Tapahtumia & sattumuksia auton ostossa ja/tai vaihdossa.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Avataanpas nyt tällainenkin kun jotenkin tuntuu, että monellakin forumistilla saattaisi olla asiaa ja sanaa aiheesta tämänmoiseen tockiin?

Itsehän aloitan jutustelun jo hieman 'ennen' tojckin varsinaista aihetta, kysymällä kanssaforumistien mielipiteitä ja kokemuksia autosta merkiltään ja malliltaan Chrysler 300M, kori/vuosimalliltaan noin 1999 - 2002.

Minkäköhänlainen on tuo waunu esiteini-ikäisenä? Sana on vapaa.

Tästä näin >>>>
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4856
Sijainti
Vantaa
Mä kerron mun kokemuksen. Lokakuussa 2008 huomasin netiatä, että eräässä espoolaisessa autoliikkeessä oli myynnissä vuosimallin 2008 Honda Accord 1,8i. Hintapyyntö oli silloin 7900€. Kun menin liikkeeseen, niin huomasin vanhan koulutoverini olevan siellä myymässä. Kävimme ulkona tupakoimassa (mä röökasin vielä silloin) ja sanoin, että mä voin tasan seitsemällä tonnilla ostaa. Tämä myyjä suostui sen siihen hintaan myymään. Itse olin tyytyväinen.

Iskä kävi muutamaa kuukautta aikaisemmin Kaivokselan Inchcape -liikkeessä. Olin silloin mukana sillä reissulla. Iskä sanoi myyjälle, että mä ostan tollasen Mazda 6 farmarin. Oli poistuva malli, kun uusi oli tullut myyntiin. Ei tarvinnut koeajoa ollenkaan.
 

Örfil

Guest
Vanha sattumus kun olin katsomassa yhtä melkoisen vanhaa Dodge Dart:tia Raisiossa. Silloin oli kova jenkkiautokuume päälle.

Näin ilmoituksen Turun Sanomissa (se tuli meille Parolaan vielä). Se oli kuulemma hyväkuntoinen ja siisti, joten matkaan siis.

Huruttelin sinne Toytota Mark II:llani aamuvuoron päätteeksi. Mutta suuri odotus vaihtui pettymykseksi: auto oli ensinnäkin takuuvarmasti maalattu pensselillä (!). Toiseksi, kun astuin autoon - lattiamaton alta paljastui n. jalan mentävä reikä. Menin ihan itseäni huvittaakseni vielä koeajolle ja kun valitin että "tän automaatti ei toimi, jos painan jarrua ja pysähdyn D:llä valoihin, kone sammuu".

Myyjä selitti että joo, niin nuo automaattilaatikot toimii (valhe!). Sitten tuli kyseeksi se reikä lattiassa (Herra yksin tietää missä niitä oli muualla) niin myyjä tokaisi että "pieni juttu, laita hitsipilli sauhuamaan, perusjuttuja". Siinä vaiheessa en viitsinyt enää kysyä maalauksesta.

Kysyin että mitäs Mark -kakkosesta saa vaihdossa (liikkeessä oli tismalleen samanlainen iältään ja kilsoiltaan, myyntihinta 6500 markkaa) niin vastaus oli että "tollaset 1200 markkaa". Olen tehnyt tyhmiä autokauppoja, mutta tuo takuulla tyhmin jäi tekemättä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Lokakuussa 2008 huomasin netiatä, että eräässä espoolaisessa autoliikkeessä oli myynnissä vuosimallin 2008 Honda Accord 1,8i. Hintapyyntö oli silloin 7900€.
Eli siis uusinta vuosimallia oleva auto ja vain neljäsosalla uuden hinnasta?
Mitäs vikaa tuossa paskassa olikaan? :D
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Nyt sattu toikki sopivalle päivälle!
Olen nimittäin juurikin nyt yllättäen ja pyytämättä täysin autoa omistamaton hahmo.

Sattuipa niin että...
Kävin maanantaina (monday) koeajamassa Range Rover nimistä peltihärkää tuolla Tampereella noin. Ilmeni, että kyseessä on varsin hyvin pidetty yksilö ja hintalappukin saatiin neuvottelun kautta varsin oikealle tolalle.
Eipä mitään. Kättä päälle (hand on the head) että kaupat sovittu, auto vaihtaa omistajaa tiistaina.

Koitti tiistai (tuesdag).
Näimme sovitun mukaisesti, sovitussa paikassa (place) ja sovittuun aikaan (time). Kirjoiteltiin kauppakirjat, luovarit (give ups) ja merkittiin rekisteriotteeseen asianmukaiset merkinnät ynnä puumerkit (woodmarks). Eikun käsipäivää (hand day) taas kerran ja pankin kautta.

Koitti keskiviikko (wednesday) ja kävin töiden päälle hahmon Pyryf työpaikalla sekä läheisellä katsastustoimistolla. Katsastustoimistolla oli tarkoitus siirtää The kone nimiini.
Katsastustoimipaikan sirkeä neito loihe lausumahan näppäiltyään tiezikkaansa tovin "Tälle autolle ei voi tehdä omistajan vaihdosta, sillä ajoneuvolla on myyntikielto"
- Aijjaha!?
"Autoa ei voi siirtää uudelle omistajalle, ennen kuin myyntikielto on purettu nykyisen omistajan toimesta. Tulli ei tee sitä automaattisesti vaikka 3 vuoden määräaika olisikin ummessa"
- Ah ahaa?!
"Myyjän pitää mennä tulliin anomaan myyntirajoituksen purkua ja tämän jälkeen auto on vapaa omistajanvaihdokselle"
-Okei!

Soitto myyjälle. Autoas ei voi myydä, käy tullissa ja sitä rataa. Myyjä oli ihan että oho, ja että ilman muuta hoituu. Käyn heti huomenna (torsdag)! Auto on ollut suomessa selvästi enemmän kuin vaaditut 3 vuotta. Nou problemos!

Koitti torsdag (torstai) ja myyjä (selleri) olikin käynyt tullikonttorilla asioineen!

Myyjähahmo soitti, että nyt on totanoin niin, että sun täytyy palauttaa (bring it back!) auto.
Myynninrajoituksen poistaminen edellyttää että auto ja omistaja ovat olleet samanaikaisesti suomessa sen 3 vuotta. Pelkän koslan läsnäolo ei riitä.
Koska myyjä on ollut paljon saksassa töissä uupuu tuosta kolmen vuoden määräajasta vielä 210 päivää (dagar).

Greit!

Ei kun auto myyjälle, rahat takas (mani päk), nyt ajelen myyjän vaimon Audilla kunnes olen löytänyt itselleni uuden auton. Reilu kaveri. Etenkin jos ne rahat näkyy huomenna mun tilillä.
Rangea ei suostunut antamaan, sillä tuo "tullimääräys" kieltää (no,no) myös auton käyttämisen muilta paitsi perheenjäseniltä. Eli tuli siinä rikottua sitten tullimääräyksiä muutama päivä. Tiedä vaikka lakiakin.

Mä olin ihan että ok ok, kouluvihjailu ymmärretty, nou probleemos. Harmittaa ainostaan se, että kyseessä oli varsin mainiossa kuosissa oleva auto. Sanoin, että kun ne 210 tulee täyteen ja jos on edelleen myyntiaikeissa, ottaa luurin kouraan ja soittaa mulle ynnä tiedustelee tilannettani. Ottaisin nimittäin tuon rooverin mielummin kuin ne rahat.

Ett sillee!!!!!!!1!

Ja eiku *takas nettiautoon*
 
Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Puolipöhkö näemmä onnistui löytämään yhtä äkkikäänteisen auton myyjän kuin on itse auton ostaja! Vakka ja kansi!
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
PuoliPöhkölle täytyisi perustaa ihan oma PuoliPöhkön autonvaihtoilmoitukset -toikki, niin pysyisi tällainen vähän satunnaisempikin selailija kärryillä siitä, mikä kosla (jos ollenkaan) on kulloisellakin hetkellä alla.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Puolipöhkö näemmä onnistui löytämään yhtä äkkikäänteisen auton myyjän kuin on itse auton ostaja! Vakka ja kansi!
Ei siinä ollu kyse mistään muusta kuin onnettomasta, oleellisen informaation välittymättä jäämisestä.
Myyjä luuli tietävänsä, että riittää kun yliveto peltihärkä on viettänyt suomessa sen 3 vuotta, jotta sen voisi myydä ihan hyvin.
Eipä voinu koska *pienellä präntätty*
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Ei siinä ollu kyse mistään muusta kuin onnettomasta, oleellisen informaation välittymättä jäämisestä.
Myyjä luuli tietävänsä, että riittää kun yliveto peltihärkä on viettänyt suomessa sen 3 vuotta, jotta sen voisi myydä ihan hyvin.
Eipä voinu koska *pienellä präntätty*
Juu. Samanlaisen tapauksen tiedän omastakin tuttavapiiristä kun vaimo, lapset ja autot tulivat muutamaa kuukautta isäntää aiemmin Suomeen. Ja itseasiassa ko. bemarin ajoin kerran lentokentältä Espooseen (ja pidin yön yli omassa ajossa) eli rikoin tuota lakia, että muut kuin perheenjäsenet eivät saa autolla ajaa. Vai pitikö olla omistajan kyydissä, jotta muut saivat ajaa. No, se selvitettiin että ois mätkähtäny iso rapsu ja autovero jos ois kiinni jääny.

Taistelutahtoa nostattava tapaus joka tapauksessa ja voin kuvitella harmituksen määrää! Mutta meille forumilaisillehan tämä oli pelkästään hyvä uutinen sillä saamme ainakin vielä yhden Puolipöhkiksen autokaupan ja sen sujumisen lukea!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Itse ostin viimeksi auton elokuussa 2006. Se oli Mazda ´99 ja hinnaltaan 6 ja 7 tonnin välillä. Olin katsellut lähinnä Toyotia autonetissä ja -lehdissä mutta tämä tuntui, sen nähtyäni, järkiostolta. Suunnilleen päätin jo hakea kys. auton vaikka silloisen emännän veli oli mukana, ja liikkeessä kehotti koeajamaan toi ja toi ja toi... Siinä oli Mersua sun muuta muttei napannut. Olipa vieressä 1 etumoottorinen 80-lukulainen Porschekin muttei liennyt niin järkiostos edulliseen japsiin verrattuna kuitenkaan.
Matulla tein muutaman kilometrin koeajon, ja ostin sitten. Appiukkokin epävarman näköisenä asetti lasit silmille ja tuli lähemmäs katsomaan, mitä olen mennyt ostamaan. Hiukan huvitti, ja samalla ajattelin että omapa on ostokseni.
Edelleen sama auto ja tyytyväinen olen ollut.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mutta meille forumilaisillehan tämä oli pelkästään hyvä uutinen sillä saamme ainakin vielä yhden Puolipöhkiksen autokaupan ja sen sujumisen lukea!
Niin ja odotettavissahan tämä oli ettei ihan nappiin mene :p Mopokaupan toteutusmista odotellessa. Siinä säätää kaksi forumistia kumminkin.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Tullut ostettua auto savolaiselta mustalaiselta :thumbfh:

...tai traktorihan tuo enämpi oli.
 
Ylös