Oho sanoi:
No ei todellakaan tarvita, helposta asiasta vaan tehdään sotkemalla vaikea.
Vääntömomentti kertoo moottorin kyvystä tehdä työtä per käynti kierros.
Teho kertoo moottorin kyvystä tehdä työtä. Vääntömomentti ei lisää piirun vertaa tietoa jos teho on tunnettu.
Mä nostan kädet pystyyn, ei jaksa jarnata tällähetkellä, on tärkeämpääkin tekemistä.
Lukenaa nyt hyvät ihmiset
TÄMÄ! Aiheesta on turha keskustella, jos ette sisäistä tuota viestiä.
Lainaus sieltä:"Suurin kiihtyvyys autolle saadaan siis kun voima vetävillä pyörillä on suurin, joka tarkoittaa pyörän säteen ollessa vakio sitä, että suurin kiihtyvyys saadaan vääntömomentin ollessa suurin vetävien pyörien akselilla. Vetävien pyörien vääntömomentti on suurimmillaan silloin, kun auton moottorin vääntömomentti on suurimmillaan."
Toinen lainaus:"Suurempi moottorin teho mahdollistaa suuremman kiihtyvyyden, koska se mahdollistaa välityssuhteet, joilla saadaan aikaiseksi se, että vääntömomentti on vetävillä pyörillä suuri mahdollisimman pitkään."
Moottoriurheilussa toimii sanonta "väännöllä kiihtyvyyttä, teholla nopeutta" varsin pätevästi.