Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Juu, sinä satuit tunaroimaan sekä liikenteessä että myöskin kertoessasi siitä täällä.
Se on hyvä että sinulla on varaa lähteä moralisoimaan toisen tekemisiä, varsinkaan kun et ole mitään omistasi kertonut. Raotapa sitä luurankokaappiasi vähäsen. Eiköhän se puhu puolestaan kun liikennevahinkohistoria nolla, sakkohistoria nolla, eikä muutenkaan ole pysäytelty turhia.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Voi veljet...taas Z todisti, että on todellinen riski liikenteessä. Juuri tuollaisiin, jotka eivät edes tajua itse olevansa ongelmakuljettajia, pelkää jatkuvasti "törmäävänsä". Tajuaisi edes sen, että voi tuolla toiminnallaan tappaa sivullisen...kuten PP kirjoitti myös.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Se on hyvä että sinulla on varaa lähteä moralisoimaan toisen tekemisiä, varsinkaan kun et ole mitään omistasi kertonut. Raotapa sitä luurankokaappiasi vähäsen. Eiköhän se puhu puolestaan kun liikennevahinkohistoria nolla, sakkohistoria nolla, eikä muutenkaan ole pysäytelty turhia.
edit. Ensinnäkin, itsehän sä olet myöntänyt varsin seikkaperäisesti tuolla aiemmin töpänneesi.
Toisekseen myönsit edellisessä viestissäsi töpänneesi kertomalla siitä täällä.
Eli ihan itseäsi saat syyttää.

Omaa historiaa kun kerran pyysit:
Ajokortti vuodesta -95 asti ollut, niistä viimeiset 11v. ollut myös ammattiajolupa taskussa ja työhistoriaakin
siltä saralta suhteellisen paljon. (eli mielestäni ajanut kuitenkin suhteellisen paljon vuosien varrella)
Historiassa tasan kaksi parkkisakkoa ja kerran pysäytetty puhallutukseen normiratsiassa.
Toki joskus kaasujalka lipsahtaa laittoman puolelle, mutta punaisia päin en aja, enkä varsinkaan ohita pysähtymässä olevaa autoa.
(yks vanha kaveri kuoli vastaavassa tilanteessa 90-luvulla meinaan)

Kolarihistoria 0, bonukset nousseet tappiin asti ja myöskin pysyneet siellä sen jälkeen.
(en ole ollut edes mukana kolareissa, sen verran ennakoiva ajotapa on)

Omat moraalit liikenteessä on suht korkealla, nuorempana näin ei ollut vaan tuo ammattiajoluvan hankinta opetti itselle paljon siitä miten liikenteessä pitää käyttäytyä.

Itse yritän ainakin tappaa sen vauhdin ja koheltamisen nälän mieluummin radalla kuin julkisessa liikenteessä, suosittelen vastaavaa sullekin, tuommoset hazardiviritykset voisit ihan suosiolla jättää liikenteestä pois.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26859
kerran pysäytetty puhallutukseen normiratsiassa.
:eek: Missä helvetissä sä oikein ajelet? Mä en edes omista autoa ja ajelen vain muutaman kerran vuodessa, silti olen kymmenen vuoden aikana puhkunut poliisin pilliin normiratsiassa ehkä parisenkymmentä kertaa. Viime vuonnakin pari kertaa, vaikka kilometrejä tuli varmaan alle pari tuhatta.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
:eek: Missä helvetissä sä oikein ajelet? Mä en edes omista autoa ja ajelen vain muutaman kerran vuodessa, silti olen kymmenen vuoden aikana puhkunut poliisin pilliin normiratsiassa ehkä parisenkymmentä kertaa. Viime vuonnakin pari kertaa, vaikka kilometrejä tuli varmaan alle pari tuhatta.
Taidat vaan olla niin juopon näköinen.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mites noi ramppeihin kääntymiset moottori/moottoriliikenneteillä?
Ihan hyvin, jos muistat viimeksikin niin ennakoivasti käänsin rampilta pois ettei tule riskiä ettei vauhti hidastukaan tarpeeksi ajoissa :)
(niin ja siinäkin kerkis vielä katsomaan peiliin ettei kaistalla ollut ketään :))
:eek: Missä helvetissä sä oikein ajelet? Mä en edes omista autoa ja ajelen vain muutaman kerran vuodessa, silti olen kymmenen vuoden aikana puhkunut poliisin pilliin normiratsiassa ehkä parisenkymmentä kertaa. Viime vuonnakin pari kertaa, vaikka kilometrejä tuli varmaan alle pari tuhatta.
Ei oo osunu vaan kohdalle. Edellisen kerran puhallutettu juhannuksena 2001 :)
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26859
Taidat vaan olla niin juopon näköinen.
Korostan sanaa NORMIRATSIASSA :D Myönnettäköön, että kerran mut on pysäytetty puhallutukseen syyllä "sun ajolinja tuossa risteyksessä oli aika leveä". Totta helvetissä koko kaista pitää käyttää kääntyessä, ettei G-voimat kasva liian huimiksi. :rolleyes:

Joo no myönnettäköön, että suurin osa puhallutuksistani on tullut moottoriurheilutapahtumien lähistöllä. Jostain syystä olettavat, että kaikki moottoriurheilua seuraavat ovat juoppoja...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo no myönnettäköön, että suurin osa puhallutuksistani on tullut moottoriurheilutapahtumien lähistöllä. Jostain syystä olettavat, että kaikki moottoriurheilua seuraavat ovat juoppoja...
:D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ihan hyvin, jos muistat viimeksikin niin ennakoivasti käänsin rampilta pois ettei tule riskiä ettei vauhti hidastukaan tarpeeksi ajoissa :)
(niin ja siinäkin kerkis vielä katsomaan peiliin ettei kaistalla ollut ketään :))
Niinpä niin... Omat kohellukset ovat tietenkin täysin hallittuja normaaleja liikennetapahtumia, mutta muitten tavanomaisesta poikkeavat suoritteet ovat täysin hazardeja, vaikkei edes ole oltu paikalla näkemässä tilannetta.
Voi veljet...taas Z todisti, että on todellinen riski liikenteessä. Juuri tuollaisiin, jotka eivät edes tajua itse olevansa ongelmakuljettajia, pelkää jatkuvasti "törmäävänsä". Tajuaisi edes sen, että voi tuolla toiminnallaan tappaa sivullisen...kuten PP kirjoitti myös.
Siis tuota, minähän tuossa juuri esimerkilläni yritin tuoda esiin, että monesti ne jotka aiheuttaa riskejä ei edes ymmärrä sitä. Tai eivät aiheuttaessaan tule ajatelleeksi. Radiossa juuri tuli liikenneturvan tiedotekin aiheesta, eli että näytä vilkkua ajoissa äläkä jarruta viimetipassa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Niinpä niin... Omat kohellukset ovat tietenkin täysin hallittuja normaaleja liikennetapahtumia, mutta muitten tavanomaisesta poikkeavat suoritteet ovat täysin hazardeja, vaikkei edes ole oltu paikalla näkemässä tilannetta.
No tilanne oli että täyslastillisella 5h + tavarat ha:ssa) väkeä mentiin motaria, rajoituksen mukaan.
Ramppi josta piti kääntyä, oli liukkaampi kuin ajorata (lunta satava talvikeli) ja ABS:t alkoi paukuttamaan täysillä.
Sen sijaan että olisin ottanut riskin rampista selviytymiseen, niin päätin palata takaisin motarille, ja kerkisin vielä tarkistamaan peilistäkin ettei kaistalla ollut rinnalla ketään.
Toisin sanoen aika hallittu manööveri ja riskittömämpi kuin vain "toivoa" että vauhti hidastuu tarpeeksi.
Toisin sanoen ennakoin turvallisemman vaihtoehdon kahdesta, ja mielestäni aika asiallisesti koska aikaa jäi tosiaan vielä tarkistaa selustakin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
No tilanne oli että täyslastillisella 5h + tavarat ha:ssa) väkeä mentiin motaria, rajoituksen mukaan.
Ramppi josta piti kääntyä, oli liukkaampi kuin ajorata (lunta satava talvikeli) ja ABS:t alkoi paukuttamaan täysillä.
Sen sijaan että olisin ottanut riskin rampista selviytymiseen, niin päätin palata takaisin motarille, ja kerkisin vielä tarkistamaan peilistäkin ettei kaistalla ollut rinnalla ketään.
Toisin sanoen aika hallittu manööveri ja riskittömämpi kuin vain "toivoa" että vauhti hidastuu tarpeeksi.
Toisin sanoen ennakoin turvallisemman vaihtoehdon kahdesta, ja mielestäni aika asiallisesti koska aikaa jäi tosiaan vielä tarkistaa selustakin.
Mutta menit kuitenkin sinne rampille sellaisella nopeudella, ettet selkeästikään ollut ennakoinut tai varautunut siellä olevaan pitoon tai hidastustarpeeseen. Tuskin toi oli sun master plaan että kokeilenpa pitoa ja jos on liukasta ni jatketaan suoraan. Et varmaankaan sinne rampille ajaessas miettinyt, että pääseehän sieltä tarvittaessa pois jos tää ei onnistu. Ja vaikka olisit miettinyt, niin ei hirveän fiksulta kuulosta. Moottoritiellä jos olis ollut joku etkä olis päässyt takas, niin ylikovaa olisit ajanut ramppiin viiden hengen kuormalla ja kaiteeseen. Helvetin hieno homma. Kirjoitat että manööveri oli riskittömämpi, mutta sivuutat hienosti, että oma virheesi ne riskit aiheutti. Eikä esimerkiksi joku muu niinkuin tossa mun tapauksessa ainakin osittain. Itse ohitusliikehän oli täysin riskitön.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Sori Follo, mun takia jouduit nyt puolustuskannalle tässä.
Se oikeesti mikään paha tilanne ollut, kunhan nyt huulta heittelin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mutta menit kuitenkin sinne rampille sellaisella nopeudella, ettet selkeästikään ollut ennakoinut tai varautunut siellä olevaan pitoon tai hidastustarpeeseen. Tuskin toi oli sun master plaan että kokeilenpa pitoa ja jos on liukasta ni jatketaan suoraan. Et varmaankaan sinne rampille ajaessas miettinyt, että pääseehän sieltä tarvittaessa pois jos tää ei onnistu. Ja vaikka olisit miettinyt, niin ei hirveän fiksulta kuulosta. Moottoritiellä jos olis ollut joku etkä olis päässyt takas, niin ylikovaa olisit ajanut ramppiin viiden hengen kuormalla ja kaiteeseen. Helvetin hieno homma. Kirjoitat että manööveri oli riskittömämpi, mutta sivuutat hienosti, että oma virheesi ne riskit aiheutti. Eikä esimerkiksi joku muu niinkuin tossa mun tapauksessa ainakin osittain. Itse ohitusliikehän oli täysin riskitön.
Voi morjes mitä sontaa sä kirjotat :D

Kuten alppukin (takapenkillä olleena) tuossa todisti niin eipä se kovin kummonen tilanne ollut.

edit. tarkennuksena, niin ei, en todellakaan ajatellut "kokeilla" siellä pitoa :D vauhti olisi todennäköisesti hidastunut tarpeeksi ennen mutkaa,
mutta koin turvallisempana vaihtoehtona kuitenkin palata takaisin motarille koska se oli tyhjä.
asiaahan et voi millään tavalla edes verrata siihen että itse rikoit liikennesääntöjä, useampaa jopa hyvinkin lyhyellä matkalla.

edit2. ja tarkennuksena, rampissa ei ollut kaidetta, eli todennäköisesti ei oltais menty edes kaiteeseen.
JOS motarilla olisi ollut väkeä niin sitten oltaisiinmutkasta yritetty mennä läpi.
Motarille palaamishetkellä vauhtia oli n. 60-70km/h, ja tosiaan ramppiin oli tuolloin vielä matkaa (ei ylitetty edes sulkuviivaa)
jotenka todennäköistä olisi ollut että vauhti olisi pudonnut ihan riittävästi rampille asti keritessä.
Kuten sanottu, mä kerkisin päättämään asiasta katsottuani peiliin, eli mielestäni varovaisuutta & ennakointia oli pelissä ihan tarpeeksi.

Kysymys kuuluukin, olitko SÄ varma ettei sen Audi-kuskin takana ollut jo tulossa ketään risteykseen?
Millä tavalla sä varmistit muiden turvallisuuden käyttämällä väärää kaistaa ohitukseen risteysalueella ja vielä punaisissa valoissa?
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Sori Follo, mun takia jouduit nyt puolustuskannalle tässä.
Se oikeesti mikään paha tilanne ollut, kunhan nyt huulta heittelin.
Ei se mitään, tilanteenahan se oli silloin ihan hauska, ja tavallaan vielä edelleenkin :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ei se mitään, tilanteenahan se oli silloin ihan hauska, ja tavallaan vielä edelleenkin :)
Normisettiä, varsinkin jos vieraalla paikkakunnalla ajelee. Voinen arvata paikankin. Ja myös ajankin. Korostetaan ny vielä, että lehdestä ei ole luettua:tongue:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Normisettiä, varsinkin jos vieraalla paikkakunnalla ajelee. Voinen arvata paikankin. Ja myös ajankin. Korostetaan ny vielä, että lehdestä ei ole luettua:tongue:
Jep, Turun kisaan tullessa, haeskeltiin sitä ramppia Treen tieltä Helsinkiä kohti :)
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Niinpä niin... Omat kohellukset ovat tietenkin täysin hallittuja normaaleja liikennetapahtumia, mutta plaaplaaplaaplaa
Erona näissä kahdessa casessa on se, että sinä näistä kahdesta olet kirjoituksiesi kautta todistanut mielestäni tuottamuksellista piittaamattomuutta liikenteessä, ja lisäksi tietoista riskikäytöstä.
Mä en voi tajuta ko. käytöksen motiiveja.

Kaikille sattuu yllätyksiä liikenteessä, vaikka ei erityisen riskinen kuljettaja olisikaan.
Tietoinen riskin täytäntöönpano on tuottamuksellisempaa (ja moraalisesti selvästi tuomittavampaa) kuin vahingon/yllätyksen kautta kohdattu riski.
Siksi sinua arvostellaan liikennekäyttäytymisestäsi hanakasti.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös