Talvivaara - Suomen kadonnutta *kilpailukykyä* palauttamassa

burb

.
Kapitalismissa on myös kannustimia olla välinpitämätön, itsekäs ja ahne. Tarpeeksi kun ilmenee hyväveli-verkostoja, "maan tapoja", vaalirahasotkuja, lahjomisia, yms. sotkujen peittelyjä ja laittomuuksia niin kapitalismikin alkaa näyttämään aivan yhtä toimimattomalta kuin marxismi-leninismi.

Archie

Well-known member
Sosialismin haikailijat - kertokaapa että miten se sosialismi parantaisi vaikka ympäristönsuojelua?

Haluaisin ymmärtää, että miten se tapahtuu. Nythän kuuluu vain kritiikkiä kapitalismia kohtaan, mutta ei sanaakaan millä vaihtoehdoilla edettäisiin ja miksi ne toimisivat paremmin.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Sosialismin haikailijat - kertokaapa että miten se sosialismi parantaisi vaikka ympäristönsuojelua?

Haluaisin ymmärtää, että miten se tapahtuu. Nythän kuuluu vain kritiikkiä kapitalismia kohtaan, mutta ei sanaakaan millä vaihtoehdoilla edettäisiin ja miksi ne toimisivat paremmin.
Kaikissa sosialistisissa maissa on ympäristönsuojelu hoidettu aina esimerkillisesti. Otetaan esimerkeiksi vaikka Neuvostoliitto ja Kiina.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Mitähän Talvivaarasta tiedotetaan puoli kahdelta?

Ahaa, se on hallituksen infotilaisuus. Siis päästään Talvivaaran osakkaiksi kaikki.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit

Eikös täällä ole kritisoitu lähinnä kapitalismia suuryrityssosialismin muodossa, ei kapitalismia sinällään?

Knoukka

Well-known member
Eikös täällä ole kritisoitu lähinnä kapitalismia suuryrityssosialismin muodossa, ei kapitalismia sinällään?
Ja muutamalla hahmolla menee toimiva markkinatalous ja riskit sosialisoiva kapitalismi sekaisin.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ja muutamalla hahmolla menee toimiva markkinatalous ja riskit sosialisoiva kapitalismi sekaisin.
Mun käsittääkseni aika helvetin suuri osa täällä markkinataloutta puolustavista on aika pragmaattisia sen suhteen, että omistajan tulee kärsiä, kun lafkalla menee hommat vituiks.

Knoukka

Well-known member
Mun käsittääkseni aika helvetin suuri osa täällä markkinataloutta puolustavista on aika pragmaattisia sen suhteen, että omistajan tulee kärsiä, kun lafkalla menee hommat vituiks.
Uskottavuutta kyllä syö erittäin pahasti se, että suuri osa tuosta jengistä vetää herneen nenään jos ja kun yrityksiä avoimesti kritisoidaan ja tekemisistään vastuuseen vaaditaan.

Mä kun oon käsittänyt toimivan markkinatalouden avoimeksi ja läpinäkyväksi systeemiksi, jossa sopii kritisoida, pitää ääntä ja äänestää lompakollaan. Mutta sitä kun täällä tekee niin on muutamakin realisti heti kommari tai ituhippi -leimaa lyömässä.

Ja jps ei mielestäni kuulu tuohon herkkähipiäisten joukkoon.

Mangelo

Well-known member
Olipas kryptinen otsikko: "Perän 'v***tus' hämmentää asiantuntijaa".

markoj

Custom User
Mun mielestä on hienoa, että tyypit joiden mielestä jokseenkin jokainen ympäristöä tai eläimiä suojeleva tai noihin asioihin keskittyneen järjestön edustaja on lähtökohtaisesti hörhö, tai yleensä jotain pahempaa, mutta heti seuraavassa lauseessa muistutellaan mitä Neuvostoliitossa tapahtui (jossa näitä tahoja ennen loppuaikoja ei juurikaan ollut).

Sama koskee ihmisoikeusasioita. Niitä kannatetaan Venäjälle ynnä muualle, mutta jos saman aihealueen seikkoja tulee kotimaassa (tai Yhdysvalloissa) ilmi niin kyse on vaan jostain haihattelijoista tai kukkahattuilijoista.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Niin siis kyllä rikoksista ja vääryydellä elävistä tuleekin omistajien kärsiä. Jos homma ei muuten vaan kannata, niin mitä mieltä on nauttia siitä, että jollakin menee huonosti?