Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Örfil

Guest
Turvallisuuttaan vaarantamatta prätkällä voi ajaa vain keskellä kaistaa tai siitä hieman vasemmalle. Jos menee kovin reunaan, osa autoilijoista tulee taatun varmasti rinnalle autot ja turvallisuus vaarantuu ja pahasti.
Kuten tuossa postasin ja kop: taatun varmasti tulevat. Siksi se oma tila on otettava, vaikka kuinka joku roikkuu puskurissa.

Kenda

Well-known member
Sijainti
Penkalla
Iltalenkillä tuli 40-50v naikkonen vastaan pyöräänsä taluttaen, about 10 metriä ennen kohtaamista alkoi näyttämään mulle keskaria. Olin vähän et WTF. Pari metriä ennen kohtaamista alko sit huutelemaan "VOI VITTU MIKÄ JÄTKÄ, ÄLÄ TUU MULLE VITTUILEMAAN SAATANAN KAARINALAINEN" :eek:

Mistähän lienee karannut, senverran menin tilanteesta hämilleni etten ehtinyt muistuttaa häntä lääkkeiden oikea-aikaisen popsimisen tärkeydestä...

Hartsa76

Well-known member
Turvallisuuttaan vaarantamatta prätkällä voi ajaa vain keskellä kaistaa tai siitä hieman vasemmalle. Jos menee kovin reunaan, osa autoilijoista tulee taatun varmasti rinnalle autot ja turvallisuus vaarantuu ja pahasti.
Ajopaikan valitsemisessa on otettava huomioon myös vastaantuleva liikenne ja erityisesti tilanteet joissa vastaan tulee kaksi autoa rinnakkain ohituksen ollessa meneillään, koska tällaisissa tilanteissa liian lähellä keskiviivaa ajava moottoripyöräilijä altistaa itsensä nokkakolarille.

DW

2009-2016
Kaistoilla on yleensä painaumat molemmilla reunoilla ja kuopatkin tykkäävät syntyä samoille seuduille, joten kaksipyöräisen turvallisin paikka lienee jo niidenkin takia keskellä. Tämä on oikeasti vieras, vaikka niin paljon luulen muuten tietävänikin liikenneaiheista. No en ole ketään ainakaan tappanut...vielä

Örfil

Guest
Ajopaikan valitsemisessa on otettava huomioon myös vastaantuleva liikenne ja erityisesti tilanteet joissa vastaan tulee kaksi autoa rinnakkain ohituksen ollessa meneillään, koska tällaisissa tilanteissa liian lähellä keskiviivaa ajava moottoripyöräilijä altistaa itsensä nokkakolarille.
Oman kokemukseni perusteella nokkakolarin todennäköisyys siihen verrattuna että ajetaan rinnalle, jos ajaa liian reunassa mopollaan, on huomattavan pieni.

Toki pitää ottaa huomion tien pinta eli esim. paikoittaiset urat ja vastaantuleva liikenne, mutta noin yleisesti kun puhutaan, kuskin pitäisi olla siinä kohtaa tiellä missä istuisi autossaankin.

Siinä joka kertaa sydän pysähtyy hetkeksi, kun auto liippaa jalkatapista 10 sentin päästä reilun satasen vauhdissa.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Varmaan kerran per 10000 km nousee keskisormi, mutta nainen Q7:n ratissa Kaustisilla jätti kiertoliittymä ajelessa vilkun käyttämättä toistuvasti ja sen jälkeen satasen alueella kiemurteli laidasta laitaan 70 kmh nopeutta. Keltaisten jälkeen ohi ja ämmällä kännykkä korvalla ja toinen käsi kävi kuin turkkilaisella vitunsuolaajalla.

Örfil

Guest
Se on kumma kun joillain ei pysy se luuri pois kädestä autolla ajaessa :nope:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Eurorekka on hyvä keksintö. Onko niissä moottorina samanlainen kuin normirekassa? Ei ne tukkilastissa ainakaan kulje yhtään mihinkään, satasen alueella kuuttakymppiä pienessä ylämäessä. Hermothan siinä palaa takanaköröttelijöillä, etenkin jos ohitusvuorossa on joku epävarmempi. Toinen rekkakuski normirekallaan ja täydessä puukuormassa (ja jonka olin vasta ohittanut) meinasi ohittaa kerralla eurorekan, pari henkilöautoa sen takana ja minut, mutta kohdallani joutui jarruttamaan kun ohituspaikka oli paska ja rekka tuli vastaan. Mukava tilanne, perhekin piristyi.

DW

2009-2016
Olikos se joku 5 heppaa jokaista 1000kg kohti, mitä ne vaatii. 400-500heppaisella saisi sitten sen puolesta kiskoa 80-100 tonnia

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Varmaan kerran per 10000 km nousee keskisormi, mutta nainen Q7:n ratissa Kaustisilla jätti kiertoliittymä ajelessa vilkun käyttämättä toistuvasti ja sen jälkeen satasen alueella kiemurteli laidasta laitaan 70 kmh nopeutta. Keltaisten jälkeen ohi ja ämmällä kännykkä korvalla ja toinen käsi kävi kuin turkkilaisella vitunsuolaajalla.
Sitä on ajettu kantatietä 63, koska Kaustisella muita teitä, jolla olisi toistuvia kiertoliittymiä. Toisaalta kirjoittaja voi tarkoittaa yhtä ja samaa kiertolittymää, jossa toki voi tehdä toistuvan vilkunkäyttämöttömyyserheen. Ko. tapauksessa on kyse teiden 13 ja 63 kiertoliittymä.

Ja se on Kaustisella, ei Kaustisilla.

Mistä nuita kielenvastaisia monikkomuotoja tulee tiettyihin paikannimiin? Vaikka kunnista juurikin Kaustinen ja valtioista Tšekki.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Eilen aamu2n jälkeen olin ajelemassa. Käännyin poliisimaijan perään. Pian vastaan tuli auto, nopeusrajoituksen mukaan, mutta maija kääntyi uukkarin silti sen perään. Kilsa-pari myöhemmin olin kääntymässä ABC-asemalle kun näin taustapeilistä alamäkeä tulevan, arviolta, 150+ km/h henkilöauton, ja maijan sinivalot vilkkuen perässä. Kääntyivät Kaarinantieltä kohti Hämeenlinnaa. Toivottavasti saivat sen hullun kiinni.
Jos veikkaan niin ehkä varastettu auto, kun ensin peräänkin kääntyivät.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.