Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Täällä ei ole noita pipoja pahemmin näkynyt. Huvitti kun yksi nuori mies laitteli pahvipalaa suht tuoreen Mersun nokalle. Samanlaisia virityksiä näkynyt monissa muissakin autoissa. Ostaisivat Citroenin :thumbup:
Olen myös ihmetellyt turkulaisnuorien ja vähän vanhempienkin niukkaa pukeutumista näillä pakkasilla, mulla oli pilkkihaalarit päällä ja silti oli kylmä.

Vai käykö paljasjalkaiset turkulaiset kainuulaiskorstoa lämpöisempinä?

On se jännä juttu tuo sosiaalinen paine, mitä se panee ihmiset tekemään tai tekemättä jättämään.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Huvitti kun yksi nuori mies laitteli pahvipalaa suht tuoreen Mersun nokalle. Samanlaisia virityksiä näkynyt monissa muissakin autoissa. Ostaisivat Citroenin :thumbup:
Isäukko hommasi taannoin viimasuojan Xantian keulalle. Melko suolaisen hintainenkin taisi olla moiseksi läpyskäksi, tosin onhan se parempi kuin pahvin pala. :thumbup:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Olen myös ihmetellyt turkulaisnuorien ja vähän vanhempienkin niukkaa pukeutumista näillä pakkasilla, mulla oli pilkkihaalarit päällä ja silti oli kylmä.
Käy ostamassa armeijan pakkashaalarit, ei taida sellaisia pakkasia Suomeen tulla ettei niillä tarkenis.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Käy ostamassa armeijan pakkashaalarit, ei taida sellaisia pakkasia Suomeen tulla ettei niillä tarkenis.
Googletin. Löyty vaan jotain ulosteen tahrimia pakkohaalareita, jotka TAVALLAAN on niinku pakkopaitoja.

Kai niillä pärjää kun kädet ja ilmeisesti jalatkin on valmiiksi kääritty ympärille? Ulostekin lämmittänee.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mikä virka niillä pahveilla on? Täälläkin näkynyt niin uusissa kuin vanhoissa.
Mulla ainakin skootterin nestejäähdytyksen eristämällä jätesäkillä pakkaviimasta saa koneen lämmöt nousemaan nopeasti optimialueella. Ilman suojaa, ei pääse nousemaan sinne edes 20 minuutin ajolla.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mulla ainakin skootterin nestejäähdytyksen eristämällä jätesäkillä pakkaviimasta saa koneen lämmöt nousemaan nopeasti optimialueella. Ilman suojaa, ei pääse nousemaan sinne edes 20 minuutin ajolla.
Micra kyllä meinaa lämmetä liikaakin, ja nopsaan vielä:alppu:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mikä virka niillä pahveilla on? Täälläkin näkynyt niin uusissa kuin vanhoissa.
Joissakin autoissa on sellainen suunnitteluvirhe, etta moottori heittää öljyt pihalle jos pakkanen ja viima jäädyttää huohotusletkun pätkä-ajossa tukkoon öljykurasta. Jotain tämän suuntaista olen lukenut. Ja saahan silla lisää lämpöä kabiiniin jos ei muuten meinaa riittää.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Joku hahmo kirjoitti muistaakseni tälle forumille, notta laittoi uudet talvirenkaat etupäähän. Taisi jopa perustella, että kyllä se takapää aina perässä tulee.

Väärässä oli hän.

Laitatin itsekin uudet talvikumit etuakselille, koska vanhat etutalvikumit olivat täysin loppu ja nastattomat. Taka-akselilla on edelleen nelisen vuotta vanhat nastalliset, mutta kuluneehkot talvikumit.
Minua kyllä suuresti ihmetyttää tuollainen puljaaminen.
Miksi ei suosiolla vaihdeta kerralla koko sarjaa. Renkaat ne kuitenkin kutakuinkin se tärkein osa autossa on.

(Niin sen merkin ja nelivedon jälkeen tiätty! ;))
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Minä en esim vaihda renkaita. Ajoja sen verta vähän, että rengasliikkeessäkin sanoivat kesänakeista, että menee vielä kolmas kesä helposti.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Minulla olisi Kouvolle pari melkein tuliterää kesäkumia. Toinen pari on kärryssä, sen takia ei koko sarjaa.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Perjantaina liippasi läheltä.
Ajoin 4 kaistaista, jäistä ja lumista väylää Nokialla kohti Tamperetta. Nopeusrajoitus 60. Edessäni on noin 40 km/h ajava mopoauto, jota lähden ohittamaan käyttäen vasenta kaistaa nopeutta 55-60 km/h.
Yhtä-äkkiä, pyytämättä, erikseen ilmoittamatta, saatikka vilkuttamatta, päättää mopoautoa (punainen mini kuvassa) kuljettava teinityttö kääntää muovikorisen rimpulansa kylkeeni.
Äkkinäinen väistöliike vasemmalle, vastaantulevien kaistalle ja jarrut pohjaan. Vastaan tulee auto joten ei auta kuin toivoa että ehdin takaisin omalle kaistalleni abs:t pohjassa ennen kuin törmään suojatiekorokkeeseen.
Rengas meni korokkeen päältä, vältin kuitenkin osumasta mihinkään. Vittu että torvet soi sen sokean perään. Tajusikohan finninaama edes kuinka lähellä onnettomuutta kävi.

Keleen kele. :thumbfh:

Näytä liitetiedosto 11105

Näytä liitetiedosto 11106
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kaksi kysymystä ja yksi toteamus:
1) Säilyikö auto (lähinnä vanne) ehjänä kanttarin ylityksestä?
2) Teitkö mallinnoksen Google Sketcupilla?
3) 15 Vuotias on todellakin liian nuori auton rattiin, oli se sitten miten tehoton tahansa ja varsinkin sillä "ajokoulutuksella" mikä mopokorttiin vaaditaan.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kaksi kysymystä ja yksi toteamus:
1) Säilyikö auto (lähinnä vanne) ehjänä kanttarin ylityksestä?
2) Teitkö mallinnoksen Google Sketcupilla?
3) 15 Vuotias on todellakin liian nuori auton rattiin, oli se sitten miten tehoton tahansa ja varsinkin sillä "ajokoulutuksella" mikä mopokorttiin vaaditaan.
1) ilmeisesti, en tosin ole erikseen ole vannetta tarkastanut kun en ajossa huomannut mitään häikkää.
2) Luonnollisesti. Sillähän tuo käy näppärästi. Kuin virkkaisi raudotuskoukulla vaan! :ahem:
3) niin on

 
Viimeksi muokattu:

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
1) ilmeisesti, en tosin ole erikseen ole vannetta tarkastanut kun en ajossa huomannut mitään häikkää.
2) Luonnollisesti. Sillähän tuo käy näppärästi. Kuin virkkaisi raudotuskoukulla vaan! :ahem:
3) niin on

Muovikahvasia surrikoukkuja!!! Ei hyvä, puukahva ollapitää.
 
Viimeksi muokattu:

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Sattumus tämäkin, että koira muuttui iltakävelyllä uskomattoman nopeasti kolmijalkaiseksi. Eivät sisäkoirat oikein pärjää pakkasessa. Pitäisköhän sille ostaa tossut, näin sellaiset yhdellä toisella pikkukoiralla päivällä. :eek:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös