Tosiasiahan on se, että kuljettajien ajotyylit eroavat toisistaan melkoisestikin. Joku tykkää vahvasta takapäästä, toinen vaatii enemmän etupään pitoa.
Alonson ajotyyli eroaa melkoisesti monen muun kuljettajan tyylistä. Ja voisi sanoa, että monen muun kuljettajan luontaiseen ajotyyliin ei Alonsolle rakennettu auto yksinkertaisesti vaan sovi.
Esimerkiksi Massa oli vielä kauden 2010 alkukauden ajan Alonsoa huomattavasti lähempänä, kuin mitä sitä seuraavina kausina. Näin varmasti siksi, sillä kauden 2010 alussa auto sopi vielä paremmin Massallekin Alonson vasta tullessa tiimiin.
Ja kuvitellaas tilanne, jossa Kimi Räikkönen olisi ajanut Alonson tiimikaverina McLarenilla 2005. Tuskin Kimi olisi jäänyt Alonsolle kauden 2014 tapaan, vaan tasaista olisi ollut.
Tuoreena esimerkkinä vielä tapaus Ricciardo. Red Bullilla lähes Verstappenin vauhdissa, McLarenilla erilaisella autolla vaikeuksissa.
Eli paljon on merkitystä sillä, mihin suuntaan auton kehitysfilosofia menee.