oldez
Well-known member
- Liittynyt
- 14.3.2003
- Viestit
- 19491
Täälläkin vasta nyt putsattiin.Kaveri veti silmälleen fillarilla. Olis syytä harjata jo noi kadut hiekasta.
Täälläkin vasta nyt putsattiin.Kaveri veti silmälleen fillarilla. Olis syytä harjata jo noi kadut hiekasta.
Ei, koksa se on taajaman ulkopuolella. Etuajo-oikeushan niillä on vain sisäpuolella.Onko linja-autolla etuajo-oikeutta lähtiessään kuvan pysäkiltä?
Ei, vaan riippuu rajoituksesta. 60 ja alle, niin bussilla on etuajo-oikeus. Ja se on DW:n kysymyksessä niinku se JUTTU.Ei, koksa se on taajaman ulkopuolella. Etuajo-oikeushan niillä on vain sisäpuolella.
No niinpäs se onkin. :wall:Ei, vaan riippuu rajoituksesta. 60 ja alle, niin bussilla on etuajo-oikeus. Ja se on DW:n kysymyksessä niinku se JUTTU.
Ei, vaan riippuu rajoituksesta. 60 ja alle, niin bussilla on etuajo-oikeus. Ja se on DW:n kysymyksessä niinku se JUTTU.
Aika tiukille muuten näkyy menevän tuossa kohdassa, onko 60 vai 80 rajoitus siinä linja-autopysäkin loppupäässä.
Kuuskytähän siinä on... tuosta on vielä varmaan kilometri 80-alueelle.Aika tiukille muuten näkyy menevän tuossa kohdassa, onko 60 vai 80 rajoitus siinä linja-autopysäkin loppupäässä.
Kuuskytähän siinä on... tuosta on vielä varmaan kilometri 80-alueelle.
Vissiin syytä selittää tämä vitsi. Taajama päättyy -merkistä alkaa 80 km/h rajoitus, ja bussipysäkki jää sen ja 60 km/h merkin väliin. Onko bussilla etuajo-oikeutta vai ei?Kuuskytähän siinä on... tuosta on vielä varmaan kilometri 80-alueelle.
Musta vähän tuntuu että kaikki olis silti väistänyt. Paitsi ammattikuskista en ole ihan varma olisko käyttänyt oikeuttaan, mutta todennäköisesti bussikuski olisi sitten puolestaan väistänyt toista isoa.Nii, ja aavistuksen huolestuttaa nyt, kun kaikilla ylle kommentoineilla on vissiin ajokortti.
Noin yleisellä tasolla on hyvä tietää, milloin bussi saa tunkea eteen ja mikä nopeusrajoitus on kulloinkin voimassa.Sääntöjen tunteminen ei välttämättä varmista fiksua toimintaa.
Tuosta on vaikeaa olla eri mieltä, mutta jos tietää väärin niin mieluummin niinpäin ettei kuvittele itselleen ylimääräisiä oikeuksia.Noin yleisellä tasolla on hyvä tietää, milloin bussi saa tunkea eteen ja mikä nopeusrajoitus on kulloinkin voimassa.
Huolestu rauhassa. Tuosta on tullut mentyä monia kertoja, ja kaikki siinä posottelee sen abaut 60 km/h. Itsekin turvallisesti samoin. Taajaman päättymis-merkin nopeusrajoitus (80) tulee mulla edes mieleen sitten vähän erilaisemmilla teillä.Nii, ja aavistuksen huolestuttaa nyt, kun kaikilla ylle kommentoineilla on vissiin ajokortti.
Ihan hyvin tuossa olisi voitu laittaa taajama päättymään vasta jossain linja-autopysäkin jälkeen. Vaikka siellä samassa kohdassa jossa ne 80 kyltit on, olisi kivasti säästynyt samalla muutama liikennemerkki tolppineen siinä. Mitä olen ollut havaitsevinani niin ei taajamakylteillä ja rakennustiheydellä mitään keskinäistä yhteyttä kovinkaan usein ole. Taitaa aika yleisesti taajama päättyä samaan kohtaan kuin pyörätiet. Eli kun pyöräilijät siirtyvät tien reunaan, voi autollakin sitten ajaa nopeammin.Joku on mielestäni mokaillut, kun merkkejä on maahan isketty. Niinkuin Cmoneykin sanoi, 80-kyltit tulee kilometrin päästä ja sitä ennen on parit liikennevalotkin.
Sitäpaitsi tuossahan ajetaan normaalisti jo seittämääkymppiä :frank:Huolestu rauhassa. Tuosta on tullut mentyä monia kertoja, ja kaikki siinä posottelee sen abaut 60 km/h. Itsekin turvallisesti samoin. Taajaman päättymis-merkin nopeusrajoitus (80) tulee mulla edes mieleen sitten vähän erilaisemmilla teillä.
Mutta kun kyse bussin oikeudesta kiihdyttää eteen, niin vain veikkaisin että on koska merkki vielä pysäkkilevennyksen kohdalla, ja suoraan bussikuskin silmien edessä.
Merkkien perusteella pitäisi vissiin kyetä ennakoimaan, ja kaistaa ajava autoilija odottaa noilla merkeillä juurikin päinvastaista kuin miten sinä tilanteen näet. Mikäs siinä jos paikan tuntee, mutta kaikki eivät tunne, eikä 60-merkkiä välttämättä edes näe ennen kuin bussi on jo kyljessä. Luulisi tuosta saavan aikaan ihan mainion tappelun, jos kolahtaisi.Mutta kun kyse bussin oikeudesta kiihdyttää eteen, niin vain veikkaisin että on koska merkki vielä pysäkkilevennyksen kohdalla, ja suoraan bussikuskin silmien edessä.
Juu, itse kun olen oppinut tietämään tuon paikan, nostan kaasun ajoissa. Ei tykkää jarrutella moisissa taloudellisen ajon periaatteilla.Tuossa paikassa rytisee vähän väliä.(Tai siis on järkyttäviä lukkojarru jälkiä viikoittain)
Raisiossa joku "terävä", joka nopeusrajoituksista päättää, on läväyttänyt kyseisten 80 lappujen tilalle 50 laput. Ja 80 laput on kiikutettu noin 100 metriä aikasemmaksi, eli 100 alueelta kun tullaan, nopeus putoaa 50 nopeteen noin sadan metrin matkalla. Siinähän porukka seisoo jarrupolkimella pelästyessään ja pelti kolisee.
Tämä mulla olikin mielessä, että saisi lisää keskusteltavaa. Bussi peittää hyvin merkin takaatulevilta kyllä....eikä 60-merkkiä välttämättä edes näe ennen kuin bussi on jo kyljessä.