miksu
Well-known member
ainakin sateella nopeudet on varmaan aika paljon hiljaisemmat kun aikaisemmin, ja varmaan kuivalla mutkanopeudet on hiljaisempia...?
Eiköhän ne kiinnikkeet ole tehty ainakin yhtä vahvoiksi kuin ennenkin. Samanlaisia tällejä/voimia niiden on aina täytynyt kestää. Ehkä nyt ne on jopa vahvemmat kun etusiivet taitavat tuottaa enemmän downforcea. Toki nyt siipiä nyt menee varmasti enemmän rikki koska siipi on pidemmältä matkalta matalalla ja leveämpi. Aerodynaamisten ominaisuuksiensa ansiosta irrotessaan ne siivet ei kyllä mihinkään ilmoille lähde vaan painuu maahan. Sivulle ehkä voi liukua/lentää.No joo'o, toki toki. Mutta ennemmin ovat vaatineet isomman tällin, minkä myötä on nokkakappalekin saattanut lähteä litomaan. Ja taas isomman tällin ansiosta siipi on saattanut lähteä kiertoradalle eikä vain tippua maahan.
Joo no eiköhän se peli ole menetetty siinä vaiheessa kun etusiipi menee rikki. Jäi sitten toisen tai molempien eturenkaiden alle.Ja toiseks, päätylevyt on joo ollu renkaiden edessä, mutta paljon keskempänä. Jollon keskimäärin siipi kääntyy ainakin toisen renkaan edestä pois osuessaan toiseen...mahdollisesti ainakin. Nyt levee aura jää varmasti molempien fillareiden alle...
Jotakuinkin tälläistä koitin hakea...
Suoranopeudet ja nopeat mutkat mennään -09 autoilla hitaampaa, mutta tosiaan hitaat mutkat sitten nopeampaa.ainakin sateella nopeudet on varmaan aika paljon hiljaisemmat kun aikaisemmin, ja varmaan kuivalla mutkanopeudet on hiljaisempia...?
Mistä oot tollaista kuullut? Eikös se nimenomaan ollut valmistusvika, elikkä vika oli vannevalmistajan päässä. Mitenkä siitä saa suunnitteluvirheen?Seiltä hajos autosta jotain muuta... ja lähti ehkä siksi lapasesta. Helppo syyttää renkaita. Niihän tekivät silloinkin kun auto petti Kovalaisen alta ja henki meinas lähteä.
Totuus olikin oma suunnitteluvirhe ja julkinen anteeksipyyntö vannevalmistajalle. Heikin palkkaan sitten kuuluikin ritsassa istuminen ilman anteeksipyyntöä...
It has been established that, owing to a process fault during manufacture, the outer clamp surface of the wheel was given a clear lacquer coating. As a consequence of this fault, the clamp load that attached the wheel was not to specification.
In running, the consequent loss of load caused the wheel to fret and distort, leading to its eventual failure.
Vodafone McLaren Mercedes and the wheel supplier have now established new procedures designed to prevent a re-occurrence of this issue. McLaren Press Statement.
Jep, olin väärässä, kyllähän siinä on vähän rengaskasaan osuttu. En tiedä mistä oli peräisin tieto siitä, että ulosajo olisi johtunut renkaan hajoamisesta, tässä "virallinen" totuus McLarenin sivuilta:joo noni vähän arvasinkin, että tapahtui. Huomatkaa, että jo ekassa kuvassa näkyy jälki rengasvallissa ja Takapyörän takana ei ole uraa hiekassa.
Täytyy aina jonkun Sherlockki olla
edit. renkaat näyttävät melko ehjiltä. Ehkä se hajoaminen ei vaan näy päälle, tai sitten Mclaren teki taas laarenit. Kun Hamilton on kyseessä, niin se ei olisi yllätys.
McLaren sanoi:Lewis joined the test this morning as the team began working through a series of pitstop practices. The morning session was spent introducing Lewis to the new aero package and setting up the car to his liking. That work continued into the afternoon, with the team focusing on longer runs and additional pitstop practices. Running was hampered by an off at Turn Two at mid-afternoon: Lewis lost the car at the exit of the second corner and hit a tyre-barrier, which broke off a front-wing endplate and damaged the nose struts. After some repairs to the front-end, he was able to complete the remainder of the session.
mikäs nykysäännöissä suoranopeutta syö?Suoranopeudet ja nopeat mutkat mennään -09 autoilla hitaampaa, mutta tosiaan hitaat mutkat sitten nopeampaa.
Päinvastoin. Suoralla mennään nyt hieman, huom. hieman lujempaa.mikäs nykysäännöissä suoranopeutta syö?
Kierroksethan on rajoitettu 18000 rpm, mutta toki aeron puolesta voisi olla vähän tasoitusta sille kun on vähemmän ilmanvastusta.mikäs nykysäännöissä suoranopeutta syö?
tosiaan, tuota kierroslukuhommaa en muistanut.Kierroksethan on rajoitettu 18000 rpm, mutta toki aeron puolesta voisi olla vähän tasoitusta sille kun on vähemmän ilmanvastusta.
Mulle on jäänyt sellainen mielikuva, että tallit (tai ainakin McLaren) lakkaa itse noi vanteet. Ei välttämättä pidä paikkaansa tuo mielikuva kyllä.Mistä oot tollaista kuullut? Eikös se nimenomaan ollut valmistusvika, elikkä vika oli vannevalmistajan päässä. Mitenkä siitä saa suunnitteluvirheen?
Vähemmän ilmanvastusta?Kierroksethan on rajoitettu 18000 rpm, mutta toki aeron puolesta voisi olla vähän tasoitusta sille kun on vähemmän ilmanvastusta.
Tästä olen siis erimieltä.Pacari sanoi:Päinvastoin. Suoralla mennään nyt hieman, huom. hieman lujempaa.
Miltä sivustolta nuo löytyy? Löytyykö Buttonin aikoja?Stinttejä
Massa:
09:10h
1.25:348
....
Lähti Ferrari muuten paljon paremmin.Onko tätä vielä postattu http://www.youtube.com/watch?v=Ihr4yGRMYpo
Niin tuon analyysin on kirjoittanut Luis Vasconcelos. Toivottavasti Heikki nyt ei ole joutunut pakkolomalle.Tosi vaikuttavia aikoja Massan kisasimulaatiossa. Tosin ei ole vertailukohtaa esim.Buttoniin. Ja ajoivatko Toyota ja Bemarikin kisasimulaatiota, en tiedä. Alonso on näköjään ajanut lyhkäsempiä pätkiä.
Heikki Kulta palannut kommentoimaan. Analyysi eilisestä (enlanniksi tällä kertaa).
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:729:1:2009-03-11;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:598464,1:0:0:0:0:0:
Niinpäs olikin.Niin tuon analyysin on kirjoittanut Luis Vasconcelos. Toivottavasti Heikki nyt ei ole joutunut pakkolomalle.