Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1592
Itse en osaisi arvioida, mitkä bussilinjat ovat pääkaupunkiseudun vilkkaimmat.
Ainakin omasta mielestäni Vantaan sisäinen linja 61 Mellunmäki-Lentoasema ei ainakaan ruuhkattomimmasta päästä taida olla ...

:doubtful:
 

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1592
Ei varmasti, mutta noita superruuhkaisia linjoja on kyllä aika huikea määrä Helsingissä/Vantaalla/Espoossa.
On toki, mutta mitenkäs se minkään-tahansa linjan ruuhkallisuus liittyy siihen, ettei aikuinen mies ei viitsi maksaa lippua, vaan menee keskiovesta. Ja vielä matkustaa bussilla naurettavan lyhyen matkan ...

EDIT: Ja puolihuvikseen laskin Google Earthin kätevällä matkamittarilla, kuinka pitkän matkan hän bussilla ajeli. 1382 metriä.

Ei taida siellä sodassa busseja olla, että pääsee -10 asteen pakkasessa lähemmäs päämäärää... Vai?
 
Viimeksi muokattu:

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Juuri äsken näin tälläisen tilanteen, istuin etummaisessa rivissä, pääkaupunkiseudun yhdellä vilkkaimmista bussilinjoista: arviolta 19-vuotias armeijapukuun sonnustautunut nuori mies astui bussiin keskiovesta, samaan aikaan 10v. tytöt ostivat kuljettajalta lippua. Armeijapojun tavoin joku 10-vuotias tuli keskiovista ja kuljettaja huomasi kummatkin.. Tytöt ostivat lipun ja varmasti hämätäkseen, sanoivat pojalle "fail" ja poika osti vittuuntuneena lipun ja lähti istumaan. Pojan jälkeen tuli armeijapoika ja sanoi korotettuun kuljettajalle, "ei mun tarvii maksaa" samalla osoittaen Suomen lippua käsivarressa ja muutenkin huomioiden pukuaan. Kuljettaja vastasi: "tarvitsee!" ja tämä väittely tuli kahden kerran, ennen kuin aikuinen mies viitsi maksaa vain 2,5 euroa maksavan lipun. Ja sitä paitsi hän jäi samalla pysäkillä kuin minä, n. 2 km ja 3 pysäkkiä myöhemmin...

Lapsellista(ko)? Keskustelua tästä.

:cool:
Lapsellista ei ollut :rolleyes:

Turussa olisi ollut, koska olisi sentään päässyt lastenlipulla :D

Naurettavaa kiskomista varusmies poloilta :mad:
 

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1592
Lapsellista ei ollut :rolleyes:

Turussa olisi ollut, koska olisi sentään päässyt lastenlipulla :D

Naurettavaa kiskomista varusmies poloilta :mad:
Jaaha, varusmiehet eivät siis ole oikeutettuja maksamaan joukkoliikennematkoistaan? Turussa olisi kyllä lipun nimike ollut sopivampi tälle henkilölle ja sitä paitsi varusmiehet saavat mennä vaikka kuuhun ilmaiseksi(ko?) :doubtful:
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Jaaha, varusmiehet eivät siis ole oikeutettuja maksamaan joukkoliikennematkoistaan? Turussa olisi kyllä lipun nimike ollut sopivampi tälle henkilölle ja sitä paitsi varusmiehet saavat mennä vaikka kuuhun ilmaiseksi(ko?) :doubtful:
Kyllä. Varusmiehet saavat mennä kuuhun ilmaiseksi.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
vittumaisin bussi on aivan selkeästi maanantai-aamuna kampista lapinjärvelle menevä bussi tai vastaavasti perjantaina 12 aikoihin lapinjärveltä kamppiin. siellä ei mahdu olemaan :ahem:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Turussa vittumaisin bussilinja on 32/42 kello 16-17 välillä. Linjaväli on 10 minuuttia, mikä on hieno asia. Mutta kun ne saatanat kulkevan tuohon aikaan laumoissa. Parhaimmillani olen kolme saman linjan autoa bongannut perätysten! Epäiltiin kavereiden kanssa, että 32 on kiimassa ja 2x42 urosta yrittää päästä päättärillä hässimään. Tiineenähän tuo sisällöstä päätellen oli.

Joka tapauksessa se lauma jos ohi porhaltaa, niin seuraavaa bussia on parta vaahdossa aivan turha odotella. Se on jumalauta sama kävellä Raisioon.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vähän tässä naureskellut sellaista kuljettajatyyppiä, joka ajaa kiireisesti muttei osaa lukea tilanteita yhtään pidemmälle, ja päätyy asemansa taatakseen tekemään reilusti enemmän kaistanvaihtoja kuin tarpeellista. Pellet!
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24232
Sijainti
lappeen Ranta
Vähän tässä naureskellut sellaista kuljettajatyyppiä, joka ajaa kiireisesti muttei osaa lukea tilanteita yhtään pidemmälle, ja päätyy asemansa taatakseen tekemään reilusti enemmän kaistanvaihtoja kuin tarpeellista. Pellet!
Parhaimmillaan tuollaiset päätyvät etenemään hitaammin kuin uskollisesti omaa kaistaansa ajava "hitaammin" etenevä kuljettaja.

Omalle kohdalle osui kerran Lahdessa joku pakettiauto (kuljettajineen), joka vaihteli kaistaa jatkuvasti. Itse ajoin silloin vanhemmalla 200-sarjan Volvollani ja kyseinen koheltaja taisi tunnistaa auton, kun jossain vaiheessa vaikutti siltä että siltä paloi liivin hihat oikein huolella kun vähän väliä mentiin vierekkäin. Ajoin suht tasaista noin 70km/h nopeutta pakettiauton kiihdytellessä hullun lailla ja seistessä punaisissa valoissa ja jumittaessa toisten autojen takana "väärän" kaistavalinnan seurauksena. Lopulta se paku kääntyi valoristeyksestä noin 50 metriä mun edeltä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Parhaimmillaan tuollaiset päätyvät etenemään hitaammin kuin uskollisesti omaa kaistaansa ajava "hitaammin" etenevä kuljettaja.

Omalle kohdalle osui kerran Lahdessa joku pakettiauto (kuljettajineen), joka vaihteli kaistaa jatkuvasti. Itse ajoin silloin vanhemmalla 200-sarjan Volvollani ja kyseinen koheltaja taisi tunnistaa auton, kun jossain vaiheessa vaikutti siltä että siltä paloi liivin hihat oikein huolella kun vähän väliä mentiin vierekkäin. Ajoin suht tasaista noin 70km/h nopeutta pakettiauton kiihdytellessä hullun lailla ja seistessä punaisissa valoissa ja jumittaessa toisten autojen takana "väärän" kaistavalinnan seurauksena. Lopulta se paku kääntyi valoristeyksestä noin 50 metriä mun edeltä.
Itse harvemmin ajelen ruuhka-aikaan niin on näkynyt sellaisia, joissa on enemmän tilaa arpoa mistä välistä loppujen lopuks olis paras mennä muiden edelle. Ei siinä mitään, mutta tarviiks sitä autoa heiluttaa siihen tahtiin kun niitä vaihtoehtoja huomaa ja punnitsee.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Itse harvemmin ajelen ruuhka-aikaan niin on näkynyt sellaisia, joissa on enemmän tilaa arpoa mistä välistä loppujen lopuks olis paras mennä muiden edelle. Ei siinä mitään, mutta tarviiks sitä autoa heiluttaa siihen tahtiin kun niitä vaihtoehtoja huomaa ja punnitsee.
Pienellä heiluttelulla saa renkaat nopeasti optimilämpötilaan kohta koittavaa ohitustilannetta varten.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
YSP voi räätälöidä soveltuvan alokasleirin sulle ja Pietarille. Pietarillakin kumi käryää ja tuoli kitisee taakse poistu komennon tultua.
Mä luulen että pojat haluaa lykkiä paljaalla jos noinkin kauas kotoa pääsevät. Live dangerously.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös