Yleensä en tööttäilyjä saa osakseni, mutta viime lauantaina kolme kertaa ja täysin ilman syytä.
Ensimmäinen oli liittymästä tuleva liittyjä, joka ensin kiihdytti vähän edelle, ja sitten jäi etukulmaani ihmettelemään ilman vilkkua. Pidin nopeuteni tasaisena enkä siis yrittänyt mitenkään estellä, vaan jätin päätöksen sille meneekö eteen vai taakse. Meni lopulta taakse, ja liittymän jälkeen ohittaessaan tööttäsi.
Toisen unohdin mikä se oli, mutta luultavasti samantapainen kuin ensimmäinen. Joku tulee liittymästä eikä osaa päättää meneekö eteen vain taakse, ajaessani tasanopeudella.
Kolmas oli kun kiihdytin itse liittymästä, ja vaihdoin kaistaa samanaikaisesti ohituskaistalta samalle kaistalle vaihtavan eteen. Omasta mielestäni tuokin oli täysin urpo tööttäys, koska minulla vilkku ensin päällä ja vauhtia enemmän, joten ehdin joka tapauksessa hyvin edelleen.
Sitten pari liittymistilannetta joissa itse tööttäsin, kun urpot tulee liittymästä/liittymään eteen jarruvalot helottaen, vaikkei ole mitään syytä jarruttaa. Haluavatko että ajan päin?