Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Noniin eli tultiin siihen tulokseen että BGB ei ole oikeasti ajanut kovia aikoja. KUN kerran toi oksennuksen näkönen laite pystyy ajamaan vielä kovempaa. Alonso on ajanut näköjään Q2 ajan (samoja mitä BGB on paukutellut koko testaus_ajan).

Itse vedän sellaiset johtopäätökset että niin BGB kuin Rellukaan ei todellisuudessa pysty ajamaan kärkisijoista. Tosin tuo relluhan me tiedettiin jo kaikki ajat sitten, mutta BGB oli arvoitus. nyt ei ole enää sekään.

Miten Ladalla on parantun vauhti noin hyvin verrattuna muihin, tosin eri rata..mutta kuitenkin, eikai ne oikeasti ala vauhtia löytämään?
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tosin tuo relluhan me tiedettiin jo kaikki ajat sitten, mutta BGB oli arvoitus. nyt ei ole enää sekään.
Tuota... miten tämä muka ratkaisi mitään? Ehkä BGP ajoi nyt "painavammalla" ja Alonso kevyemmällä, tai jotain. Pariin otteeseen jo nähty, että Alonson kovin kierros näyttää tulevan aina viime minuuteilla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380


Piti olla tänään ainakin uudet sellasetkin.
He, mäkkärillä on joka päivä hieman eri tavalla aaltoileva etusiipi. Mutta tuo aaltoilu siivekkeen rungonpuoleisessa päässä on ja pysyy. Onko se nyt muka niin loistava ratkaisu?

Mun mielestä Hondan ratkaisu siivekkeen sisäreunalle vaikuttaa parhaalta.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Miten Ladalla on parantun vauhti noin hyvin verrattuna muihin, tosin eri rata..mutta kuitenkin, eikai ne oikeasti ala vauhtia löytämään?
Näihin testeihin tuli ilmeisesti paljon uusia osia, joten on hyvinkin mahdollista, että vauhti parani samalla huomattavasti.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Jos toi muuli on noin nopea niin varmaan huomenna Mäkki lyö kierrosennätyksen. :D

Alkais kausi jo?
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Mutta tuo aaltoilu siivekkeen rungonpuoleisessa päässä on ja pysyy. Onko se nyt muka niin loistava ratkaisu?

Mun mielestä Hondan ratkaisu siivekkeen sisäreunalle vaikuttaa parhaalta.
Ja saanko kysyä, että millä tuulitunnelilla ja softalla olet tähän lopputulokseen pääsyt? :rolleyes:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ja saanko kysyä, että millä tuulitunnelilla ja softalla olet tähän lopputulokseen pääsyt? :rolleyes:
Nykyisten etusiipisääntöjen erikoispiirre on keskiosa ilman siivekettä. Avonaisen siivekkeen päädyn teho on huono. Hondalla on siinä välissä pituussuuntainen ohjauslevy. Tokihan tuo mclarenin siivekkeen kohoava muoto pyrkii samaan, eli estämään ilman karkaamisen keskelle.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Avonaisen siivekkeen päädyn teho on huono.
Villi veikkaukseni on, että myös McLarenin inssit tietävät tämän suuren salaisuuden. Silti ovat tuohon päätyneet. Auto on kokonaisuus, eikä edes etusiipeä voi käsitellä pelkästään itsenäisenä osana. McLarenin ongelmat ovat ilmeisesti perän kanssa, eivät huonon etupään pidon. Voi hyvin olla, että tuolla ratkaisulla haetaan pienempää ilmanvastusta tai jotain muuta.
 
Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Voisiko joku kiva ihminen antaa taas kerran linkkiä sivustoon mistä kykenee näkemään kuskien stinttien aikoja?
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Voisiko joku kiva ihminen antaa taas kerran linkkiä sivustoon mistä kykenee näkemään kuskien stinttien aikoja?
Yks ainoa sivusto mistä olen stinttejä satunnaisesti löytänyt:
http://www.sportlifepress.com

Nytkin vain Alonson stintit:
09:00 Instalaatio.

09:20 Pista
1.21:418 *
1.21:590
1.20:867 *
1.20:333 *
1.20:055 *
1.19:937 *
1.19:718 *
1.20:542
1.21:107
1.20:269
1.19:745
1.19:654 *
1.19:705
1.19:733
1.19:958 Box

10:17 Pista
1.20:258
1.19:617 *
1.19:432 *
1.19:334 *
1.19:524 Box

11:04 Pista
1.21:215
1.20:477
1.20:822
1.23:585 Box

11:48 Pista
1.20:010
1.19:993
1.20:452
1.20:506 Box

12:05 Pista
1.20:513
1.20:354
1.21:019
1.20:759
1.20:551 Box

12:45 Pista
1.21:117
1.20:554
1.20:544
1.20:664
1.20:961 Box

13:05 Pista
1.20:256
1.20:797 Box

13:22 Pista
Box

14:37 Pista
1.20:951
1.20.252
1.21:081 Box

14:55 Pista
1.20:394
1.20:382
1.20:670 Box

15:42 Pista
1.20:397

16:01 Pista
1.19:936
1.20:314
1.24:147
1.20:244
1.19:997
1.20:538
1.20:249
1.20:782
1.20:048
1.19:979
1.20:238
1.20:162
1.19:774
1.19:727
1.20:775 Box

16:39 Pista
1.20:030
1.20:220
1.19:760
1.19:878
1.20:994 Box

16:52 Pista
1.22:061
1.18:343 **
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Noita stinttejä kun katsoo niin pidemmissä vedoissa Lonson parhaat ajat ovat 19.7 -tasolla, mitkä luultavasti vastaavat Brawnin 18.3 -aikoja. Siis uskoisin että Brawnin nopeimmat ajat tänään ovat tulleet vastaavilla pidemmillä vedoilla, joskin 1,4sek ero saattaa olla hieman liian suuri.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Mitä mä katoin noita Barrichellon aikoja niin pitkissä stinteissä ne olivat 18.9-19.5 luokkaa. Hamiltonilla ja Rosbergilla ei pitkissä stinteissä menty alle 1.20.
 
Viimeksi muokattu:

Poistettu jäsen 5082

Guest
joo kyllähän toi alonson viiminen on ihan vaan näytiksi vedetty ja faneille vähän annettu "toivoa" ;)

mutta mikäpä siinä, ei se paha aika ole vaikka onkin höyryillä ajettu, veikkaanpa ettei mclaren pääsisi edes lähelle tuota nykyisellä autolla vaikka yrittäis :dunno:
 

Kasero

Well-known member
Liittynyt
16.3.2006
Viestit
150
Onkos missään sektoriaikoja näkyvillä? Noin kovasta parannuksesta tulee mieleen josko siellä olisi joku mutka ajettu tavallista suoremmalla linjalla.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Oisko nää nyt niitä PR-kierroksia, kun ei koko päivän aikana pysyny BGP:n vauhdissa tosin Buttonilla oli jotain ongelmia eikä ajanu loppupäivänä olisko olosuhteet parantunu. Silti hyvä aika.
Itse itseäni lainaten tuolla Turun Sanomien formulasivuilla oli tämä uutinen

http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:729:1:2009-03-16;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:599415,1:0:0:0:0:0:

pieni lainaus

"Alonso lopetti Brawnin kärkitilat, mutta tällä erää siihen vaikutti myös brittitallin iltapäivällä kokema vaihteistovika, joka piti auton pois radalta nopeimpaan aikaan."
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/t/formula1/1665308

Että mitä? Nyt mennään niin tekniselle osastolle että mulla loppui ymmärrys...
Luistava rengas kuluu enemmän kuin pitävä. Ei kai tuo nyt minään yllätyksenä tullut? Tämän lisäksi suuret dynaamiset kuormat (esim. painonsiirto taka-akselille kiihdytettäessä) aiheuttavat renkaan lämpenemistä ja nopeampaa kulumista. Mitä pehmeämpi jousitus ja mitä enemmän siinä on liikevaraa, sen vähemmän luistamista esiintyy (hitaahkoissa vauhdeissa), mutta dynaaminen painonsiirto on taas tällöin suuri, jolloin renkaat lämpenevät nopeammin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös