kouvotsvoni
Banjottu
Mikäs sen liukkauden aiheutti, kun ei nollakeliä kuiteskaan?
Se viuhahtaja varmaan.Mikäs sen liukkauden aiheutti, kun ei nollakeliä kuiteskaan?
Kostea meri-tuuli?Mikäs sen liukkauden aiheutti, kun ei nollakeliä kuiteskaan?
.Mikäs sen liukkauden aiheutti, kun ei nollakeliä kuiteskaan?
Torstain liukas keli oli Ilmatieteen laitoksen mukaan monen tekijän yhteissumma. Matalapaine pyöritti Suomen eteläpuolitse aiempaa kosteampaa ilmaa, ja tämä toi pääkaupunkiseudulle lumisateita. Reipas pakkanen puolestaan jäädytti kosteuden tien pintaan, ja kaiken kruunasi kova tuuli, joka oikein kiillotti pinnat vaarallisen liukkaiksi.
Tilannenopeus.Mikäs sen liukkauden aiheutti, kun ei nollakeliä kuiteskaan?
Toisaalla oli juttua siitä miten "lumimiehille" tulee valituksia kun kolistelevat hiljaiseen ja vieläpä nukkuma-aikaa kaduilla kalustollansa.Jossain uutisissa joku helsinkiläinen eläkeläinen valitti, kun joutui lapiolla kaivamaan autonsa esiin lumikinoksesta, ja että katujen auraaminen kuuluu kaupungille. Muuten hyvä, mutta eipä se kaupungin velvollisuus ole hänen autoaan putsata lumesta. Ja juuri itsehän hän tehokkaasti estää aurauksen, kun säilyttää autoaan kaksi viikkoa samalla kadunvarsipaikalla siirtämättä.
Näitähän löytyy ihmisiä, jotka aamulla katsovat ikkunasta onko lumet aurattu. Jos on, niin valitetaan metelistä ja jos ei ole, niin valitetaan auraamattomista lumista.Toisaalla oli juttua siitä miten "lumimiehille" tulee valituksia kun kolistelevat hiljaiseen ja vieläpä nukkuma-aikaa kaduilla kalustollansa.
Tulee mieleen näistä että äly hoi älä jätä.
Tuli tästä mieleen yksi tapahtuma n.5 vuoden takaa, kun olin viemässä erääseen kerrostalon pihaan uusia parvekelaseja. Lavoja oli auton täydeltä ja aikaa siinä hetken meni kun pihalle niitä vedin. No sattuipa sitten erästä herraa närpeemään ääni, kun pumppukärryn kanssa kiskoin menemään asfalttipihalla. Klo oli 11.30 arkipäivänä, kun sieltä talosta huudettiin:Näitähän löytyy ihmisiä, jotka aamulla katsovat ikkunasta onko lumet aurattu. Jos on, niin valitetaan metelistä ja jos ei ole, niin valitetaan auraamattomista lumista.
Äsken yksi VW Polo seurasi auraustraktoria niin lähellä ristykseen, ettei se traktori pystynyt auraamaan risteystä kerralla kuntoon vaan joutui ajamaan sivuun odottelemaan että VW Pololle vaihtuu vihreet. Vois vähän niinku lukea tilannetta ja jättää väliä.Toisaalla oli juttua siitä miten "lumimiehille" tulee valituksia kun kolistelevat hiljaiseen ja vieläpä nukkuma-aikaa kaduilla kalustollansa.
Se 2,5 euroa on kai suunnilleen 50 % päivä-ansioista.tämä väittely tuli kahden kerran, ennen kuin aikuinen mies viitsi maksaa vain 2,5 euroa maksavan lipun. Ja sitä paitsi hän jäi samalla pysäkillä kuin minä, n. 2 km ja 3 pysäkkiä myöhemmin...
Silloin kun itse bussia säännöllisemmin käytin, niin kyllä voiton vei linja 510 tai 512 aamuisin leppävaarasta eteläänpäin. Siellä oli sellaisia täyskuormia, että koko käytävän mitalta porukkaa seisoi tiiviisti ja viimeiset etuoven portaissa. Nyt tilalla menee jokeri, ehkä ruuhkat on helpottaneet? Toisaalta linja on pitkä ja niitä näkyy joskus kulkevan kolmen jonoissa.Itse en osaisi arvioida, mitkä bussilinjat ovat pääkaupunkiseudun vilkkaimmat. Olen suuntaan jos toiseenkin matkustaessa todennut ruuhkaisia linjoja löytyvän vähän kaikilta reiteiltä.
Jännittävää!