kimi tulee voittamaan loppujen lopuksi! Tulen kaivamaan tämän toikin esiin kauden päättyessä! :)
Niin minäkin haluan uskoa ja toivon, että olet oikeassa! Forza Ferrari!:D
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
McHaka sanoi:
En tiedä mitä on testattu, eikä sillä ole edes väliä, mutta miten ihmeessä Super Aguri ei jäänyt kärjestä sekuntia enempää. Vaikka kyse on testeistä, on saavutus aikamoinen. Ja taakse jäivät Renaultitkin.

Toivoa on, että Agurit jäävät aika-ajoissa jopa alle kolme sekuntia kärjestä.
Kyllähän nuo Agurit kulkivat kohtuullisesti 2006 loppukaudesta; McLarenin kanssa samalla kierroksella kisassa..
 

Jeanlean

Well-known member
Liittynyt
2.2.2007
Viestit
299
Räikkönen piti kärkiaikaa nimissään aivan loppuhetkille saakka, kunnes Massa pääsi iskemään kymmenyksen edelle. Myös suomalaistähti olisi vielä parantanut, mutta punaiset liput lopettivat Ferrarin kuljettajien keskinäisen kisailun.

- Ihan hyvä päivä meille. En päässyt ajamaan paljon kierroksia, kun lounastauolla autoon vaihdettiin uusia osia ja se otti aikaa. Iltapäivällä vesiletku irtosi, siinä meni hetki ja sitten tulivatkin punaiset liput, Räikkönen arvioi raukean tyytyväisenä 47 kierroksen työpäiväänsä.



Turun Sanomat
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Ihan sama

sakuraba sanoi:
Onko siellä edes ne Räikkösen mainostamat uudet osat edes vielä kiinni?
Ihan sama vielä tällä viikolla Kimille kuten myös ensiviikolla. Ja onhan se täysin turha hermoilla testeistä, kun talli on nopea. Oikeasti se kovin vauhti lähtee aina vain kisatilanteessa. Jengi täällä hermoilee, että Räikkönen ei olisi vielä sopeutunut Ferrariin, tai uusiin nakkeihin tms. Aivan suotta. Kyllä se on ihan totta, että Kimiä ei kiinnosta vertailut muihin silloin kun ei ole hommalla väliä pisteiden valossa. Mutta sitten kiinnostaa, kun on väliä, ja melkoisella latauksella kiinnostaakin.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
McHaka sanoi:
En tiedä mitä on testattu, eikä sillä ole edes väliä, mutta miten ihmeessä Super Aguri ei jäänyt kärjestä sekuntia enempää.
Super Agurihan ajelee vielä vanhalla välimallilla, siksi ero kärkeen on niin suuri. Viikko ennen Australian GP:tä Aguri heittää sitten sellaisen superuutuuden kehiin, että Sato ottaa samantien paalupaikan ja Davidson peesaa. Haastekirjeitä satelee Williamsilta ja Spykerilta...
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Troy McLure sanoi:
Ihan sama vielä tällä viikolla Kimille kuten myös ensiviikolla. Ja onhan se täysin turha hermoilla testeistä, kun talli on nopea. Oikeasti se kovin vauhti lähtee aina vain kisatilanteessa. Jengi täällä hermoilee, että Räikkönen ei olisi vielä sopeutunut Ferrariin, tai uusiin nakkeihin tms. Aivan suotta. Kyllä se on ihan totta, että Kimiä ei kiinnosta vertailut muihin silloin kun ei ole hommalla väliä pisteiden valossa. Mutta sitten kiinnostaa, kun on väliä, ja melkoisella latauksella kiinnostaakin.
Kuka on hermoillut? Mä ainakin myhäilen tyytyväisyyttäni kun auto kulkee vanhoilla osillakin paremmin kuin muut.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Troy McLure sanoi:
Ihan sama vielä tällä viikolla Kimille kuten myös ensiviikolla. Ja onhan se täysin turha hermoilla testeistä, kun talli on nopea. Oikeasti se kovin vauhti lähtee aina vain kisatilanteessa. Jengi täällä hermoilee, että Räikkönen ei olisi vielä sopeutunut Ferrariin, tai uusiin nakkeihin tms. Aivan suotta. Kyllä se on ihan totta, että Kimiä ei kiinnosta vertailut muihin silloin kun ei ole hommalla väliä pisteiden valossa. Mutta sitten kiinnostaa, kun on väliä, ja melkoisella latauksella kiinnostaakin.
Jep! :thumbup:

Turun Sanomat, Manama

HEIKKI KULTA

Ferrarin formula 1 -väen posket punoittavat mielihyvästä melkein yhtä kirkkaina kuin F2007 -autojen silhuetit. Bahrainin ratkaiseva testijakso alkoi täysin italialaistallin soittamilla sävelillä.

Felipe Massa jätti jälleen Kimi Räikkösen niukasti taakseen, kun Ferrarit kiitivät Barcelonan tapaan kärkipaikoille tuloslistalla.

McLaren on tässä vaiheessa Ferrarin pääkilpailija. Testikuljettaja Pedro de la Rosa summaili, että tässä vaiheessa brittitallin MP4-22 -autot ovat 1-2 kymmenystä Ferrareita hitaampia.

Ferrarin kannalta etumatka on erittäin rohkaiseva, sillä siinä missä McLarenit ovat jo lopullisessa iskukunnossaan Australian avauskisaa varten, italialaistalli tuo viimeistellyn aeropakettinsa autoihin vasta ensi viikolla.

Silloin kaiken sattuessa nappiin ero pitäisi kasvaa Ferrarin eduksi jopa puoleen sekuntiin, mikä uuden rengassäännön vuoksi olisi massiivinen etumatka.

Punainen lippu lopetti kisailun

Räikkönen piti kärkiaikaa nimissään aivan loppuhetkille saakka, kunnes Massa pääsi iskemään kymmenyksen edelle. Myös suomalaistähti olisi vielä parantanut, mutta punaiset liput lopettivat Ferrarin kuljettajien keskinäisen kisailun.

- Ihan hyvä päivä meille. En päässyt ajamaan paljon kierroksia, kun lounastauolla autoon vaihdettiin uusia osia ja se otti aikaa. Iltapäivällä vesiletku irtosi, siinä meni hetki ja sitten tulivatkin punaiset liput, Räikkönen arvioi raukean tyytyväisenä 47 kierroksen työpäiväänsä.

Ferrarin tehtaalla Maranellossa viimeistellään viimeisimmät siiveke- ja pohjaratkaisut, jotka tuodaan autoon vasta ensi keskiviikkona käynnistyvälle viimeiselle jaksolle.

McLarenilla Lewis Hamiltonilla oli taas hyvä päivä. 449 kilometriä mittariin kerännyt britti keskittyi jo säätämään sitä autoa, millä tekee Grand Prix -debyyttinsä runsaan kolmen viikon kuluttua.

Vaikka Hamilton jäi tuloslistalla Jenson Buttonin taakse, yleisesti uskottiin, että Hondan aika tehtiin erittäin tietoisesti kevyellä autolla ja uusilla renkailla.

Nopeimmat testikierrokset

Manama: Felipe Massa Ferrari F2007 1.31,766 (86 kierrosta), 2) Kimi Räikkönen Ferrari F2007 1.31,901 (47), 3) Jenson Button Honda RA107 1.32,099 (83), 4) Lewis Hamilton McLaren MP4-22 1.32,182 (83), 5) Rubens Barrichello Honda RA107 1.32,570 (101), 6) Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1.32,621 (47), 7) Sebastian Vettel BMW Sauber F1.07 1.32,652 (104), 8) Jarno Trulli Toyota TF107 1.32,787 (33), 9) Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1.32,810 (49), 10) Heikki Kovalainen Renault R27 1.33,139 (113), 11) Anthony Davidson Super Aguri 1.33,396 (76), 12) Nelson Piquet junior Renault R27 1.33,816 (92), 13) Mark Webber Red Bull RB3 1.34,077 (27), 14) David Coulthard Red Bull RB3 1.34,595 (31), 15) Ralf Schumacher Toyota TF107 1.35,265 (35), 16) Vitantonio Liuzzi Toro Rosso STR02 1.36,345 (25).
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:550:1:2007-02-22;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:440709,1:0:0:0:0:0:
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Vilkku sanoi:
Renaultin renkaiden käytöstä (tai käyttämättömyydestä paremminkin) sen verran, että nythän tietääkseni testeissä kaikilla on samanlaiset renkaat???
Tähän mennessä on testattu kovalla, mediumilla ja "pehmeällä" seoksella.

Kisoissa on käytössä erilaisia pehmeyksiä/kovuuksia ja renkaille säästeliäs Renault voi ottaa pehmeämmät renkaat kuin muut???
Kaikki tallithan joutuvat käyttämään niitä kahta rengasseosta, jotka kuhunkin kisaan valitaan. Australian GP:ssä ajetaan mediumilla ja "pehmeällä" seoksella, kun taas Espanjan GP:ssä seokset voivat olla kova ja medium. Siinä voi ja täytyy tietenkin taktikoida, että missä vaiheessa seoksia käytetään ja kuinka monta kierrosta.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Mielenkiintoinen kausi tulossa, Ferrari näyttä vauhdin suhteen olevan omaan luokkaansa mutta jännäksi kaudesta näyttäisi tekevän sen että Ferrarill on selviä ongelmia luotettavuuden kanssa, kauden etedessä asia varmaankin saadan kuntoon mutta kun tiedämme että 4 pistettä on nykytavalla paljon parempi kuin puhdas 0.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Here the laptimes this morning:

1 HEIDFELD BMW 1'30.475 39
2 ALONSO McLaren 1'31.221 24
3 BUTTON Honda 1'31.806 45
4 HAMILTON McLaren 1'31.925 31
5 KUBICA BMW 1'32.226 48
6 RAIKKONEN Ferrari 1'32.252 40
7 HEIKKI Renault 1'32.540 31
8 NELSINHO Renault 1'32.542 51
9 MASSA Ferrari 1'32.595 27
10 BARRICHELLO Honda 1'32.620 35
11 WEBBER Red Bull 1'33.126 37
12 TRULLI Toyota 1'33.162 49
13 DAVIDSON Super Aguri 1'33.255 47
14 COULTHARD Red Bull 1'33.927 10
15 LIUZZI Toro rosso 1'34.196 27
16 SCHUMACHER Toyota 1'34.474 21

:eek!:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Jostain syystä tuntuu, että nuo kovat ajat ovat tulleet lähinnä aika-ajo seteillä.
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Rusina sanoi:
Hassusti kaikkien muiden kohdalla on sukunimi, mutta..
Renaultin blogista, joten oltan että siksi Rellun miehet ovat laittaneet omiensa sukunimien tilalle etunimet.
 
Ylös