Tapahtumia & sattumuksia työssä & työpaikalla

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Sijainti
Anywhere in the world
Meillä tässä henkilöstävuokrausfirma X:ssä saa työntekijä toistuvasti tuta, että on firmalle lähinnä vastenmielinen menoerä. Nyt toista joulua töissä, ja firman puolelta muistaminen on rajoittunut siihen, että saamme joulurauhan toivotuksen kera tuomarin terveisten. Sähköpostiin.

Työterveyshuolto meillä on pelkkä sisäpiirin vitsi. Jos sairastuu, on heti soitettava firman omalle terveydenhoitajalle. Hän sitten puhelimessa arvioi, onko tarve sairaslomalle. Jos on, hän voi antaa sitä 3 päivää. Sen jälkeen jos on tarve päästä lääkäriin, ohjaa menemään omaan terveyskeskukseen. Työterveyslääkäri on Terveystalolla, mutta sinne ei saa mennä ellei terveydenhoitaja anna lupaa ja kirjoita sinne erikseen maksusitoumusta. Tai saa, mutta sitten pitää maksaa itse. Ja se maksusitoumus on voimassa vain sen yhden kerran. Viimeksi kun olin kipeenä ja soitin neljäntenä päivänä uudelleen sairaanhoitajalle, niin piti oikeen kysellä että eikö nyt vois vaan mennä työterveyden ettei tarvi lähteä arvauskeskukseen kipeenä koko päiväksi jonottelemaan, niin pitkin hampain antoi maksusitoumuksen. Tästä menikin sitten n. viikko niin työkykykoordinaattori soitti ja kyseli huolestuneena että onhan mulla kaikki hyvin, kun mulla on ollut kovin paljon sairaspoissaoloja. (OK, on mulla sairaspoissaoloja pahimmillaan ollut kerran kuussa). Kerroin että työterveyslääkäri oli suositellut että kävisin astmatutkimuksissa, kun se saattaa aiheuttaa näitä toistuvia hengitystieinfektioita. Oli tykykoordinaattorin mielestä ihan loistava idea, voin kuulemma käydä niissä tutkimuksissa omassa terveyskeskuksessani. Viimeisin ohjeistus oli tiukka ukaasi, että sairauslomasta on ilmoitettava heille oitis, jos ei ilmoita niin palkanmaksu jää ilmoittamatta jääneiltä päiviltä suorittamatta. Lääkärin antama sairaslomalappu on toimitettava 3 päivän sisään palkkatoimistoon tai ei tuu niiltä päiviltä palkkaa. Ja parhautta oli sanamuotoilu, että firman sairaanhoitaja päättää, milloin jossakin on esim. jokin flunssaepidemia päällä.

Örfil

Guest
Meillä tässä henkilöstävuokrausfirma X:ssä saa työntekijä toistuvasti tuta, että on firmalle lähinnä vastenmielinen menoerä. Nyt toista joulua töissä, ja firman puolelta muistaminen on rajoittunut siihen, että saamme joulurauhan toivotuksen kera tuomarin terveisten. Sähköpostiin.
Täällä henkilöstövuokrausfirmassa X2 ei moisia toivotuksia edes tule. Ja asiakaskin ohitti sujuvasti joululahjojen jaossa, joka poikkeuksellisesti olisi nyt ollut hyödyllistä. Jakoi nimittäin työntekijöille kuusi säkkiä talouspaperia. Kävin ostamassa myyntipäivänä halpaa kakkimapaperia auton täyteen ja katselin kun työntekijät sai lahjansa ja jonkun suklaatiaskin. Jos olisi tapana valitella pikkujutuista, nyt olisi semmoisen paikka.

Örfil

Guest
Ps. kostox hain kaksi nyrkillistä joulupipareita kahvipaikalta. Hähähää, siinähän katselette tyhjää purkkia kun tulette töihin JUUTTAAT!

Örfil

Guest
Kexikosto kannatti - pomo täällä asiakkaalla kävi kertomassa just että ainakin kuukauden lisäpesti tulee heti lennosta. Kohta kylvetään rahassa ja vessapaperissa!

Örfil

Guest
2 kk tulikin sopimuksen mukaan. Allekirjoitin kyselemättä heti samantien.

Vesku

Maatalousneuvos
Lie vähän "työpaikka"juttu tämä mulle. 20 v (melkein) täyteen hallintoneuvoston pj:nä pikkupankissa luottamustoimessa. Halusin lopettaa, kyllä tuo riittää. Rivijäsenenä jatkan. Nykyaikaisempi digiosaajanainen jatkakoot pj:nä!!

Muistivat viinipullolla--- vuodelta 1959!:cool:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Kannattanee katsoa parasta ennen-päiväys ennen juomista. Ettei vaan riemu muutu varpusparveksi.

Örfil

Guest
Veskun sisuskaluissa ja sinkkiämpärissä on se yhteistä, että ne ei ihan laimeista nesteistä hötkyile.

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Niin paljon populaa ettei sekaan meinaa sopia. Toki tämähän oli odotettavissa.

Estate

Well-known member
Se oli nelisen vuotta sitten siinä. Loppiaisen jälkeen edessä on uudet kuviot.

Nappula

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Se oli nelisen vuotta sitten siinä. Loppiaisen jälkeen edessä on uudet kuviot.
Sama juttu. Työuraa tuli siinä firmassa 19 vuotta ja neljä kuukautta. Tai olenhan mä vielä siellä kirjoilla. Kaksi viikkoa lomaa ja sit alkaa vähän toisenlainen homma.
Jänskää..

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Mulla tais olla viitisen vuotta. Tai kuutisen.
En osaa laskea, koska.

Parin viikon päästä sitten Nappulan ja Estaten kanssa jännätään porukalla.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Ei ole tälläkään kaudella yhtäkään romania töissä. :nope:

Sen sijaan on eräs iranilainen herrasmies, joka on oman kertomuksensa mukaan vieraillut jo neljästi avaruusolentojen aluksella.