Runar ja Kyllikki
Next door to Alice
Vasta sitten kannattaa huolestua kun sen muuttokuorman tuo 17 vuotta vanha Hiace, jossa lukee "Mertsin ja Kyöstin Mannemajoitus Hy"
Tuosta tulikin mieleen, notta naapuritalossa asuvalta mun ex-työkaverilta varastettiin Hiace tästä meidän lähikoulun pihasta vajaa viikko sitten.Runar ja Kyllikki sanoi:Vasta sitten kannattaa huolestua kun sen muuttokuorman tuo 17 vuotta vanha Hiace, jossa lukee "Mertsin ja Kyöstin Mannemajoitus Hy"
Meillä taas homma menee niin että :jaska: :jaska: minut huudetaan hätiin. Täytyy päästä äkkiä ok-taloon turvaan huolehtimaan vain omista murheista :ahem:KnowHow sanoi:Soitin aamulla talonmiehelle kun huushollissa oli lämpöä 18-20 astetta paikasta riippuen. Talkkari oli käynyt päivällä säätämässä uudet termostaatit ja pisti ne pyynnöstäni täysille. Nyt puskee lämmintä!!! Eli termostaatin säädöt olivat pielessä. Ilmannutkin oli, mutta ei ollut kuulemma ilmaa.
Hieno homma kun on talonmies. Huoltoyhtiön mies tuskin olisi samana päivänä, tai edes samana vuonna ehtinyt hätiin! :thumbup:
Entäs bidé...kuinkas sille kävi ?K.Yrjola sanoi:Noin pari kuukautta sitten tuli ilmoitus, että taloyhtiömme asuntojen 'kosteat tilat' tarkistetaan ja tehdään pieniä muutoksia, mm. wc-pönttöihin (kauhistuin), sekä hanojen ja suihkun suuttimiin. Ei kuitenkaan mitään sen suurempaa. Tarkkaa asennusaikaa ei ilmoitettu (viikon haarukka) ja sekin myöhästyi viikolla.
Eräänä iltana näin sitten ilokseni että käynti oli suoritettu.
Asuntooni oli jätetty täysin naurettava ilmoitus "vesi on arvotavaraa" sekä erilaisia veden säästöohjeita.
Tämän asennuksen tuloksena suihkusta tulee niin vähän vettä, että hiukset pestyään on turha odottaa saavansa shampoota hiuksistaan. WC:n lavoaarin hanasta tulee vettä todella heikolla paineella ja lisäksi se vinkuu todella kiusallisesti. Saunan suihkusta ei voi vettä sanoa tulevan käytännössä lainkaan.
WC:ssä on kaksitehoinen (two-bar) vetosysteemi, nopealla vetäisyllä tulee sen verran että just just kusi katoaa pytyn syövereihin, mikään muu ei. 3 sekunnin vetäisy on lähes yhtä tehokas kuin entinen normaali.
Onko jumalauta vesi todellakin näin arvokasta? Kyllähän tollasella hygieniallakin tietty arvo on. En viitsi lähteä valittamaan koska alkuperäisessä ilmoituksessa oli, että taloyhtiölle ei kannata ilmoitella vaan homman suorittaneelle firmalle - joku kahden hemmon pilipalipulju.
Hörppäämistä en janoiseksi jääden edes enää tohdi ajatella, sehän tässä pahinta on.
Mikäli se muutama vuosi sitten ollut sokkeliremontti (AAAARGGHHHHHH) oli laillinen niin tuo on vain pieni pisara kuohuvan kaakelpöntön (joka tuskin enää kuohuu) kehdossa.Formulanomi sanoi:On tuokin säästämistä. Liekö laillista ?
Herää vaan kysymys, miksi niiden tuo nimi sitten piti ottaa käyttöön?Il Tempo Gigante sanoi:Taisin olla aavistuksineni väärässä ?
VR sanoi:Herää vaan kysymys, miksi niiden tuo nimi sitten piti ottaa käyttöön?
K.Yrjola sanoi:Noin pari kuukautta sitten tuli ilmoitus, että taloyhtiömme asuntojen 'kosteat tilat' tarkistetaan ja tehdään pieniä muutoksia, mm. wc-pönttöihin (kauhistuin), sekä hanojen ja suihkun suuttimiin. Ei kuitenkaan mitään sen suurempaa. Tarkkaa asennusaikaa ei ilmoitettu (viikon haarukka) ja sekin myöhästyi viikolla.
Eräänä iltana näin sitten ilokseni että käynti oli suoritettu.
Asuntooni oli jätetty täysin naurettava ilmoitus "vesi on arvotavaraa" sekä erilaisia veden säästöohjeita.
Tämän asennuksen tuloksena suihkusta tulee niin vähän vettä, että hiukset pestyään on turha odottaa saavansa shampoota hiuksistaan. WC:n lavoaarin hanasta tulee vettä todella heikolla paineella ja lisäksi se vinkuu todella kiusallisesti. Saunan suihkusta ei voi vettä sanoa tulevan käytännössä lainkaan.
WC:ssä on kaksitehoinen (two-bar) vetosysteemi, nopealla vetäisyllä tulee sen verran että just just kusi katoaa pytyn syövereihin, mikään muu ei. 3 sekunnin vetäisy on lähes yhtä tehokas kuin entinen normaali.
Onko jumalauta vesi todellakin näin arvokasta? Kyllähän tollasella hygieniallakin tietty arvo on. En viitsi lähteä valittamaan koska alkuperäisessä ilmoituksessa oli, että taloyhtiölle ei kannata ilmoitella vaan homman suorittaneelle firmalle - joku kahden hemmon pilipalipulju.
Hörppäämistä en janoiseksi jääden edes enää tohdi ajatella, sehän tässä pahinta on.
Niin mä oon ajatellukin, mutta aion pyytää siihen jonkun hiukan käytännönläheisemmän frendin. Itse todennäköisesti rikon molemmat laitteet, saan aikaan jonkinnäköisen tulvan ja herään vessanpöntöstä kuhmu päässä ja suihkunvarsi perseessä.Runar ja Kyllikki sanoi:Meille tehtiin vastaava systeemi Turun asuntoon ja kyllä oli suihkussa käynti tuskaa sen jälkeen. Ratkaisin asian ottamalla pois niiden asentamat supistuskappaleet. Jos teillä tehtiin samalla konstilla, suosittelen. Ne on helppo poistaa.
Eräissä piireissä Tampereella tollanen herääminen on kuulemma positiivinen asia.K.Yrjola sanoi:Itse todennäköisesti rikon molemmat laitteet, saan aikaan jonkinnäköisen tulvan ja herään vessanpöntöstä kuhmu päässä ja suihkunvarsi perseessä.
VR sanoi:Herää vaan kysymys, miksi niiden tuo nimi sitten piti ottaa käyttöön?
K.Yrjola sanoi:Niin mä oon ajatellukin, mutta aion pyytää siihen jonkun hiukan käytännönläheisemmän frendin. Itse todennäköisesti rikon molemmat laitteet, saan aikaan jonkinnäköisen tulvan ja herään vessanpöntöstä kuhmu päässä ja suihkunvarsi perseessä.
Espoolainen pariskunta joutuu maksamaan sakkoja ja tuhansia euroja korvauksia vastattuaan metelöimällä naapurista kuuluviin ääniin.
Häiriköinnistä valittanut perhe ja heillä vierailleet kertoivat naapureiden muun muassa vastanneen vessan vetämiseen "fanfaarein" eli paukuttamalla äänekkäästi flyygeliä. Vanhemmat sanoivat lasten alkaneen pyytää luvan vessan vetämiseen ikään kuin selvittääkseen, kestääkö perhe sitä seuraavan reaktion.
Espoon käräjäoikeus katsoi pariskunnan häiriköineen perhettä myös esimerkiksi koputtelemalla seiniin. Metelöintiä oli ollut vajaan parin vuoden aikana 2002–2004.
Metelöinnin taustalla oli naapurikärhämää. Tuomittujen mielestä syy oli naapureissa, jotka häiriköivät itse ja kohtelivat heitä huonosti. Oikeus ei kuitenkaan löytänyt näyttöä tästä.
Tuomittu pariskunta joutuu maksamaan perheenjäsenille yhteensä 3 700 euroa vahingonkorvauksia ja suuret oikeudenkäyntikulut. Nainen määrättiin maksamaan kotirauhan rikkomisesta 30 päiväsakkoa eli 180 euroa ja mies 20 päiväsakkoa eli 980 euroa.
STT
HS 06/01/06
Kysy Teukalta apua! :ahem: :ahem: :ahem:K.Yrjola sanoi:Niin mä oon ajatellukin, mutta aion pyytää siihen jonkun hiukan käytännönläheisemmän frendin. Itse todennäköisesti rikon molemmat laitteet, saan aikaan jonkinnäköisen tulvan ja herään vessanpöntöstä kuhmu päässä ja suihkunvarsi perseessä.
:eek!: :thumbup:Jr- sanoi:Vastapäätä olevan talon asunnosta kyttäs joku akka tänne kera kiikarien näytin keskijalkaa niin äkkiä havis kiikarit naamalta meni valot pois.
Olisit heittänyt "showt"...Jr- sanoi:Vastapäätä olevan talon asunnosta kyttäs joku akka tänne kera kiikarien näytin keskisormea niin äkkiä havis kiikarit naamalta meni valot pois.