kouvotsvoni
Banjottu
"Saat ilmaiseksi, kunhan maksat oluella":alppu: Se on diili se.Saat kuule ihan ilmaiseksi. Jos parit kaljat tarjoat, niin voin harkita kärryyni huonompia renkaita tilalle ja sieltä vielä hyvät nakit toiselle akselillekin.
"Saat ilmaiseksi, kunhan maksat oluella":alppu: Se on diili se.Saat kuule ihan ilmaiseksi. Jos parit kaljat tarjoat, niin voin harkita kärryyni huonompia renkaita tilalle ja sieltä vielä hyvät nakit toiselle akselillekin.
Lues tarkemmin. Kaksi ensimmäistä on ilmaisia ja kaksi seuraavaa vaatii korvaavat tilalle ja olutta lisäksi."Saat ilmaiseksi, kunhan maksat oluella":alppu: Se on diili se.
Niitähän löytyy neljin kappalein. Toki olutta voin tarjota päälle.. Miksikäs neljät renkaat olemassa, jos vaan peräkärryä varten ovat?Lues tarkemmin. Kaksi ensimmäistä on ilmaisia ja kaksi seuraavaa vaatii korvaavat tilalle ja olutta lisäksi.
Nelivetokärri.Niitähän löytyy neljin kappalein. Toki olutta voin tarjota päälle.. Miksikäs neljät renkaat olemassa, jos vaan peräkärryä varten ovat?
Veli sai noiden tilalle halvat 13 tuumaiset renkaat matalalla profiililla. Oli muuten haasteellista etsiä 12 tuuman vanteita. Yksi kesä ajettu noilla renkailla ja jäivät minun vaivaksi, kun kärryyni menivät.Niitähän löytyy neljin kappalein. Toki olutta voin tarjota päälle.. Miksikäs neljät renkaat olemassa, jos vaan peräkärryä varten ovat?
12/155/55? ...semmosetkohan olivat speksit..Veli sai noiden tilalle halvat 13 tuumaiset renkaat matalalla profiililla. Oli muuten haasteellista etsiä 12 tuuman vanteita. Yksi kesä ajettu noilla renkailla ja jäivät minun vaivaksi, kun kärryyni menivät.
Ei tommosta olutta ole olemassakaan.12/155/55? ...semmosetkohan olivat speksit..
HaaJoku hahmo kirjoitti muistaakseni tälle forumille, notta laittoi uudet talvirenkaat etupäähän. Taisi jopa perustella, että kyllä se takapää aina perässä tulee.
Väärässä oli hän.
Laitatin itsekin uudet talvikumit etuakselille, koska vanhat etutalvikumit olivat täysin loppu ja nastattomat. Taka-akselilla on edelleen nelisen vuotta vanhat nastalliset, mutta kuluneehkot talvikumit.
Kahtena edellisenä iltana on tullut todettua, että yllättävän helposti lähtee, JJ:n sanassa, perä irti, kun ajaa luottaen tuliterien etukumien pitoon. En ole moista irtoamista ennen kokenut etuvetoisella autolla. Saattaa toki olla kyse erilaisten automallien ajo-ominaisuuksista? Ehkä?
Saab puski aina suoraan poikkeuksetta liukkaalla kelillä. Ehkäpä siinä oli rengastus aina oikein päin?
Summa summarum: Aina ja poikkeuksetta paremmat renkaat taka-akselille.
Ei voi sanoa, että joku on väärässä ja joku oikeassa. Kysymys on ihan siitä, mihin on tottunut. Olen huomannut KKWCS-kisoissa (autot siis arvotaan) että pärjään paremmin autolla, jossa on paremmat etu- kuin takarenkaat. Joku toinen kuski taas ajattelee toisin päin. Nyt joku kukkahattutäti tai -setä sanoo, ettei kilpailu- ja liikennetilannetta voi verrata toisiinsa. Mielestäni liikennetilannetta voi silloin verrata kilpailutilanteeseen, kun joutuu liikenteessä ääritilanteeseen. Jos joudun liikenteessä tekemään jonkinlaisen ääriliikkeen, toivon, että nimen omaan eturenkaisiin on se tuntuma. Ja kyllä, olen joutunut ääritilanteisiin liikenteessä, ja se, että olen voinut luottaa etupään pitoon, on auttanut selviämään tilanteista.Kertomuksesi perusteella näin ei ole vaan päinvastoin ajokkisi on tällä hetkellä arvaamaton.
Mietinkin jo, jottei kantavierteet tai ominaispainomittarin tulokset osu:frown:Ei tommosta olutta ole olemassakaan.
Mielestäni on parempi jos perä kokoajan varoittelee vähän irtoamisellaan, kuin että yllättäen lähtee laajaan luistoon. Nykyisessä ajokissani on vähän tuota vikaa. Ensin on törkeän aliohjaava, mutta jossain tilanteessa perä irtoaa yllättäen. Vähän tuntuu, että olis edessä liian jäykkä kallistuksenvakaaja talviajoon, ja Caster kulmatkin voisi olla jotain muuta.Juu ja ei. Ajokkini käyttäytyy epäetuvetoisesti, eli pyrkii yllättäen yliohjaamaan. Ei arvaamattomasti, paitti sen ensimmäisen kerran, jonka vuoksi tähän tojckiin kirjoitin.
Luulisin, että tämän illan aikana kuulemme vielä jonkin teorian tästä tapahtumasta ja siihen johtaneista syistä. :alppu:Joku oli vetänyt leveäksi tieltä etuvetofarmarilla. Ei vaikuttanut pääsevän pois.
Ihmetytti kyllä suuresti, suoralta tieltä hankeen. :doubtful:
Työkaveri ajoi tieltä 4wd Hondalla suurinpiirtein tuollaisess paikassa.Joku oli vetänyt leveäksi tieltä etuvetofarmarilla. Ei vaikuttanut pääsevän pois.
Ihmetytti kyllä suuresti, suoralta tieltä hankeen. :doubtful:
Tuohonkin pystyy vaikuttamaan kaasun käytöllä, son tekniikkalaji. Hyvin heleppo sellanen ku osaa.Juu ja ei. Ajokkini käyttäytyy epäetuvetoisesti, eli pyrkii yllättäen yliohjaamaan. Ei arvaamattomasti, paitti sen ensimmäisen kerran, jonka vuoksi tähän tojckiin kirjoitin.
Nyt tiedän kokemuksen kautta odottaa ajellessa mitä tuleman pitää.
Radiosta kuulin että olisi kaiteiden väliin joku pyörähtänyt. Oli kyllä aika liukasta äsken toisella moottoritiellä, ja puuskainen tuuli siihen vielä päälle. Edelläkin ulkomaalainen puoliperävaunurekka ajoi kokoajan kevyesti jarruttaen. Rampissa ajoin varovaisesti vain kuuttakymppiä, mutta silti meinas auto lähteä jakamaan.Tuusulanväylällä neljän auton ketjukolari
Torstai 28.1.2010 klo 12.45
Poliisin mukaan yksi henkilö on loukkaantunut ja jäänyt autoon puristuksiin Tuusulanväylällä sattuneessa ketjukolarissa.
Onnettomuuspaikka on Kehä 1:n eteläpuolella. Liikenne on poikki noin yhteen iltapäivällä, ja se ohjataan onnettomuuspaikan ohi Käskynhaltijantielle Oulunkylän kautta.
Liikenne on ruuhkautunut onnettomuuspaikalta etelään ainakin Käpylän seutuville asti.
Peräänajo sattui vähän ennen kahtatoista aamupäivällä.
STT
Ai se olit sä? Hermo meinas mennä, kiire ja kaikkee.Rampissa ajoin varovaisesti vain kuuttakymppiä, mutta silti meinas auto lähteä jakamaan.
Radion mukaan oli länsiväylä poikki jostain kohtaa kirkkonummen suuntaan useiden autojen kolaroitua. Itsekin näin pienen peräänajon tänään.Keli hyvin liukas pääkaupunkiseudulla - Helsingissä 50 kolaria
Torstai 28.1.2010 klo 16.11 (päivitetty klo 19.05)
Pelkästään Helsingissä on sattunut päivän aikana jo 50 kolaria.
Sääolot vaikeuttivat tieliikennettä eteläisimmässä Suomessa torstaina. Yksinomaan Helsingissä sattui illansuuhun mennessä viitisenkymmentä liikenneonnettomuutta. Myös muualla Uudellamaalla sattui kymmeniä kolareita.
Torstain liukas keli oli Ilmatieteen laitoksen mukaan monen tekijän yhteissumma. Matalapaine pyöritti Suomen eteläpuolitse aiempaa kosteampaa ilmaa, ja tämä toi pääkaupunkiseudulle lumisateita. Reipas pakkanen puolestaan jäädytti kosteuden tien pintaan, ja kaiken kruunasi kova tuuli, joka oikein kiillotti pinnat vaarallisen liukkaiksi.
Onnettomuussumasta huolimatta poliisin tietoon ei tullut vakavia turmia, vaan kyse oli lähinnä peltivaurioista. Torstaina sattui monta usean auton ketjukolaria.
Poliisin mukaan useimmiten kyse oli ihmisten omasta huolimattomuudesta. Pitkin päivää autoilijoita muistutettiinkin tarpeeksi pitkistä turvaväleistä.
STT