Luulekko alokasleirillä kysyttävän mitä alokkaat haluavat?Mä luulen että pojat haluaa lykkiä paljaalla jos noinkin kauas kotoa pääsevät. Live dangerously.
Luulekko alokasleirillä kysyttävän mitä alokkaat haluavat?Mä luulen että pojat haluaa lykkiä paljaalla jos noinkin kauas kotoa pääsevät. Live dangerously.
Sotaharjoituksissa ammutaan välillä kovillakin.Luulekko alokasleirillä kysyttävän mitä alokkaat haluavat?
Ainakaan mun varusmiesaikana ei alokkaat itse päättäneet milloin ammutaan kovilla, milloin räkäpäillä vai huudellaanko vain laukaus, laukaus, sarrrja. Tosin kävin intin sinua aiemmin, jotta käytäntöhän on voinut muuttua jo kauan sitten.Sotaharjoituksissa ammutaan välillä kovillakin.
Rovajärveltä muistan pari reissua jonnekin suolle, jossa jaettiin muutama kova panos, joita ampuen tehtiin sitten rynnäkköjä jonnekin suolle. Ajankohtaa ihmeteltiin itsekin, oltiin siinä vaiheessa kolmatta viikkoa leirillä ja osa väkeä, itse mukaanluettuna, oli niin kovassa univelassa että näki jo harjoja eikä tarkkaavaisuudesta voinut puhuakaan.Ainakaan mun varusmiesaikana ei alokkaat itse päättäneet milloin ammutaan kovilla, milloin räkäpäillä vai huudellaanko vain laukaus, laukaus, sarrrja. Tosin kävin intin sinua aiemmin, jotta käytäntöhän on voinut muuttua jo kauan sitten.
Sanoko kapiaiset teille kovia jakaessaan, ettei sotavangiksi kannata jäädä?Rovajärveltä muistan pari reissua jonnekin suolle, jossa jaettiin muutama kova panos, joita ampuen tehtiin sitten rynnäkköjä jonnekin suolle. Ajankohtaa ihmeteltiin itsekin, oltiin siinä vaiheessa kolmatta viikkoa leirillä ja osa väkeä, itse mukaanluettuna, oli niin kovassa univelassa että näki jo harjoja eikä tarkkaavaisuudesta voinut puhuakaan.
Harjojapa hyvinkin. Mutta muista miten meidän tykkiryhmä oli niin alimiehitetty, että vähintään joka toinen yö meni valmistelupartiossa ja nekään valkasta vapaat yöt eivät montaa tuntia kestäneet. Eli joka toinen yö käytännössä kokonaan valvoen. Yksi kemiläinen sai kohtauksenkin seisovilta jaloilta, sätki vaan ja veivät kenttäsairaalaan lepämään. Tiedä sitten mistä johtui. Kyllä siitä silloin oli puhetta, että mentiinkö siellä joidenkin rajojen yli, mutta ainakin mun mielestä oli hyvää simulaatiota ja harjoitusta aidosta tilanteesta.Kolme viikkoahan se pitää jaksaakin taistella. Ja siihen päälle vielä parin kolmen vuorokauden ratkaisutaistelut. Huonokuntoista paskasakkia jos tuossa vaiheessa alkaa harjat näkyä.. tai taistelukunnon ylläpitäminen ollut retuperällä. Vastuu joukon taistelukunnosta on tietenkin joukon johtajalla. Niin perkele!
Ei tarvitse. Kun pilli viheltää, ollaan alle viikossa itse jokainen taistelija mättäillä pötköttämässä hengettöminä. Paitsi ne, jotka on ennättäneet ostamaan lipun Silja Linelle.Kolme viikkoahan se pitää jaksaakin taistella.
Vieläks armeijassa on sellasta että ensin valvotetaan monta päivää putkeen, ja sitten ku sattuu joku nukahtamaan vartiossa, tulee pekkaa? Vai joko nukahtanut saa nostettua esimiehiään vastaan syytteen liiasta valvottamisesta? Tai saako hakea vemppaa jos ei ole saanu nukuttua?Kolme viikkoahan se pitää jaksaakin taistella. Ja siihen päälle vielä parin kolmen vuorokauden ratkaisutaistelut. Huonokuntoista paskasakkia jos tuossa vaiheessa alkaa harjat näkyä.. tai taistelukunnon ylläpitäminen ollut retuperällä. Vastuu joukon taistelukunnosta on tietenkin joukon johtajalla. Niin perkele!
En tiedä yhtään, mutta tästä muistui mieleen hauska tapaus intistä.Vieläks armeijassa on sellasta että ensin valvotetaan monta päivää putkeen, ja sitten ku sattuu joku nukahtamaan vartiossa, tulee pekkaa? Vai joko nukahtanut saa nostettua esimiehiään vastaan syytteen liiasta valvottamisesta? Tai saako hakea vemppaa jos ei ole saanu nukuttua?
Näin on! Käytössä kulahtaneet Bandwagenit rillaa juoppojunina reitillä Säkylä-Kuu (Hiljaisuuden meri). Soltut ilmatteeks. Muilta huutaa vanhoja rattoja ja nipallisen lypsyliisaa.Kyllä. Varusmiehet saavat mennä kuuhun ilmaiseksi.
Noh, paljoks sä sitä pekkaa sait?Vieläks armeijassa on sellasta että ensin valvotetaan monta päivää putkeen, ja sitten ku sattuu joku nukahtamaan vartiossa, tulee pekkaa? Vai joko nukahtanut saa nostettua esimiehiään vastaan syytteen liiasta valvottamisesta? Tai saako hakea vemppaa jos ei ole saanu nukuttua?
Ei tullut pekkaa, seuraava herätti kun vuoro päättyi. Onneksi ei tullut hälytystä kesken unien!Noh, paljoks sä sitä pekkaa sait?
Vartiorikos on vartiorikos. Tavallista rasittavampaa harjoitusta voidaan pitää lieventävänä asianhaarana, mutta vartiorikos on edelleen vartiorikos.Vieläks armeijassa on sellasta että ensin valvotetaan monta päivää putkeen, ja sitten ku sattuu joku nukahtamaan vartiossa, tulee pekkaa? Vai joko nukahtanut saa nostettua esimiehiään vastaan syytteen liiasta valvottamisesta? Tai saako hakea vemppaa jos ei ole saanu nukuttua?
No ei tietenkään tullu. Kukas sen hälyn olis tehny kun väijy veteli sikeitä..?Onneksi ei tullut hälytystä kesken unien!
Kipinämiehen vastuuta paloturvallisuudesta en kiistä, mutta esimerkiksi risuista kasattua puomia päivystävän vartiomiehen kontolle ei varmaan ihan herkästi sysätä vahingonkorvausvastuuta vaikka hänet joku voro onnistuisikin ohittamaan ja varastamaan kuorma-auton.Leikin ja leikin. Ryhmän pesäkkeen vartiomies ja kipinämies vartioivat kymmenien tuhansien eurojen arvosta materiaalia, sisältäen ryhmän vahvuuteen kuuluvat aseet.. lisäksi kipinän vastuulla on paloturvallisuus.
Semmosta leikkiä se..
Jos vartiomies on hoitanut passiaan määräysten mukaisesti ja silti voro on tullut selän taakse, niin minkä se väijy sille mahtaa. Ei siintä sille jätkälle mitään tule. Mutta jos vartiomies on rikkonut vartiomääräyksiä, on hän siten mahdollisesti edesauttanut voron toimintaa, vaikka vain tuottamuksellisesti. Silloin kyseessä on vartiorikos. Vahingonkorvausvaateita harvoin kuitenkaan esitetään ellei kyseessä ole törkeä vartiorikos (tarkoituksellinen ja harkittu).Kipinämiehen vastuuta paloturvallisuudesta en kiistä, mutta esimerkiksi risuista kasattua puomia päivystävän vartiomiehen kontolle ei varmaan ihan herkästi sysätä vahingonkorvausvastuuta vaikka hänet joku voro onnistuisikin ohittamaan ja varastamaan kuorma-auton.