Haa
Tänään S-Marketin parkkipikalla tapahtunutta:
Ajoin, tapani mukaan H-malliseen parkkiruutukaavioon siten, että pääsen lähtemään ruudusta peruuttamatta. Yleensä H-kaavioon parkkeerataan auton nokat vastakkain, mutta mää vältän sitä, ja ajan H-ruutuun aina "alemman" ruudun läpi "ylempään" ruutuun, eli autoni keula on pääosin eri suuntaan kun muiden samassa parkkirivissä olevien.
No, tänään parkkeerasin yllä mainitulla tavalla. Autostani katsottuna vasemman puoleisessa ruudussa oleva Honda CR-V oli parkkeerattu Hondasta katsoen aivan ruutunsa vasempaan reunaan, renkaat olivat jopa parkkiruutuja erottavan valkoisen viivan päällä. Mää parkkeerasin sen vuoksi autoni oman ruutuni aivan oikeaan reunaan, jotta pääsin ovesta ulos. Ruutuni oikealla puolella oli omassa ruudussaan iso uudehko Opel. Mun auton ja Opelin väliin jäi tilaa aika vähän, ehkä 50 cm? Kuitenkin kun, kuskien ovet olivat eri puolilla, niin ajattelin, että Opel pääsee siitä liikkeelle helposti. Vaan ei päässyt...
Kaupan ovesta tultuani huomasin, että autoni tiimolla on toimintaa. Opel-kuski siellä huitoi ja huiski kännykkään puhuen. Saavuttuani lähemmäs kuulin katkelmia puhelusta. "En pääse tästä mihinkään, kun on auto niin lähellä" ja "Ehkä pääsen varovasti suoraan eteen". Oli kuitenkin saanut lapsensa kuskinpuoleisesta takaovesta turvaistuimeen. Toinen lapsensa odotteli pääsyä etupenkille, mutta uskaltanut avata ovea ahtaassa välissä.
Sitten kun Opel-kuski havaitsi minut niin alkoi solvaamaan liian lähelle parkkeeramisesta ja sanoi ottaneensa kuvia autoista mahdollisten "viirujen" takia. Sanoin sille, että mitään "viiruja" ole mun, eikä hänen autossaan ja tein selväksi, että ajoin omaan ruutuuni aivan suoraan taaimmaisen ruudun läpi. Syyksi ruutuni oikeaan reunaan parkkeeraamiseksi sanoin vasemmalla olevan Hondan, joka ei ollut omassa ruudussaan. Hondan kuskikin oli näköjään paikalla, mutta ei ottanut kantaa keskusteluun.
Niin, poistuin parkkiruudustani ilman mitään ongelmaa, vaikka Opel oli yhtä lähellä mun autoa, kun mun auto Opelia. Myönnän ajaneeni liian lähelle Opelia, mutta Hondakuski oli osasyyllinen.
Kaikkea sitä.
Jaajuu, Opelia ja Hondaa kuljettivat naispuoliset henkilöt. Tätä ei vissiin olisi saanut sanoa. Anteeksi.