Tapahtumia & sattumuksia taloyhtiössä/naapurustossa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jjv

Arschloch
Minä jo ajattelin, että on oikein yhtiökokouksen päätöksellä päätetty investoida. :eek:
Onhan noita grillikatoksia kerrostalojen pihoilla, kaiketi taloyhtiön rahoilla tehtyjä. Taitaa tässä isän asuttaman talonkin pihassa olla yhtiön grilli. Oman kotitaloni naapurikerrostalossa on pihalla pieni saunarakennuskin.

Sue_me

Well-known member
Joo, mutta pallogrillihän olisikin ihan huikea ja kestävä investointi.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Tässäpä kun olen kuukauden päivät asustellut uudessa residenssissä, vihdoinkin vaivauduin tutkimaan mitä takapihalla on.
Olin itkeä onnesta löytäessäni sieltä kerrostalojen seasta sekä kaupan, että pubin.

Ykskakskol

1504
Tonne pihalle voisi kyllä muurata grillin.
Muut naapurit sitten kovasti kiittelee kun jotkut keksii alkaa pitää bileitä siinä.
Ideana muuten hyvä, erinomainen. Eihän siinä kauaa kestä yhtä grilliä tehdä. Taikka siihen katosta.
Jos junioreita talossa, katos sitten vasta hauska onkin koska alkavat siinä kaljotteleen vaikkeivat grillaisi.
Ja mähän olin sellasta kerran rakentamassa, sitten huomattiin että mokattiin. :D
Oma kämppä tosin oli sopivasti eri talossa, sellanen neljän talon vuokrayhtiö oli kyseessä. Talotoimikunnan rahoilla tehtiin talkoina. Omistustalossa tietty menee niin että jonkun päättäjän kaverin firma tekee ja ihan halpaa ei ole.

Jos sellanen on kuitenkin saatava, niin kaasugrilli kaupasta, penkit sekä pöytä mallia painavat etteivät katoa ja vuorot kuten saunassa, eli jokin tietty kohtuullinen summa minkä käyttäjä maksaa, vuorot niin että eka varaaja saa ja kellonajat käytölle esim. 08-21.

Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Muut naapurit sitten kovasti kiittelee kun jotkut keksii alkaa pitää bileitä siinä.
Ideana muuten hyvä, erinomainen. Eihän siinä kauaa kestä yhtä grilliä tehdä. Taikka siihen katosta.
Jos junioreita talossa, katos sitten vasta hauska onkin koska alkavat siinä kaljotteleen vaikkeivat grillaisi.
Ja mähän olin sellasta kerran rakentamassa, sitten huomattiin että mokattiin. :D
Oma kämppä tosin oli sopivasti eri talossa, sellanen neljän talon vuokrayhtiö oli kyseessä. Talotoimikunnan rahoilla tehtiin talkoina. Omistustalossa tietty menee niin että jonkun päättäjän kaverin firma tekee ja ihan halpaa ei ole.

Jos sellanen on kuitenkin saatava, niin kaasugrilli kaupasta, penkit sekä pöytä mallia painavat etteivät katoa ja vuorot kuten saunassa, eli jokin tietty kohtuullinen summa minkä käyttäjä maksaa, vuorot niin että eka varaaja saa ja kellonajat käytölle esim. 08-21.

Ei tässä ole kuin 16 asuntoa ja itse olen toiseksi nuorin asukki. Saunatkin kaikilla on. Täällä oli joku katos aikanaan ja siinä juhli naapuruston teinit. Sitten se purettiin. Penkit ja pöytä löytyy ja ne on ketjuilla kiinni.

DW

2009-2016
Kuulostaa paikalta, jossa 12 metrisen kalja-auton kuskikin itkee.

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Haluaisin nähdä minkä näköiset seinät alakerran naapurilla on. Silloin kun ei vaimoa hakkaa, tämä intoutuu reikien porailuun. Tällä viikolla on reikiä porailtu torstai-iltana ja lauantaiaamuna.

markoj

Custom User
Tässäpä kun olen kuukauden päivät asustellut uudessa residenssissä, vihdoinkin vaivauduin tutkimaan mitä takapihalla on.
Olin itkeä onnesta löytäessäni sieltä kerrostalojen seasta sekä kaupan, että pubin.
Onnea!

kempula

Well-known member
Seinänaapurina asuu sellainen vanhempi naisihminen, joka on hyvä suututtamaan ihmisiä ja muutenkin kova hoitamaan taloyhtiön asioita. Taitaa suunnilleen päivittäin soittaa isännöitsijälle millon mistäkin.
Taloyhtiömme tontille on naapuritaloyhtiön ronteilla tapana pysäköidä autojaan siten, että autokatokseemme on vaikeuksia päästä ajamaan varsinkin isolla pakettiautolla kun muutamalla taloyhtiössämme on sellainen.
No viime talvena siinä oli taas jonkun poloisen naapuritaloyhtiöläisen tai hänen vieraansa auto ollut ja tämä seinänaapurini oli toisen taloyhtiömme jäsenen kanssa kolanneet lumet sen auton ympärille. Ihan kunnon vallit. Auton omistaja oli yllättäen ottanut vähän kierroksia ja jotain kautta saanut selville, että kyseessä on ollut juurikin tämä seinänaapurini. Myöhään illalla töistä tullessa sitten huomasin, että seinänaapurini auton taakse oli puskettu sellainen läjä lunta, että sitä lunta oli jo auton katollakin. Auto oli siis katoksessa, joten jumissa siellä. Seinänaapurini teki asiasta rikosilmoituksen ja taisi putsauttaa lumet vieläpä jollain kiinteistöhuoltofirmalla ja laskun toimitti tälle tihutyön tekijälle.

Viikko sitten seinänaapurini huomasi, että taloyhtiömme roskisten luokse on tullut ylimääräisiä puutarhajätesäkkejä. Oletti asialla tietenkin olevan tuon naapuritaloyhtiön porukan ja raahasi säkit heidän puolelleen, jonkun auton eteen. Olin viattomana leikkaamassa nurmikkoa niin eiköhän tule auton omistaja minulta kyselemään, että mikä on homman nimi. Esitin tietenkin, että en tiedä kenen säkkejä ja mistä ovat tulleet :ahem:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Myöhään illalla töistä tullessa sitten huomasin, että seinänaapurini auton taakse oli puskettu sellainen läjä lunta, että sitä lunta oli jo auton katollakin. Auto oli siis katoksessa, joten jumissa siellä. Seinänaapurini teki asiasta rikosilmoituksen ja taisi putsauttaa lumet vieläpä jollain kiinteistöhuoltofirmalla ja laskun toimitti tälle tihutyön tekijälle.
En ota kantaa tähän asiaan. Sen verran vaan että noi rikosilmoitukset parkkeeraamisista ovat ihan kusetusta. Jo kauan sitten olivat.

Parikyt vuotta sitten nuorena ajokortin saaneena parkkeerasin autoni Töölössä sisäpihalle vieraspaikalle. Auto ei ollut ihan ruudussa, vaan perä ehkä vähän toisen auton tilalla. Pitkä auto. Volvo 244.

Ahdas sisäpiha se oli ja sain parin päivän jälkeen autooni ilmoituksen ilmoittautua "blokatun" parkkipaikan omistajalle. Ovella kävin ja tämä väitti että olen estänyt hänen töihin menonsa, koska ei mielestään saa autoaan nyt liikkeelle. Siirsin autoani.

Seuraavaksi tuli korvausvaatimus ja uhkaus rikosilmoituksesta. Siis rikos nyt käynyt. 200 markkaa olisi pitänyt ukolle pulittaa käteen, että olisi ollut tekemättä nuoren elämää haittaavaa ilmoitusta.

No rahat oli pääkaupunkiin jo siinä vaiheessa hupuloitu ja hirveä syyllisyys painoi että miten tuon nyt sitten maksan ennen ajelua takaisin maakuntaan.

Onneksi soitin tässä turmassa heinähatulle isälleni, joka sanoi että et maksa penniäkään, vaan ajat suoraan kotiin.

Kyllä tuo raha oltaisiin otettu. Syyttä suotta.

jjv

Arschloch
Alakerran käytävälle on asennettu natsivalot. Syttyvät automaattisesti liiketunnistimella. Mutta pyörävaraston suunnasta tultaessa ehtii kävellä melkein käytävän toiseen päähän asti, jos nöyrästi liikkuu. Mutta kun humauttaa heti ovella näyttävän kainalotuuletuksen niin kas, valot syttyy välittömästi. Oon ihan varma, että Zyskovitsin Beni joutuis tarpomaan käytävällä aina vaill' valonjyvää. Nääs kun se on kokkari, hähä.

Sue_me

Well-known member
Piti alkaa ajamani nurmikkoa reissun jälkeen.

Ei tarvinnut ajaa, koska joku turjake oli pistänyt taloyhtiön leikkurin kahteen kappaleeseen poissaollessani.

Josko lonkeroa sitten.

Sue_me

Well-known member
Käytiin hakemassa uusi leikkuri. Leikkasin nurmen ja toimihan se. Laite.

Jonseredin muovirunkoisella kuuhun ja takaisin.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Taloon tuli uusi vuokralaisasukas. Hissi haisee venäläistyyppiselle tupakalle. :yuck:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.