Tapahtumia & sattumuksia toreilla, myymälöissä, kaupoissa ja kauppakeskuksissa.

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kyllähän sitä kaupoissa kun on sellaset parinkymmenen metrin hyllyrivit ennen kassoja, niin monesti huomaa estäjän edessään menossa kohti ainutta kassaa, niin hyllyrivin takaa kiitämällä justiinsa ehtii kiilaamaan sen läskiperseen eteen.
Minä sitten rakastan sitä, että juostaan kiireenvilkkaan siihen jonon päähän ja kiilataan toisen eteen siinä. Kun se on järkevyyden lisäksi, ah, niin kohteliastakin.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Lidlissä joskus sattuu niin, että joku jättää ostoskorinsa siihen ennen hihnaa olevaan metallilevylle. Sehän onkin näppärää. Pian siinä on metrin pino ostoskoreja, ostoksia ei saa näppärästi hihnalle päädystä, ja sitten se koripino vielä kaatuu jonkun päälle. Ekan korin jättäjän perässä ollessa tekis mieli laittaa se korinsa siihen hihnalle menemään ostostensa perässä. Tyydyn kuitenkin tipauttamaan molemmat korit omalle paikalleen.
Suomessa en juurikaan törmännyt moiseen, mutta issikat harrastaa sitä ihan jatkuvasti. :mad_old: Vaikka suoraan kyseisen levyn edessä on se kärry josta selvästi näkee että korit kuuluu siihen. Ostospalikkaa täällä osataan sentään käyttää vähän paremmin kuin Suomessa.
 

Lumipallo

Well-known member
Liittynyt
3.10.2009
Viestit
2168
Itse pyrin töllöttelemään niin suurieleisesti pitkin seiniä ja kattoja vastakkaiseen ilmansuuntaan, ettei kenellekään voi jäädä epäselväksi edeltäjäni PIN-koodin olevan minulle mahdollisimman vastenmielinen näky.

Myös hyvin virkaintoisesti asettelen sen välipötkylän sekä ostoksieni eteen että perään ja jossei niitä ole heti tarpeeksi hollilla niin kyylään kärppänä, että kassahahmo tökkää edeltäjäni mahdollisesti käyttämän pötkylän siihen ränniin ja sitten hyökkään sen kimppuun. Melkein poikkeuksetta muuten seuraajani kiittää ääneen, kun laitan itse pötkylän ostoksieni perään, hänhän pystyy sitten latomaan tavaransa hihnalle ilman mitään odotteluja, kurotteluja tai muita käsien venymisiä. Ja sit olen ihan et hihihii.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Edellä menevä ansaitsee kohteliaisuutta, mutta takaa tuleva ei. Mielenkiintonen ajattelutapa.
Parinmetrin väli maksavan ja jonossa toisena olevan välillä ei mielestäni ole epäkohteliasta jonossa kolmantena olevaan kohtaan. Neljäs, viides ja kuudeskin jonottaja joutuu kannattelemaan koriaan, jos sellaisen on valinnut. Täsmennän vielä, että hihna on yleensä täynnä tavaraa, kiitos sen kolmannen, joka tunkee toisena olevan reviirille ja tuppii ostoksiaan hihnalle kainalon alta.

burb sanoi:
Olet siis estäjä. Voi voi.
Turvavälin pito PIN-näpyttelijään ei mitenkään hidasta kassahenkilön EAN-koodien lukemista, koska mun tavarat ovat hänen välittömässä läheisyydessään heti kun edellinen on maksanut ostoksensa.

Formulanomi sanoi:
PIN-ongelma on ehkä olemassa, mutta eiköhän sen voi ratkaista toisin eli voihan sitä katsella, vaikkapa kassaneidin rintavarustusta.
Melinda sanoi:
ja toljottaa vaikka omia ostoksiaan.
Mää kun pysty olemaan luonnollisen oloinen noissa tilanteissa. Jos kääntää selkänsä maksajalle, niin jonossa kolmantena olevan katseesta voi lukea viestin: 'Vittuako siinä pyörit'. Jos katsoo kassaneidin rintavarustuksia, niin samalla kirjaimella alkava viesti hänenkin ajatuksissaan on. En uskalla edes ajatelle, notta jos onkin kassapoika ja sitä tuijottaa... Omien ostostenkin tuijottaminen on jotenkin jäykkää. Paras on pysytellä siellä hihnan taka päässä ja seurata katseella myymälän yleisvilinää.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Yllättävän usein törmää tilanteeseen, joissa kassaneiti joutuu pidättämään seuraavan asiakkaan ostoksia kassakoneen liepeillä, koska edelliset asiakkaat pakkaavat edelleen ostoksiaan laareista kasseihinsa.
Törmäsin kerran tuollaiseen tilanteeseen ja mitä teki kassaneiti? Hän avasi muovipussini ja latoi ostokseni kassiin sitä mukaan, kun oli ne viivakoodannut. Kun vielä hoidin maksupuolen ripeästi, niin pääsin lähtemään ennen kuin ne kaksi edellä olluttani. Hymyilin kassaneidille niin leveästi kuin kykenin ja painotin kiitos-sanan t-kirjainta raivokkaasti.

Meinasin paheksua tuota Zaikomin kiitämistä, kunnes muistin itsekin tekeväni noin. Tuossa meijän kylän suurimmassa kaupassa, jossa ennen kävin on kaupan laidassa koko myymälän mittainen kiitorata maitohyllyltä vaate-, tamponi-, parfyymi- ja tilbehöörihyllyjen kautta reunimmaiselle kassalle, jossa on vielä yleensä vähemmän jonoa, kuin keskimmäisillä kassoilla. Siinä onnistuin joskus ohittamaan puoli pitäjällistä ihmisiä.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Toisinaan kauppareissuilla, kuten esmes. tänään, pistää silmään estäjätyyppi, jolle on ominaista parkkeerata ostoskärrynsä pitkin pituuttaan aivan kiinni hyllyn tai ruoka-altaan kylkeen, estäen näin samalla kaikki yritykset noutaa kyseisestä hyllystä tai ruoka-altaasta elintärkeitä kulutushyödykkeitä. Motiivina tälle toiminnalle näyttää yleensä olevan keskusteluhetki vähintään yhden, useimmiten kuitenkin kahden tai kolmen estäjätoverin kanssa. Tätä estäjätyyppiä esiintyy erityisesti hieman varttuneemman väestön keskuudessa. Tällaisesta estäjien kokoontumisajosta muodostuukin hyllyrivien väliin nopeasti samanlainen motti kuin Raatteentiellä konsanaan. Jos siihen sitten joku onneton, joka pyrkii suoritumaan kauppareissuistansa mahdollisimman ripeästi, yrittää mennä väliin kuikuilemaan sen näköisenä, että josko tuosta hyllystä saisi jotain ottaa, niin useimmiten estäjät eivät noteeraa tällaista henkilöä ollenkaan. Jos ko. henkilö sitten arasti ja anteeksi pyydellen kysyy arvon estäjiä hieman väistämään, on tästä seurauksena lähes poikkeuksetta puheensorinan katkeaminen hetkeksi, paheksuvan katseen luominen kohti tätä onnetonta kysyjää, ja siirtyminen n. puoli metriä keskemmälle käytävää.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Itse tapaan hajoittaa eteeni tulevat mummo-, tai nuorisokertymät huutamalla hyvissä ajoin niin paljon kuin äänihuuleni antavat myöten "HAJAANTUKAA!". Yleensä kehotus toimii, mutta toisinaan joudun ajamaan täydellä nopeudella ruuhkakeskittymään. Siinä vaiheessa sieltä yleensä löytyy reitti ulos. Kiitos tästä toimintatavasta kuuluu nimimerkki jmt:lle.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Tuohon aloitusviestiin viitaten; se mielikuva, mikä minulle on muodostunut hahmo ITG:sta ja hänen ulkomuodostaan ei välttämättä ole sellainen, että kassatilanteessa edellämenijän pitäisi pelätä miehen jättävän ostoksensa hihnalle, ryntäävän edellisen asiakkaan perään, kaivavan asiakkaan povitaskusta lompakon väkivalloin ja lopuksi vielä maassa makaavaa asiakasta potkiessaan huutelee pilkallisesti: "Minä näin sun tunnusluvun!". Joten tavallaan suotta huomioitu. Voi tietenkin olla, että ITG on hurmaava Afrikansarven asukki, joka täysin tahattomasti aiheuttaa ennakkoluuloja.

Yhdyn tässä Nomiin ja pidän tärkeämpänä, että takana tuleva saa alottaa ostosten hihnalle lappaamisen ajoissa. Siinä kun on kärry täynnä tavaraa ja lapsi huutaa "ANNA ANNA!", niin mitä pikemmin pääsee tilanteesta pois sen auvoisampi olo. Yleensä pöykinkin edellä menijää kärryillä hanuriin, muka vahingossa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Melkein poikkeuksetta muuten seuraajani kiittää ääneen, kun laitan itse pötkylän ostoksieni perään, hänhän pystyy sitten latomaan tavaransa hihnalle ilman mitään odotteluja, kurotteluja tai muita käsien venymisiä. Ja sit olen ihan et hihihii.
Mäkin teen noin, paitti täällä ei kukaan kiitä. Mulkaisen siis kiittämätöntä epattoa ilkeästi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Joskus kahdesta kassajonosta olen valinnut hitaamman. Ei tiennyt etukäteen.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Turvavälin pito PIN-näpyttelijään ei mitenkään hidasta kassahenkilön EAN-koodien lukemista, koska mun tavarat ovat hänen välittömässä läheisyydessään heti kun edellinen on maksanut ostoksensa.
No joo joo kunhan irvailin lämpimikseni.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Minulla meinasi pinna katketa, kun istuin bussissa ja nähtävästi kaikissa pysäkissä piti pysäköidä. Olin siinä alimmaisena, missä yleensä vauvalaatikoiden kanssa kuljettavat äidit yleensä istuvat. Ihmettelin ärsyttävää liukumista ja huomasin, että istuimet olivat varmaan 25 astetta alempana kuin normaalisti. Ei ihme, ette perse keikkui ja oli housut tulla lämpimiksi joka pysähdyksillä. Noh, eipä tullut muilta siihen tilanteeseen, että on pakko hakata toinen melkein kuoliaaksi. Seuraavaan kertaan en istuta persettäni siihen 25 asteen kulmaan olevaan tuoliin.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Melko rajua touhua. :doubtful:
Hehheh:D, kuitenkin asia oli niin bussissa keikkumisessa. Enkä todella tarkoita tappamista. Viimeinen asia olisi pyssyrivin kanssa, jos valitan sinne, että koko perse palaa ja ei voi istua.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Minulla meinasi pinna katketa, kun istuin bussissa ja nähtävästi kaikissa pysäkissä piti pysäköidä. Olin siinä alimmaisena, missä yleensä vauvalaatikoiden kanssa kuljettavat äidit yleensä istuvat. Ihmettelin ärsyttävää liukumista ja huomasin, että istuimet olivat varmaan 25 astetta alempana kuin normaalisti. Ei ihme, ette perse keikkui ja oli housut tulla lämpimiksi joka pysähdyksillä. Noh, eipä tullut muilta siihen tilanteeseen, että on pakko hakata toinen melkein kuoliaaksi. Seuraavaan kertaan en istuta persettäni siihen 25 asteen kulmaan olevaan tuoliin.
kuitenkin asia oli niin bussissa keikkumisessa. Enkä todella tarkoita tappamista. Viimeinen asia olisi pyssyrivin kanssa, jos valitan sinne, että koko perse palaa ja ei voi istua.
Upeaa, että kanssa-/päällämatkustajat selvisivät (valtaosin) hengissä yhteismatkasta kanssasi.
Onnistunut suoritus ja esimerkillistä hermojen hallintaa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Minulla meinasi pinna katketa, kun istuin bussissa ja nähtävästi kaikissa pysäkissä piti pysäköidä. Olin siinä alimmaisena, missä yleensä vauvalaatikoiden kanssa kuljettavat äidit yleensä istuvat. Ihmettelin ärsyttävää liukumista ja huomasin, että istuimet olivat varmaan 25 astetta alempana kuin normaalisti. Ei ihme, ette perse keikkui ja oli housut tulla lämpimiksi joka pysähdyksillä. Noh, eipä tullut muilta siihen tilanteeseen, että on pakko hakata toinen melkein kuoliaaksi. Seuraavaan kertaan en istuta persettäni siihen 25 asteen kulmaan olevaan tuoliin.
Hehheh:D, kuitenkin asia oli niin bussissa keikkumisessa. Enkä todella tarkoita tappamista. Viimeinen asia olisi pyssyrivin kanssa, jos valitan sinne, että koko perse palaa ja ei voi istua.
Kuten arvata saattoi, Thundiksen "selvennys" teki asiasta entistäkin hämärämmän.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Äskeisellä leivänostoreissulla huomioni kiinnittyi kahteen, ilmeisesti japanilaiseen kanssa-asiakkaaseen. Noin 60-, ja 30-vuotiaat, mahdollisesti isä ja poika. He keräsivät ostoskärrynsä aivan täyteen keräkaalia. Vanhempi mies valikoi mahdollisimman suuria ja siistin näköisiä kaalinpäitä, ja nuorempi punnitsi ne, koosta riippuen yhden, tai kaksi kerrallaan. Hintalaput nuorempi kaalinostaja liimasi siististi tyhjään muovipussiin. Kaalinpäitä oli vähintään kaksikymmentä. Ja suuria. Mitään muuta eivät ostaneet.

Mikähän tarina tässä on taustalla?

Muutama vuosi sitten samassa kaupassa oli myös japanilaisia ostoksilla. Silloin havaitsin kärryissään toistakymmentä pakettia HK:n kevytnakkeja, ja suurinpiirtein saman verran 1,5 litran Pommac-pulloja. Ei muita ostoksia. Eivät olleet samaa porukkaa? Luulisin...

Sorry, jos kerroin nakki-Pommac-tapauksen toiseen kertaan.
 
Ylös