Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Jopas oli mielenkiintoinen ajokeli. Ainoana liikkeellelähtevänä sukujen jäsenenä sain osalleni hautausmaakeikat. Siinä riitti lumen lapioimista ja kynttilöiden sytyttämisen kanssa tappelemista. Sytkäri ei toiminut ja tulitikut sammuivat kesken toimituksen. Yhdeksälle henkilölle vein kynttilät ja lähes yhtä monen hautakiven luo lapioin reitit. On onni olla ensimmäisenä viemässä kynttilöitä, niin ennättää tehdä muille valmiit polut. :eek:

Tiet olivat ajourittuneet niin, että reunoilla ja keski'viivalla' oli korkeat kinokset. Onneksi kaikki muutkin liikkujat pysyivät oikeilla väylillään. Radiossa kerrottiin, että suuremmilta liikenneonnettomuuksilta on vältytty, vain muutamia pienempiä ulosajoja, mm. rekkoja. No, nehän on vähäisiä ja pieniä juttuja.

burb

.
Eilen yksi tolvana laittoi vilkun päälle kun oli menossa kiertoliittymään. On se kumma ettei noita saada pois liikenteestä.
Saamani tiedon mukaan tuon tollon nimi rimmaa sanan schnurb kanssa

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Oululaisbussikuskintollo pysähtyi keskelle risteystä ottamaan Kärvä-faneja kyytiin. No eihän ne kerralla tulleet, joten äijä ammattimiehen ottein tukki sitten liikenteen kolmesta suunnasta. 5 min odottelun jälkeen lähdin siitä ajamaan kevyenliikenteen väylää pitkin pois. Bussin takana autot soittivat torvea ja vilkuttivat valoja koko sen ajan ja varmaan niin kauan, ennenkuin bussi lähti tukostamasta liikennettä. Peilistä näin, että laiton ajoreittini sai muitakin käyttäjiä.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Taas oli tulla turpiin, kun erehdyin uudella pyörälläni kilisyttelemään kelloa herrakolmikon täyttäessä vierekkäin tallustaessaan koko väylän. Haistavittua ja aggressiivisuutta lämähti Al-sedälle vastapalloon - mitäs kehtasin pyytää tilaa, minä maan matonen.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Taas oli tulla turpiin, kun erehdyin uudella pyörälläni kilisyttelemään kelloa herrakolmikon täyttäessä vierekkäin tallustaessaan koko väylän. Haistavittua ja aggressiivisuutta lämähti Al-sedälle vastapalloon - mitäs kehtasin pyytää tilaa, minä maan matonen.
Unohditko sanoa niille että
Nön-nön nöö, Nönnöti nönnöö..Nönnöti nön nön nööö! ?

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Tänään ajoin vakkarilla 85 kmh ja saavutin edellä ajavan auton. No sehän oli näitä nykytunnuksilla ja valoilla varustettu Jellu-Mondeo. Kohta änkesi Sprintteri kiinni takalistoon ja lähti mua ohittamaan varsin reippaasti. Kun oli rinnalla, niin huomasi edellä ajaneen jelluauton, ja lopetti ohittamisen siihen ja tuli kiinni mun takalasinlämmittimeen.

Sama uusitui parin minuutin kuluttua kuin XC-Volvo lähti meitä molempia ohittamaan. Kun oli rinnalla, niin huomasi jepariauton ja yritti palata takaisin, mutta Sprintterihän ei sitten päästänytkään vaan teki vähän jullikkaa traktorikuskille. No pääsi sitten ja kiltisti pojat ajoi 30 km poliisiauton ja minun perässä. Tuli vielä moottoritiellä Farkku-Mersu joka teki samat. Ajoi vaan epätasaisemmin, kuin me joten ohitettiin se muutaman kerran ja toiste päin.

jjv

Arschloch
Kohta änkesi Sprintteri kiinni takalistoon ja lähti mua ohittamaan varsin reippaasti. Kun oli rinnalla, niin huomasi edellä ajaneen jelluauton, ja lopetti ohittamisen siihen ja tuli kiinni mun takalasinlämmittimeen.

Sama uusitui parin minuutin kuluttua kuin XC-Volvo lähti meitä molempia ohittamaan. Kun oli rinnalla, niin huomasi jepariauton ja yritti palata takaisin, mutta Sprintterihän ei sitten päästänytkään vaan teki vähän jullikkaa traktorikuskille. No pääsi sitten ja kiltisti pojat ajoi 30 km poliisiauton ja minun perässä. Tuli vielä moottoritiellä Farkku-Mersu joka teki samat.
Eissaatana, sen verran pitää itsekunnioitusta kansalaisella olla että tossa vaiheessa ottaa vaikka ylinopeussakot mieluummin kuin rupee jänistämään herranpelkoisena.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Samperi, että oli peltienkolistelu lähellä tänään. Valtatie 25 muuttui kaksikaistaiseksi (nop.raj 70 kmh) ja jono alkoi purkautua edessäni. Menin vasemmalle kaistalle, ajatellen että jonkun hidastelijan voisi siinä kuitata. Edessäni meni kuitenkin Micra, joten en jouduin sen perässä ajamaan. No yht'äkkiä Micra-kuski löi jarrut pohjaan (luuli missanneen liittymän varmaan) ja minä siinä perässä jarrutin kanssa. Ensin luulin auton vain hidastavan vauhtia, mutta se vetikin ihan täysstopin. No minäkin sitten kipinät iskien jarrutin ihan täydet. Ja perässäni tuleva auto ei saanut enää pysäytettyä, mutta osaavana kuskina väisti Audin perän ja käänsi vasemmalle. Micra siitä sitten lipui hitaasti eteenpäin, kunnes kääntyi n. 50 metrin päässä olevalle rampille kolmostielle. Ohitin auton ja siellä sitten paljastui kuskiksi todella vanha nainen. Oliskohan syytä hänen käydä lääkärillä varmistamassa ajokunto, kun nyt äkkijarrutti ja meinasi kääntää vastavirtaan kolmostieltä tulevalle rampille.

On lehdissä ollut juttua miten vanhempi väki vetää moottoritietäkin vastavirtaan.:thumbfh:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Samperi, että oli peltienkolistelu lähellä tänään. Valtatie 25 muuttui kaksikaistaiseksi (nop.raj 70 kmh) ja jono alkoi purkautua edessäni. Menin vasemmalle kaistalle, ajatellen että jonkun hidastelijan voisi siinä kuitata. Edessäni meni kuitenkin Micra, joten en jouduin sen perässä ajamaan. No yht'äkkiä Micra-kuski löi jarrut pohjaan (luuli missanneen liittymän varmaan) ja minä siinä perässä jarrutin kanssa. Ensin luulin auton vain hidastavan vauhtia, mutta se vetikin ihan täysstopin. No minäkin sitten kipinät iskien jarrutin ihan täydet. Ja perässäni tuleva auto ei saanut enää pysäytettyä, mutta osaavana kuskina väisti Audin perän ja käänsi vasemmalle. Micra siitä sitten lipui hitaasti eteenpäin, kunnes kääntyi n. 50 metrin päässä olevalle rampille kolmostielle. Ohitin auton ja siellä sitten paljastui kuskiksi todella vanha nainen. Oliskohan syytä hänen käydä lääkärillä varmistamassa ajokunto, kun nyt äkkijarrutti ja meinasi kääntää vastavirtaan kolmostieltä tulevalle rampille.

On lehdissä ollut juttua miten vanhempi väki vetää moottoritietäkin vastavirtaan.:thumbfh:
Älä unohda, että olet tulevaisuuden todella vanha nainen itsekin!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Mikset heittäytynyt Bike Lane Heroksi?

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Sijainti
Anywhere in the world
Pisti taas eilen kotimatkalla ihmetyttämään, että miksi noiden ruualla leikkijöiden pitää aina ajaa 10-15 km/h hitaammin kuin muiden. Jos se meetwurstipaketti on pakko sinne raviradalle tms. saada, niin voisko edes koittaa ajaa suunilleen samaa vauhtia kuin muutkin. Tai sitten sen luuskan vois viedä suoraan liimatehtaalle, jos sitä pelottaa liian kova vauhti.

Helvetillinen letka taas eilen hevoskuljetuskärryn perässä, eikä vahingossakaan voinut vetää välillä jonnekin sivuun että jono pääsis ohi.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.